Safarissa downloadit omiin kansiohin tiedostotyypeittäin?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Safarissa downloadit omiin kansiohin tiedostotyypeittäin?
Viesti Kirjoittaja länkkäri »
Tilanne:
Lataan selaimen kautta musiikkia, valokuvia, zippikansioita sun muuta sekalaista. Tallennuskohteena pidän desktopia, joka kuitenkin täyttyy käytössä melko nopeasti ja on vaikea pitää jatkuvasti siistinä.
Kysymys:
Onko olemassa mitään pluginia Safariin, jolla saisin itse päättää, mihin kansioihin eri tiedostopäätteiset filut ladataan?
Mozillaan en tahtoisi täyspäiväsesti siirtyä, mutta kertokaa toki, jos em. järjestelyn pystyy foxillakin suorittamaan.
Lataan selaimen kautta musiikkia, valokuvia, zippikansioita sun muuta sekalaista. Tallennuskohteena pidän desktopia, joka kuitenkin täyttyy käytössä melko nopeasti ja on vaikea pitää jatkuvasti siistinä.
Kysymys:
Onko olemassa mitään pluginia Safariin, jolla saisin itse päättää, mihin kansioihin eri tiedostopäätteiset filut ladataan?
Mozillaan en tahtoisi täyspäiväsesti siirtyä, mutta kertokaa toki, jos em. järjestelyn pystyy foxillakin suorittamaan.
-
Re: Safarissa downloadit omiin kansiohin tiedostotyypeittäin?
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Älykkäät kansiot/Automator? Tästä on jo olemassa joku keskustelu ja ratkaisumalli tällä foorumilla. Muut voivat auttaa jos et haulla löydä?
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Speed Download, mutta se on maksullinen.länkkäri kirjoitti:Onko olemassa mitään pluginia Safariin, jolla saisin itse päättää, mihin kansioihin eri tiedostopäätteiset filut ladataan?
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Tuolla on sellanen manuaalisesti ajettava (huom. lue se pikkupräntti), mutta voin vaikka vannoa että sen sai automatisoitua, en vaan muista miten.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
MInä laittaisin ne lataukset jonnekin kansioon ja sitten listanäkymässä klikkaisin Kind -sarakkeen aktiiviseksi ja siinähän ne on sitten tyypeittäin näkyvissä.länkkäri kirjoitti:Tilanne:
Kysymys:
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Hazel (http://www.noodlesoft.com/hazel.php) ei varsinaisesti ole plugin Safariin, mutta vastaavasti se osaa paljon muitakin temppuja. Joka tapauksessa softa on kätevä siirtelemään tiedostoja paikasta toiseen. Eli määrität Safarin lataamaan tiedostot johonkin kansioon josta Hazel sitten siirtelee ne eteenpäin määritelmiesi mukaan.länkkäri kirjoitti:Onko olemassa mitään pluginia Safariin, jolla saisin itse päättää, mihin kansioihin eri tiedostopäätteiset filut ladataan?
-
Todella näppärä tuo Hazel, kiitos!tianyl kirjoitti:Hazel (http://www.noodlesoft.com/hazel.php) ei varsinaisesti ole plugin Safariin, mutta vastaavasti se osaa paljon muitakin temppuja. Joka tapauksessa softa on kätevä siirtelemään tiedostoja paikasta toiseen. Eli määrität Safarin lataamaan tiedostot johonkin kansioon josta Hazel sitten siirtelee ne eteenpäin määritelmiesi mukaan.länkkäri kirjoitti:Onko olemassa mitään pluginia Safariin, jolla saisin itse päättää, mihin kansioihin eri tiedostopäätteiset filut ladataan?
Sain miltei saman homman hoidettua automatorilla, mutta en löytänyt "find finder items" parametrille arvoa "jos löytyy" eikä "löytyy" eli mikäli latauskansiossa ei vaikkapa .rar filejä ole, niin koko makro keskeytyy.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
AppleScriptillähän tuon tekee helposti ja näppärästi myös itse.länkkäri kirjoitti:Todella näppärä tuo Hazel, kiitos!tianyl kirjoitti:Hazel (http://www.noodlesoft.com/hazel.php) ei varsinaisesti ole plugin Safariin, mutta vastaavasti se osaa paljon muitakin temppuja. Joka tapauksessa softa on kätevä siirtelemään tiedostoja paikasta toiseen. Eli määrität Safarin lataamaan tiedostot johonkin kansioon josta Hazel sitten siirtelee ne eteenpäin määritelmiesi mukaan.länkkäri kirjoitti:Onko olemassa mitään pluginia Safariin, jolla saisin itse päättää, mihin kansioihin eri tiedostopäätteiset filut ladataan?
Sain miltei saman homman hoidettua automatorilla, mutta en löytänyt "find finder items" parametrille arvoa "jos löytyy" eikä "löytyy" eli mikäli latauskansiossa ei vaikkapa .rar filejä ole, niin koko makro keskeytyy.
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Oikeesti? Kyllä AppleScript on enemmän pro-nerd-käyttäjien työkalu, ei ihan jokainen kaduntallaaja osaa AppScriptiä koodailla tuosta noin vaan.TheKraken kirjoitti:AppleScriptillähän tuon tekee helposti ja näppärästi myös itse.länkkäri kirjoitti:Todella näppärä tuo Hazel, kiitos!tianyl kirjoitti:Hazel (http://www.noodlesoft.com/hazel.php) ei varsinaisesti ole plugin Safariin, mutta vastaavasti se osaa paljon muitakin temppuja. Joka tapauksessa softa on kätevä siirtelemään tiedostoja paikasta toiseen. Eli määrität Safarin lataamaan tiedostot johonkin kansioon josta Hazel sitten siirtelee ne eteenpäin määritelmiesi mukaan.länkkäri kirjoitti:Onko olemassa mitään pluginia Safariin, jolla saisin itse päättää, mihin kansioihin eri tiedostopäätteiset filut ladataan?
Googlellahan nyt apple scripteja löytää valmiitakin ja niitä jo voi useampikin osata muokata omiin tarpeisiin (verrattuna siis siihen, että kirjoittaa skriptin täysin tyhjästä).
Kyllä AppleScript on vihoviimeinen tapa tehdä joku juttu peruskäyttäjän näkökulmasta..
-
No eikun leikisti.Xaeron kirjoitti:Oikeesti? Kyllä AppleScript on enemmän pro-nerd-käyttäjien työkalu, ei ihan jokainen kaduntallaaja osaa AppScriptiä koodailla tuosta noin vaan.TheKraken kirjoitti:AppleScriptillähän tuon tekee helposti ja näppärästi myös itse.
Googlellahan nyt apple scripteja löytää valmiitakin ja niitä jo voi useampikin osata muokata omiin tarpeisiin (verrattuna siis siihen, että kirjoittaa skriptin täysin tyhjästä).
Kyllä AppleScript on vihoviimeinen tapa tehdä joku juttu peruskäyttäjän näkökulmasta..
En nyt tarkoittanutkaan, että pitäisi ihan nollasta koodata itse, mutta tosiaan googlella noita valmiita skriptejä löytää ja niitä muokkaa kyllä ihan normaalilla järjenjuoksulla varustettu ihminen omiin tarpeisiinsa. Ei todellakaan tarvitse olla "pro-nerd". AppleScript on todella yksinkertainen ja perusteet oppii todella nopeasti ihan skriptieditorin omia ohjeita vähän selaamalla.
Minusta "peruskäyttäjyys" loppuu siihen kun alkaa pohtimaan esim. tiedostojen järjestelyn automatisointia. Silloin ollaan jo siellä tehokäyttäjän sektorilla ja AppleScript on varsin näppärä työväline ihan jokaiselle joka tahtoo vähänkin jotain käyttiksen juttuja automatisoida.
-
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Filter Finder Item? Sitten teet jokaiselle tiedostotyypille oman automaattoriscriptin. Nämä siirtävät tiedostot haluttuun paikkaan. Sitten määrität jokaisen Download kansion Folder Actioniksi. Luulisi, että noin lähtisi toimimaan?länkkäri kirjoitti:Sain miltei saman homman hoidettua automatorilla, mutta en löytänyt "find finder items" parametrille arvoa "jos löytyy" eikä "löytyy" eli mikäli latauskansiossa ei vaikkapa .rar filejä ole, niin koko makro keskeytyy.
-
Kyllä se sittenkin meni ihan pelkillä find finder items - move finder items toistoilla.tianyl kirjoitti:Filter Finder Item? Sitten teet jokaiselle tiedostotyypille oman automaattoriscriptin. Nämä siirtävät tiedostot haluttuun paikkaan. Sitten määrität jokaisen Download kansion Folder Actioniksi. Luulisi, että noin lähtisi toimimaan?länkkäri kirjoitti:Sain miltei saman homman hoidettua automatorilla, mutta en löytänyt "find finder items" parametrille arvoa "jos löytyy" eikä "löytyy" eli mikäli latauskansiossa ei vaikkapa .rar filejä ole, niin koko makro keskeytyy.
Mitä noihin applescripteihin tulee, varmaan ihan käteviä, mutta ajattelin vähän yksinkertaisempia (lue: minulle nopeampia) keinoja, joita esille tulikin jo.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Eikös Kraakku ollut mukana keskustelussa miten työpöytä pidetään puhtaana, siellä oli automator jne käytössä?
EDIT: Onko tässä jotain vastaavaa? http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 61#p382097
EDIT: Onko tässä jotain vastaavaa? http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 61#p382097
-
No sinähän juuri semmoisten kanssa painit, tosin vain Automatoria käyttämällä. Se kun on vain graafinen AppleScript-editori valmiilla yhdisteltävillä preseteillälänkkäri kirjoitti:Mitä noihin applescripteihin tulee, varmaan ihan käteviä, mutta ajattelin vähän yksinkertaisempia (lue: minulle nopeampia) keinoja, joita esille tulikin jo.

14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka