Tarkistin asian monesta eri lähteestä ja kohtalaisen varma tieto tästä on että vanhan 3G:n voi päivittää 3G S:ään maksamalla vanhan puhelimen loppuosuuden kerralla pois ja kun uusi puhelin on kytketty liittymään, saa vanhasta puhelimesta lukituksen purettua.gnlc kirjoitti:Olipas jännää infoa Soneran myyntipalvelussa (0800 133133).
Kuulemma iPhonea ei oo mahdollista päivittää 3GS:ään ja tämän oikein tarkisti jostain. Eli vaikka maksais puhelimen pois kokonaan (kuten kaikki Minun Sonera 3G iPhonen omistajat on jo tehneet) niin siltikään ei mukamas saisi operaattorilukitusta pois.
iPhonen ennakkovaraukset Soneran verkkosivujen kautta
-
Re: iPhonen ennakkovaraukset Soneran verkkosivujen kautta
Viesti Kirjoittaja Deto »
-
Viesti Kirjoittaja Shopro »
Kyseessä on/oli vaihto toiselta operaattorilta. Sonera Pisteessä + Myynnissä molemmissa sanoivat että tarvitsevat sen sarjanumeron tohon Data Teho Plus tarjoukseen. Sen voi aktivoida liittymäänsä samalla kun hakee puhelimen.Deto kirjoitti:Ei pidä paikkansa.Shopro kirjoitti:Itse kävin kyselemässä eilen Sonera Pisteessä eikä ollut kuulema mahdollista saada tuota Data Teho Plus tarjousta ellei vaihda liittymää samalla kun hakee puhelimen. Joutusitko erikseen sopimaan tuon Data Teho Plus paketin vai miten sait tarjouksen?gnlc kirjoitti: Liittymän sai kuitenkin jo siirrettyä Soneralle vaikken puhelinta ottanutkaan vaan sanoin hakevani sen sitten liikkeestä kunhan niitä jostain saa.
Sain nämä tarjoukset kun otin 12kk sopimuksen siirtämällä numeron Saunalahdelta: (sopivasti 31.7 pitäis ehtiä numeron siirtyä)
- Sonera Etu eli Kulta asiakkuus (vasta syyskuussa kuulemma alkaa kun tekevät jonkun tarkistuksen)
- Data Teho Plus 9,90e/kk
- Multsari 10 0e/1kk
Pitää kyllä sitten alkaa tappelemaan tuosta iPhone 3G:n kytkyn purkamisesta kunhan tuo liittymä vaihtunut.
Varma tieto asiasta: Data Teho Plus ja Data kuukausi palvelun saa yhteishintaan 9.90€/kk kytkypuhelimen ostajalle koko 24kk (ja vain 24kk) sopimuskauden ajaksi. Ei siis vaadi uutta liittymää.
-
Viesti Kirjoittaja inkogn »

-
Viesti Kirjoittaja smicke »
Hmm minä tilasin jo muutama viikko sitten mutta käsittääkseni luuri (3G) on vieläkin lukittu. En ole kyllä testannut.inkogn kirjoitti:Noni! Eilen tein sivuilla tilauksen 3GStä ja nyt on jo kädessä operaattorivapaa vanha luuri. Veikkaanpa että parin kuukauden sisällä huuto.net on täynnä noita.
-
Yks ois jos tesmaisit.smicke kirjoitti: Hmm minä tilasin jo muutama viikko sitten mutta käsittääkseni luuri (3G) on vieläkin lukittu. En ole kyllä testannut.

-
Viesti Kirjoittaja strong »
Soneran iPhone- neuvontapuhelinnumeron virkailijatyttönen arvioi pari viikkoa sitten että lukitus poistuu vasta parin viikon kuluttua 3GS:n toimittamisesta. Oliko hän siis väärässä?inkogn kirjoitti:Noni! Eilen tein sivuilla tilauksen 3GStä ja nyt on jo kädessä operaattorivapaa vanha luuri. Veikkaanpa että parin kuukauden sisällä huuto.net on täynnä noita.
-

-
Ehkä jos vaan jää odottelemaan.. Itse olin niinsanotusi aktiivinen asiassa kun huomasin omasivulta iphone 3gn kadonneen.strong kirjoitti: Soneran iPhone- neuvontapuhelinnumeron virkailijatyttönen arvioi pari viikkoa sitten että lukitus poistuu vasta parin viikon kuluttua 3GS:n toimittamisesta. Oliko hän siis väärässä?
-
Viesti Kirjoittaja gnlc »
Joo niinhän se on ja se lukee myös Soneran sivuilla jos alkaa tekemään iPhone3G -> 3GS päivitystä. Tästäkin sille asiakaspalvelijalle mainitsin mutta oli kuulemma niin varma asiasta tarkistettuaan jostain asianDeto kirjoitti:Tarkistin asian monesta eri lähteestä ja kohtalaisen varma tieto tästä on että vanhan 3G:n voi päivittää 3G S:ään maksamalla vanhan puhelimen loppuosuuden kerralla pois ja kun uusi puhelin on kytketty liittymään, saa vanhasta puhelimesta lukituksen purettua.gnlc kirjoitti:Olipas jännää infoa Soneran myyntipalvelussa (0800 133133).
Kuulemma iPhonea ei oo mahdollista päivittää 3GS:ään ja tämän oikein tarkisti jostain. Eli vaikka maksais puhelimen pois kokonaan (kuten kaikki Minun Sonera 3G iPhonen omistajat on jo tehneet) niin siltikään ei mukamas saisi operaattorilukitusta pois.

-
Yksittäisen helpdesk tyypin puheet voi kyllä kohtuu huoletta jättää omaan arvoonsa.. Varsinkin mitä tulee soneraan..gnlc kirjoitti: Joo niinhän se on ja se lukee myös Soneran sivuilla jos alkaa tekemään iPhone3G -> 3GS päivitystä. Tästäkin sille asiakaspalvelijalle mainitsin mutta oli kuulemma niin varma asiasta tarkistettuaan jostain asianKuulemma iPhone on eri juttu kuin muut puhelimet ja selitti jotain jostain ihme jutuista joka varmaan ehkä jollekin tietämättömälle voi mennä läpi
-
inkogn kirjoitti:Ehkä jos vaan jää odottelemaan.. Itse olin niinsanotusi aktiivinen asiassa kun huomasin omasivulta iphone 3gn kadonneen.strong kirjoitti: Soneran iPhone- neuvontapuhelinnumeron virkailijatyttönen arvioi pari viikkoa sitten että lukitus poistuu vasta parin viikon kuluttua 3GS:n toimittamisesta. Oliko hän siis väärässä?
Kiitos mielenkiintoisesta tiedosta!
Asialla ei liene kiirettä minun osaltani eikä tällä hetkellä hyötyäkään, koska uusi 3GS-viihdepuhelinta ei ole vielä postitettu minulle Soneran nettikaupasta ja Datatehoplus- liittymäni ei ole Sonera iPHone- kytkyliittymäni. Maksoin muistaakseni Soneran verkkokaupassa uuden iPhone 3GS:N 12.7. ja tähän uuteen kytkyyn liittyen liittymäni kytkyn päättymispäivä oli muutettu 13.7. Soneran omien sivujen tietokannan mukaan eli nykyisen iPhonen kytky olisi päättynyt 11.7.2010 mutta nyt päättymispäivä on 14.7.2010. Näin ollen iPhonen päivittäminen 3GS:ään pidinsi kytkyäni (alunperin 24kk) noin 2 päivän verran.
-
Viesti Kirjoittaja grewi »

Oon tossa viime viikolla lähettäny mailia asiakaspalveluun, josta paluu viestiä ei ole kuuulunut, soittanut asiakaspalveluun, josta ei osattu kertoa, "onko mänty havu vai lehtipuu". Myös kahdessa eri Sonera Kaupassa olen käynyt ilman tulosta. Monesta lähteestä olen siis yrittänyt onkia tietoani varauksesta, mutta käteen ei ole jäänyt mitään.
Mutta tänään perjantaina minut yllätti positiivsesti palvelu, jota sain soittaessani tohon aiemmin mainittuun varauspalvelunumeroon. Soiton tein safkiksellani ja hetken turinoiden jälkeen pirteä naisääni sanoi palaavansa asiaan, kun olin kertonut tietojani varauksesta ja vähän kysymyksiäkin esitellyt (kello tällöin n. 13:30..). Työpaikalla sain puhelun n. klo 15 ja sama nainen kyseli lisää tekemästäni varauksesta ja mihin liikkeeseen varailin ym.. Tietojani omasta varauksesta hän ei löytänyt, eikä myöskään avovaimoni varauksesta, sillä varaukset tehty Sonera Kaupan sivuilla ja näistä listoista nainen ei vielä osannut sanoa mitään. Lopetimme nyt toisen puhelun ja hän sanoi palaavansa asiaan selvittelyjen jälkeen, kun kerroin pääseväni töistä klo 17.
Noh.. Vähän viiden jälkeen sain elämäni positiivisimman yllätyksen Soneralta. Sain kuin sainkin puhelun perjantai alkuillasta ja puhelu ei tullut minun puhelimeeni vaan avovaimoni
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Riksa »
Sama tunne tuli mulle aiemmin ketjussa kuvailemani puhelun perusteella. Mulle aspa soitti seuraavana päivänä täysin pyytämättä. Kysymykseni jäivät ilman vastausta ensimmäisen puhelun aikana, joten täti otti asiakseen selvittää vastaukset ja soitti seuraavana päivänä. Joskus näinkin, mut ei se silti tuo sitä puhelinta mulle yhtään sen nopeammin.grewi kirjoitti:Nyt oon positiivisesti yllättyny (siis ASIAKASPALVELUSTA)... Hyvä mieli jäi ja tieto siitä, että "puhelin tulee liikkeeseen suurin piirtein elokuun puolessa välissä".
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
MacBook alumiini 13" / 2,4 GHz / 4 GB / 240 GB
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja unska »
Toisaalta ei sitä viittis hirveen kauan etukäteen tilata ettei laskut ala pyöriä, what to do?
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
5 työpäivää kestää alkaen siitä kun vastaanottava operaattori tekee luovutuspyynnön numeron luovuttavalle operaattorille.unska kirjoitti:Kauan numeron siirrossa kestää (DNA -> Sonera)? En tiedä koska puhelimeni tulee kauppaan ja mietin, että kun teen samalla sen liittymän niin voi alkaa viiksettään jos numero siirtyy tyylin viikon päästä vasta ja puhelin istuu pöydällä sen aikaa.
Toisaalta ei sitä viittis hirveen kauan etukäteen tilata ettei laskut ala pyöriä, what to do?
-
Ja siitä huolimatta vaikka pyysin siirtoa niin nopeasti kuin mahdollista, se meni noin 8 työpäivän päähän. Mut siis vähintään 5.Xaeron kirjoitti:5 työpäivää kestää alkaen siitä kun vastaanottava operaattori tekee luovutuspyynnön numeron luovuttavalle operaattorille.unska kirjoitti:Kauan numeron siirrossa kestää (DNA -> Sonera)? En tiedä koska puhelimeni tulee kauppaan ja mietin, että kun teen samalla sen liittymän niin voi alkaa viiksettään jos numero siirtyy tyylin viikon päästä vasta ja puhelin istuu pöydällä sen aikaa.
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Applethief »
Kannattaa siis varautua about kahden viikon odotukseen viikonloput mukaanlukien, jos tulee aikaisemmin niin olet tyytyväisempi asiakas.

-
Viesti Kirjoittaja nuro »
Voitko kertoa, paljonko kohdallasi oli vanhan puhelimen kuukausiosuus, eli hinta, jolla sait sen kytkyvapaaksi. Se kai lasketaan jäljellä olevat sopimuskuukaudet x nn.nn€?inkogn kirjoitti:Noni! Eilen tein sivuilla tilauksen 3GStä ja nyt on jo kädessä operaattorivapaa vanha luuri. Veikkaanpa että parin kuukauden sisällä huuto.net on täynnä noita.
-
Viesti Kirjoittaja unska »
Eli jos haluan puhelimeni käyttöön kun se ilmestyy kauppaan (olen ennakkotilannut ja saapumispäivämäärää ei tiedetä) kannattaa minun vaihtaa liittymä hyvissä ajoin ja maksaa ns. turhaa liittymästä?Applethief kirjoitti:10 arkipäivää on lakisääteinen siirtoaika operaattoreiden välillä, se on yksi firma joka hoitaa nuo suomessa kaikille operaattoreille. On mahdollista pyytää poikkeuksellisesti pikaista numeronsiirtoa, mutta sitä ei operaattorin päästä voida täysin luvata. Työskentelen Elisalla ja tulee noita tehtyä päivittäin. Sama koskee muuten firman sisäisiä siirtoja, esim. Elisa -> Saunalahti.
Kannattaa siis varautua about kahden viikon odotukseen viikonloput mukaanlukien, jos tulee aikaisemmin niin olet tyytyväisempi asiakas.
Hmm.. Tuli mieleen kirjotellessa, että voinkohan edes tehdä liittymän etukäteen?
-
Viesti Kirjoittaja Aloittelija »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Shopro »
Itse tein eilen uuden liittymän Soneralle soittamalla heidän myyntinumeroon. Siellä kerroin että haluan siirtää liittymäni DNA -> Sonera ennen kuin iPhone saapuu. Kaikki onnistui hyvin mutta saadakseen Data Teho Plus tarjouksen (9,90 e/kk) joutuu sen aktivoimaan vasta kaupassa puhelinta haettaessa. Eli periaatteessa ei tule maksettua siitä turhaan ennen kuin tarvitsee sitä.unska kirjoitti:Eli jos haluan puhelimeni käyttöön kun se ilmestyy kauppaan (olen ennakkotilannut ja saapumispäivämäärää ei tiedetä) kannattaa minun vaihtaa liittymä hyvissä ajoin ja maksaa ns. turhaa liittymästä?Applethief kirjoitti:10 arkipäivää on lakisääteinen siirtoaika operaattoreiden välillä, se on yksi firma joka hoitaa nuo suomessa kaikille operaattoreille. On mahdollista pyytää poikkeuksellisesti pikaista numeronsiirtoa, mutta sitä ei operaattorin päästä voida täysin luvata. Työskentelen Elisalla ja tulee noita tehtyä päivittäin. Sama koskee muuten firman sisäisiä siirtoja, esim. Elisa -> Saunalahti.
Hmm.. Tuli mieleen kirjotellessa, että voinkohan edes tehdä liittymän etukäteen?
-
Tilasitko verkkokaupasta vai haetko kivijalkakaupasta? Itse tilasin verkkokaupasta, ja kuten jo aiemmin kirjoitin tähän ketjuun, SIM-kortin lähettäminen minulle etukäteen piti vain sopia erikseen. Kortti tuli reilu viikko sitten ja liittymä aukeaa maanantaina. Puhelimen tuleminen ei ole vielä edes lähellä.Aloittelija kirjoitti:Itselläni olisi ollut numeronsiirto 23.7, mutta tajusin että munhan ois pitänyt maksaa tuolta viikolta koko kk-maksuSoitin sitten aspaan ja kysyin että voiko sitä siirtää myöhemmäksi. Sanoi ottavansa selvää, ja palaa myöhemmin asiaan. No sitten seuraavana päivänä soitti, ja sanoi että liittymän saa vasta puhelimen mukana, kun siihen kortille pitää tehdä jotain "juttuja"?

Alan siis ymmärtääkseni maksaa puhelinta jo ennen sen tulemista. Periaatteessa aika suolesta, mut en nyt tällä kertaa jaksa niuhottaa.
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Applethief »
Hieman hankala tilanne sikäli kun ei tiedä mikä päivä laitteen saat. Jos se olisi tiedossa voisit hyvissä ajoin pyytää Soneraa ajoittamaan numeronsiirron sille päivälle. Eteenpäin ajastaminen noissa onnistuu hyvin, mutta parin päivän varoituksella ei numero kerkeä siirtymään. Voit myös kysyä onnistuuko Soneralla samoin kuin Saunalahdella, eli avaat liittymän uudella numerolla ja myöhemmin siirrät numeron sen PÄÄLLE, eli korvaat uuden ns. "väliaikaisen numeron". Tämä esim. jos liittymälläsi on määräaikaisuus luovuttavalla operaattorilla. Suosittelen myös ottamaan selvää veloittaako luovuttava operaattori esim. puhepaketista koko kuukauden vai vain ne päivät kaudelta ennen numeronsiirtoa. Sinun tapauksessasi vaihtaisin liittymän hieman etukäteen sen arvion perusteella miten Sonera ennustaa laitetta saatavan. Voithan aina valittaa sitten ettei pitänyt paikkaansa ja pieni korvaus olisi paikallaan.unska kirjoitti:Eli jos haluan puhelimeni käyttöön kun se ilmestyy kauppaan (olen ennakkotilannut ja saapumispäivämäärää ei tiedetä) kannattaa minun vaihtaa liittymä hyvissä ajoin ja maksaa ns. turhaa liittymästä?Applethief kirjoitti:10 arkipäivää on lakisääteinen siirtoaika operaattoreiden välillä, se on yksi firma joka hoitaa nuo suomessa kaikille operaattoreille. On mahdollista pyytää poikkeuksellisesti pikaista numeronsiirtoa, mutta sitä ei operaattorin päästä voida täysin luvata. Työskentelen Elisalla ja tulee noita tehtyä päivittäin. Sama koskee muuten firman sisäisiä siirtoja, esim. Elisa -> Saunalahti.

-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Tuo onnistuu. Itse kysyin tätä Soneralta.Applethief kirjoitti:Voit myös kysyä onnistuuko Soneralla samoin kuin Saunalahdella, eli avaat liittymän uudella numerolla ja myöhemmin siirrät numeron sen PÄÄLLE, eli korvaat uuden ns. "väliaikaisen numeron".
-
Olisi onnistunut ainakin viime kuussa mutta en katsonut tuolloin tarpeelliseksi. Avausmaksut yms lisäkulut kannattaa selvittääXaeron kirjoitti:Tuo onnistuu. Itse kysyin tätä Soneralta.Applethief kirjoitti:Voit myös kysyä onnistuuko Soneralla samoin kuin Saunalahdella, eli avaat liittymän uudella numerolla ja myöhemmin siirrät numeron sen PÄÄLLE, eli korvaat uuden ns. "väliaikaisen numeron".
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka