Moro!
Nyt olisi seuraavanlainen ongelma:
Päivitin 3G:n muutama päivä sitten 3.0 ohjelmistoon ja tein samantien JB:n (PwnToolilla). JB onnistui muuten hyvin, paitsi että Cydia ei suostu toimimaan millään. Icy kuitenkin toimii, joten ajattelin että olkoon niin.
Ongelmia alkoi kuitenkin ilmaantua. Kuvakkeet nimittäin alkoivat hävitä. Ensin hävisi kellon kuvake, ja nyt pari päivää myöhemmin puhelin sekä sanelin. Kuvakkeet eivät varsinaisesti kokonaan häviä, vaan muuttuvat sellaiseksi mustia ja harmaita pikseleitä sisältäviksi "lumisade" neliöiksi. Myös kuvakkeen nimi (siis siinä kuvakkeen alla, esim kello) jää näkyviin. Ohjelma myös käynnistyy normaalisti sitä lumisadeneliötä klikkaamalla.
Kuvakkeet hävisivät sillä tavalla hassusti vähän kerrallaan, että alkoivat ensin muuttua kuvakkeen ylälaidasta lumisateeksi ja sitten hiljalleen (aina kun avaan puhelimen uudelleen) koko kuvake on hävinnyt/muuttunut.
Mistä ihmeestä tämä voisi johtua? Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Voisiko syy olla jossain Winterboardin teemassa, joka ei vielä ole täysin yhteensopiva 3.0:n kanssa? Ei kai tähän luuriin mitään virusta ole tullut? Vai onko kyseessä joku muu yhteensopimattomuusjuttu, mikä korjautuu jossain päivityksissä ajan myötä?
Kiitos taas etukäteen kaikille avusta. Meikä taitaa tässa foorumissa olla vähän saamapuolella, kun aina on jotain ongelmia, mutta harvoin osaan itse antaa vastauksia. Täältä on aina apu löytynyt.
-Teemu
P.S. Huomasin tässä muuten, että kun vaihdoin toiseen teemaan Winterboardista ja sitten taas takaisin siihen normiteemaan, niin puhelimen kuvake palasi kokonaan, ja kellokin palasi hetkeksi, mutta alkoi sitten taas kadota. Eli tarkoittaisikohan tämä sitä, että JB:n teemat ei ole ihan vielä valmiita 3.0 varten vai? Eli onko nämä vaan bugeja, jotka korjaantuvat ajan myötä?
Kuvakkeet alkavat hävitä! Missä vika?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuvakkeet alkavat hävitä! Missä vika?
Viesti Kirjoittaja TeemuKorhonen »
-
Re: Kuvakkeet alkavat hävitä! Missä vika?
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Ei ole normaalia, että ne alkoivat taas hävitä (teeman vaihdoin jälkeenkin). Suosittelisin palauttamaan puhelimen ja jailbreakkaamaan taas uudestaan.
-
Jaahas. Ongelman aiheuttaja näyttäis löytyneen. Huomasin näet, että ongelma ilmaantuu siinä vaiheessa, ku asennan sellasen ohjelman ku sbsettings. Harmi, tuo oli nimittäin aika näppärä ohjelma ku sillä saa yläpalkkia klikkaamalla esille sen asennuslaatikon.
Ongelma ei muuten häviä sbsettingsin poistamisella. Täytyy ajaa koko jailbreak uusiks. Vai onko joku kokeneempi keksiny paremman tavan?
Ongelma ei muuten häviä sbsettingsin poistamisella. Täytyy ajaa koko jailbreak uusiks. Vai onko joku kokeneempi keksiny paremman tavan?
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Eikös sbsettings ole nimen omaan ohjelma, jonka avulla voi piilottaa kuvakkeita puhelimen työpöydältä. Sieltä jostain uumenista (More-napin takaa) löytyy nappuloita, joiden avulla saat kuvakkeet näkyviin tai pois.TeemuKorhonen kirjoitti:Jaahas. Ongelman aiheuttaja näyttäis löytyneen. Huomasin näet, että ongelma ilmaantuu siinä vaiheessa, ku asennan sellasen ohjelman ku sbsettings. Harmi, tuo oli nimittäin aika näppärä ohjelma ku sillä saa yläpalkkia klikkaamalla esille sen asennuslaatikon.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
edit: luin ongelmakuvausta vähän tarkemmin. ei tainnutkaan ihan olla kyse kuvakkeiden kokonaan katoamisesta vai lumisateutumisesta tms.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Viesti Kirjoittaja Pyrzi »
Ei kyllä taida suoranaisesti olla se vikana, itsellä nimittäin sbsettings toimii ja ikonit säilyy.TeemuKorhonen kirjoitti:Jaahas. Ongelman aiheuttaja näyttäis löytyneen. Huomasin näet, että ongelma ilmaantuu siinä vaiheessa, ku asennan sellasen ohjelman ku sbsettings. Harmi, tuo oli nimittäin aika näppärä ohjelma ku sillä saa yläpalkkia klikkaamalla esille sen asennuslaatikon.
-
Ahaa. Mikähän tässä mun tapauksessa sitten mättää? Millä teit jailbreakin? Mää tein pwntoolilla(samalla jolla jailbreikkasin vanhan ohjelmistonkin) ja pientä häikkää tosiaan on. Cydia ei esim käynnisty laisinkaan. Toimiiko muilla?
-
Pwntoolilla tein ja palautin puhelimen ja otin uutena käyttöön. Kaikki toimii kuten pitää.TeemuKorhonen kirjoitti:Ahaa. Mikähän tässä mun tapauksessa sitten mättää? Millä teit jailbreakin? Mää tein pwntoolilla(samalla jolla jailbreikkasin vanhan ohjelmistonkin) ja pientä häikkää tosiaan on. Cydia ei esim käynnisty laisinkaan. Toimiiko muilla?
-
No voi hitsinpitsi, mikähän tässä mun tapauksessa sitten mahtaa mättää... Tein jo kerran niin, että nollasin koko puhelimen takaisin tehdasasetuksiin ja sitten uudelleen koko jailbreakin, mutta ei auttanut asiaa...
Ootko muuten asentanu tuon viiden ikonin dockin? Mulla myös se toimii hieman epäilyttävästi; ikään kuin pakkaa ne kaikki viis kuvaketta vasempaan laitaan, hieman limittäin toistensa päälle. Ei ollenkaan niin kuin vanhassa mallissa, jossa jakautuivat tasaisesti koko Dockille. Onko tää tarkotettukii niin, vai johtuuko sekin jostain mun puhelimen häröilystä?
-Teemu
Ootko muuten asentanu tuon viiden ikonin dockin? Mulla myös se toimii hieman epäilyttävästi; ikään kuin pakkaa ne kaikki viis kuvaketta vasempaan laitaan, hieman limittäin toistensa päälle. Ei ollenkaan niin kuin vanhassa mallissa, jossa jakautuivat tasaisesti koko Dockille. Onko tää tarkotettukii niin, vai johtuuko sekin jostain mun puhelimen häröilystä?
-Teemu
Viimeksi muokannut TeemuKorhonen, 21.7.2009 klo 15.53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Ei ole viiden ikonin dockia käytössä. Kannattaa varmaan vielä kokeilla kaikki alusta. Jos puhelin noin toimii, niin ei kyllä kaikki ole kunnossa. Muuta en osaa neuvoa.TeemuKorhonen kirjoitti:No voi hitsinpitsi, mikähän tässä mun tapauksessa sitten mahtaa mättää... Tein jo kerran niin, että nollasin koko puhelimen takaisin tehdasasetuksiin ja sitten uudelleen koko jailbreakin, mutta ei auttanut asiaa...
-Teemu
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka