h78506 kirjoitti:Soittavatko vielä liikkeestä jos puhelimen huomenna saisi?
Itse täytin tuon Soneran sivuilla olleen varauslomakkeen ja siitä soittivat varmistuksen 16. päivä, mutta en muista pitikö vielä Sonerakaupasta tulla varmistussoittoa kun puhelin on noudettavissa.
Jos sanoivat että olet jonossa niin Sonera Pisteestä pitäisi tulla vielä soitto kun puhelin on noudettavissa.
Sonerapisteen esimies mainitsi, että nämä soitot olisi keskitetty muualla, eivätkä he ainakaan ko. Sonerapisteestä ilmoittele onko iPhone noudettavissa 31.7. Heillä ei ollut edes tänään puolenpäivän maissa listaa "onnellisista iPhone-arvonnan voittajista" eli niistä jotka pääsevät ostamaan 3GS:t huomenna.
Toisaalta sähköpostissa oli myös seuraava mainoslause:
Imorgon är den äntligen här!
Redan från 00.01 kan du beställa iPhone 3GS på telia.se
- med valfritt abonnemang.
Ruotsin nettikaupassa 32 Gigainen iPhone maksaa 995 kruunua ( eli noin 100 euroa) + kuukausikytkymaksut. Eikö Teliasonera myy iPhoneja ollenkaan käteiskauppahintaa? https://www.tewss.telia.se/privat/admin ... =500017035
Käteiskauppahinta = kahden vuoden sopimuksella 24x kk-maksu ja vuoden sopimuksella 12x kk-maksu, eli kyllä myyvät käteiskaupallakin. Liittymään tulee joka tapauksessa 24kk/12kk sopimus.
h78506 kirjoitti:Soittavatko vielä liikkeestä jos puhelimen huomenna saisi?
Itse täytin tuon Soneran sivuilla olleen varauslomakkeen ja siitä soittivat varmistuksen 16. päivä, mutta en muista pitikö vielä Sonerakaupasta tulla varmistussoittoa kun puhelin on noudettavissa.
Jos sanoivat että olet jonossa niin Sonera Pisteestä pitäisi tulla vielä soitto kun puhelin on noudettavissa.
Sonerapisteen esimies mainitsi, että nämä soitot olisi keskitetty muualla, eivätkä he ainakaan ko. Sonerapisteestä ilmoittele onko iPhone noudettavissa 31.7. Heillä ei ollut edes tänään puolenpäivän maissa listaa "onnellisista iPhone-arvonnan voittajista" eli niistä jotka pääsevät ostamaan 3GS:t huomenna.
Toisaalta sähköpostissa oli myös seuraava mainoslause:
Imorgon är den äntligen här!
Redan från 00.01 kan du beställa iPhone 3GS på telia.se
- med valfritt abonnemang.
Ruotsin nettikaupassa 32 Gigainen iPhone maksaa 995 kruunua ( eli noin 100 euroa) + kuukausikytkymaksut. Eikö Teliasonera myy iPhoneja ollenkaan käteiskauppahintaa? https://www.tewss.telia.se/privat/admin ... =500017035
Minun Sonera taitaa olla ainoastaan tarjolla Suomessa, ja kiitokset siitä. Viime vuoden iPhone julkkaritapahtumassa oli viereisessä terassipöydässä soneran kaveri, jonka kanssa juteltiin pitkät ajat näistä tuontiin liittyneistä asiosta, ja mainitsi juuri sen että suomen telia-sonera on ainoa joka tarjoaa tätä käteiskauppaa/minun sonera vaihtoehtoa.
Deto kirjoitti:Käteiskauppahinta = kahden vuoden sopimuksella 24x kk-maksu ja vuoden sopimuksella 12x kk-maksu, eli kyllä myyvät käteiskaupallakin. Liittymään tulee joka tapauksessa 24kk/12kk sopimus.
Paljonko tulee käteishinnaksi ( eli 24x kkmaksut) Ruotsissa?
Just äsken soitti Soneran puhelinmyyjä ja yritti kaupitella liittymiään.. Tosiaan itellä on jo Totaali saunalahdelta ja 10 megan netti niin eipä pystynyt mitään myymään, mutta heitinpä että jos myyt mulle iPhonen huomiseks ni ostan.. Tosiaan asiaa tarkisteltuaan sanoi että 5-7 arkipäivän jonot siinä tällä hetkellä voin on. (en kyllä sitten puhelimessa ostanut sitä kun ei huomiseksi saanut :>)
Deto kirjoitti:Käteiskauppahinta = kahden vuoden sopimuksella 24x kk-maksu ja vuoden sopimuksella 12x kk-maksu, eli kyllä myyvät käteiskaupallakin. Liittymään tulee joka tapauksessa 24kk/12kk sopimus.
Väärinkäsitys minun puoleltani, ymmärsin jostain kumman syystä että puhuit suomen Teliasonerasta ja vastasin siihen.
Laza kirjoitti:Jess, soitto tuli juuri Veikon koneesta ja sanoivat että ennakkoerästä riitti sittenkin minullekin luuri. Huomenna sitten klo 10 noutamaan.
Vielä kun saisi lopullisen tiedon sille, onko tuo datateho+ tarjous voimassa 12kk sopparin ottaville vai ei...
Data teho plus + data kuukausi hintaan 9.90€/kk saa vain ja ainoastaan 24kk sopimuksella, tämä on varmistettu useasta eri lähteistä soneralta.
Väärinkäsitys minun puoleltani, ymmärsin jostain kumman syystä että puhuit suomen Teliasonerasta ja vastasin siihen.
Laza kirjoitti:Jess, soitto tuli juuri Veikon koneesta ja sanoivat että ennakkoerästä riitti sittenkin minullekin luuri. Huomenna sitten klo 10 noutamaan.
Vielä kun saisi lopullisen tiedon sille, onko tuo datateho+ tarjous voimassa 12kk sopparin ottaville vai ei...
Data teho plus + data kuukausi hintaan 9.90€/kk saa vain ja ainoastaan 24kk sopimuksella, tämä on varmistettu useasta eri lähteistä soneralta.
Näin se taitaa olla, vaikka P.Lindqvistin viestissä lukeekin: "Uuden Minun Sonera-liittymän avaaja saa Data Kuukausi-palvelun ja Data Teho Plus-palvelun koko sopimuskauden ajaksi yhteishintaan 9,90 €/kk". Onhan 12kk sopparikin sopimuskausi...
| MBP 14" | iPhone 13 Pro | iPad Pro 12,9" | AirPods Pro 2 | Apple Watch SE | ATV 4K | HomePods |
Deto kirjoitti:Data teho plus + data kuukausi hintaan 9.90€/kk saa vain ja ainoastaan 24kk sopimuksella, tämä on varmistettu useasta eri lähteistä soneralta.
Tilasin ja maksoin siis oman puhelimeni 9.7. ja tuolloin ehdoissa ei määritelty erikseen sopimuksen kestoa, puhuttiin vain määräaikaisesta sopimuksesta. Myöhemmin sanamuoto vaihtoi 24kk sopimukseen. Itselleni Soneran asiakasneuvoja lupasi, että saan kyllä tarjouksen 12kk-liittymääni, koska sellainen on tarjousehdoissa luvattu - lupasi vielä kirjoittaa sen liittymäni tietoihin ylös. Ja tästä todellakin meinaan itse pitää viimeiseen asti kiinni!
Deto kirjoitti:Data teho plus + data kuukausi hintaan 9.90€/kk saa vain ja ainoastaan 24kk sopimuksella, tämä on varmistettu useasta eri lähteistä soneralta.
Tilasin ja maksoin siis oman puhelimeni 9.7. ja tuolloin ehdoissa ei määritelty erikseen sopimuksen kestoa, puhuttiin vain määräaikaisesta sopimuksesta. Myöhemmin sanamuoto vaihtoi 24kk sopimukseen. Itselleni Soneran asiakasneuvoja lupasi, että saan kyllä tarjouksen 12kk-liittymääni, koska sellainen on tarjousehdoissa luvattu - lupasi vielä kirjoittaa sen liittymäni tietoihin ylös. Ja tästä todellakin meinaan itse pitää viimeiseen asti kiinni!
Pidä ihmeessä siitä kiinni. Ainakin minun Sonera -iPhone- kytkyliittymäni (siirretty 3GS-iPhoneen) on vain 12 kk, ja yllättäen tiedot päivittyivät omille sivuille jo. 13.7. Soneraverkkokauppa-ostoksen jälkeen; tosin tässä liittymässä ei ole Datatehoplussaa.
Mitenköhän se on kun tavallaan 12kk soppari on jo astunut voimaan niin pitäisikö tässä alkaa vähän härnäään Soneraa jos tältä tai ens kuulta ottavat kk-maksut ja puhelinta ei näy...
Tege kirjoitti:Mitenköhän se on kun tavallaan 12kk soppari on jo astunut voimaan niin pitäisikö tässä alkaa vähän härnäään Soneraa jos tältä tai ens kuulta ottavat kk-maksut ja puhelinta ei näy...
Tietenkin? Ei ne heinäkuulta veloita mitään jos et ole saanut liittymää JA puhelinta. Kyllä laskutus alkaa pyörimään vasta sitten kun puhelin on kourassa ja liittymä toimii IMO.
Veikkaan ettei ne keltäkään iphone 3gs:n tilanneilta laskuta heinäkuulta senttiäkään, kyllähän ne ny itekin tietää että alkujaankin se 31.7. oli se aikaisin päivä kun puhelimia saa.
Laitetaanpas TelfeFinland/Sonera aihein kyssäri tänne, kun tätä ketjua niin innokkaasti luetaan:
Eli TeleFinlandin kortti toimii korkkaamattomassa 3GS -mallissa ilman mitään jailbreikkauksia tai unlockauksia? Saman verkon käyttökö tämän mahdollistaa?
Vähän laskeskellut hintoja ja tuo TF näyttäis hyvältä vaihtoehdolta, kun paketeissa tuo 250 minsaa on mulle hyvä määrä.. Mut ratkasun toi tuo netti hinta: Sonerallahan joutuu maksaa sen 9,9 €/kk + 4,9€/kk tuosta data kuukaudesta ja data tehosta 12 kk sopimuksessa. Lisäksi nuo puhepakettien hinnatkin on alhaisemmat, niin säästöä tulisi. Itse kun nettiä puhelimella vähemmän käytän ja monessa paikassa tuo wlan mahdollisuus, niin 384 nopeus riittää mainiosti.
Eli siis uuteen koneeseen vaan TF kortti ilman mitään taikatemppuja ja linjat kuumiksi!?
Mikä tämä ns. toimitussuunnitelman muutos on todellisuudessa? Valkoisia 16G-malleja on mennyt niin paljon Ruotsiin myyntiin, ettei TeliaSonera suostu toimittamaan niitä yhtään kappaletta Suomeen koska firma priorisoi Ruotsin markkinat?
"Lisäksi aiemmasta tiedosta poiketen valkoista iPhone 3GS 16GB -mallia ei toimitussuunnitelman muutoksen vuoksi huomenna vielä toimituksiin lähde, vaan sen toimitukset ovat siirtyneet aina elokuun viimeiselle viikolle asti. "
Onko kukaan saanut varattua tälle päivälle (31.7.) 3GS-iPhoneja Applen jälleenmyyjäliikkeisiin (esim. Humac, Tektor, Macpeople jne)?
Tektorin mukaan he pystyvät toimittamaan joitain iPhoneja jo 31.7. mutta ainoastaan ennakkovarauslistalla oleville...
Viimeksi muokannut strong, 31.7.2009 klo 10.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PÄIVITYS: Korjattu valkoisen iPhone 3GS 16GB:n toimitusaikatieto.
Lisäksi aiemmasta tiedosta poiketen valkoista iPhone 3GS 16GB -mallia ei toimitussuunnitelman muutoksen vuoksi huomenna vielä toimituksiin lähde, vaan sen toimitukset ovat siirtyneet elokuun ensimmäiselle viikolle asti.
Joop, itsekkin kerkes jo melkeen huolestua. Alkaisi olla kiire tuon uuden luurin kanssa, ei muuten mitään mutta tämänhetkinen puhelin pysyy kasassa teipillä...
Sonerapisteen myyjä soittikin tässä puolelta päivin ja sovimme 32 G iPhonen noudon. Ennakkovarausjärjestelmä pelasi hyvin mutta minun tapauksessani informaatio ei ollut välittynyt itselleni. Nyt uusi 32 G iPhone on aktivoitu. Soneraverkkokaupan tilaus joudutaan perumaan (ja rahat toivottavasti palautuvat ilm. tilinumerooni aikanaan) ja kytkyliittymän suhteen vielä sähläystä odotettavissa. Sonerapisteessä jouduin hankkimaan uuden minun sonera- liittymän. Käytännöllisintä olisi ollut vanhan iphoneliittymänumeron siirto uuteen 3GS-iPhoneen, mutta kaikki ei onnistu (ainakaan saman päivän aikana, mutta ehkä reklamaation kautta).
Onko missään tullut jonoja vastaan? Päätellen siitä, että kaikki Kampin Sonerakauppaan puhelimensa varanneet mahtuivat yhdelle A4:lle (yksi varaaja per rivi, normaali fonttikoko) niin mihinkään toimipisteeseen niitä ei erityisen suurta määrää ole mennyt.
Turussa ei luuria saannut
11kpl mustaa 32g oli tullut mutta olin näköjään listalla 15:sta joka mustan luurin halusi, vaikka varasinkin silloin heti samana päivänä kun varaus alkoi.
Noh toivottavasti tehtaat pysyvät pystyssä niin että puhelimia tippuisi lisää tänne pikkuruiseen Suomeenkin joku päivä
Tege kirjoitti:Mitenköhän se on kun tavallaan 12kk soppari on jo astunut voimaan niin pitäisikö tässä alkaa vähän härnäään Soneraa jos tältä tai ens kuulta ottavat kk-maksut ja puhelinta ei näy...
Tietenkin? Ei ne heinäkuulta veloita mitään jos et ole saanut liittymää JA puhelinta. Kyllä laskutus alkaa pyörimään vasta sitten kun puhelin on kourassa ja liittymä toimii IMO.
Veikkaan ettei ne keltäkään iphone 3gs:n tilanneilta laskuta heinäkuulta senttiäkään, kyllähän ne ny itekin tietää että alkujaankin se 31.7. oli se aikaisin päivä kun puhelimia saa.
Minulla ainakin puhelimenosuus (22e/kk) on jo laskussa mukana. Myös datapakettia alettiin laskuttamaan, mutta pyysin siihen lykkäystä, sillä sitä ei nykyisellä puhelimella pystyisi edes käyttämään. Onko muilla samoja kokemuksia?