smicke kirjoitti:
Hmm minä tilasin jo muutama viikko sitten mutta käsittääkseni luuri (3G) on vieläkin lukittu. En ole kyllä testannut.
Yks ois jos tesmaisit. Ja yhdistä iTunesiin uusi kortti sisäl.. Jos ei lähde niin puhelua soneralle.
Ainakin minulla tuli Saunalahden SIM- kortilla (Soneran iPHonella) , joka toimii Vodafonen lukitsemattomalla iPhonella virheilmoitus: The SIM card inserted in this iphone is not supported...
Olisko kyseessä iTunesin yleinen error message niissä tapauksissa joissa yrittää aktivoida kilpailevan operaattorin liittymän toimimaan lukitusssa iPHonessa?
inkogn kirjoitti:Noni! Eilen tein sivuilla tilauksen 3GStä ja nyt on jo kädessä operaattorivapaa vanha luuri. Veikkaanpa että parin kuukauden sisällä huuto.net on täynnä noita.
Siis onko kyseessä jokin erehdys puolin tai toisin ja olet saanut käyttöösi lukitsemattoman Soneran iPhonen etuajassa vai ovatko muutkin todenneet Soneran iPhonensa operaattorilukituksen poistuneen tilattuaan 3GS:n heinäkuussa Soneran nettikaupasta? Nopeaa toimintaahan tuo olisi ja aivan perusteltua ainakin siinä tapauksessa että Soneran nettikaupan asiakas on jo maksanut koko 3GS:n ostohinnan Soneralle nettipankin kautta (ja miksei osamaksukytkykaupassakin).
Itsellä aukeaa 28.7. soneran liittymä, vaihdan saunalahdesta. Liittymän tilasin 20.7. liikkeessä, eli 8 päivää menee. Vaimo tilasi samana päivänä, hänellä aukeaa 29.7. Johtuen ilmeisesti siitä että hänen liittymä siirrettiin minun omistukseen, jotta saadaan sitten tuo perhe-paketti aktivoitua meille.
Sen datapaketin saa vasta puhelimen yhteydessä ja vasta silloin sinulta alkaa se 24kk kytkyaika. Itse otin liittymän, pienimmän tekstaripaketin ja tuon datapaketin avaan tosiaan puhelimen saatuani. Eli tällöin nuo muutaman viikon aikaiset liittymäkulut eivät kovin suuria ole (riippuu toki paljon puhuu/tekstaa). Kannattaa lähteä liikkeelle vaikka perusliittymällä ja katsella niitä puhepaketteja sitten myöhemmin, niitä kun voi vaihdella ihan vapaasti. Toki jos tietää puhuvansa paljon niin voihan ne puhepaketit ottaa heti. Toivottavasti tämä selvensi jotain.
Kannattaa siis muilta operaattoreilta siirtyessä tehdä tuo liittymän vaihto ensi viikon aikana, jos on toiveissa että saa iphonen kohtuu ajoissa. Muuten voi käydä niin että puhelin on kourassa mutta liittymä ei toimi.
Tuo on ilmeisesti niillä, jotka ottavat uuden liittymän. Itse päivitin oman 3G puhelimen nettikaupassa 9.7 3GS puhelimeen ja uusi kytky alkoi seuraavana päivänä eli 10.7 vaikka minulla ei ole vielä edes uutta puhelintakaan. 14.7 aktivoitui Data kuukausi/Data Teho Plus ja laskutuskin sen osalta on OK eli 9,9€/kk,
kronos kirjoitti:Tuo on ilmeisesti niillä, jotka ottavat uuden liittymän. Itse päivitin oman 3G puhelimen nettikaupassa 9.7 3GS puhelimeen ja uusi kytky alkoi seuraavana päivänä eli 10.7 vaikka minulla ei ole vielä edes uutta puhelintakaan. 14.7 aktivoitui Data kuukausi/Data Teho Plus ja laskutuskin sen osalta on OK eli 9,9€/kk,
Täällä on edelleen 14,95 e + 19,90 e. Pistin jo netin kautta reklamaatiota aiheesta monta päivää sitten, mutta ei vaikutusta. Täytynee huomenna soittaa.
kronos kirjoitti:Tuo on ilmeisesti niillä, jotka ottavat uuden liittymän. Itse päivitin oman 3G puhelimen nettikaupassa 9.7 3GS puhelimeen ja uusi kytky alkoi seuraavana päivänä eli 10.7 vaikka minulla ei ole vielä edes uutta puhelintakaan. 14.7 aktivoitui Data kuukausi/Data Teho Plus ja laskutuskin sen osalta on OK eli 9,9€/kk,
Täällä on edelleen 14,95 e + 19,90 e. Pistin jo netin kautta reklamaatiota aiheesta monta päivää sitten, mutta ei vaikutusta. Täytynee huomenna soittaa.
Joo, noin ne näkyy minullakin tuolla Soneran liittymä ja palvelusopimuksissa. Laskussa on veloitettu nuo mainitsemasi hinnat ja heti perään alennukset niin, että kokonaishinta on tuo 9,9€. Katso mitä sinulla on viimeisessä laskussa omilla sivuilla. Jos laskutuskausi ei ole vielä vaihtunut niin odota. Kun katsot erittelyä niin siellä nuo tiedot pitäisi olla oikein. Jostakin kumman syystä eivät ilmeisesti saa noita alennuksia näkymään omilla sivuilla.
Joo, noin ne näkyy minullakin tuolla Soneran liittymä ja palvelusopimuksissa. Laskussa on veloitettu nuo mainitsemasi hinnat ja heti perään alennukset niin, että kokonaishinta on tuo 9,9€. Katso mitä sinulla on viimeisessä laskussa omilla sivuilla. Jos laskutuskausi ei ole vielä vaihtunut niin odota. Kun katsot erittelyä niin siellä nuo tiedot pitäisi olla oikein. Jostakin kumman syystä eivät ilmeisesti saa noita alennuksia näkymään omilla sivuilla.
No näen jo loppusummasta, että eivät voi olla kohdillaan. Erittelyssä näkyy vain "kuukausimaksut", mutta kaipa tuosta paremman saa sitten kun laskutuskausi päättyy (eli tänään).
Myymälästä noudettavien vahvistettujen ennakkovarausten toimittaminen aloitetaan 31.7.2009. Tämän hetkisen tiedon mukaan verkossa ennakko-ostonsa tehneiden asiakkaiden laitteiden toimitus voidaan aloittaa elokuun loppupuolella.
Mahtaisikohan tarkoittaa että ne ennakkovaraajat jotka eivät saa 31.7 saavat elokuun puolessa välissä suunnilleen jos kerran loppukuusta saavat verkkokaupasta tilanneet.
Myymälästä noudettavien vahvistettujen ennakkovarausten toimittaminen aloitetaan 31.7.2009. Tämän hetkisen tiedon mukaan verkossa ennakko-ostonsa tehneiden asiakkaiden laitteiden toimitus voidaan aloittaa elokuun loppupuolella.
Mahtaisikohan tarkoittaa että ne ennakkovaraajat jotka eivät saa 31.7 saavat elokuun puolessa välissä suunnilleen jos kerran loppukuusta saavat verkkokaupasta tilanneet.
Kohtuullista olisi että verkkokaupasta ostaneet saisivat ennen "näitä myöhään varauksensa vahvistaneita" eli elokuun puolivälissä, mutta tietystä tämä ennakkoinfo voi olla lähinnä markkinointitekniikan soveltamista: luvataan ennakkotilaajille jotain epämääräistä minkä tiedetään olevan mahdotonta toteuttaa? Jotenkinhan Soneran olisi yritettävä pitää potentiaaliset (osin tulevat) asiakkaansa tyytyväisinä.
P.S. Se on joka tapauksessa nähty tänä kesänäkin että liittymätarjousten laskutus laahaa jäljessä eikä omilta sivuilta voi tarkistaa ennen laskun muodostumista todellista esim. Datatehoplus- tarjouksen hinnoittelua. Asiakaspalvelusta ainakin kulta-asiakas on saanut kuitenkin hyvää palvelua viiveettä ja toistaiseksi olen tyytyväinen Soneran asiakas. Telefinlandin liittymä pitäisi irtisanoa nyt kuluvan laskutuskauden päätteeksi. Sekin oli huokea vaihtoehto vielä ennen tätä kesää, mutta ei tällä hetkellä kilpailukykyinen mobiiilinettikäytössä.
strong kirjoitti:--toistaiseksi olen tyytyväinen Soneran asiakas. Telefinlandin liittymä pitäisi irtisanoa nyt kuluvan laskutuskauden päätteeksi. Sekin oli huokea vaihtoehto vielä ennen tätä kesää, mutta ei tällä hetkellä kilpailukykyinen mobiiilinettikäytössä.
Miten TeleFinland on mobiilinettikäytössä ei-kilpailukykyinen? Soneran 24kk diilin "nopeustarjouksen takia"?
Siten, että Sonera tarjoaa (teoreettista) 3,6 megabitin yhteyttä samaan hintaan kuin TeleFinland 384 kilobitin yhteyttä. Ja eihän TeleFinlandilta edes saa 3,6 megabitin yhteyttä..
Siten, että Sonera tarjoaa (teoreettista) 3,6 megabitin yhteyttä samaan hintaan kuin TeleFinland 384 kilobitin yhteyttä. Ja eihän TeleFinlandilta edes saa 3,6 megabitin yhteyttä..
Jep, ja voin sanoa, että bitti lentää kun olen nyt käyttänyt tuota tehostettua nopeutta pari viikkoa vanhalla 3G puhelimella. Homma paranee entisestään kun saa tuon uuden puhelimen Soneralta jossakin vaiheessa käteen.
Mites muuten jos siirtää numeronsa TeleFinlandin liittymästä Soneralle, kun tuo datatarjous houkuttelisi. Onko kokemusta, kuinka nopeesti numero vaihtuu?
Taitaa keskustelu eksyä jo alkuperäisestä aiheesta...
Telefinlandin 384 kbitin nettiliittymään joutuu ottamaan n. 1.8 euron kuukausimaksullisen gsm- liittymän, kun taas Soneralla tätä ( 1.99 e/kk) maksua ei tarvinnne maksaa ainakaan mikäli hankkii 1 v ajaksi perhesopimuksen ja ilm.tämän keskustelupalstan tekstien mukaan tähän on myös muita mahdollisuuksia.
Toivottavasti puhelut ovat edes hieman edullisempia TF:llä kuin Soneralla?
Blackcape kirjoitti:Mites muuten jos siirtää numeronsa TeleFinlandin liittymästä Soneralle, kun tuo datatarjous houkuttelisi. Onko kokemusta, kuinka nopeesti numero vaihtuu?
strong kirjoitti:
Kohtuullista olisi että verkkokaupasta ostaneet saisivat ennen "näitä myöhään varauksensa vahvistaneita" eli elokuun puolivälissä
Itse tarkoitin ennakkovaraajilla niitä jotka varasivat puhelimen kesä/heinäkuun vaihteessa mutta eivät saaneet puhelua tarpeeksi aikaisin että olisi riittänyt laitteita.
Blackcape kirjoitti:Mites muuten jos siirtää numeronsa TeleFinlandin liittymästä Soneralle, kun tuo datatarjous houkuttelisi. Onko kokemusta, kuinka nopeesti numero vaihtuu?
Menee ainakin 2 viikkoa.
Hmm... Itselläni oli TeleFinlandin liittymä, joka siirrettiin pari kuukautta sitten Soneralle kun sain työnantajalta puhelinedun. Perjantai iltapäivänä työnantaja lähetti siirtopaperit eteenpäin ja maanantaina tuli jo tekstiviesti että tervetuloa Soneran asiakkaaksi. Siis todella nopea siirto.
TF:n ja Soneran ollessa samaa firmaa, ei mulle ainakaan tullut edes uutta simmiä, vaan käytössä on edelleen tuo TeleFinlandin aikainen sim. Puhelimessa lukee operaattorina TeleFinland (johtunee sim-kortista), mutta muuten kaikki asetukset yms. on Soneran.
Osa siirron nopeudesta voi selittyä tuolla firmaliittymällä ja että firmoista pyritään (kai) pitämään parempaa huolta kuin yksityisasiakkaista, mutta jos esimerkiksi mitään sim-kortin vaihtoa ei edes tarvita, niin luulisi tuon liittymän vaihdon tapahtuvan Soneran päässä ihan enteriä näpäyttämällä.
VaasankadunHerra kirjoitti:TF:n ja Soneran ollessa samaa firmaa, ei mulle ainakaan tullut edes uutta simmiä, vaan käytössä on edelleen tuo TeleFinlandin aikainen sim. Puhelimessa lukee operaattorina TeleFinland (johtunee sim-kortista), mutta muuten kaikki asetukset yms. on Soneran.
Osa siirron nopeudesta voi selittyä tuolla firmaliittymällä ja että firmoista pyritään (kai) pitämään parempaa huolta kuin yksityisasiakkaista, mutta jos esimerkiksi mitään sim-kortin vaihtoa ei edes tarvita, niin luulisi tuon liittymän vaihdon tapahtuvan Soneran päässä ihan enteriä näpäyttämällä.
Juurikin näin. Onnistuu varmasti yhtä heittämällä kuin mikä tahansa muukin liittymätyypin vaihto. TeleFinland kun on vain Soneran halpabrändi, ei mikään oma operaattori. Samoja Soneran liittymiähän ne, mutta eri hinnoilla.
strong kirjoitti:
Siis onko kyseessä jokin erehdys puolin tai toisin ja olet saanut käyttöösi lukitsemattoman Soneran iPhonen etuajassa vai ovatko muutkin todenneet Soneran iPhonensa operaattorilukituksen poistuneen tilattuaan 3GS:n heinäkuussa Soneran nettikaupasta? Nopeaa toimintaahan tuo olisi ja aivan perusteltua ainakin siinä tapauksessa että Soneran nettikaupan asiakas on jo maksanut koko 3GS:n ostohinnan Soneralle nettipankin kautta (ja miksei osamaksukytkykaupassakin).
Enpä usko että olen erehtynyt. Soita aspaan ja pyydä purkua. Ei ne sitä välttämättä pyytämättä tee, ainkaan vielä.
Ennakkovaraus: kyllä, täytin lomakkeen 21.6 n. klo 23:00, en sen jälkeisiä enää
Saitko soiton ennakkovarausta koskien ja vahvistitko hankinnan: kyllä, soitto tuli vasta 20.7 aamulla
Tilasitko ennakkoon netistä ja koska: en
Mikä malli: aivan sama, 32GB mielellään, ennakkoerästä ei ollu minulle mitään tarjota enää
Koska sait puhelimen: ei kukaan tiedä koska noita ny tulee :F
Oletko Soneralle uusi asiakas: olisin
Koska tuo ennakkovarauslomake muuten tuli nettiin?
Laza kirjoitti:Ennakkovaraus: kyllä, täytin lomakkeen 21.6 n. klo 23:00, en sen jälkeisiä enää
Saitko soiton ennakkovarausta koskien ja vahvistitko hankinnan: kyllä, soitto tuli vasta 20.7 aamulla
Tilasitko ennakkoon netistä ja koska: en
Mikä malli: aivan sama, 32GB mielellään, ennakkoerästä ei ollu minulle mitään tarjota enää
Koska sait puhelimen: ei kukaan tiedä koska noita ny tulee :F
Oletko Soneralle uusi asiakas: olisin
Koska tuo ennakkovarauslomake muuten tuli nettiin?
Ovatko Soneran palkkaamat puhelintyöntekijät soitelleet vielä loppuviikostakin ennakkovarauksen tehneille vai onko Soneran budjetti jo ylitetty tämän toiminnan osalta? Minulle ne siis soittivat alkuviikosta Soneran liittymääni ja myös edellisen viikon alussa työpuhelingsm-numerooni, johon puheluun en ehtinyt vastaamaan. 32 gigainen malli (musta) on tilauksessa Sonerapisteeseen, mutta 16 gigainen 3GS (valkoinen) jo "ostettu" S:n nettikaupasta. Kumpi lienee parempi? Ainakin nykyinen 16 gigainen iPhoneni on tällä hetkellä tukossa, laitteen levytila ei riitä eikä siihen voi iTunesin kautta sen vuoksi asentaa ohjelmia.
strong kirjoitti:Kumpi lienee parempi? Ainakin nykyinen 16 gigainen iPhoneni on tällä hetkellä tukossa, laitteen levytila ei riitä eikä siihen voi iTunesin kautta sen vuoksi asentaa ohjelmia.
Vastasit siis itsellesi?
Kyllähän se 32 gigainen on ihan kiva, mahtuu musiikkiakin ihan hyvin. Riippuu paljon käyttötottumuksista, jos on tottunut säilömään paljon musiikkia (& videota) laitteessa, niin silloinhan mitä isompi, sitä parempi.
Toisaalta jotkut taas pitää vähemmän kerralla musiikkia ja videota puhelimessa, jolloin 16 gigainenkin riittää varmaan pitkälle..
Nuo ohjelmathan ei nyt paljoa tilaa vie.. aika pirusti saa asentaa ohjelmia että edes giga täyttyy. Pl. navigointisofta.
strong kirjoitti:Kumpi lienee parempi? Ainakin nykyinen 16 gigainen iPhoneni on tällä hetkellä tukossa, laitteen levytila ei riitä eikä siihen voi iTunesin kautta sen vuoksi asentaa ohjelmia.
Vastasit siis itsellesi?
Kyllähän se 32 gigainen on ihan kiva, mahtuu musiikkiakin ihan hyvin. Riippuu paljon käyttötottumuksista, jos on tottunut säilömään paljon musiikkia (& videota) laitteessa, niin silloinhan mitä isompi, sitä parempi.
Toisaalta jotkut taas pitää vähemmän kerralla musiikkia ja videota puhelimessa, jolloin 16 gigainenkin riittää varmaan pitkälle..
Nuo ohjelmathan ei nyt paljoa tilaa vie.. aika pirusti saa asentaa ohjelmia että edes giga täyttyy. Pl. navigointisofta.
Ainakin Soneran aspaan saa tänään jonottaa, joten lomiltapaluuruuhka näkyy varmaankin myös siellä ja samoin Sonerapisteessä, jossa ei "keritty" vastaamaan puheluuni. Soneralla oli kuitenkin erinomainen soittopyyntöpalvelu, ja aspn virkailija soittikin n. 5min päästä. Nykyisen iPhoneni purkukoodi ja ohjeet luvattiin lähettää kotiosoitteeseeni tai tekstiviestillä. Ehkä olisi pitänyt kaivaa imei- koodi jo ennakkoon, jonka kuulemman voisi varmistaa soiton yhteydessä. Imei on toki Soneran tiedossa. Siis lukituksen purku onnistuu jo yli vuoden vanhaan iPhoneeni lähipäivinä (ja onnistuu tuoreempaankin puhelimeen 100 euron lisähintaan). Tätä ei varmaankaan Sonera (tai tuskin muutkaan operaattorit) erityisesti mainosta tietyistä syistä.
3GS-iPhonen toimitusaikataulusta ei toki ollut saatavana lisäinfoa.