Tänä aamuna, kun kytkin modeemin ja Ariportin päälle, niin jälkimmäinen ei herännytkään.
Googlella sain selville, että luultavimmin virtalähde on hajonnut. Löytypä siihen jotain modaus/korjaus-ohjeitakin, mutta antaa olla...
Sitä vaan kysyn, että kannattaako tuossa pitää virta päällä koko ajan?
Toisin sanoen, aiheutinko kuoleman itse, kun aina iltasin laitan virrat pois päältä ja aamulla taas käynnistän.
Mites täällä muut Airport-käyttäjät toimii?
*edit* Expressi annettu eteenpäin.
AirPort Express kuoli - tapoinko ite?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
AirPort Express kuoli - tapoinko ite?
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
Viimeksi muokannut mun_kero, 10.8.2009 klo 13.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Airport Express kuoli - tapoinko ite?
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Eikös se ole aika yleinen vaiva ollut, että nämä Expressit jossain vaiheessa vaan pimenevät. Oli käyttö sitten millaista tahansa. Minkä ikäinen tuo oma laitteesi muuten oli?mun_kero kirjoitti:Tänä aamuna, kun kytkin modeemin ja Ariportin päälle, niin jälkimmäinen ei herännytkään.
Googlella sain selville, että luultavimmin virtalähde on hajonnut. Löytypä siihen jotain modaus/korjaus-ohjeitakin, mutta antaa olla...
Sitä vaan kysyn, että kannattaako tuossa pitää virta päällä koko ajan?
Toisin sanoen, aiheutinko kuoleman itse, kun aina iltasin laitan virrat pois päältä ja aamulla taas käynnistän.
Mites täällä muut Airport-käyttäjät toimii?
ps. jos joku haluaa tästä tuunat vielä toimivan vehkeen, niin pistäkää yksäriä ja lähetän postikuluja vastaan. Ja noutaa voi Jyväskylästä.
Tästä vielä modaus-ohjeet: Verkkovirralla & USB:lla
Macbook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja puakki »
Aika paljon on ollut juttua niiden taipumuksesta kuolla - inhimillistä sinänsä.
Itse olen pitänyt aina seinässä (paitsi maalla ukkosella tms.), mutta ei kai tuolla nyt voi olla merkitystä laitteen odotettavissa olevaan elinikään.
Itse olen pitänyt aina seinässä (paitsi maalla ukkosella tms.), mutta ei kai tuolla nyt voi olla merkitystä laitteen odotettavissa olevaan elinikään.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mä ostin omani käytettynä vuosia sitten, siitä asti seinässä ja rontti käy ja kukkuu. Haluisin nimittäin uusia sen enkä vaimolle kehtaa perustella miks ehjä pitäis vaihtaa. Sarjanumero on just niitä joiden olis jo pitänyt sammua mutta ku ei.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Älä kerro, menee pienhankintana ilman erillistä ilmoitusta eikä vaimo näe päältä, että on uusi. Karistele päälle vaikka vähän pölyä tms kariketta.MacFinn kirjoitti:Haluisin nimittäin uusia sen enkä vaimolle kehtaa perustella miks ehjä pitäis vaihtaa. Sarjanumero on just niitä joiden olis jo pitänyt sammua mutta ku ei.
-
Ostin about vuosi sitten käytettynä, enkä muista kuinka kauan oli ollut käytössä.Cathi777 kirjoitti:Eikös se ole aika yleinen vaiva ollut, että nämä Expressit jossain vaiheessa vaan pimenevät. Oli käyttö sitten millaista tahansa. Minkä ikäinen tuo oma laitteesi muuten oli?
Millos nuo g-sarjan Expressit tuli myyntiin?
Noh, nyt ollaan iMacilla taas langan päässä, ja iBookki on kännykän varassa.
-
Viesti Kirjoittaja thugsucker »
iMacissahan on sisäinen wlan-lähetin. Josset sitä langatonta audiota tarvitse, niin iMac ajaa saman asian. Järjestelmäasetuksista internetjako päälle ethernetin kautta.mun_kero kirjoitti:Ostin about vuosi sitten käytettynä, enkä muista kuinka kauan oli ollut käytössä.Cathi777 kirjoitti:Eikös se ole aika yleinen vaiva ollut, että nämä Expressit jossain vaiheessa vaan pimenevät. Oli käyttö sitten millaista tahansa. Minkä ikäinen tuo oma laitteesi muuten oli?
Millos nuo g-sarjan Expressit tuli myyntiin?
Noh, nyt ollaan iMacilla taas langan päässä, ja iBookki on kännykän varassa.
:: Whitebook '08 / 4GB RAM, 120GB SSD & 500GB HDD :: 13" MBP '12 / 16GB RAM, 256GB SSD & 500GB HDD ::
-
Re: AirPort Express kuoli - tapoinko ite?
Viesti Kirjoittaja koppa5 »
Itselläni ollut nyt vuoden Apple Express ja jatkuvasti käytössä, eikä mitään ongelmia ole ollut.
On kyllä kertakaikkiaan mainio vekotin![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
On kyllä kertakaikkiaan mainio vekotin
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
*iMac core 2 duo 20"* *iPhone 5S* *Airport Express 2gen*
-
Siis - tuota - miten ihan konkreettisesti toimitaan?thugsucker kirjoitti:iMacissahan on sisäinen wlan-lähetin. Josset sitä langatonta audiota tarvitse, niin iMac ajaa saman asian. Järjestelmäasetuksista internetjako päälle ethernetin kautta.
-
Re: AirPort Express kuoli - tapoinko ite?
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Järjestelmäasetukset -> Jako (klikkaa lukkoa ja anna tunnarit) -> Valitse listalta Internetjako päälle -> Antaa oikealle puolelle pop-ikkunan (valikko sisältää siis verkkoyhteydet), josta valitset ethernet-yhteyden. Tämän alapuolella on lista, josta valitset Airport. Sitten klikkaat "Airport-asetukset" ja saat ikkunan, jossa annat AP-verkolle nimen, WEP-salauksen ja siihen tarvittavan salasanan ja salausavaimen pituuttakin voit säätää. Valitettavasti tuo ei anna (ainakaan mun vanhassa G4:sani) käyttää WPA-salausta, joten keksi erinomaisen hankala salasana ja vaihda sitäkin aina välillä.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Tämä oli hyvä tietää, sillä on tuo audio-ominaisuus jäänyt vähemmälle käytölle.thugsucker kirjoitti:iMacissahan on sisäinen wlan-lähetin. Josset sitä langatonta audiota tarvitse, niin iMac ajaa saman asian. Järjestelmäasetuksista internetjako päälle ethernetin kautta.
Internetjako toimii kuin unelma!
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka