iPhone 3G S versus nokialaiset
-
Re: iPhone 3G S versus nokialaiset
Viesti Kirjoittaja jomppa »
- iTunes ON Windowsilla täyttä roskaa - OS X-versioon verrattuna. Kuitenkin juuri PC-iTunes oli se syy, jonka takia vaihdoin aikoinani MP3-soittimeni iPodiin ja sitten myöhemmin PC:ni MB:hen. Eli perinteistä linjaa pitkin...
- PCSuite on roskempaa. Käyttöliittymä on aivan järkyttävä ja toiminnallisuus on huono. Jokaista pientä asiaa varten pitää ladata ja käynnistää joku erillinen sovellus.
- Nokia MAPS-softat ovat roskinta. Kartan päivitysohjelma (joka päivitti siis 3.x-versioon) oli surkuhupaisa: vasta kolmas julkaistu versio (vuorokauden sisällä) ei kaatunut joka käynnistyskerta. Nolointa hommassa oli, että tuon softan ainoa tarkoitus oli siirtää asennuspaketti PCSuitella puhelimeen... Karttojen latausohjelma ei tunnista läheskään aina puhelinta, ei näytä puhelimeen jo ladattuja karttoja ja vaatii virhetilanteessa aloittamaan kokonaan alusta.
- Moniajo puhelimessa on kiva. Moniajo pikkupuhelimessa (6220c) ei ole kiva. Esimerkiksi jo podcastin kuuntelu puhelimen omalla soittimella BT-kuulokkeilla aiheuttaa sen, että kamerasovellus käynnistyy kymmenissä sekunneissa, kuva päivittyy parin sekunnin välein ja laukaisuviive on useita sekunteja. Lähetys sähköpostilla kestääkin sitten kauan, kun ensin pitää odotella viestisovelluksen käynnistymistä... Vastaavasti nettisivun skrollaus katkaisee kuuntelun heti, jos selaa sivua yli sekunnin kerrallaan. Muisti loppuu isompien sivujen kanssa, jolloin taustaohjelmia katoaa yksi kerrallaan. Huono käyttöliittymä ei ainakaan paranna asiaa.
- Sähköposti toimii, mutta asetukset ovat hankalia. Puhelimessa on teoriassa joku pdf-lukija, joka ei osannut näyttää liitteenä tullutta pdf-tiedostoa sen kerran kun kokeilin. Se siitä sitten.
- En ymmärrä, miksi joku haluaisi käyttää kännykkää USB-tikkuna, kun aito tikku on paljon käyttökelpoisempi, pienempi ja nopeampi. Perverssionsa kullakin.
- Puhelimen kamera on kyllä kohtuullisen hyvä, vaikkei oikeaa kameraa korvaakaan.
Eli ei se Nokia ainakaan niin auvoinen ole. Eiköhän se kohta vaihdu iPhoneen.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja VaasankadunHerra »
Mitä käyttöä tuolla moniajolla voisi olla?svx kirjoitti:- multitasking ois aika olennainen. Puhelu tulee -> tärkeät sillä hetkellä olevat jutut sammuu (Nokiassa ohjelmia voi olla päällä niin paljon kuin muisti kestää)
Kysymys kuuluisi ehkä tohon tyhmät kysymykset -säikeeseen, mutta tulkoon nyt tähän.
En keksimälläkään keksi kuin yhden asian jossa moniajo voisi olla tarpeen, eli navigaation. Kokemus älypuhelimista on vähäinen ja kyllä mulla tuossa nykyisessä Samsungissa monta ohjelmaa on samaan aikaan päällä, mutta ihan yhtä hyvin voisin sammutellakin niitä.
Eikös muuten nuo Applen omat ohjelmat pyöri iPhonessa päällekkäinkin, eli voi puhuessa katsoa esim. kalenteria. Toi on ihan käyttökelpoinen itselle, samoin joku meilin tsekkaus puhelun ollessa päällä. Ja käsittääkseni ne toimiikin iPhonessa.
Eli minkälaisissa tilanteissa tuo moniajon puuttuminen potkaisee hampaille?
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
3G -mallista nyt puhut? 3G S:llä lienee nopeampaa?smicke kirjoitti:Itseäni tympii jatkuva pomppiminen beejiven ja safarin välillä. Nämä kaksi ovat minulle tärkeintä netin käyttöä. Jos ohjelmaa saisi vaihdettua yhtä kätevästi kuin Palm Pre:ssä menisi paljon vähemmän aikaa latausruutujen tuijotteluun.
-
Juu tätä odotellessa, jos Apple saa laitteita joskus Suomeen.Sherukka kirjoitti:3G -mallista nyt puhut? 3G S:llä lienee nopeampaa?smicke kirjoitti:Itseäni tympii jatkuva pomppiminen beejiven ja safarin välillä. Nämä kaksi ovat minulle tärkeintä netin käyttöä. Jos ohjelmaa saisi vaihdettua yhtä kätevästi kuin Palm Pre:ssä menisi paljon vähemmän aikaa latausruutujen tuijotteluun.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
3GS:llä tosiaan käy niin sulavasti, ettei asiaa edes ajattele. 8)smicke kirjoitti:Juu tätä odotellessa, jos Apple saa laitteita joskus Suomeen.Sherukka kirjoitti:3G -mallista nyt puhut? 3G S:llä lienee nopeampaa?smicke kirjoitti:Itseäni tympii jatkuva pomppiminen beejiven ja safarin välillä. Nämä kaksi ovat minulle tärkeintä netin käyttöä. Jos ohjelmaa saisi vaihdettua yhtä kätevästi kuin Palm Pre:ssä menisi paljon vähemmän aikaa latausruutujen tuijotteluun.
-
Viesti Kirjoittaja anzi80 »
Nokian sports tracker -tyyppistä softaa ei saa iPhonelle tuon takia. Tai siis onhan sille jo nyt samantyyppisiä ohjelmia, mutta jos tulee puhelu, niin kuljettu reitti tallentuu hieman huonosti. Itse myös saatan katsella s-posteja, jos niitä on odotettavissa ja joskus joku jopa tulee tekstiviestejäkin, joihin odotetaan vastausta nopeasti. Lisäksi bt-kuulokkeita käyttäessä voisihan se olla näppärä katsoa vaikka mitä tv:stä on tulossa illalla tai googlailla jotain tietoa, josta puhelun yhteydessä oli puhe jne. Eli ilmankin pärjää, mutta kyllä sille itsellä ainakin käyttöä olisi. Nytkin puhelin saa olla laturissa joka päivä, joten tuskin taustaohjelmat siihen paljoa muutosta toisiVaasankadunHerra kirjoitti: Eli minkälaisissa tilanteissa tuo moniajon puuttuminen potkaisee hampaille?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Push ratkaisee aika paljon noista IM softien ongelmista, eli ettei niitä tarvitse jättää taustalle ja 3GS sitten juurikin sen (toivottavasti), ettei sen IM softan avaus kestä 10 sekuntia, kuten nyt tekee ja paluu vaikkapa web-selaimeen sitten taas oman aikansa

Akkua tuo push ei kuitenkaan tunnu säästävän (jos vrt. Nokialaiseen IM taustalla), eli sinällään olisi sama antaa sen IM softan olla siellä taustalla pyörimässä..
-
Viesti Kirjoittaja jukjuv »
Olen samaa mieltä... mielestäni iTunes on mahtava ja todella hienosti toteutettu media synkkaaja ja mäkissä se toimii kuin junan vessa, joskin noissa mun PC:ssä se tökkii ja tökkii... mutta onko se nyt mitään uutta wintoosa mailmassa.masterakk kirjoitti:
iPhone:
svx - iTunes on jotain aivan kuraa ja synkkaaminen onnistuu kunnolla vain yhden koneen kanssa./svx
Jaa, mulla toimii ihan hyvin ja käyttöliittymä on looginen. Enkä tarvitse kuin yhden koneen kanssa. CP-Suitenhan kanssa synkronointi ja valokuvien ja musiikin siirto se vasta hupia onkin, oikein aina naurattaa, kun sitä joutuu käyttämään.
Ehkä iTunesin paras anti on nimenomaan podcastit johon olen jäänyt koukkuun. Kaikkea vod/podcasteja tulee seurattua cittarin jonoissa kun ei ole muutakan tekemistä ja iTunes osaa automaattisesti pitää minut ajan tasalla. iTunesin soittolistat ja täydellinen mp3-takien kanssa haut ovat huippuluokkaa. Laitat kappaleen nimen ja hakuri hakee hetkessä tarvittavat biisit kansineen päivineen. Ilman iTunesia mailma olisi paljon tylsempi.
SVX:lle antaisin neuvona, että tutustuu avoimin mielein mac koneisiin ja miettii sitten sen jälkeen miten asiat oikeasti ovat ja jooo... kyllä itselläni on näitä kaikkeja härpäkkeitä ja uusin iPhone 3GS 32GB on tilattu ja se on mielestäni vaatimattomasti mailman paras kännykkä itselleni, koska itse tykkään katsoa elokuvia, kuunnella musaa, seurata vodcasteja ja surffata netissä aina luppoajallani niin mäkkärin kuin cittarinkin jonossa ja tähän tarkotukseen iPhone on kiistatta paras.
Ai niin onko kukaan jolla on Nokia N97 saanut sormen ihoa sinne näytön väliin kun sen pamattaa kiinni? Itse meinaan saada sen hyvin monesti... ihan ku se kostais ettei sillä sormella vois käyttää iPhonen kosketusnäyttöä ;D noh ärsyttävästi se ainakin sattuu... auts, sen on oltava joku Nokia insinöörin kosto toi rotanloukku

http://www.juvankoski.com
-
Viesti Kirjoittaja Stuge »
-
Viesti Kirjoittaja jukjuv »
Monet joutuvat ottamaan töihin noksun, koska sen Noksun omistaa työpaikka ja siinä noksussa sattuu olemaan työpaikan sovelluksia jne, jne... mitä töistä tulisi iPhonella ? Luultavasti liian iso houkutus viihteeseen työajallaStuge kirjoitti:Töihin otan Noksun.

http://www.juvankoski.com
-
Viesti Kirjoittaja Stuge »
Onneksi minä olen niin onnellisessa asemassa, että saan ihan itse päättää kapulasta kun firma on oma. Tuo houkutus viihteeseen on tietysti silti aina olemassa töissä, eikä sen vaikutusta pidä väheksyä..jukjuv kirjoitti:Monet joutuvat ottamaan töihin noksun, koska sen Noksun omistaa työpaikka ja siinä noksussa sattuu olemaan työpaikan sovelluksia jne, jne... mitä töistä tulisi iPhonella ? Luultavasti liian iso houkutus viihteeseen työajallaStuge kirjoitti:Töihin otan Noksun.
-
Viesti Kirjoittaja Famine »
Ai niin, ja miksi ihmeessä luotatte niin sokeasti Appleen? Minulla on ainakin omat aivot joita käytän ajatteluun. Lähinnä naurattaa kommentit: "kyllä apple tietää mitä mä tarviin". Mielestäni multitaskingin puute on aivan naurettavaa.
Kaiken lisäksi ärsyttää Applen holhoava asenne, minä ainakin teen puhelimellani mitä lystään ja asennan siihen mitä haluan. Vielä paperina p***an päälle, kytkysopimukset on kyllä niin suolesta.
Tässä vielä kaikille ilta lukemista.
http://www.engadget.com/2009/07/10/edit ... ob-market/
iPhone 3GS 32GB Black
EVGA X58 SLI Classified, Core i7 975 Extreme Edition 3,33 GHZ, Xigmatek HDT-1283, 2 X EVGA GeForce GTX 295, Corsair 6x2GB DDR3 1600MHz, Corsair 850HX -virtalähde, 2 X 300GB VelociRaptor 10,000RPM.
-
-
Viesti Kirjoittaja svx »
Miklu kirjoitti:Tämä on jonkinmoinen puute iPhonessa. Mutta mihin niitä välitystietoja oikeasti tarvitsee?
Miklu. En jaksa ottaa enää mitään kantaa mihinkään. Turhaan mihinkään ottaa kantaa kun kyseenalaistat kumminkin. Turha tapella asioista jos sinun mielipide joka asiassa on sellainen, että jos tuotteesta jotain puuttuu niin se on syvältä tai sitä ei tarvitse. Varsinkin jos tuote on Applen tekemä.Miklu kirjoitti:Kyseenalaistin tuon käyntikorttien toimivuuden muissa kuin nokialaisissa jo aiemmin. Tähän et ottanut mitään kantaa. Käyntikortit muutenkin yhteystietojen lähettämisessä on ihan jostain sieltä syvältä. Jos haluaa jonkin numeron kertaluonteisesti itselleen, niin en halua sitä silloin käyntikorttina (josta sen joutuu tallentamaan puhelimeen) vaan tekstiviestinä, jolloin voin poistaa sen käytön jälkeen.
Eli onko minun mitään järkeä enää edes vastata kun kumminkin valitat taas miten turha kyseinen ominaisuus on?
Niinkuin noista viesteistäsi ja VARSINKIN noista quoteista miten ylimielinen asenne sinulla muita merkkejä kuin mäkkejä kohtaan. Parissa noista jopa ehdotat Windowsin vaihtoa Macciin. Olenko sanonut jossain että haluan/voisin edes vaihtaa tietokoneeni käyttöjärjestelmää yhden puhelimen takia? En tietääkseni? En yhtään ihmettele miksi Mäkkiläiset saa v-mäisen maineen näiden kommenttien takia (itsekin olen omistanut mäkin aikaisemmin windows koneen lisäksi ja muistan kaikki kettuilut hyvin).
Minä en tajua että mikä siinä koko aikaisen toisen puhelinmerkin mollaamisessa on niin jännää? Kummassakin vehkeessä on puutteita ja hienouksia mitä toisessa ei ole.
Sitten kun erehtyy sanomaan jollekkin fanipojalle että siitä puuttuu se, niin heti ollaan valittamassa että "ihan turha ominaisuus! VAIHA MÄKKIIIN!!!!!".
Ehkä se sinulle on turha ominaisuus, mutta välitystietoja voi tarvita esim. töissä jos tekstiviestillä lähettää tärkeitä viestejä asiakkaille kokoajan tai ihmiset saattavat joutua käyntikortteja lähettelemään töiden takia suuntaan tai toiseen vähän väliä. Hieman menee turhaa työaikaa jos joutus copy/pasteilee kokoajan numeroita, nimiä tai sähköpostiosoitteita erikseen tekstariin.
Miklu ja jos sinua tuollaiset "pienet ominaisuuspuutteet" kuten multithreading tai etälukitus tekstiviestillä (hävität puhelimen, pikkupoika löytää sen ja kohta sinun puhelimen tiedot netissä) haittaa niin miten ois jos:
-Joku ihminen saattaa haluta puhelimen takuuhuollon sujuvan ilman tappeluita.
-Joku on kyllästynyt valehteluun että kyseinen ominaisuus ei toimi puhelinmallissa x, ja se vaatii raudan sisälleen. Ominaisuus toimii kyllä uudessa mallissa y, mutta se maksaa 200e enemmän. Vähän ajan päästä hakkerit ovat saaneetkin ominaisuuden toimimaan puhelimnmallissa x, ja loput ovat ostaneet turhaan mallin y.
-Ominaisuuteen löytyy rauta puhelimesta, mutta yhtiö haluaa rahastaa ja tehdä firmwaresta maksullisen jotta ominaisuus saadaan toimimaan.
-Joku haluaa että puhelimen tekoon on yritetty panostaa hyvinkin vihreästi ja ekologisesti.
En jaksa ottaa enää kantaa koko hommaan. Kaikilla saa olla oma mielipide ja kummassakin puhelimessa on omat puutteensa, mutta kannattaneen ajatella välillä realistisesti ja ajatella esim. noita ominaisuuksia vaikka naapurin Masan kantilta, että sillähän saattaa tälle olla jopa käyttöä.
ja jukjuv: Olen omistanut mäkin. Tiedän millainen se ihan kokeilemattakin. Mutta siitä ei sen enempää.
-
Viesti Kirjoittaja TomppaN »
Omassa käytössäni huomaan moniajon puutteen estävän mm. ssh-terminaalin (pterm, PuTTY-kopio) ja irc-softan käytön. Kumpikin ohjelmatyyppi vaatii jatkuvan yhteyden, ja kun ohjelma pätkäistään, ssh-yhteys ja/tai irc-yhteys katkeavat. Tätä ei voi mitenkään käytännössä kiertää avaamalla yhteys uudelleen tms.VaasankadunHerra kirjoitti: Eli minkälaisissa tilanteissa tuo moniajon puuttuminen potkaisee hampaille?
Oma mielipiteeni on että moniajo on keinolla tai toisella pakko saada iPhoneen. Eletäänhän vuotta 2009.
iPod Touch 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Tämä samanaikainen pakettidata ja piirikytkentäinen puhelu ei taida olla (pelkästään?) kiinni puhelimen moniajo mahdollisuudesta. Tässä alkukesästä huomasin, että Soneran 3G verkossa on MultiRAB käytössä, eli paketti- ja piirikytkentäinen yhteys toimii samaan aikaan. Keväällä olin vielä Elisan asiakas, eikä tuo ollut mahdollista.anzi80 kirjoitti:Itse myös saatan katsella s-posteja, jos niitä on odotettavissa ja joskus joku jopa tulee tekstiviestejäkin, joihin odotetaan vastausta nopeasti. Lisäksi bt-kuulokkeita käyttäessä voisihan se olla näppärä katsoa vaikka mitä tv:stä on tulossa illalla tai googlailla jotain tietoa, josta puhelun yhteydessä oli puhe jne.VaasankadunHerra kirjoitti: Eli minkälaisissa tilanteissa tuo moniajon puuttuminen potkaisee hampaille?
Nyt siis onnistuu samanaikainen surffailu ja puhe. 2G:ssä tuo ei ole mahdollista, ainakaan tällä hetkellä, tekniikka kun on aivan erilaista sillä puolella.
-
Viesti Kirjoittaja t_makela »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

Lienee aika tuoda "jäähdytysnesteämpäri" näkösälle. Vaikka provosoidaan, ei kannata provosoitua! Asiallinen, vaikkakin kiihkeä keskustelu jatkukoon!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Mansku »
SSH/irc takia itsekin asensin moniajon alun perin, mutta nykyään riittää noi push messengerit. Väittäisin ettei moniajoa virallisesti tule Applelta muutamaan vuoteen ainakaan, koska panostivat pushiin nyt sen verran ja moniajon lisäys toisi niin paljon ongelmia Applen yleiseen suunnitteluun ja teknisiä ongelmia nykyiseen iPhone OS rakenteeseen.TomppaN kirjoitti:Omassa käytössäni huomaan moniajon puutteen estävän mm. ssh-terminaalin (pterm, PuTTY-kopio) ja irc-softan käytön. Kumpikin ohjelmatyyppi vaatii jatkuvan yhteyden, ja kun ohjelma pätkäistään, ssh-yhteys ja/tai irc-yhteys katkeavat. Tätä ei voi mitenkään käytännössä kiertää avaamalla yhteys uudelleen tms.
Oma mielipiteeni on että moniajo on keinolla tai toisella pakko saada iPhoneen. Eletäänhän vuotta 2009.
-
Viesti Kirjoittaja masterakk »
Kertokaa nyt minulle, miksi te otatte töihin Noksun, jollei firma siihen pakota tai teillä ei muuta ole? Mikä siitä tekee niin paljon paremman TYÖasioissa? Ei ainakaan valmiina tai saatavissa olevien ohjelmien paremmuus/käytettävyys. Ymmärrän kyllä, jos Noksuun on asennettu työpaikan toimesta ohjelmia, joita iPhoneen ei saa, mutta jos näin ei ole, mikä on se syy Noksun paremmuuteen TYÖasioissa?Stuge kirjoitti:iPhonella on kiva lenkillä kuunnella biisejä ja pa...lla istuessa lukea vaikkapa Homppua. Töihin otan Noksun.
Ihan yksinkertainen vastaus riittää: Noksu on parempi TYÖasioissa, koska ...
Jätetään vastauksista pois ne, jotka ovat vain omia mieltymyksiä, eivät laitteen puutteita. Ja ne, jotka eivät todistetusti ole yleisiä ongelmia iPhonen kanssa, kuten iTunesin toimimattomuus juuri ko. käyttäjän Windowssissa.
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Tekisi mieli sanoa tähän, että itse aloitit. Toit esiin ominaisuuksia, jotka on Nokian puhelimissa ja joita pidät hyvinä ja tärkeinä itsellesi. Osa meistä pitää noita ominaisuuksia sellaisina, joilla ei ole niin väliä.svx kirjoitti:Miklu. En jaksa ottaa enää mitään kantaa mihinkään. Turhaan mihinkään ottaa kantaa kun kyseenalaistat kumminkin. Turha tapella asioista jos sinun mielipide joka asiassa on sellainen, että jos tuotteesta jotain puuttuu niin se on syvältä tai sitä ei tarvitse. Varsinkin jos tuote on Applen tekemä.
On järkeä. Kun jonkun asian perustelee sen sijaan että heittää ilmaan vain mielipiteen, niin väite on paljon uskottavampi. Varsinkin jos heittää ilmoille väitteen, jonka joku muu kumoaa saman tien, mutta toinen pitää edelleen väitteestään kiinni. Voin toki olla väärässä noiden käyntikorttien toimivuudesta esim. Samsungin tai LG:n puhelimissa, mutta ainakin muutama vuosi takaperin esim. noissa puhelimissa eivät käyntikortit toimineet. Nokian eri malleissa ne on toimineet pitkään, sen tiedän. Ja joissain tilanteissa ne on käteviä, sitä en kiistä.svx kirjoitti:Eli onko minun mitään järkeä enää edes vastata kun kumminkin valitat taas miten turha kyseinen ominaisuus on?
En tiedä onko minulla ylimielinen asenne muita merkkejä kuin mäkkejä kohtaan - ehkä on, ehkä ei. Olen itsekin kuitenkin käyttänyt Windowsia ja Maciä ja omasta mielestäni Mac vaan toimii sujuvammin. Tiedän, ettei se ole kaikille se oikea juttu joko käyttötottumusten tai jonkun muiden syiden takia. Mutta pakkoko sitä on sitten tulla tänne Mac-aiheiselle foorumille valittelemaan, että kun jokin homma ei Windowsilla toimi niin kuin sen pitäisi toimia. Varsinkin kun se toimii Macillä juuri niin kuin sen pitäisi ja se pitäisi on vieläpä helposti.svx kirjoitti:Niinkuin noista viesteistäsi ja VARSINKIN noista quoteista miten ylimielinen asenne sinulla muita merkkejä kuin mäkkejä kohtaan. Parissa noista jopa ehdotat Windowsin vaihtoa Macciin. Olenko sanonut jossain että haluan/voisin edes vaihtaa tietokoneeni käyttöjärjestelmää yhden puhelimen takia? En tietääkseni? En yhtään ihmettele miksi Mäkkiläiset saa v-mäisen maineen näiden kommenttien takia (itsekin olen omistanut mäkin aikaisemmin windows koneen lisäksi ja muistan kaikki kettuilut hyvin).
Mitä se sitten on, kun tekee pitkän listan miinuksia, joissa kerrotaan iPhonen puutteista (jotka kyllä toimivat Nokiassa), jos ei toisen puhelinmerkin mollaamista?svx kirjoitti:Minä en tajua että mikä siinä koko aikaisen toisen puhelinmerkin mollaamisessa on niin jännää? Kummassakin vehkeessä on puutteita ja hienouksia mitä toisessa ei ole.
Jos käyntikortit on käytön kannalta todella tärkeä ominaisuus, niin silloin varmaan kannattaa pitäytyä nokialaisessa, koska se on silloin käyttäjälle parempi puhelin.svx kirjoitti:Ehkä se sinulle on turha ominaisuus, mutta välitystietoja voi tarvita esim. töissä jos tekstiviestillä lähettää tärkeitä viestejä asiakkaille kokoajan tai ihmiset saattavat joutua käyntikortteja lähettelemään töiden takia suuntaan tai toiseen vähän väliä. Hieman menee turhaa työaikaa jos joutus copy/pasteilee kokoajan numeroita, nimiä tai sähköpostiosoitteita erikseen tekstariin.
Eipä ne kaikki Nokiankaan puhelinten viat ihan kivuttomasta mene takuun piikkiin. Mutta kauhulla olen itsekin lukenut tuota SCF-takuuhuolto -ketjua. Noin sen ei pitäisi olla.svx kirjoitti:-Joku ihminen saattaa haluta puhelimen takuuhuollon sujuvan ilman tappeluita.
Minulle jäi nyt jotenkin sellainen olo, että mielestäsi sinun mielipiteesi on oikeampi kuin minun mielipiteeni. Viime kädessä molemmathan meistä toi esiin vain mielipiteitään ominaisuuksien tarpeellisuudesta. Itse olen kanssasi samaa mieltä siitä, että kaikilla saa olla oma mielipide ja kuten jo aiemmin tässä ketjussa toin esiin, jokainen valitsee puhelimen oman käyttötarpeensa mukaan.svx kirjoitti:En jaksa ottaa enää kantaa koko hommaan. Kaikilla saa olla oma mielipide ja kummassakin puhelimessa on omat puutteensa, mutta kannattaneen ajatella välillä realistisesti ja ajatella esim. noita ominaisuuksia vaikka naapurin Masan kantilta, että sillähän saattaa tälle olla jopa käyttöä.
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »

-
Eiköhän tämä ole yksilöllistä.Miklu kirjoitti:Yleinen kysymys: mikä tekee iPhonesta pitävistä käyttäjistä fanipoikia,jotka eivät kykene näkemään iPhonen puutteita ja muiden mallien hyvyyttä, kun taas samaan aikaan Nokian puhelimista pitävät käyttäjät ovat viileän analyyttisiä, asiallisia ja moniulotteiseen ajatteluun kykeneviä kuluttajia, jotka perustavat päätöksensä ja valintansa pääasiassa järkisyihin?
-
Tämä on iPhone-aiheinen foorumi. iPhonen käytössä välttämätön ohjelmisto (iTunes) toimii Windowsissa vähintäänkin hitaasti. Varsinainen kaatuilu ja sekoilu on onneksi allekirjoittaneella vähentynyt. Mielestäni tämä on juuri oikea paikka valittaa asiasta, Applehan tuon ohjelmoinnin riemuvoiton on tuottanut.Miklu kirjoitti:Mac-aiheiselle foorumille valittelemaan, että kun jokin homma ei Windowsilla toimi niin kuin sen pitäisi toimia. Varsinkin kun se toimii Macillä juuri niin kuin sen pitäisi ja se pitäisi on vieläpä helposti.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »

iTunesin raskaudesta: Tarkoitatteko sitä että sen käynnistäminen kestää? Käyttö ei ainakaan minun ja työkavereiden kokemuksen mukaan mitään hidasta ole. Käynnistyyhän jokainen muukin Windows ohjelma hitaasti ellei käyttis esilataa näitä (= Windows ominaisuus), sitä en tiedä miten iTunesin saa sinne esilatauslistaan, mielestäni sen pitäisi sinne ilmestyä jos sitä käyttää paljon.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka