Olisin kiitollinen, mikäli joku vois oman kokemuksensa perusteella suositella jotain ihan aikuisten oikeasti laadukasta ja luotettavaa firmaa, josta voisi tilata netin välityksellä digikuvat tulosteiksi. Olen itse yrittänyt etsiskellä vertailuja/testejä mm. ifolorin yms. firmojen laadusta lehdistä ja netistä, mutta monet niistä ovat kovin ristiriitaisia. Päädyin sitten testaamaan ensiksi ifolorin laatua ja juuri saatuani kuvat postissa (nopeasti) huomasin, että värit, kontrasti, kirkkaus yms. oli varsin "kivasti" pielessä verrattuina alkuperäisiin lähetettyihin tiedostoihin.
Noh...minäpä otin yhteyttä kyseisen puljun asiakaspalveluun, josta sitten vastattiin, että kaikki kuvat käyvät läpi automaattisen väri- ja kontrastikorjailun. Tätä Ei Missään Sanota ifolorin Kotisivuilla! Eikä kyseistä toimintoa voi tässä paikassa ilmeisesti saada pois päältä. Eli kun olet ensin itse käyttänyt tunteja säätäessäsi kuviesi värit yms. mieleiseksesi niin sitten nämä täystoopet pilaa kaiken. Ei näin. Eihän ifolor selkeästikään ole ammattikuvaajille suunnattu, mutta tulipahan testattua

Eli nyt onkin haussa sellainen mielellään kuitenkin suomalainen (mikäli suomesta laatua saa) pulju, josta saa laadukkaita tulosteita ilman mitään automaattia siinä välissä kuvia pilaamassa. Ja kyseisestä paikasta tilatessa täytyisi aina olla se maksumahdollisuus, että saa laskun tilauksen mukana postissa. Ei siis mitään ennakkomaksuja, sillä itse ainakin haluan nähdä kuvien laadun ennen kuin maksan niistä mitään.
Vai pitääkö tässä ostaa itselle sellainen monen tonnin tulostin ja kalibroida se sitten kerralla kuntoon? Eikö Suomessa osata mitään tehdä oikein?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)