mormeliini kirjoitti:Laitetaan nyt tännekkin oma kamppailuni SCF:n kanssa
mormeliini kirjoitti:Naurettavaa P*skaa!! Vein iPhoneni huoltoon viime viikon perjantaina irronneen mute-napin takia (irtosi ja mureni kun laitoin mutelle...) Puhelimessa oli 0,5 sentin hiushalkeama Dock connectorin kohdalla, joka näyttää olevan aiheuttaneen monille ongelmia iPhonen huoltamisen kanssa...
Yllätysyllätys, SCF huollon webseurannassa lukee "Mekaaninen vaurio - kuoressa halkeamat kuulokeliittimen ja USB-portin/latausliittimen kohdalla. Ei takuuta. Laite voidaan vaihtaa 291 € hintaan, jolloin asiakkaan laite jää laitevalmistajalle. " NO JOHAN ON! Soitin suoraan Applelle, selitin ongelman, asiakaspalvelija kertoi että tästä on tullut paljon soittoja ja sanoi, että SONERALLE ON LAITETTU TIETO ETTÄ HIUSMURTUMA EI VIE TAKUUTA! wtf... Odotin pari minuuttia, sain tapausnumeron jolla laite pitäisi saaada korjatuksi. Puhuimme asiakaspalvelijan kanssa että miten on mahdollista että tämmöisestä itsestäänselvästä jutusta joutuu soittamaan Applelle ja asiakaspalvelijakin totesi, että huoltoasiat Soneran kanssa eivät ole todellakaan sujuneet hyvin... Harmittelin vielä Soneran iPhone monopolia huonon 3G peiton takia... Asiakaspalvelija kysyi vielä haluisinko puhua hänen pomonsa kanssa, odotin pari minuuttia jolloin asiakaspalvelija kertoi tilanteen hänelle. Puhuttiin iPhoneen ja Soneraan liittyvistä asioista mainitsin samalla 900Mhz 3G:n puutteen...
No, seuraavaksi soitin Soneran asiakaspalveluun jossa vastannut henkilö sanoi ettei voi tehdä asialle mitään ja neuvoi menemään Sonera pisteeseen jonne vein puhelimen huoltoon Soitin Kyseiseen Sonera pisteeseen jossa vastannut henkilö sanoi ettei heidän kautta tätä asiaa hoideta vaan Yhteyttä pitäisi otta suoraan SCF huoltoon Soitan huomenna SCF:än maksulliseen numeroon. Saa nähä miten monen uuden mutkan kautta tämä pitää hoitaa...
Naurettvan huonosti hoidettu Soneran osalta... Ei suostu korjaamaan vaikka Apple käskee, ja asiakaspalvelijakin ihan pihalla koko iPhone huolloista. ei näin sonera, Ei näin...
mulla on muuten täysin samat viat (!! tyyppivika.com !! ) plus sitten se näytön halkeama.
ajattelin että jos eivät suostu sitä puhelinta takuuseen tunkemaan niin lähetän tämän topicin kuluttajanmillelieviranomaiselle ni luulisi sen jo huomaamaan että voooe... ( plus naapurina joku hesarin mikälie pomo ni vois sillekki vinkata. se oiski hauskaa kuinka hesari haukkuis tän scf:n lyttyy ) :DDDD
itse vein perjantaina puhelimen tampereen SCF:n, koska näytön ja lasin välissä hieman pölyä. Tänään tuli viestiä, että puhelimen voi tulla noutamaan. Ja uusihan sieltä tuli! hieman ensin arvellutti viedä, koska puhelimessa yksi isompi skraadu/pieni lommo puhelimen tiputtua asfaltille. Nyt sain naarmuisen tilalle "uuden", mahtavuutta!
Muffe kirjoitti:Tänään sitten kävin hakemassa tuon iPhonen pois Soneralta kun SCF ei sitä suostunut huoltamaan.
Sähköpostiviestit SCF-huollon iPhone-reklamaatio-osoitteeseen ei tuottanut tulosta. Olivat vielä napauttaneet viestin loppuun: "Mikäli ette ole tyytyväinen huoltomme lausuntoon, voitte viedä asiaa eteenpäin parhaalla katsomallanne tavalla.". Tästä sitten kimpaantuneena soitin taas Applelle jotka valitettavasti ovat täysin voimattomia asian suhteen ja ovat tiedostaneet SCF-huollon ongelman ja saaneet siitä useita valituksia. Huomenna yritän ehtiä pirautella sitten kuluttajavirastoon.
Eilen pistin vielä uudestaan sähköpostia tonne SCF-huollon ositteeseen (ei ole vielä kuulunut mitään) ja tänään aamulla soitin kuluttajavirastoon ja 20 min puhelun jälkeen tulos: lähetä reklamaatio Applelle ja Soneralle.
Tänään sitten soitin illalla Applen tukeen ja kerroin haluavani tehdä reklamaation iPhonesta ja SCF-huollon toiminnasta. 20 min juttelin suomalaisen miehen kanssa joka otti asian hyvin asiallisesti, kyseli peruskysymykset (onko pudotettu, missä taskussa pidetty, sarjanumero jne.) jonka jälkeen yhdisti Englantiin juipille jonka kanssa juttelin kymmenisen minuuttia. Tämä tyyppi sitten ilmoitti että kosteusindikaattori laukeaa vain jos vesi tulee indikaattorin ns. sisäpuolelta eli ulkopuolisen veden ei pitäisi tätä indikaattoria laukaista.
Pyysi myös ottamaan kuvia halkeamista ja rei'istä kuorissa ja lauenneesta kosteusindikaattorista. Nämä tässä tänään napsin ja myös sinne Englantiin sähköpostitse toimitin. Jos jotakuta kiinnostaa nämä kuvat niin tässä: mute-nappivirta-nappikuuloke-liitäntänäyttö (pölyä)indikaattori
Tämä tyyppi ei sitten aivan heti soittanutkaan ja soittelin sitten torstaina suomen tukeen että yhdistäisivätkö sinne englannin tukeen jossa sitten sovin toisen henkilön kanssa että tapausta käsitellyt tyyppi soittelee sitten mulle perjantaina.
Eipä sitten puhelua kuulunut ja viikonloppunahan noi eivät ole auki joten soittelin sitten tänään jälleen suomen tukeen että voisittekos taas ohjata jne. tällä kertaa olikin sitten juuri se oikea henkilö puhelimessa ja änkytti jotain että ei sitten ehtinyt tms. ja oli ihan juuri soittamassa mulle (aivan varmasti juu joo). Ilmoitti siinä sitten että puhelinta ei saada takuuseen koska a) puhelimessa on kosteusvaurio (nokun ei ole) b) kuulokeliitännän alueella olevat vauriot viittaavat puhelimen pudottamiseen (nokun sitäkään ei ole tehty). Pesivät siis kätensä kokonaan asiasta.
Täytyypä seuraavaksi soitella kotivakuutukseen ja kysellä mikä olisi omavastuu puhelimen vaihtoon...
aatsaa kirjoitti:itse vein perjantaina puhelimen tampereen SCF:n, koska näytön ja lasin välissä hieman pölyä. Tänään tuli viestiä, että puhelimen voi tulla noutamaan. Ja uusihan sieltä tuli! hieman ensin arvellutti viedä, koska puhelimessa yksi isompi skraadu/pieni lommo puhelimen tiputtua asfaltille. Nyt sain naarmuisen tilalle "uuden", mahtavuutta!
Sama homma! Oman kokemukseni pohjalta en siis voi arvostella SCF:n toimintaa. 8 päivää meni ja puhelin vaihdettiin.
Edit. Minulla oli siis mute-nappi irronnut ja halkeamia oli kuoressa (sivussa ja ylhäällä keskellä)
Pavel kirjoitti:Kommentoinpa minäkin vaihteeksi. Lyhyesti omastani, GPS:n vian takia vein huoltoon, takakuoren halkeaman takia eväsivät. kuluttaja-asiamies ja Apple on soiteltu läpi, sainkin sen referenssinumeron mutta SCF huolto pyörsi omat sanansa, ei enää riittänyt se poikkeuspäätöstä varten, vaikka lupasivat muutama päivä aikaisemmin että puhelin tulee kohta takuuvaihdettuna takaisin.
Viime perjantaina vein kirjallisen reklamaation Sonera Pisteeseen, josta se faksattiin eteenpäin. Mitään ei vielä ole kuulunut. Mielestäni järkevintä tällä hetkellä olisi, että kaikki joilla tämän halkeamisasian takia on ongelmia takuuhuollossa, kirjoittelisivat omat kirjalliset reklamaatiot ja veisivät myyjäliikkeeseen. Jotta tilanne muuttuisi pysyvästi johonkin (toivottavasti parempaan) suuntaan, tarvitaan toimia Soneralta. Tarpeeksi paperinoottia sinne, niin voi ehkä jotain vaikuttaakin. Puhelimessa saa kaikki istua päivät pitkät, eikä tilanne mihinkään muutu. Rustatkaa reklamaatiot ja laittakaa etiäpäin, ei siitä pitäis ainakaan haittaa olla.
Jos nyt itsekin kokeilis, että meneekö toi takuuseen kun home nappi on irronut, puhelut tökkii, dock connectorin halkeama, näytössä halkeamia yms yms.. Pitääkö iPhone viedä sinne paikkaan mistä sen on ostanut vai käykö mikä tahansa sonera piste? Ja tarviiko kuitti olla mukana?
jeijjoo kirjoitti:Jos nyt itsekin kokeilis, että meneekö toi takuuseen kun home nappi on irronut, puhelut tökkii, dock connectorin halkeama, näytössä halkeamia yms yms.. Pitääkö iPhone viedä sinne paikkaan mistä sen on ostanut vai käykö mikä tahansa sonera piste? Ja tarviiko kuitti olla mukana?
Mä en tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Sain "tehdaskorjatun" iPhonen pari viikkoa sitten takuuseen. No, nyt on sitten tässä uudessa GPS-pimeänä. Ei löydy satelliitteja lainkaan. Restoret, täystyhjennykset ja kaikki mahdolliset Googlen ehdottomat sadetanssit tehty. Eli taas on luuri reissussa. Saas nähdä miten nyt käy. Se selvinnee taas parin viikon/ kuukauden kuluttua.
| MacBook Pro 13" | 2.26 GHz | 8 GB | iPhone 4 | iPad 1st gen
No niin, halkeillut ja 3G vammainen puhelin on nyt sitten huollettu.
Tarkemmat halkeilut on kuvailtu "halkeilevat kuoret" threadissa, joten ei niistä tässä sen enempää, sen sijaan laitan tähän kuvauksen omasta huoltoprosessistani.
12.07. sunnuntaina totesin että mute-napin ja kehyksen välissä olevat halkeamat olivat sitä luokkaa, että jollei jotain pikaisesti tehdä, alkaa kohta kuoren osia irtoilemaan. Muuten olisin sinnitellyt pidempään takuun loppua kohden (takuu 31.12.08 asti) että olisin saanut mahdollisimman tuoreen puhelimen takuuseen. Tarkoituksena on uusia luuri kun mahdollisesti seuraava malli tulee ehkä ensi kesänä myyntiin.
Koska olin lueskellut palstalta osittain varsin karujakin kokemuksia iPhonen virallisesta huollosta, päätin valmistautua omaan reissuuni huolellla. Valitettavan usein elektroniikkaa huollatettaessa ja asioitaessa tiskilllä saattaa pinna palaa, ja tuote lätkäistään tiskiin saatesanoilla "tää on ihan susi, mä haluun uuden tilalle", päätin tehdä vikakuvauksen ja takuuvaateen kirjallisena. Naputtelinkin sitten vajaan A4:sen tekstiä jossa kuvailin selkeästi sekä viat, että miten ja missä olosuhteissa puhelinta on käytetty ja miten sitä on kuljetettu, jne. Lisäksi liitin mukaan kopion lähetteestä josta selvisi luurin toimituspäiväys.
Mainitsin myös kirjallisesti siitä, että Soneran/Applen sivuilta ladattavissa takuuehdoissa sanotaan Suomen kuluttajasuojan vastaisesti, että "(g) kosmeettisia vaurioita, esimerkiksi porttien naarmut, lovet tai rikkoontunut muovi" eivät kuulu takuun piiriin (kysyin tästä nimenomaisesta kohdasta puhelimitse kuluttajaneuvonnasta).
Ja sitten; Sonera Pisteeseen vai suoraan huoltoon? Myyjähän vastaa ensi sijaisesti takuuhuolloista, joten soitto Kampin Sonera Pisteeseen (asun Helsingissä) ja kysely että miten menettelen. Neljän soittoyrityksen jälkeen totesin että myyjillä on ilmeisesti parempaakin tekemistä kuin vastailla puhelimeen, päätin viedä luurini Vallilan SCF Huoltoon joka muuten sattumalta sijaitseen entisen MPP:n tiloissa.
Tiskillä asiointi sujui reippaasti ja ystävällisesti, joten hyvältä vaikutti. Tosin asiakaspalvelija selitti jostain syystä perusteelisesti ettevät he huolla missään tapauksessa muita kuin Soneran kytkynä myymiä iPhoneja !?!
Tiesin etukäten että SCF.llä on huoltotöiden nettiseuranta, ja luulin hölmönä että tunnukset olisivat huoltotyön kuitissa, mutta ei. Kotiin pääästyäni soitin SCF:n aspaan, ja kysyin tunnuksia. Puhelimessa sanottiin että laita mailia Tampereen aspaan, he antavat tunnukset. Maili lähti 13.07. noin kello 14:00, ja vastaus tuli vasta keskiviikkona aamulla, ettei tunnuksia voida enään tässä vaiheessa antaa!?! Muttä mähän kysyin niitä jo maanantaina 2 tuntia puhelimen huoltoon viennin jälkeen?!? Juuei onnistu. Omituista. Sitten samana päivänä (15.07.) tuli tekstaritiedotus, että "odottaa varaosaa".
Sitten olikin hilljaista, kunnes tänä aamuna tuli tekstari jossa lyhyesti ilmoitettiin että työ on valmis. Ja eikun noutamaan. Vasta tiskillä selvisi että sain vaihtoluurin tilalle, josta olin tyytyväinen. Työselosteessa todettiin ainoastaan lyhyesti "laite vaihdettu", joten kysyin että kumpi vika oli takuuvaihdon perusteena. Asiakaspalvelija totesi vain että molemmat.
Ja sitten tärkeä seikka. Koska puhelimen IMEI vaihtui tietysti vaihdon myötä, sanoi asiakaspalvelija että huoltoseloste on nyt sitten uusi takuutodistus ja se tulisi säästää mahdollista uutta takuuhuoltoa varten. Tätä en oikein suostu uskomaan, vaan aion huomenna asiaa Soneralta tiedustella.
No, nyt on "uusi" luuri kädessä ja palautettuna samaan tilaan missä aiempi puhelin oli ennen huoltoon vientiä. Paitsi ei.
Ja voi ristus mikä riesa. Musat, tekstarit, yhteystiedot, podcastit sun muut palautuivat, mutta mailien salasanat, saapuneet ja lähetetyt mailit, sekä ennen kaikkea kaikki App Storesta ladatut ohjelmat on taivaan tuulissa. Nyt pitää muistella että mitä kaikkea softaa sitä oli luuriin ladattuna. Koko saaterin ilta on mennyt puhelimen kanssa pulatessa!
Tulihan pitkä jorina (jota tietysti saattaa Repomieheltä odottaa...), mutta summa summarum:
1.) Jos voit, niin vie puhelin suoraan SCF:n huoltopisteeseen, tällöin se ei makoile Sonera Pisteen takahuoneessa.
2.) Ota kopio kuitista tai lähetteestä mukaan, se helpottaa/nopeuttaa asian käsittelyä ainakin vähän.
3.) Tee kirjallinen saate jossa erittelet viat ja niiden esiintyminen, sekä mainitse mahdollisesti käyttöolosuhteet.
4.) Pyydä tiskiltä huoltotyön seuraamiseen tarvittavat tunnukset, tai kysy miten ne voi saada.
5.) Koita säilyttää maltti asiodessasi huollon kanssa!
6.) Vie puhelimesi huoltoon jo ennen kuin siitä alkaa putoilla osia!
7.) Tee lista lataamistasi ohjelmista, se helpottaa muistia kun palautat uuden luurin.
8.) Säästä kaikki paperit joita huollossa asioinnista ja takuuasioista syntyy.
Että semmoista. Toivottavasti tuosta on nyt sitten jollekkin apua ja lohtua... LÄÄKKEET!
Ylikomisarion jutut muuttuvat usein aina vain sekavammiksi ja runollisemmiksi, kunnes joku yleensä muistuttaa häntä ottamaan lääkkeensä...
eewok kirjoitti:Omakin lähti takuuhuoltoon kun kuuloke oli yhtäkkiä täysin mykkä. Saas nähä miten käy...
No niin nettiseurannasta ilmeni vain, että "Sim-laitteessa ei imeitä". Aattelin, että kyseessä vaan joku toteamus ja viikon päästä hain luurini Soneran pisteestä. Asiakaspalvelija sanoi, että nyt pitäis taas toimia(en tiedä mihin perusti väitteensä, sillä mitään ei ollut tehty) eli luurissa täysin samat ongelmat. Eli evääkö takuun jos vaihtaa sim telineen? Lukeeko muilla siinä sitten joku Imei-koodi...että tällästä
iPhone 11
iPad
Apple Watch S5
AirPods Pro
Macbook pro 13”
SIM-kelkan vaihtuminen/puuttuminen ei voi millään vaikuttaa laitteen takuuseen tai sen käsittelyyn.
Tästä ei edes ole takuuehdoissa mainintaa, ei sikäli etteikö se olisi kuluttajasuojan vastaista jos näin mainittaisiin.
Ok, Apple mainitsee että sarjanumeron poistaminen/väärentäminen evää takuun, mutta se ei voi millään tarkoittaa SIM-kelkkaa.
Ylikomisarion jutut muuttuvat usein aina vain sekavammiksi ja runollisemmiksi, kunnes joku yleensä muistuttaa häntä ottamaan lääkkeensä...
Mutta eihän missään ollut mainittu että takuu olisi evätty? Ei voi olla että _ainoa_ osa joka puhelimesta irtoaa kuluttajan voimin, ja on vielä ihan mahdollista kadottaa tai rikkoa vahingossa, kumoaisi takuun.
Ja eikös Soneran jeppekin todennut että kuntoon tuli? Mielestäni kannattaisi reippaasti vaan marssia takaisin ja vaatia asiallisesti uutta huoltoreissua. Ja mikäli nyt todella käy niin että SIM-kelkka on eväyksen syy, niin sitkeästi vain sitten reklamaatiota tekemään. Siihen menee vartti, ja täältä saa varmaankin apuja sen "muotoilemiseen".
Luki muuten munkin luurin huoltokuitissa isoilla kirjaimilla että "EI MUISTIKORTTIA". Ja totta, en ollut teipannut pohjaan yhtään muistikortteja...
Ja ihan just in case, miksi se kelkka oli vaihtunut/ei ollut alkuperäinen?
Ylikomisarion jutut muuttuvat usein aina vain sekavammiksi ja runollisemmiksi, kunnes joku yleensä muistuttaa häntä ottamaan lääkkeensä...
mormeliini kirjoitti:Laitetaan nyt tännekkin oma kamppailuni SCF:n kanssa
mormeliini kirjoitti:Naurettavaa P*skaa!! Vein iPhoneni huoltoon viime viikon perjantaina irronneen mute-napin takia (irtosi ja mureni kun laitoin mutelle...) Puhelimessa oli 0,5 sentin hiushalkeama Dock connectorin kohdalla, joka näyttää olevan aiheuttaneen monille ongelmia iPhonen huoltamisen kanssa...
Yllätysyllätys, SCF huollon webseurannassa lukee "Mekaaninen vaurio - kuoressa halkeamat kuulokeliittimen ja USB-portin/latausliittimen kohdalla. Ei takuuta. Laite voidaan vaihtaa 291 € hintaan, jolloin asiakkaan laite jää laitevalmistajalle. " NO JOHAN ON! Soitin suoraan Applelle, selitin ongelman, asiakaspalvelija kertoi että tästä on tullut paljon soittoja ja sanoi, että SONERALLE ON LAITETTU TIETO ETTÄ HIUSMURTUMA EI VIE TAKUUTA! wtf... Odotin pari minuuttia, sain tapausnumeron jolla laite pitäisi saaada korjatuksi. Puhuimme asiakaspalvelijan kanssa että miten on mahdollista että tämmöisestä itsestäänselvästä jutusta joutuu soittamaan Applelle ja asiakaspalvelijakin totesi, että huoltoasiat Soneran kanssa eivät ole todellakaan sujuneet hyvin... Harmittelin vielä Soneran iPhone monopolia huonon 3G peiton takia... Asiakaspalvelija kysyi vielä haluisinko puhua hänen pomonsa kanssa, odotin pari minuuttia jolloin asiakaspalvelija kertoi tilanteen hänelle. Puhuttiin iPhoneen ja Soneraan liittyvistä asioista mainitsin samalla 900Mhz 3G:n puutteen...
No, seuraavaksi soitin Soneran asiakaspalveluun jossa vastannut henkilö sanoi ettei voi tehdä asialle mitään ja neuvoi menemään Sonera pisteeseen jonne vein puhelimen huoltoon Soitin Kyseiseen Sonera pisteeseen jossa vastannut henkilö sanoi ettei heidän kautta tätä asiaa hoideta vaan Yhteyttä pitäisi otta suoraan SCF huoltoon Soitan huomenna SCF:än maksulliseen numeroon. Saa nähä miten monen uuden mutkan kautta tämä pitää hoitaa...
Naurettvan huonosti hoidettu Soneran osalta... Ei suostu korjaamaan vaikka Apple käskee, ja asiakaspalvelijakin ihan pihalla koko iPhone huolloista. ei näin sonera, Ei näin...
Eiköhän tämä Web seurannan copypaste kerro p*skasen tarinan lopun:
Mekaaninen vaurio - kuoressa halkeamat kuulokeliittimen ja USB-portin/latausliittimen kohdalla. Ei takuuta. Laite voidaan vaihtaa 291 € hintaan, jolloin asiakkaan laite jää laitevalmistajalle. 8.7. as soitti->on ollut yht Aplleen, tapausnro ei kelpaa, odotetaan yht.ottoa/AU 17.7. as soitti->haluaa korjattavan pelkän mute-näppäimen, jos ei onnistu soitetaan as ( tässä painotin että ei se minun ongelma ole jos heillä ei ole resursseja vaihtaa pelkkää mute nappia, ja kelpuutin että he vaihtaisivat halkeneet kuoret takuuvaihdettuun luuriin)/AU 21.7.sa.ka.soitto.ei korjata,.pal,ei vel/HM
Eli ei siitä mitään tullut Kuluttavaviraston kautta vielä jos yrittäisi, helpoimmaksi varmaan tulisi iFixitin kautta hoitaa homma...
Tilasin äskön iTeknon kautta valkoinen 16GB iPhone 3GS, ei tartte olla missään tekemissä Soneran kanssa, ei huollon, ylihintasten liittymien, tai huonen 3G peiton kanssa Ja luurin saan käteen jo ensi viikon alussa jos hyvin käy
Nyt kun puhelimeni tuli bumerangina takaisin huollosta mietin seuraavaa... Uskaltaisinko avata Iphoneni itse? Mute näppäimen saan kynnellä päälle/pois joten sen rikki oleminen ei niin haittaa, mutta saisinko nuo pölyt pois näytön alta avaamalla puhelimen itse? onko kukaan aukaissut iphonen ja saanut sen vielä pelittämään uudelleen? singahtaako sieltä heti läjä osia syliin kun avaan kannen?
Noniin nyt on sitten oma puhelinkin huollossa katotaan miten käy.. Soneran täti sano että luultavasti päivittävät puhelimen, mitä lie sitte tarkottanu.
Ja vikoinahan oli mutenappi irti, home nappi ei toimi kunnolla, dock connectorin halkeama ja puhelut ei oikeen skulaa oikein.. Toivottavasti menee takuuseen, sillä tossa on aika paljo ulkosia vaurioita ku tiputellu maahan..
jeijjoo kirjoitti:Ja vikoinahan oli mutenappi irti, home nappi ei toimi kunnolla, dock connectorin halkeama ja puhelut ei oikeen skulaa oikein.. Toivottavasti menee takuuseen, sillä tossa on aika paljo ulkosia vaurioita ku tiputellu maahan..
Niin siis mitä vattua?
Luuris on lennelly pitkin maita ja mantuja ja meinaat että menee vielä takuisiinki? huh huh!
(miten meinasit että käyttäjän aiheuttamat viat korjattaisi takuun piikkiin?)
Ehkä säälistä menee, mutta speksin mukaan ei oo menossa.
jeijjoo kirjoitti:Ja vikoinahan oli mutenappi irti, home nappi ei toimi kunnolla, dock connectorin halkeama ja puhelut ei oikeen skulaa oikein.. Toivottavasti menee takuuseen, sillä tossa on aika paljo ulkosia vaurioita ku tiputellu maahan..
Niin siis mitä vattua?
Luuris on lennelly pitkin maita ja mantuja ja meinaat että menee vielä takuisiinki? huh huh!
(miten meinasit että käyttäjän aiheuttamat viat korjattaisi takuun piikkiin?)
Ehkä säälistä menee, mutta speksin mukaan ei oo menossa.
Vttu kuinka tämä huolto osaa hommansa kunnolla. Valmistauduin heidän kohtaamiseen kunnolla jotta kaikki sujuisi helposti, mutta....
Itselläni iPuhelin kävi uimassa kanssani eikä kuivaamisen jälkeen ollut muuta ongelmaa kuin se, että luuri ei latautunut. Luin tämän ketjun läpi koska olin kuullut jotain pahaa tästä iPhonen huollosta ja kaikesta viisastuneena kävelin Veikon Koneeseen ja sanoin että tämä kastui, laitatko menemään sinne huoltoon ja tehdaskorjattu vehje tilalle ja totesin vielä että kotivakuutus maksaa ja sinnekin oli tehty jo vahinkoilmoitus. Luulin että koko operaatio sujuisi vaivattomasti ja minulla olisi viikon kuluttua UUSI tehdaskorjattu laite taskussa.
Tästä nyt sitten on jo viisi viikkoa, mistään suunnasta ei ole kuulunut mitään uutisia puhelimestani. Tänään soitin SCF:n valtakunnalliseen palvelunumeroon ja kuulin iloisia uutisia: tehdaskorjatut laitteet on loppuneet sekä valmistajalta, toimittajalta että heiltä, eikä ole mitään tietoa milloin saadaan uusia laitteita. Tämä setti siis toimii todella hyvin. Minkä maanalaisen paikan takia pitää tehdä koko systeemi näin monimutkaisesti jos ei tavaraa saada tehtyä ja toimitettua tarpeeksi nopeasti. Myymälästä saa loppua tuotteet väliaikaisesti, mutta huollosta vain ei saa sanoa että ei meillä ole sitä sinun puhelinta nyt. Vertaa: viet autosi huoltoon ja sinulle sanotaan että huomenna on valmis, noo seuraavana päivänä menet sinne hakemaan autoasi ja siellä pojat sanovat että joo, ei sitä sun autoas kuule nyt ole täällä, me soitellaan jos se ilmestyy, niin ja hei saat sit maksaa säilytysmaksut koko ajalta mitä se sun autos ei oo sulla.
Teen tästä reklamaation kauppalain perustein ja tulen vaatimaan roimaa hinnanpudotusta, kaupan purkua mikäli tässä vielä kauankin menee.
Kyllähän nyt heidän olisi pitäny varautua Suomen festari-kesään kun puhelimet ovat lujilla lennellessään rokin tahtiin