Hei!
Ajattelin kerralla laittaa valokuvien varmuuskopioinnin kuntoon ja tallettaa iPhoton kirjaston verkkokovalevylle (Buffalo Linkstation Live), jossa on automaattinen varmuuskopiointi toiselle kovalevylle. Kopioin iPhoton kirjaston em. levylle, ja homma periaatteessa toimii ihan hyvin - mutta äärettömän hitaasti. Kuvien skrollaaminenkin on tuskallisen hidasta, ja ohjelman käynnistyminen kestää minuuttikaupalla.
Kirjaston koko on noin 20 G, ja Buffalo on kiinni Gigabit-luokan reitittimessä, kaapeloinnit ovat kunnossa.
Onko kellään parempaa kokemusta iPhotosta ja verkkokovalevystä? Keinoja nopeuttaa toimintaa? Tietokoneena Mini tältä keväältä ja iPhoto '09.
Tipi
iPhoto ja verkkokovalevy - tuskallisen hidasta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoto ja verkkokovalevy - tuskallisen hidasta
Viesti Kirjoittaja Tipitii »
-
Re: iPhoto ja verkkokovalevy - tuskallisen hidasta
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Itse hoitaisin varmuuskopioinnin mielummin vaikka TM:llä sinne verkkolevylle ja pitäisin kuvat paikallisesti tai ulkoisella levyllä. Olen huomannut, että vaikka verkkolevy (LaCie minulla) olisikin langallisessa gigabitin verkossa jäävät tiedonsiirtonopeudet ja varsinkin hakuajat huomattavasti paikallisia levyjä huonommiksi. iPhoton kirjastossa on kuitenkin myös kuvien pikkukuvat ja muut tiedot, joiden kohdalla hakuajan merkitys kasvaa huomattavasti. Oikea kuvahan (~pari megaa) tulee tuolta parissa sekunnissa.Tipitii kirjoitti:Hei!
Ajattelin kerralla laittaa valokuvien varmuuskopioinnin kuntoon ja tallettaa iPhoton kirjaston verkkokovalevylle (Buffalo Linkstation Live), jossa on automaattinen varmuuskopiointi toiselle kovalevylle. Kopioin iPhoton kirjaston em. levylle, ja homma periaatteessa toimii ihan hyvin - mutta äärettömän hitaasti. Kuvien skrollaaminenkin on tuskallisen hidasta, ja ohjelman käynnistyminen kestää minuuttikaupalla.
Minulla pahin kokemus asiasta on Windowsin iTunes, jonka käyttö verkkolevyn kanssa (tosin vain 100 megan yhteydellä) on käytännössä mahdotonta. Aikaisemman muutaman sekunnin sijaan synkronointi kestää minuuttitolkulla, vaikka tietoa ei siirtyisikään itse iPodiin kovinkaan montaa tavua. Kuitenkin iTunes käy koko kirjaston läpi ja jälleen hitaan hakuajan ja paikallisen välimuistin puuttumisen(? tai ainakin synkronoinnin, verkkolevyllehän voi joku kirjoitella välissä mitä vaan) merkitys korostuu huomattavasi.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
2 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka