Harkinnassa olisi hankkia talon pienehkölle terassille lasitus. Lasituksista tuntuu vain olevan todella vaikea löytää neutraalia, luotettavaa tietoa. Googlaaminen tuo enimmäkseen esiin suoli24-tyyppisiä nimettömiä keskustelupalstoja, joilla vaikuttavat enimmäkseen alan yrittäjät kehuvan omaa tuotettaan ja haukkuvan kilpailijoiden laseja.
Netistä kaivelemani perusteella vaikuttaa siltä, että markkinajohtaja(?) Lumon on kalliin puoleinen, mutta vaihtelevaa kommenttia löytyy onko hyvä vai huono. Pari muuta pitempään alalla toiminutta lasimerkkiä ovat Nika ja Finfasad. Olen itse kuullut välikäsien kautta positiivista kommenttia erään paikallisen pikkufirman palvelusta ja hinnasta ja firma tuleekin arvioimaan pian terassia ja tekemään tarjousta. Mutta näistä pikkunarikoistahan ei koskaan tiedä ovatko pystyssä vielä vuoden tai parin päästä jos tarvitsee huoltoa/korjausta, minkä vuoksi vähän arveluttaa.
Onko täällä ihmisillä kokemusta lasien, asennusten ja palvelun laadusta ja toisaalta hintatasosta? Oulun seutu kyseessä, jos sillä on merkitystä.
Parveke-/terassilasituksista kokemuksia?
Sana on (melkein) vapaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Parveke-/terassilasituksista kokemuksia?
Viesti Kirjoittaja ER »
-
- Ylläpitäjä
Re: Parveke-/terassilasituksista kokemuksia?
Viesti Kirjoittaja amanita »
Omalla parvekkeellani on Lumonin lasit ja aurinkoverhot. Erittäin hyvä laatu, verhot ovat tarkalleen jokaista lasia varten, eivätkä ne haittaa, vaikka lasit pinotaan pois edestä yhteen nippuun parvekkeen reunaan. Suositan. Itse asensin vain nuo verhot, jotka siis olivat erillistilaus. Lasit olivat täällä valmiina.
Viime kesänä tarvitsin hieman fiksausta avaamissysteemissä, tulivat ilmaiseksi sen tekemään (talo valmistui 2007]. Nyt sama juttu, liekö lämpötila syynä siihen, että avatut ja pinotut lasit pitää taas vimpasuttaa erikoisesti, jotta menevät paikoilleen. Soittelen elokuun alettua taas kivalle Lumon-miehelle. Lupasi jo silloin viimeksi tulla apuun tarvittaessa.
Viime kesänä tarvitsin hieman fiksausta avaamissysteemissä, tulivat ilmaiseksi sen tekemään (talo valmistui 2007]. Nyt sama juttu, liekö lämpötila syynä siihen, että avatut ja pinotut lasit pitää taas vimpasuttaa erikoisesti, jotta menevät paikoilleen. Soittelen elokuun alettua taas kivalle Lumon-miehelle. Lupasi jo silloin viimeksi tulla apuun tarvittaessa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja ih »
Nikan lasit olleet aiemmassa kämpässä, erittäin hyvät. Tukevat ja hyvin paikallaan istuvat, menevät helposti kasaan. Suomen Parveke Tekniikka vastaa nykyisen kämpän parvekelaseista. Jotenkin huterot ja hintelät tuntumaltaan verrattuna edellisiin, kasaan laittaminen hankalaa.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Mä ostin omani tuolta: http://www.jslasi.com/ptk.html ja oli paljon halvempi kuin kallein tarjous. Jos on paikka johon viitsii ja voi asentaa itse, saa hintaa kivasti alas. Toisaalta kun firma mittaa ja asentaa, saa työllekin takuun. Riippuu siis minkälainen paikka ja missä kohtaa peukalo sijaitsee. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Apropos.. ovatko nuo tuollaiset aurinkoverhot / kaihtimet millaiset pitää puhtaana ?amanita kirjoitti:Omalla parvekkeellani on Lumonin lasit ja aurinkoverhot. Erittäin hyvä laatu, verhot ovat tarkalleen jokaista lasia varten, eivätkä ne haittaa, vaikka lasit pinotaan pois edestä yhteen nippuun parvekkeen reunaan. Suositan. Itse asensin vain nuo verhot, jotka siis olivat erillistilaus. Lasit olivat täällä valmiina.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
- Ylläpitäjä
Mulla hankittuna kaksivaiheisesti noi verhot, sivuikkunoihin vuosi sitten keväällä, ja pitkälle sivulle tän kesän alussa. Edelliskesän jäljiltä näyttävät ihan puhtailta vielä. Ehkä saattoi aluksi havaita aivan aavistukseenomaisen sävyeron uusiin, mutta kenties se oli mielikuvituksen tuotetta. Nuo siis pysyvät mukavasti puhtaana, joskin tuo seikka riippunee sijaintipaikasta. En asu keskustassa, eikä tässä ole läpikulkuliikennettä. Verhot voi tilata yksi- tai kaksikerroksisella kankaalla. Minä halusin vain näköesteen ja suoran auringonvalon siilauksen, joten valoisuus partsulla säilyi lähes entisellään.JHA kirjoitti: Apropos.. ovatko nuo tuollaiset aurinkoverhot / kaihtimet millaiset pitää puhtaana ?
Noi verhot voi kuitenkin käden käänteessä irrottaa ja upottaa metalliosineen johonkin pesubaljuun. Liitän firman linkin verhojen osalta tähän.
-
Viesti Kirjoittaja pauliS »
Jonkin verran parvekelasi-bisnettiä seuranneena, voisin sanoa, että takuu- ja huoltokysymykset lienevät se ero, mitä "laatulasien" välillä on. Sattumalta myös tiedän, että muutama jo mainitun firman myyjistä on perustanut omia "pikkufirmoja", jotka ostavat alumiiniprofiilit yms. materiaalin suoraan samoilta toimittajilta ja tekevät (siis kasaavat) itse lasit, kiskot ja muut. Materiaalithan (alumiiniprofiilit) on aika standardeja ja valikoima hyvinkin laajaa. Valitettavasti laatu materiaaleissa maksaa aina, jos halvalla haluaa alumiiniprofiilia, niin laatu on silloin heikompaa. Suurimmilla toimittajilla ei yksinkertaisesti ole varaa myydä huonoa ja korjata takuuseen sitten moneen kertaan. Työ maksaa aina ja jos sen on vielä omaa sutta, niin vielä enemmän.
Itsellä on myös kokemuksia Lumonin laseista ja kerran on vaihdettu muoviosia edellisen omistajan aikaan takuuseen muutaman vuoden jälkeen. Epäilen vahvasti, että "isä, poika ja pakettiauto-firmoissa" muutaman vuoden jälkeen ei pahemmin takuuseen vaihdella. (jos firma vielä pystyssä
)
)
Itsellä on myös kokemuksia Lumonin laseista ja kerran on vaihdettu muoviosia edellisen omistajan aikaan takuuseen muutaman vuoden jälkeen. Epäilen vahvasti, että "isä, poika ja pakettiauto-firmoissa" muutaman vuoden jälkeen ei pahemmin takuuseen vaihdella. (jos firma vielä pystyssä

Yhdyn täysin tuohon, että asentamalla itse säästää aika paljon, mutta pitää tietää asennushommista enemmänkin kuin mitenpäin vasaraa pidetään, ennenkuin saa lasit siedettävällä tasolla asennettua. (olen itse aika pedantti viimeistelyn suhteenMVi kirjoitti:Mä ostin omani tuolta: http://www.jslasi.com/ptk.html ja oli paljon halvempi kuin kallein tarjous. Jos on paikka johon viitsii ja voi asentaa itse, saa hintaa kivasti alas. Toisaalta kun firma mittaa ja asentaa, saa työllekin takuun. Riippuu siis minkälainen paikka ja missä kohtaa peukalo sijaitsee.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Omenoita, onhan noita...
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Kokemusta on pikkufirmasta joka vanhemmille terassille lasit asensi. Tarjous oli epäilyttävän halpa ja toimitusaika pitkä. Pari tiivistysongelmaa heillä oli, mutta nyt terassi on juuri sellainen kuin haluttiin. Lattianeliöitä taitaa olla noin kymmenen ja hintaa taisi olla 8k asennettuna. Itse tehtynä lattiavalut ja pieni muurinpätkä. Ison merkin (en muista nimeä) tarjous oli 14k ja he eivät suostuneet tekemään edes halutun mallista, vaan ainoastaan seinästä ulospäin kaltevan katon. Koska terassi on harjakattoisen talon päädyssä toisessa sivussa, ei tuo olisi toiminut lainkaan. Nyt katto menee samassa kulmassa kuin talon lape ja metrin alempana. Toimiva on. Jos jotain ongelmaa tulee niin tuolla hintaerolla sitä korjauttaa jollain toisellakin jos ei itsellä pysy kalut käsissä.ER kirjoitti:Olen itse kuullut välikäsien kautta positiivista kommenttia erään paikallisen pikkufirman palvelusta ja hinnasta ja firma tuleekin arvioimaan pian terassia ja tekemään tarjousta. Mutta näistä pikkunarikoistahan ei koskaan tiedä ovatko pystyssä vielä vuoden tai parin päästä jos tarvitsee huoltoa/korjausta, minkä vuoksi vähän arveluttaa.
Tämä eteläsuomessa.
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
Jokainen kehuu omaansa, mutta täällä parvekkeen lasituksen on tehnyt Lumon ja mielestäni varsin hyvin. Muutamilla muilla taloyhtiön asukeilla on Nikan lasitukset ja olen antanut itseni ymmärtää, että nekin ovat varsin pätevät sillä erotuksella, että ne ovat "roisimman" (lue: ei-niin-viimeistellyt) näköiset.
Kipu on tunne, kun heikkous poistuu ruumiista
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Joo, joo - Näköesteen ja Lumon miehiä... Hmmm?!!!amanita kirjoitti:... Minä halusin vain näköesteen ja ...
iDrink - iPee - iFart - iEat - iSleep
Hanki pilvee - Dropbox - Klikkaa tästä: https://www.dropbox.com/referrals/NTMyNjk1OQ
¯`•.¸¸.><((((º> ¯`•.¸¸.><((((º> ¯`•.¸¸. ¯`•.¸¸.><((((º> ¯`•.
-
- Ylläpitäjä
Eläköön vilkas mielikuvitus....mutta kiitos, offarissa!Kamu kirjoitti:Joo, joo - Näköesteen ja Lumon miehiä... Hmmm?!!!amanita kirjoitti:... Minä halusin vain näköesteen ja ...

11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka