Saor kirjoitti:Yritin asentaa vanhaan iMacini ohjelmistot uudestaan päästäkseni eroon kaikesta turhasta roinasta. Mielestäni tein sen täysin ohjeiden mukaan. Enpä onnistunut: nyt se joka kerta herjaa, että pitäisi käynnistää kone uudestaan, vaikka tekisin työtä käskettyä vaikka kuinka monta kertaa. En siis pääse tästä viestistä eteenpäin mitenkään.
Tuo on se kernel panic -ikkuna, eli kaikki ei nyt ole niinkuin pitäisi, ja jotain hämminkiä sinne on saatu aikaan. Oiskohan kannattanut sitten pistää koko systeemi puhtaana uusiksi..?
Ilman tarkempia tietoja siitä, mitä siellä tarkalleen ottaen on tehty, on hiukka hankala sanoa, mitä on tapahtunut ja miten siitä pääsee helpoiten eroon. Poislukien tuo koko systeemin uudelleenasennus.
Skyie kirjoitti:Kuinka saan MBP:ni kirjautumaan suoraan sisään ilman, että ensin pitää laittaa salasana? Alunperin koneeni ei kysynyt salasanaa, sitten tarvitsin sitä pariksi päiväksi ja sain sen kysymään sitä ruksittamalla muistaakseni "estä automaattinen sisäänkirjautuminen". Myöhemmin poistin tämän ruksin eikä sillä sivulla ole minulla muitakaan kohtia ruksittuna, mutta kone pyytää silti itsepintaisesti salasanaa joka käynnistyksen yhteydessä.
System Preferences -> Accounts ja sieltä Login Options ja Automatic login kohtaan valitaan haluttu käyttäjä.
Mulla on kaksi Gmail-tiliä asetettuna Mailiin. On kuitenkin aivan sama kummalla osoitteella postin lähetän, sillä se lähtee aina ns. "roskapostitililtä". Miten laatikot voivat mennä tuolla tavalla sekaisin? Mielestäni postit saapuvat kuitenkin oikeisiin laatikoihin.
MacBook Air 1,6GHz/80Gt eläköitynee — MacBook Air 1,8GHz Intel Core i7/256Gt SSD tulilla
-22.12.2012-
Amatööri kyselee, että miten voin tietää johtuuko 'livetv:n' nykiminen omasta nettiyhteydestäni vai lähetyksestä? Esimerkiksi YLEn urheilulähetykset netissä eivät nyi mutta nyt kun katson jalkapalloa unibetillä niin välillä pätkii.
Bashi88 kirjoitti:Mulla on kaksi Gmail-tiliä asetettuna Mailiin. On kuitenkin aivan sama kummalla osoitteella postin lähetän, sillä se lähtee aina ns. "roskapostitililtä". Miten laatikot voivat mennä tuolla tavalla sekaisin? Mielestäni postit saapuvat kuitenkin oikeisiin laatikoihin.
Tarkista mitä löytyy Mailin asetuksista kohdasta lähtevän postin palvelin. Postit lähtevät sen lähtevän postin tilin kautta, mikä sinne lähtevään postiin on merkattu, ja mitä oma ISP:si antaa käyttää. Yleensä siis ISP:si oma SMTP-serveri tai esim. me.com tms. IMAP-linkki.
Mun Finderin sinne "sivupalkkiin" on ilmestynyt gattrews102 niminen, ilmeisesti pc-palvelin kun katoin sen tiedoista. Miten hemmetissä mä saaan sen pois? Se on tuon "jaettu" sarakkeen alla.
DreamSeller kirjoitti:Mun Finderin sinne "sivupalkkiin" on ilmestynyt gattrews102 niminen, ilmeisesti pc-palvelin kun katoin sen tiedoista. Miten hemmetissä mä saaan sen pois? Se on tuon "jaettu" sarakkeen alla.
Taitaa olla Welhon verkko tai joku taloyhtiöjuttu? Et sitä sieltä saa mäkeen muuta kuin laittamalla itsesi NATin taakse niin että ette ole enää samassa lähiverkossa.
Kuinka muutetaan (tai voiko muuttaa) excel-tiedostossa olevat viivat mustasta harmaaksi ilman uudelleen piirtämistä? Format painterilla liian työlästä ainakin. Office:Mac 2004..
Some people do it by the book, but i prefer to go by feel…
2004:stä en tiedä sanoa, mutta Macssa ainakin menee allaolevan mukaan..
PC-puolella, Officessa on yleensä mennyt muutenkin asiat aika pitkälti samalla tavalla, niin uskoisin menevän myös Mac - puolella.
Tässä kolme tapaa..
1.1 valitaan halutut solut.
1.2 Hiiren oikealla "muotole soluja"
1.3. Valitse reuna - välilehti
1.4. Tee halutut muutokset ja klikkaa OK..
2.1. Valitaan halutut solut.
2.2 Ylävalikosta "muotoile" ja valitse ylin, solut..
2.3. Valitse reuna - välilehti
2.4. Tee halutut muutokset ja klikkaa OK..
3.1 Valitaan halutut solut.
3.2 CMD + 1 avaa tuon reuna - välilehden konsolissa..
3.3. Tee halutut muutokset ja klikkaa OK..
Ole varovainen kun puhut. Sanoilla luot maailman ympärillesi.
MacBook Air M2 13" iPhone 5 32gt Macbook Pro 15" iMac G5 24" iPad Mini Retina 64gb iPhone SS 64gt iPhone X 64gt iBook G4 12" iPod nano
menace kirjoitti:Amatööri kyselee, että miten voin tietää johtuuko 'livetv:n' nykiminen omasta nettiyhteydestäni vai lähetyksestä? Esimerkiksi YLEn urheilulähetykset netissä eivät nyi mutta nyt kun katson jalkapalloa unibetillä niin välillä pätkii.
Bashi88 kirjoitti:Mulla on kaksi Gmail-tiliä asetettuna Mailiin. On kuitenkin aivan sama kummalla osoitteella postin lähetän, sillä se lähtee aina ns. "roskapostitililtä". Miten laatikot voivat mennä tuolla tavalla sekaisin? Mielestäni postit saapuvat kuitenkin oikeisiin laatikoihin.
Tarkista mitä löytyy Mailin asetuksista kohdasta lähtevän postin palvelin. Postit lähtevät sen lähtevän postin tilin kautta, mikä sinne lähtevään postiin on merkattu, ja mitä oma ISP:si antaa käyttää. Yleensä siis ISP:si oma SMTP-serveri tai esim. me.com tms. IMAP-linkki.
Gmaililla lähtevän postin palvelin on tietty molemmilla tileillä sama (smtp.gmail.com)? Aikaisemmin nuo kaksi ovat toimineet kyllä oikein, asensin Leopardin uudelleen ja nyt en saa Mailin asetuksia enää jotenkin kohdilleen. Pitääkö palvelin erotella kummallekin jotenkin?
Muistelen jossain vaiheessa nähneeni, että lähtevän postin palvelin olisi lukenut tyyliin "smtp.gmail.com:käyttäjätunnus". Kokeilin sitä, mutta sen jälkeen Mail väittää, ettei ole linjoilla. (?)
MacBook Air 1,6GHz/80Gt eläköitynee — MacBook Air 1,8GHz Intel Core i7/256Gt SSD tulilla
-22.12.2012-
Gmaililla lähtevän postin palvelin on tietty molemmilla tileillä sama (smtp.gmail.com)? Aikaisemmin nuo kaksi ovat toimineet kyllä oikein, asensin Leopardin uudelleen ja nyt en saa Mailin asetuksia enää jotenkin kohdilleen. Pitääkö palvelin erotella kummallekin jotenkin?
Muistelen jossain vaiheessa nähneeni, että lähtevän postin palvelin olisi lukenut tyyliin "smtp.gmail.com:käyttäjätunnus". Kokeilin sitä, mutta sen jälkeen Mail väittää, ettei ole linjoilla. (?)
Laita siihen lähtevän postin palvelin kohtaan oma sähköpostiosoite ja ruksi siihen alle Käytä vain tätä palvelinta, ainakin mulla toimii ihan sillä. Nimenomaan siinä tunnukset välilehdellä.
Laita siihen lähtevän postin palvelin kohtaan oma sähköpostiosoite ja ruksi siihen alle Käytä vain tätä palvelinta, ainakin mulla toimii ihan sillä. Nimenomaan siinä tunnukset välilehdellä.
Olin laittanut Lisävalinnat-asetuksiin vahingossa toisen tilin tiedot (autentikointi:salasana ym.), sen takia lähti aina vain toiselta tililtä. Ihmettelinkin että ei sen nyt kovin vaikeaa pitäisi olla
-22.12.2012-
Minulla on käytössä Macbook ja siihen on liitettynä vahvistin tuolla 3,5mm plugilla. Kun kuuntelin iTunesilla musiikkia ja vahingossa hipaisin plugia sen verran että se liikahti, niin iTunes meni itsestään pauselle. Ja kun liikutin sitä vähä erisuuntaan niin iTunes rupesi itsestään soittamaan uudestaan.
Mistähän tämmöinen johtuu? Onko kukaan muu huomannut samaa? Onko normaalia jne.?
levittyvä kirjoitti:Minulla on käytössä Macbook ja siihen on liitettynä vahvistin tuolla 3,5mm plugilla. Kun kuuntelin iTunesilla musiikkia ja vahingossa hipaisin plugia sen verran että se liikahti, niin iTunes meni itsestään pauselle. Ja kun liikutin sitä vähä erisuuntaan niin iTunes rupesi itsestään soittamaan uudestaan.
Mistähän tämmöinen johtuu? Onko kukaan muu huomannut samaa? Onko normaalia jne.?
Juu normaalia, sama kun iPodeissa jos otat kuulokkeet irti menee pauselle.
levittyvä kirjoitti:Minulla on käytössä Macbook ja siihen on liitettynä vahvistin tuolla 3,5mm plugilla. Kun kuuntelin iTunesilla musiikkia ja vahingossa hipaisin plugia sen verran että se liikahti, niin iTunes meni itsestään pauselle. Ja kun liikutin sitä vähä erisuuntaan niin iTunes rupesi itsestään soittamaan uudestaan.
Juu normaalia, sama kun iPodeissa jos otat kuulokkeet irti menee pauselle.
Joo, tuon minä tiesinkin että se menee pauselle, kun ottaa kuulokkeen irti. Mutta sitä en tiennyt, että tuo liitin on noin herkkä tuolle liikuttelulle. Asia selvä!
Jos takuu loppuu esimerkiksi 1.8.2009 niin voiko koneen viedä huoltoon 31.7.2009 ja se huolletaan tuon takuun loppumispäivämäärän jälkeen takuuhuoltona ilmaiseksi?
rok93 kirjoitti:Jos takuu loppuu esimerkiksi 1.8.2009 niin voiko koneen viedä huoltoon 31.7.2009 ja se huolletaan tuon takuun loppumispäivämäärän jälkeen takuuhuoltona ilmaiseksi?
Kyllä sen pitäisi riittää, että otat vaikka puhelimitse yhteyttä ennen takuun loppumista ja ilmoitat mikä on vika ja sanot tuovasi huoltoon heti kun voit. Ja vaikka takuu loppuukin, niin se ei tarkoita etteikö muusta kuin käyttäjän mokasta johtuvia vikoja suomen lain mukaan tulisi korjata.
Juu, hyvä. Eikö tuollasen takuukorjauksen pitäisi olla mulle täysin ilmainen kun kiintolevy on rikkoutunut eikä sitä ole mihinkään pöydän kulmaan lyöty tmv?
rok93 kirjoitti:Juu, hyvä. Eikö tuollasen takuukorjauksen pitäisi olla mulle täysin ilmainen kun kiintolevy on rikkoutunut eikä sitä ole mihinkään pöydän kulmaan lyöty tmv?
Menee Airin kanssa hermo. Onko käyttäjälähtöinen vika se, että ei wlanita kunnolla. Tiedonsiirto on luokkaa 300kB kun aataminaikuinen fujitsu rullaa samalla pöydällä 1M. Lisäksi pudottelee verkosta koko ajan, "ei ole yhteydessä internetiin". Eli enkö osaa tyhjentää jotain täyttynyttä lokia, onko kyseessä ominaisuus vai pitääkö taas viedä korjuuseen?
edit: ja lisäkyssäri; eikös airissa pitäisi olla sisäänrakennettu webkamera? Jos, niin mistä se löytyy, siis koneella, ei fyysisesti.
kattis kirjoitti:Menee Airin kanssa hermo. Onko käyttäjälähtöinen vika se, että ei wlanita kunnolla. Tiedonsiirto on luokkaa 300kB kun aataminaikuinen fujitsu rullaa samalla pöydällä 1M. Lisäksi pudottelee verkosta koko ajan, "ei ole yhteydessä internetiin". Eli enkö osaa tyhjentää jotain täyttynyttä lokia, onko kyseessä ominaisuus vai pitääkö taas viedä korjuuseen?
Paha sanoa mistä johtuisi. Kuulostaa joltain häikältä wlanissa (joko Airissa tai sitten tukiasema ei vain tykkää Maceista).
kattis kirjoitti:edit: ja lisäkyssäri; eikös airissa pitäisi olla sisäänrakennettu webkamera? Jos, niin mistä se löytyy, siis koneella, ei fyysisesti.
Sieltähän se löytyy kun avaat jonkun softan jossa sitä voi käyttää. Esim. Skype.
Jos tahdot itsestäsi kuvia näpsiä, niin koneelta löytyy Photobooth -niminen softa, jolla onnistuu niiden räpsiminen
Kokeillaanpa tätä topicia, kun en uuttakaan viitsi avata tällaista kysymystä varten.
Olen myymässä vuoden vanhaa MB:iani ja koneella olevat vanhat tiedot ym. tulee tietysti poistaa uuden omistajan alta. Homma onkin tähän asti melko selvää. Asia mikä askarruttaa mieltäni on iLife '08:n kohtalo. Jos alustan kovon ja asennan OS X:n uudestaan alkuperäiseltä asennuslevyltä, seuraako iLife mukana tämän operaation ja löytyy myös uudelta omistajalta? Eli käsittävätkö nuo OS X:n asennuslevyt myös iLife '08:n ohjelmat?