svx kirjoitti:masterakk kirjoitti:
Kerro nyt meille muillekin, mitkä ne monta puutetta iPhonessa (3GS) on. Älä pidä meitä jännityksessä.
Jos näkisit mäkkilasiesi takaa niin ekalla sivulla esim. minun viestissä on listattu joitakin puutteita.
Ei mulla ole mäkkilaseja. Mutta Nokia-aurinkolasit on, kahdet päällekkäin, toiset vaaka-, toiset pystypolarisoitu. Enkä kysynyt sinulta, mutta vastataan nyt sitten noihin sinun havaitsemiisi "iPhonen puutteisiin" minun tarpeideni ja havaintojeni pohjalta.
iPhone:
- iTunes on jotain aivan kuraa ja synkkaaminen onnistuu kunnolla vain yhden koneen kanssa.
Jaa, mulla toimii ihan hyvin ja käyttöliittymä on looginen. Enkä tarvitse kuin yhden koneen kanssa. CP-Suitenhan kanssa synkronointi ja valokuvien ja musiikin siirto se vasta hupia onkin, oikein aina naurattaa, kun sitä joutuu käyttämään.
- Ei tekstiviestien välitystietoja (Nokiassa on, niinkuin ollut viimeiset 10 vuotta)
Mitä ne on? En tarvitse tai käytä. En hoida työasioitani tekstiviestein.
- Käyntikortin lähetys tehty vaikeasti MMSällä toimivaksi (Nokiassa vcard sms niinkuin muissakin kännyköissä)
Mun käyntikortit on paperia ja ne annetaan käteen. En hoida työasioitani tekstiviestein ja vielä vähemmän MMS -viestein.
- Ei etälukitusta tekstiviestillä (Nokialaisissa ollut pitkään)
En törttöile juovuspäissäni ja hukkaa kännyköitä, ainakaan työasioissa.
- Ei voi siirtää suoraan tiedostoja usbilla niin järkevästi massamuistina kuin olettaisi ( Nokiassa toimii. Tälle keksii vaikka mitä käyttöä esim. voi käyttää pikamuistitikkuna normaalilla usbikaapelilla/kortinlukijalla)
Juu, mä kannankin aina USB-kaapelia mukana, että voin näppärästi siirtää "muistitikulle" tiedostoja. Itse asiassa mun A4-kokoinen kulkulupani on ripustettu USB-kaapeliin. Käytän mieluummin DataCase:a langattomasti tai erillistä muistitikkua avaimenperässä.
- Jotain ongelmia windowsin alla kanssa synkatessa aina välillä (Nokialla yhteystiedot ja mailit synkkautuu ilman ongelmia)
Mulla on Mac OS X ja kaikki toimii täydellisesti. CP-Suite ei ole mun toisessa työkoneessani koskaan toiminut Nokialaisen älykääpiöpuhelimen kanssa, ja joka kerta kun sitä käytän, se pitää päivittää ja kone buutata.
- multitasking ois aika olennainen. Puhelu tulee -> tärkeät sillä hetkellä olevat jutut sammuu (Nokiassa ohjelmia voi olla päällä niin paljon kuin muisti kestää)
Eli Nokiassa voi olla päällä yhtä aikaa n. 1,5 ohjelmaa, sitten loppuu muisti. Olen kyllä joskus muistaakseni saanut kaksikin ohjelmaa toimimaan jonkun aikaa. mutta ei niiden välillä kovin montaa kertaa voinut vaihtaa, ennen kuin oli pakko irrottaa akku (joka on Nokialaisessa helposti irrotettavissa juuri tuosta syystä). Esim. kameralla otetun kuvan zoomaamista lähemmäksi (in) yli kaksi kertaa ei Nokialainen ole koskaan saanut mahtumaan muistiinsa, vaikka sitä on kymmeniä megoja vapaana (Nokia N80i). Mutta totta, multitasking olisi mukava lisä 3GS:ssä, jossa on enemmän vapaata muistia kuin 3G:ssä.
- Akku ei kestä lähellekkään sitä mitä nokialaisissa parhaimmillaan
Nokia E51: akku loppu 4 tunnin puhelun jälkeen, iPhone 3G: akkua puolet jäljellä. Mutta muistaakseni Nokia 1630:ssa tosiaan kesti akku kauemmin...
- Loppujen lopuksi ylihinnoiteltu.
Perusteluja, kiitos. MINUN mielestäni taas kaikki Nokian "älypuhelimet" on rutkasti ylihinnoiteltuja.
- Sähköpostien liitteiden avaaminen (Nokia osaa perus tiedostopäätteet oikeastaan ilman lisäohjelmia avata suoraan)
Tiedostopäätteillähän ne tiedoston tyypit tunnistetaankin. Nimeä .JPG -> .DOC ja Nokia avaa sen QuickOfficessa (jos sellainen on siihen asennettu). Mutta joo, ne jotka lähettelee .DOC ja .XLS -tiedostoja sähköpostiliitteinä, varmaan käyttää myös Nokialaisia puhelimina. Analogia ainakin on selvä.
- Teatheringin kanssa hirvee säätäminen (Nokia kiinni usbilla koneeseen -> PC Suitessa yhden napin painallus)
Jaa, Internet jako päälle ja eikun selaamaan nettiä.
- Ei vaihdettavaa/irroitettavaa akkua ilman säätämistä
iPhone buuttaa kahta nappia painamalla, ei tarvitse irrottaa akkua. Lisäakkuja on kyllä toisaalta näppärä kantaa mukana siinä kulkuluvan USB-kaapelissa riippuvassa pussukassa. En ole yhdessäkään puhelimessani koskaan joutunut akkua vaihtamaan, enkä vaihda. Vaihdon saa tarvittaessa ostettua palveluna.
Eli olit oikeassa, olihan siinä listassasi yksi pienoinen iPhone "puute", eli multitasking. En taas edes viitsi ruveta kirjoittelemaan niitä iPhonen hyviä puolia Nokialaiseen verrattuna. En nimittäin halua käyttää Nokialaista etsiäkseni sieltä niitä sujuvasti käytettäviä juttuja, ne ovat niin harvassa ja vaikeasti löydettävissä