Tege kirjoitti:Mitenköhän se on kun tavallaan 12kk soppari on jo astunut voimaan niin pitäisikö tässä alkaa vähän härnäään Soneraa jos tältä tai ens kuulta ottavat kk-maksut ja puhelinta ei näy...
Tietenkin? Ei ne heinäkuulta veloita mitään jos et ole saanut liittymää JA puhelinta. Kyllä laskutus alkaa pyörimään vasta sitten kun puhelin on kourassa ja liittymä toimii IMO.
Veikkaan ettei ne keltäkään iphone 3gs:n tilanneilta laskuta heinäkuulta senttiäkään, kyllähän ne ny itekin tietää että alkujaankin se 31.7. oli se aikaisin päivä kun puhelimia saa.
Minulla ainakin puhelimenosuus (22e/kk) on jo laskussa mukana. Myös datapakettia alettiin laskuttamaan, mutta pyysin siihen lykkäystä, sillä sitä ei nykyisellä puhelimella pystyisi edes käyttämään. Onko muilla samoja kokemuksia?
Laskutuskausi: 5.7.2009 - 1.8.2009
Kk- ja kytkentämaksut: 48,99 euroa
32GB 3GS tilattu verkkokaupan kautta 27.7 12kk sopimuksella. Ei oikeastaan haittaa vaikka nyt jo maksuttaa vaikka puhelinta ei luonnollisesti ole tullut. Nopeammin menee vuosi soneran orjana. Mitään datapaketteja ym. en mukaan ottanut sillä Soneraa ei ole tarkoitus käyttää.
strong kirjoitti:Sonerapisteen myyjä soittikin tässä puolelta päivin ja sovimme 32 G iPhonen noudon. Ennakkovarausjärjestelmä pelasi hyvin mutta minun tapauksessani informaatio ei ollut välittynyt itselleni. Nyt uusi 32 G iPhone on aktivoitu. Soneraverkkokaupan tilaus joudutaan perumaan (ja rahat toivottavasti palautuvat ilm. tilinumerooni aikanaan) ja kytkyliittymän suhteen vielä sähläystä odotettavissa. Sonerapisteessä jouduin hankkimaan uuden minun sonera- liittymän. Käytännöllisintä olisi ollut vanhan iphoneliittymänumeron siirto uuteen 3GS-iPhoneen, mutta kaikki ei onnistu (ainakaan saman päivän aikana, mutta ehkä reklamaation kautta).
Rahat saat takaisin kun puhelin tulee postiin ja isket sen takaisin. Siihen voi mennä kuukausi ainakin, että rahat näkyvät takaisin. Lisäksi minulle sanottiin, että jos olisin halunnut niin myymälästä oltaisiin voitu soittaa Soneralle ja hoitaa se verkkotilaus ns. pois alta, jotta ei olisi tarvinnut ottaa uutta liittymää. Lisäksi rahat tulee sitten kun palauttaa puhelimen postissa. Mutta päätin itse, että odotan tuota verkkotilausta.
Montakohan näitäkin iPhoneja nyt pistetään turhaan postiin ja takaisin kun porukka napsinutkin puhelimen jo kaupasta...
Tege kirjoitti:Mitenköhän se on kun tavallaan 12kk soppari on jo astunut voimaan niin pitäisikö tässä alkaa vähän härnäään Soneraa jos tältä tai ens kuulta ottavat kk-maksut ja puhelinta ei näy...
Tietenkin? Ei ne heinäkuulta veloita mitään jos et ole saanut liittymää JA puhelinta. Kyllä laskutus alkaa pyörimään vasta sitten kun puhelin on kourassa ja liittymä toimii IMO.
Veikkaan ettei ne keltäkään iphone 3gs:n tilanneilta laskuta heinäkuulta senttiäkään, kyllähän ne ny itekin tietää että alkujaankin se 31.7. oli se aikaisin päivä kun puhelimia saa.
Minulla ainakin puhelimenosuus (22e/kk) on jo laskussa mukana. Myös datapakettia alettiin laskuttamaan, mutta pyysin siihen lykkäystä, sillä sitä ei nykyisellä puhelimella pystyisi edes käyttämään. Onko muilla samoja kokemuksia?
32GB 3GS tilattu verkkokaupan kautta 27.7 12kk sopimuksella. Ei oikeastaan haittaa vaikka nyt jo maksuttaa vaikka puhelinta ei luonnollisesti ole tullut. Nopeammin menee vuosi soneran orjana. Mitään datapaketteja ym. en mukaan ottanut sillä Soneraa ei ole tarkoitus käyttää.
Otit jonkun valmiin iPhone kytkypaketin? Eikös olisi kannattanut maksaa koko puhelin ja sitten vain 2€/kk?
Tege kirjoitti:
Otit jonkun valmiin iPhone kytkypaketin? Eikös olisi kannattanut maksaa koko puhelin ja sitten vain 2€/kk?
Paitsi jos ei jollakulla satu olemaan rahaa tuon verta kerralla ylimääräistä ja haluaa maksaa vuoden aikana kuukausierissä puhelimen - korkoahan siinä ei ole ollenkaan.
Tege kirjoitti:
Paitsi jos ei jollakulla satu olemaan rahaa tuon verta kerralla ylimääräistä ja haluaa maksaa vuoden aikana kuukausierissä puhelimen - korkoahan siinä ei ole ollenkaan.
Minullakin olisi varaa ollut maksaa kertalaakista koko roska, mutta päätin sijoittaa ne rahat muualle ja nauttia Soneran tarjoamasta korottomasta ja edullisesta osamaksusta
strong kirjoitti:Sonerapisteen myyjä soittikin tässä puolelta päivin ja sovimme 32 G iPhonen noudon. Ennakkovarausjärjestelmä pelasi hyvin mutta minun tapauksessani informaatio ei ollut välittynyt itselleni. Nyt uusi 32 G iPhone on aktivoitu. Soneraverkkokaupan tilaus joudutaan perumaan (ja rahat toivottavasti palautuvat ilm. tilinumerooni aikanaan) ja kytkyliittymän suhteen vielä sähläystä odotettavissa. Sonerapisteessä jouduin hankkimaan uuden minun sonera- liittymän. Käytännöllisintä olisi ollut vanhan iphoneliittymänumeron siirto uuteen 3GS-iPhoneen, mutta kaikki ei onnistu (ainakaan saman päivän aikana, mutta ehkä reklamaation kautta).
Rahat saat takaisin kun puhelin tulee postiin ja isket sen takaisin. Siihen voi mennä kuukausi ainakin, että rahat näkyvät takaisin. Lisäksi minulle sanottiin, että jos olisin halunnut niin myymälästä oltaisiin voitu soittaa Soneralle ja hoitaa se verkkotilaus ns. pois alta, jotta ei olisi tarvinnut ottaa uutta liittymää. Lisäksi rahat tulee sitten kun palauttaa puhelimen postissa. Mutta päätin itse, että odotan tuota verkkotilausta.
Montakohan näitäkin iPhoneja nyt pistetään turhaan postiin ja takaisin kun porukka napsinutkin puhelimen jo kaupasta...
Sovin Soneran iPhonen teknisen tuen puhelinpalvelun kanssa että verkkotilaus perutaan ja rahat palautetaan tililleni.
Tege kirjoitti:
Minullakin olisi varaa ollut maksaa kertalaakista koko roska, mutta päätin sijoittaa ne rahat muualle ja nauttia Soneran tarjoamasta korottomasta ja edullisesta osamaksusta
+1. Puhelin maksaa samanverran maksoi se sitten kerralla tai erissä, mieluummin kerrytän rahaa omalla kuin soneran tilillä. 24 ja 12 kk sopimuksella erotus tais olla reilu 10e, ei merkittävä joten valitsin 12kk sopimuksen.
Tege kirjoitti:Tänään neitokainen soittelikin Soneralta kun olin viestiä pistänyt. Siinä vähän juteltiin niitä näitä niin sanoi, että 2-4vk menee niin saan puhelimen kun verkosta ostin. Eipä sen kummempaa. Sitten tarjoili kaikenmaailman datapaketteja sun muuta mutta enpäs ottanut.
Sama homma, voi mennä jopa syyskuulle.. Taidan perua verkkotilauksen, kun puhelimen toimittaminen on niin vaikeaa. Pitäkööt tunkkinsa prkl
Sain ohjeiksi vanhan 3G:n lukituksen poistamiseksi seuraavaa:
1) Toisen operaattorin kortti laitteeseen, sen jälkeen kun Soneran aspa on poistanut verkkolukituksen
2) Kytketään johdolla iTunesiin
3) iTunes ilmoittaa lukituksen poistuneen
Kohdallani on niin, että oma kone ja iTunes ei ole nyt saatavilla. Onko faktatietoa siitä, pitääkö iTunes olla juuri se, jonka kanssa puhelinta on aina synkronoitu, vai käykö mikä iTunes/kone tahansa?
Olen Helsingissä Soneran Kampin myymälän listalla 1. sijalla varaamassani mallissa (16 GB musta), mutta puhelinta lupaultiin silti aikaisintaan elokuun puoleenväliin - jos silloinkaan. Huoh...
Sovin Soneran iPhonen teknisen tuen puhelinpalvelun kanssa että verkkotilaus perutaan ja rahat palautetaan tililleni.
Sinulla vissiin ei ollut mennyt sitten vielä maksuun tuo? Itsehän maksoin samontein. Jolloin kun juttelin niin puhelin tulee postiin ja siellä se pitää käydä lähettämässä takaisin ja kun sen saavat niin rahat tulee kk sisällä.
nuro kirjoitti:Sain ohjeiksi vanhan 3G:n lukituksen poistamiseksi seuraavaa:
1) Toisen operaattorin kortti laitteeseen, sen jälkeen kun Soneran aspa on poistanut verkkolukituksen
2) Kytketään johdolla iTunesiin
3) iTunes ilmoittaa lukituksen poistuneen
Kohdallani on niin, että oma kone ja iTunes ei ole nyt saatavilla. Onko faktatietoa siitä, pitääkö iTunes olla juuri se, jonka kanssa puhelinta on aina synkronoitu, vai käykö mikä iTunes/kone tahansa?
Ei oo pakko olla sama kone millä synkattu, kyllä se aukeaa ihan millä tahansa itunesilla.
jk5150: se on sulta itteltäs pois, ei Sonera siitä kaadu jos sä tilauksesi peruutat Ja pitää muistaa että vika on Foxconnissa (joka valmistaa iphonet), joka ei pysty tuottamaan puhelimia niin paljon että se vastaisi nykyistä kysyntää. Ehkä ensi vuoden mallissa Apple vihdoinkin tilaa tarpeeksi ajoissa puhelimet, että Foxconn voi jo niitä alkaa duunaileen sopivasti ennen myyntiintuloa
Katselin kanssa tuossa vähä soneran laskua. Ei sentään niin pahannäköinen tilanne kun tuossa quotessa, mutta sietävät sitten tosiaan saada sen puhelimen toimitettua tämän laskutuskauden aikana niin voin EHKÄ maksaa tuon laskun, riippuen onko toimituspäivä 21. vai kenties 22. Taas jären häivää laskuttaa puhelimesta mitä ei ole saatu edes asiakkaalle asti
Laskutuskausi: 27.7.2009 - 22.8.2009
Kk- ja kytkentämaksut
77,59 euroa
sorruin ja tilasin itsekkin ensimmäisen applen tuotteen eläissäni, 16Gb Gs:n... tilasin kyseisen laitteen verkkokaupasta muutama päivä sitten, mikähän olisi aika-arvio koska tuon laitteen saan käsiini? melko omituista ettei soneran kokoisella firmalla ole resursseja toimittaa noita muutaman päivän sisällä...
Fogaz kirjoitti:sorruin ja tilasin itsekkin ensimmäisen applen tuotteen eläissäni, 16Gb Gs:n... tilasin kyseisen laitteen verkkokaupasta muutama päivä sitten, mikähän olisi aika-arvio koska tuon laitteen saan käsiini? melko omituista ettei soneran kokoisella firmalla ole resursseja toimittaa noita muutaman päivän sisällä...
Uskokaa jo ettei niitä puhelimia voi toimittaa jos valmistaja ei ole niitä edes koonnut.
Tege kirjoitti:
+1. Puhelin maksaa samanverran maksoi se sitten kerralla tai erissä, mieluummin kerrytän rahaa omalla kuin soneran tilillä. 24 ja 12 kk sopimuksella erotus tais olla reilu 10e, ei merkittävä joten valitsin 12kk sopimuksen.
Mutta eikös 9,90 datapaketti koske vain 24kk sopimuksia?
Fogaz kirjoitti:sorruin ja tilasin itsekkin ensimmäisen applen tuotteen eläissäni, 16Gb Gs:n... tilasin kyseisen laitteen verkkokaupasta muutama päivä sitten, mikähän olisi aika-arvio koska tuon laitteen saan käsiini? melko omituista ettei soneran kokoisella firmalla ole resursseja toimittaa noita muutaman päivän sisällä...
Itse tilasin Sonersn nettikAupasta valk 16g 3GSn 12.7. Ja toimitus Soneran mukaan aikaisintaan elokuun viimeisellä viikolla joten viiveisiin joutuu varautumaan. Toisaalta jos et omista iPhonea voisit harkita myös käytetyn iphonen ostamista. Minä olen mahd myymässä Soneran iPhonea (lukitsematon) koska onnistuin ostamaan uuden 3GSn myymälästä . Soneran nettikaupan tilauksen peruin ja toivottavasti nettiostoksesta maksamani rahat palautuvatmyös tililleni. Tämä prosessi vaati selvittelyä mutta ilm onnistui vaikkakin esim nettikaupan aspa väitti alkuvaiheessa ettei tilsusta voi perua kun se on maksettu
unska kirjoitti:
Ainakin nettikaupan mukaan tuon saa vain 24kk sopimuksen ottajalle. Ja nimenomaan käsittääkseni vain uudet asiakkaat. Vanhat Soneran asiakkaat saavat data kuukausi-paketin maksimissaan vain 12 kuukaudeksi hintaan 9,90e/kk, mutta ilman data teho plussaa, ja vain silloin kun päivitetään nykyinen datapaketti data kuukaudeksi.
unska kirjoitti:
Ainakin nettikaupan mukaan tuon saa vain 24kk sopimuksen ottajalle. Ja nimenomaan käsittääkseni vain uudet asiakkaat. Vanhat Soneran asiakkaat saavat data kuukausi-paketin maksimissaan vain 12 kuukaudeksi hintaan 9,90e/kk, mutta ilman data teho plussaa, ja vain silloin kun päivitetään nykyinen datapaketti data kuukaudeksi.
Mielestäni tuo kannattaakin ottaa niin pitkäksi ajaksi kun saa, halpa on tulevaisuudessakin?
unska kirjoitti:
Mielestäni tuo kannattaakin ottaa niin pitkäksi ajaksi kun saa, halpa on tulevaisuudessakin?
Viime kuussa Datakuukausi Datatehoplus- nopeuksin maksoi 12.9 e/kk 24 kk sopimuksella myös vanhoille asiakkaille ja sen olisi saanut aspan kanssa sopimalla myös vanhaan numeroon, jossa ei ole kytkyä. Mahdollisesti nettitikku oli myös otettava jotta palvelun sain tarjoushintaan. Nämä Soneran tarjoukset ovat usein aika sekavia ja voimassa määräajan. Paikoitellen nopeammasta 3G-mobiilinettiyhteydestä on toki hyötyä, vaikkei 3GS:n maksiminopeutta toki ole tarjolla Soneran verkossa. Paikoitellet nopeus on jopa yli 3.6Mbits, mutta hgissä yleensä 1-2 megan luokkaa.
Sinulla vissiin ei ollut mennyt sitten vielä maksuun tuo? Itsehän maksoin samontein. Jolloin kun juttelin niin puhelin tulee postiin ja siellä se pitää käydä lähettämässä takaisin ja kun sen saavat niin rahat tulee kk sisällä.
En voi vannoa, että saisin rahani ennenkuin iPhone (mahdollisesti kuitenkin) tulee postitoimipisteeseen ja palautan sen. Omalta osaltani tilanne on selvä, sain ostettua SP:stä 3GS:n ja lisäksi 16 gigaista valkoista iphonea ei toimiteta Suomeen ennen syyskuuta. Lisäksi Soneran nettikauppa sähläsi 12.7. viikonloppuna, eikä valikoimisssa ollut 32 gigaista mallia (nettikaupan sivuston ylläpidon sähläyksen vuoksi?), joka oli ensisijainen kiinnostuksenkohde.
Näiden seikkojen perusteella Soneran iPhonentuen virkailija ilmoitti tukkurille tai S:n nettikauppaan että tilaus perutaan.
Täällä on ollu nyt muutamassa viestissä viittaus, että seuraava erä puhelimia tulisi vasta syyskuussa. Onks jollain tästä enemmän tietoa ja koskeeks tää niitä, jotka eivät pe 31.7. saaneet luuria vaikka nettivaraus on tehty vai koskeeks tää niitä jotka ovat ostaneet puhelimensa nettikaupasta vai näitä valkoisia 16GB yksilöitä?
| MBP 14" | iPhone 13 Pro | iPad Pro 12,9" | AirPods Pro 2 | Apple Watch SE | ATV 4K | HomePods |
Kampin Sonera Pisteessä sanottiin, että ne ennakkovaraajat, jotka eivät 31.7. saaneet puhelinta, saavat sen luultavasti kahden viikon sisällä. Verkkokaupasta ja Sonera Pisteen kautta varauksen tehneet saavat puhelimet vasta kun kaikilla ennakkovaraajilla on luuri kädessä.