Kyllä se copy/paste (drag&drop) Windowsissa toimii ilman pc-suiteakin. Windows tunnistaa Nokian puhelimet massamuistiksi. Vähän kuin pistäisit muistitikun kiinni koneeseen. Tavarat sisälle ja siellä on. Ohjelmat voi asentaa suoraan puhelimen sisällä tiedostohallinnan kautta eikä siihenkään PC-Suitea tartte.Miklu kirjoitti: Mikäs ongelma siinä asentamisessa on? Eikös nokialaistakin varten tarvitse asentaa jokin PC-Suite tms., jotta se alkaa pelittämään tietokoneen kanssa kunnolla? (tästä en ole varma, mielikuva kuitenkin on moinen)
iPhone 3G S versus nokialaiset
-
Re: iPhone 3G S versus nokialaiset
Viesti Kirjoittaja svx »
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Mutta eikös synkronointeihin sun muihin toimintoihin tarvita tuota PC-Suitea? Jotta puhelimesta saa kaiken irti, niin taitaa se PC-Suiten asentaminen olla aika pakollista. Ja kun sen on kerran asentanut, niin siellähän se sitten koneella on. PC-Suitea ei taida muuten löytyä Mac-yhteensopivana. Vai löytyykö nykyisin? Ei ainakaan löytynyt muutama vuosi takaperin, kun erään Nokian mallin kanssa taistelin.svx kirjoitti:Kyllä se copy/paste (drag&drop) Windowsissa toimii ilman pc-suiteakin. Windows tunnistaa Nokian puhelimet massamuistiksi. Vähän kuin pistäisit muistitikun kiinni koneeseen. Tavarat sisälle ja siellä on. Ohjelmat voi asentaa suoraan puhelimen sisällä tiedostohallinnan kautta eikä siihenkään PC-Suitea tartte.
iPhonen synkronointia varten tarvii asentaa iTunes. Tosin iPhonen kanssa iTunesia tarvitaan moneen muuhunkin. Mutta kuitenkin - kun sen on kerran sinne koneelle asentanut, niin siellähän se sitte koneella on. Sen jälkeen sitä ei tarvi asennella. Samoin kuin tuo PC-Suite, ei sitäkään tarvi asentaa kuin kerran. (Tai ehkä muutaman kerran.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ettei nyt vaan olisi tuo iTunes ongelma enempi periaatteellinen kuin todellisista kokemuksista nouseva? Tai sitten sen käyttämiseen täytyisi vielä hieman totutella.
-
Viesti Kirjoittaja TTH »
Nokialaisia olen käyttänyt reilun 10v eikä ikinä ole ollut sellaista vikaa että olisi huoltoon tarvinnut puhelinta viedä. Pahojakin tiputuksia on välillä puhelimet saaneet. Mitenkään kestäviä pinnoitteet eivät kyllä Nokian koneissa ole eli kauheille naarmuille olen monet puhelimet saanut jo aika nopeasti ja osasta on maali lähtenyt kaikista nurkista jo todella vähällä käytöllä.
Ohjelmistopuolesta / käytettävyydestä / kosketusnäytöstä olen muiden kanssa samaa mieltä - Apple on näillä alueilla kaukana edellä. Mielenkiintoisia positiivisia puolia on tosin tullut tässä ketjussa esiin Nokialaisten puolesta (itse esim olen aina käyttänyt viestien kuittauksia).
Itseä ahdistaa tuo Applen tapa myydä puhelimet sim lukittuna ja pakottaa tietyn operaattorin käyttöön. Periaatteestakin vastustan tehtyjä kilpailun rajoituksia. Jos micro$oft olisi tehnyt jotain tälläistä (keksinyt asian ja toteuttanut ekana) niin täälläkin mämmätys olisi ollut aikamoista.
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Itsellä on alumiinikuorinen 2G iPhone. Hyvin tuo on kestänyt muutamia putoamisiakin. Käytön jälkiä puhelimesta löytää, mutta hyvin on puhelin pelittänyt.TTH kirjoitti:Yksi juttu josta aika vähän puhutaan on mekaaninen kestävyys. Itse ainakin olen huolissani iPhonen kestävyydestä kun tuntuu näyttöjä yms hajoilevan aika monelta.
Itsekin olen vähän ihmetellyt, että miksi 3G-malleissa takakuori tehdään muovista. Ensinnäkin, ne ovat rumempia kuin 2G ja toisekseen, ne tuskin ovat yhtä kestäviä.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Itse omistan kaksi konetta, toisessa XP ja toisessa Vista ja en ole havainnut outoa kaatuileimista kummassakaan ja aina löytää iPodini kun isken kiinni. Ei ole välttämättä mahdollisimman nopea, mutta kyllä se toimii.svx kirjoitti:Ohjelmaa on helppo käyttää, mutta:
-Kaatuilee välillä miten sattuu (sekä vista että XP) on se sitten iPhone tai iPod mikä siinä on kiinni.
-Ei meinaa välillä löytää laitetta ollenkaan jos sille päälle sattuu. Koneen boottaaminen / iTunesin palvelujen uudelleenkäynnistys onneksi auttaa
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Itselläni iTunes ei ole kaatunut ikinä. Ehkä PC-versio on sitten huonompi.svx kirjoitti:
Ohjelmaa on helppo käyttää, mutta:
-Kaatuilee välillä miten sattuu (sekä vista että XP) on se sitten iPhone tai iPod mikä siinä on kiinni.
-Ei meinaa välillä löytää laitetta ollenkaan jos sille päälle sattuu. Koneen boottaaminen / iTunesin palvelujen uudelleenkäynnistys onneksi auttaa
Ja minäpä selvitän mitä hienoa on drag&dropissa iTunesiin verrattuna kun ei ole vielä sinulle selvinnyt:
Musiikit toimii ilman konvertoimista ja voi olla useammalla koneella. iTunesissa musiikit voi synkata vain yhdelle koneelle ilman kikkailua. Todella ihanaa kun omistaa 3 konetta ja haluaisi että puhelin olisi kaikkien kanssa samoissa tiedoissa.
ja tärkeimpänä iTunes PITÄÄ asentaa että saa sen kaman sinne. Drag&drop ei tarvitse kuin vehje kiinni ja kamat sisään ilman kikkailua.
Ottakaahan ne fani-lasit pois päästä ja ajatelkaa realistisesti. Mun mielestä jos noiden kummankin puhelimen hyvät puolet yhdistetäisin niin saataisi maailman paras puhelin
Se on kyllä ärsyttävää, että synkkaus ei toimi useammassa koneessa. Itse en kyllä synkkaile puhelinta kovinkaan usein ja käytän vain yhtä konetta, joten tämäkään ongelma ei koske minua oikeastaan millään tavalla.
Ja se iTunesin asennus tosiaan mahdollistaa App Storen ja iTunesin käytön vaivattomasti suoraan puhelimella.
Kuvien synkkaus on tehty turhan hankalaksi iTunesissa. Drag&drop toimisi kuvien järkkäilyssä paremmin. iPhoto toimii iPhonen kanssa ihan tarpeeksi hyvin kuitenkin.
-
Viesti Kirjoittaja Donza »
2G:n alumiinikuori oli kyllä jämäkkä ja tyylikäs. Ei se tuo uusi muovikuorikaan nyt erityisen ruma ole, mutta käytössä menee kyllä huomattavasti rujomman näköiseksi kuin 2G. Ymmärtääkseni muovikuori tuli kuuluvuuden takia 3G malliin.Miklu kirjoitti:Itsellä on alumiinikuorinen 2G iPhone. Hyvin tuo on kestänyt muutamia putoamisiakin. Käytön jälkiä puhelimesta löytää, mutta hyvin on puhelin pelittänyt.TTH kirjoitti:Yksi juttu josta aika vähän puhutaan on mekaaninen kestävyys. Itse ainakin olen huolissani iPhonen kestävyydestä kun tuntuu näyttöjä yms hajoilevan aika monelta.
Itsekin olen vähän ihmetellyt, että miksi 3G-malleissa takakuori tehdään muovista. Ensinnäkin, ne ovat rumempia kuin 2G ja toisekseen, ne tuskin ovat yhtä kestäviä.
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
PC-versio on nopeudeltaan hirveää kuraa. Kaatuilun kanssa ei onneksi vähään aikaan ollut ongelmia. Muistan kyllä vielä ajan kun 64-bittistä versiota ei edes ollut. Ymmärrän toki Applen motiivit tässä. Heillä kun on tarkoituksena myös myydä niitä tietokoneitansa. Ei tuo iTunes silti paljon mieltä lämmitä.Forsteiner kirjoitti:Ehkä PC-versio on sitten huonompi.
-
Viesti Kirjoittaja Pacal »
6110:
+ helppo käyttää yhdellä kädellä (slider)
+ navigointi
+ fyysinen näppäimistö sopii minun sormilleni
+ pieni koko, kulkee mukavasti taskussa
+ akku kestää hyvin (koska käyttö puhetta + tekstiviestejä)
+ Exchange-tuki (Mail for Exchange)
+ valmiustilan ruudulla päivän kalenterimerkinnät ym.
+ profiilit
- pieni näyttö
- järkyttävän kehno selain
- muisti loppuu kesken
- hirveä valikkoviidakko josta esim. asetusten muuttaminen vaikeaa
iPhone 3G:
+ loistava selain
+ ohjelmavalikoima + softan ostamisen ja asentamisen helppous
+ sähköpostin lukeminen juhlaa
+ Exchange-tuki
+ iPod
+ hyvän kokoinen näyttö
+ äärimmäisen selkeä ja toimiva käyttöliittymä
- mute-nappi menee usein vahingossa päälle
- mailien ja tekstiviestien kirjoittaminen vaikeaa näillä nakkisormilla
- akku ei kestä (koska käyttö pelaamista, surffaamista jne)
- mahdoton käyttää yhdellä kädellä
Tuo yhdellä kädellä operoiminen on olennainen asia ainakin näin kahden koiran omistajan näkökulmasta. Karvaturrien kanssa kun ulkoilee kaupungissa niin on aika lailla mahdotonta vapauttaa molempia käsiä puheluun vastaamiseen tai tekstarin lukemisen ajaksi.
Kumpikaan laite ei siis pidä sisällään kaikkia haluamiani ominaisuuksia, ja molempien vahvuudet osuvat niille alueille joissa toinen on heikko. Sen vuoksi olen päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että kumpikin vempain on tällä hetkellä aktiivisessa käytössä: Soneran Multi Sim -systeemin ansiosta sama numero hälyttää kummassakin. Nyt voin ainakin itse päättää kumman laitteen otan (tilanteesta riippuen) mukaani, vai molemmat.
Kahden puhelimen raahaaminen ei toki ole optimaalinen ratkaisu sekään. Ja vaikkei iPhone olekaan täydellinen, on valkoinen 16 gigan iPhone 3G S kuitenkin varattu.
-
Viesti Kirjoittaja malhotra »
Jotenkin vielä ymmärrän että aluksi on joillekin vaikea kirjoittaa nopeasti iPhonella, mutta että mahdoton käyttää yhdellä kädellä? Itse kirjoitan iPhonella yhdellä kädellä oikein sujuvasti pitkiäkin sähköposteja/tekstiviestejä.- mahdoton käyttää yhdellä kädellä
iPhonella on vaikea kirjoittaa humalassa, koska siinä tilassa todella tarvitisi fyysisiä nappeja. Mutta ehkä tämäkin on vain hyvä asia?
Myytyäni 3G:n, olen nyt pakotettu käyttämään Noksun 6220 Classicia (siihen asti että 3GS saapuu), jossa siinäkin pari plussaa iPhoneen verrattuna;
+ Standby ruudulle saa oleellisia tietoja
+ Akku kestää, koska tällä ei todellakaan kovin mielellään tee yhtään mitään mitä ei ole pakko
+ Hyvä (joskin hidas) kamera salamavalolla
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Uusin ominaisuus. Humalafiltteri: Estää typeryyksien lähettämisen iPhonella kun alkoholipitoisuus nousee.malhotra kirjoitti:iPhonella on vaikea kirjoittaa humalassa, koska siinä tilassa todella tarvitisi fyysisiä nappeja. Mutta ehkä tämäkin on vain hyvä asia?
-
Viesti Kirjoittaja Rauno Repomies »
Nyt kun oli iPuhelin viikon takuureissulla, jouduin käyttämään sen ajan muita luureja (mulla on 8 puhelinta i:n lisäksi), niin olo oli kuin olisi toinen käsi ollut sidottuna selän taakse. Mulla on myös yllä mainittu 6220 Classic josta en ihmeemmin tykkää. Navigointi toimii hyvin (sen takia se Gigantista tarttui mukaan), kameralla saa yllättävän hyviä kuvia koska siinä on xenon-salama, mutta muuten ihan kauhea natiseva muovikikkare.
Mä ollen myös tyytyväinen iTunesiin, eipä oletullut vastaan kätevämpää softaa jolla hallita musiikkia, soittolistoja, podcasteja,sekä ennen kaikkea musiikin/videoiden siirtoa puhelimeen. Olen yrittänyt käyttää Nokian, SE:n ja Samsungin medianhallinta softia, ja kaikki ovat menneet säännöllisesti jumiin siirreltäessä yli gigan tiedostomääriä.
Se että muissa luureissa toimii drag'n'drop hyvin sopii käytettäessä puhelinta muistitikkuna, mutta esim. 8 gigan musamäärän tiputtelu muistikortille on piinallisen hidasta. Jossain vaiheessa sitä antaa periksi ja raahailee puhelimeen vaan jotain hittiparaati-kansioita. Oikeiden soittolistojen tekemiseen mielestäni iTunes on ylivoimainen, eikä se hämmenny yli 250 gigan musavarastoni hallinnasta. Myös äänikkirjojen ja podcastien hallinta on iTunesilla lasten leikkiä, lisäksi ne menee iPhoneen omiin kansioihinsa automaattisesti.
-
Juu, ei onnistu näillä nakkisormilla sitten alkuunkaan yhden käden käyttö. Ihan uteliaisuudesta on pakko kysyä millä sormella naputtelet viestit yhden käden käytössä? Peukalolla? Meikäläisen peukalon alle tuppaa jäämään 3-4 kirjainta pystynäppiksessä ja vaakanäppiksessäkin pari. Oikeastaan tarvitsen yhden käden sormet siihen että saan iPhonesta tukevan oloisen otteen eikä tarvitse pelätä että se putoaa näpeistä kadulle.malhotra kirjoitti:Jotenkin vielä ymmärrän että aluksi on joillekin vaikea kirjoittaa nopeasti iPhonella, mutta että mahdoton käyttää yhdellä kädellä? Itse kirjoitan iPhonella yhdellä kädellä oikein sujuvasti pitkiäkin sähköposteja/tekstiviestejä.
Itse asiassa tarvitsen kaksi kättä jo siihen että saan iPhonen esiin Marwaren suojalaukusta, jota ilman taas en viitsi tunkea puhelinta taskuun (iPod Touchin ruutu meni moisesta rikki). Nokialaisen sen sijaan uskallan sulloa taskuun ilman mitään suojaa, osittain siksi että mahdollinen vahingoittuminen ei haittaisi niin paljon kuin iPhonen vaurio.
Niin, ja sen verran pitää ehkä täsmentää, että kun puhun yhdestä kädestä tarkoitan nimenomaan vasemman käden käyttöä (olen oikeakätinen). Tyypillisesti kun sitä yhdellä kädellä käyttöä tarvitaan just sellaisissa tilanteissa joissa se parempi käsi on varattu koiran fleksin tai jokin muun asian operoimiseen. Nokialaisella naputtelen lyhyitä tekstareita vasurilla (ja peukalolla) ihan sujuvasti.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Mitä tarkoitat kun sanot että on hidas? Minulla kestää PC:ssä ensimmäinen käynnistys kauan sitten on yhtä juhlaa ja tämähän taitaa johtua siitä että PC -versiossa joudutaan lataamaan myös peruspalikoita joista ei löydy suoraan Windowsista vastaavia? Arvailen vaan, ei tietoa.smicke kirjoitti:PC-versio on nopeudeltaan hirveää kuraa. Kaatuilun kanssa ei onneksi vähään aikaan ollut ongelmia. Muistan kyllä vielä ajan kun 64-bittistä versiota ei edes ollut. Ymmärrän toki Applen motiivit tässä. Heillä kun on tarkoituksena myös myydä niitä tietokoneitansa. Ei tuo iTunes silti paljon mieltä lämmitä.Forsteiner kirjoitti:Ehkä PC-versio on sitten huonompi.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Monet pätchi tms -tyyliset ohjelmathan rikkoo ohjelman kun ohjelman Windowsissa, jos ajaa perus Windowsilla ei suurempia ongelmia kenties ilmenisi?
-
Viesti Kirjoittaja länkkäri »
iTunesilla on puolensa ja puolensa. Se hakkaa käyttöliittymällään mielestäni epäselvän PC Suiten, mutta ei silti ole tehty niinkään puhelimen kanssa käytettäväksi.
-
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Mä voisin myös tarttua tähän, että mitenhän mahtaa muu arkielämä sujua jos koordinaatio ei tuohon riitä. Eikä tätä ole tarkoitettu henkilökohtaisesti asian esiin nostaneelle.Pacal kirjoitti: iPhone 3G:
- mahdoton käyttää yhdellä kädellä
Kyllä ihan sujuvasti kulkee kaksi isoa koiraa toisessa kädessä ja puhelin tarvittaessa toisessa viestiä kirjoittaen ilman pianistin/kitaristin sormia.
-
Viesti Kirjoittaja Appleville »
sampopankin mobiilia versiota voi käyttää. Joskus vaan joutuu siinäkin kaksi kertaa painamaan aina niistä "jatka" tyylisistä painikkeista.Rauno Repomies kirjoitti:Muuten olen suht' umpionnellinen ja edelleen lumoutunut iPhonen käyttöliittymästä sekä käytettävyydestä, mutta kerrankin kun on puhelin jonka näytöllä on hienoa surffailla, niin saaterin Sampo Pankin verkkopankkia ei voi käyttää!!!
Nyt kun oli iPuhelin viikon takuureissulla, jouduin käyttämään sen ajan muita luureja (mulla on 8 puhelinta i:n lisäksi), niin olo oli kuin olisi toinen käsi ollut sidottuna selän taakse. Mulla on myös yllä mainittu 6220 Classic josta en ihmeemmin tykkää. Navigointi toimii hyvin (sen takia se Gigantista tarttui mukaan), kameralla saa yllättävän hyviä kuvia koska siinä on xenon-salama, mutta muuten ihan kauhea natiseva muovikikkare.
Mä ollen myös tyytyväinen iTunesiin, eipä oletullut vastaan kätevämpää softaa jolla hallita musiikkia, soittolistoja, podcasteja,sekä ennen kaikkea musiikin/videoiden siirtoa puhelimeen. Olen yrittänyt käyttää Nokian, SE:n ja Samsungin medianhallinta softia, ja kaikki ovat menneet säännöllisesti jumiin siirreltäessä yli gigan tiedostomääriä.
Se että muissa luureissa toimii drag'n'drop hyvin sopii käytettäessä puhelinta muistitikkuna, mutta esim. 8 gigan musamäärän tiputtelu muistikortille on piinallisen hidasta. Jossain vaiheessa sitä antaa periksi ja raahailee puhelimeen vaan jotain hittiparaati-kansioita. Oikeiden soittolistojen tekemiseen mielestäni iTunes on ylivoimainen, eikä se hämmenny yli 250 gigan musavarastoni hallinnasta. Myös äänikkirjojen ja podcastien hallinta on iTunesilla lasten leikkiä, lisäksi ne menee iPhoneen omiin kansioihinsa automaattisesti.

-
Viesti Kirjoittaja Rauno Repomies »
Hetihän tuota piti kokeilla, ja mukavan karsitultahan tuo näytti. Laskun hyväksyminen ja tilitietojen selailu sujui oikein hyvin iPhonen vaakanäytöllä.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Mitä suosittelette? Kannattaako iPhonea edes harkita?
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja t_makela »
Eihen se paljoa maksa kokeilla miten iPhone sopis käteen. Noihin sun vaatimuksiin nähden ensimmäisenä ehdottaisin kuitenkin E63:sta, E71:stä tai uudempaa E72:sta (ilmestyy vasta Q3).KunkkuJ kirjoitti:Mitä suosittelette? Kannattaako iPhonea edes harkita?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Harkita kannattaa ehdottomasti. Suosittelen kuitenkin käymään vaikka jossain verkkokaupassa / sonera pisteessä kokeilemassa tuota laitetta ja sillä kirjoittamista. Tietysti tuohon näppikseen totuttelu vie aikaa, joten ihan pienellä testauksella ei tietysti kannata johtopäätöksiä tehdä.KunkkuJ kirjoitti:Täällä kun näkyy olevan paljon kännyköihin liittyvää viisautta koolla, kysynpä mielipidettä. Minulle kännykkä on viestintäväline, jota voisi kai nimittää työkaluksi. Tarvitsen sitä puheluihin, tekstiviesteihin, sähköpostin lukemiseen ja lyhyiden sähköpostiviestien sekä muistiinpanojen tekemiseen. Kirjoittamisen täytyy olla sujuvaa ja helppoa. Lisäksi laitteen täytyy toimia modeemina MacBookille ja tiedonsiirto näiden kahden välillä pitää olla sujuvaa. Jos laitteessa on toimiva kamera, jota voi käyttää muistilappujen tallentamiseen, se on plussaa. Musiikkia ei, nettisurffausta ei.
Mitä suosittelette? Kannattaako iPhonea edes harkita?
Kyllä tuolla laitteella totuttelun jälkeen kirjoittelee pitemmätkin sähköpostit oikein mukavasti. Ja sähköpostiohjelma iPhonessa on huomattavasti nopeampi ja mukavampi käyttää kuin Nokian vastaavat (perussofta). Varsinkin 3GS:llä isotkin sähköpostilaatikot aukeavat nopeasti, eikä turhaa jumittelua esiinny muuallakaan käyttöliittymässä (tämä on selkeä etu verrattuna Symbianin takkuavaan toimintaan.
-
Viesti Kirjoittaja iTekonen »

Ensin en edes tajunnut että tethering oli jo tehty.
tekonen &
Macbook Pro 13,3" C2D 2.4GHz, 250Gt/4Gt
iPhone 5S & iPad 2
-
Viesti Kirjoittaja malhotra »
Niin, peukulla tietysti. Sillähän ei ole mitään väliä kuinka monta kirjainta sinne sormen alle jää, iPhone ei tekstinsyötössä ota kuin yhden kirjaimen/painallus. Sinun tarvitsee siis enää tähdätä sillä nakilla suurin piirtein oikein. Vaikka hieman menee huti, iPhone korjaa loput sitten lyödessäsi välin sanan jälkeen. Ei todellakaan kovin vaikeaa.Ihan uteliaisuudesta on pakko kysyä millä sormella naputtelet viestit yhden käden käytössä? Peukalolla? Meikäläisen peukalon alle tuppaa jäämään 3-4 kirjainta pystynäppiksessä ja vaakanäppiksessäkin pari.
-
Tämän kyllä tiedän, mutta kun se yksi kirjain jonka iPhone ottaa on kovin usein väärä kirjain. Ja kun niitä vääriä kirjaimia tulee tarpeeksi monta per sana, ei automaaginen korjauskaan enää auta. Siitä puhumattakaan, että peukaloni ei edes taivu kaikkien näppäinten luo kun pidän iPhonea tukevasti kourassa. A, S, D, välilyönti, shift ynnä muut vasemman reunan napit ovat vaan tavoittamattomissa.malhotra kirjoitti:Niin, peukulla tietysti. Sillähän ei ole mitään väliä kuinka monta kirjainta sinne sormen alle jää, iPhone ei tekstinsyötössä ota kuin yhden kirjaimen/painallus. Sinun tarvitsee siis enää tähdätä sillä nakilla suurin piirtein oikein.

Voi olla, että peukaloni on luokkaa lenkkimakkara eikä nakki, mutta sillä kirjoittamisella ei tule kyllä mitään. Pakko käyttää etusormea. Kyllä näkee, että käteni ei ole Applen suunnittelema...
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka