Kuinkahan pitkälle tuon saanti sitten venyy?legace kirjoitti:Ei ole juuri väliä mitä tilaat, jos tässä vaiheessa vasta tilaat sen.
Soneran suora informaatio Hopeiseen Omenaan iPhone 3G S:stä
-
Re: Soneran suora informaatio Hopeiseen Omenaan iPhone 3G S:stä
Viesti Kirjoittaja Nitrok »
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Elokuun loppupuolella aletaa vissii toimittaa verkkokaupasta ostaneille. Tiedä sitten onko yritysasiakkaat paremassa asemassa.Nitrok kirjoitti:Kuinkahan pitkälle tuon saanti sitten venyy?legace kirjoitti:Ei ole juuri väliä mitä tilaat, jos tässä vaiheessa vasta tilaat sen.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Siis sä maksat sen kokonaan samantien kun teet tilauksen niin netissä. Tulee verkkopankkilogot ja siitä vain maksuun.Nitrok kirjoitti:Olen tässä harkinnut tuon uuden iPhonen tilaamista Soneran yritys-sivun kautta oman yrityksen nimiin.
Tilausvaiheessa kerrotaan, että lasku tulee annettuun osoitteeseen, mutta onko kenelläkään kokemusta pitääkö se maksella ennen kuin luuri on edes kädessä? Tarkoitushan olisi maksella puhelimen osuus yhdessä erässä.
Toinen vaihtoehto olisi tietenkin maksella myös puhelin erissä, mutta mahtaakohan silloin olla mahdollisuutta maksaa puhelinta kerralla heti kun haluaa?
Ja minkä väristä/kokoista mallia kannattaisi laittaa tilaukseen, jotta sen saisi mahdollisimman pian?
-
Asiakaspalvelusta sanottiin, että tässä ovat ne etusijalla keillä on vielä nimi ennakkovarauslistalla.legace kirjoitti:Elokuun loppupuolella aletaa vissii toimittaa verkkokaupasta ostaneille. Tiedä sitten onko yritysasiakkaat paremassa asemassa.Nitrok kirjoitti:Kuinkahan pitkälle tuon saanti sitten venyy?legace kirjoitti:Ei ole juuri väliä mitä tilaat, jos tässä vaiheessa vasta tilaat sen.
-
- Data Kuukausi 14,90 €
- Data Teho Plus 3,6 Mbit/s 19,90 €
Korjaantuuko tämä itsestään, vai pitääkö ottaa teihin yhteyttä?
-
Viesti Kirjoittaja prowlerr »
Mulla oli sama. Soitin aspaan ja täti siel tarkisti et koskeehan tarjous mua, vaihto sen oikeeksi ja sano että netissä näkyy joskus ens viikol muutokset. (soitin heti kun olin perjantaina puhelimen saanut aktivoitua.) Suosittelen soittamaan.legace kirjoitti:Peter Lindqvist, mulla lukee Soneran omilla sivuilla:
- Data Kuukausi 14,90 €
- Data Teho Plus 3,6 Mbit/s 19,90 €
Korjaantuuko tämä itsestään, vai pitääkö ottaa teihin yhteyttä?
-
Kiitoksia infostaprowlerr kirjoitti:Mulla oli sama. Soitin aspaan ja täti siel tarkisti et koskeehan tarjous mua, vaihto sen oikeeksi ja sano että netissä näkyy joskus ens viikol muutokset. (soitin heti kun olin perjantaina puhelimen saanut aktivoitua.) Suosittelen soittamaan.
-
Viesti Kirjoittaja Nitrok »
Yrityspuolella menee ilmeisesti niin, että lähettävät laskun. Ykstyisasiakkaana joutuu sitten maksamaan heti.Tege kirjoitti:Siis sä maksat sen kokonaan samantien kun teet tilauksen niin netissä. Tulee verkkopankkilogot ja siitä vain maksuun.
Mietin tässä vain sitä, että joutuukohan sitä laskua makselemaan ennen kuin laite on edes minulla (saatavuus kun näyttää olevan aika huono tällä hetkellä).
-
Viesti Kirjoittaja Never-mind »
Kyllä joutuu..Nitrok kirjoitti:Yrityspuolella menee ilmeisesti niin, että lähettävät laskun. Ykstyisasiakkaana joutuu sitten maksamaan heti.Tege kirjoitti:Siis sä maksat sen kokonaan samantien kun teet tilauksen niin netissä. Tulee verkkopankkilogot ja siitä vain maksuun.
Mietin tässä vain sitä, että joutuukohan sitä laskua makselemaan ennen kuin laite on edes minulla (saatavuus kun näyttää olevan aika huono tällä hetkellä).
-Imac 2,4ghz 24"/320gt/4gt (ALU)
-Macbook c2d 2,4ghz Unibody
-Airport extreme base station
-iPhone 2G 16gb 3.0
-iPhone 3G S⃣ 32gb White 3.01
-
Viesti Kirjoittaja rahkis »
Jaaa, mulle sanottiin sieltä iphone numerosta että ennakkovaraus ei vaikuta jos on ennakkotilannut! (ei kuulemma mitenkää)Asiakaspalvelusta sanottiin, että tässä ovat ne etusijalla keillä on vielä nimi ennakkovarauslistalla.
Ja miksi tuo iphone numero ei enää toimi?
-
Koska se oli ennakkovaraajille tarkoitettu numero. Jos olet ennakkovarannut, kannattaa käydä kysymässä liikkeessä (siis se liike jonka valitsit varausta tehdessäsi) onko nimeäsi lisaltalla.rahkis kirjoitti:Ja miksi tuo iphone numero ei enää toimi?
-
Viesti Kirjoittaja rahkis »
-
Viesti Kirjoittaja kavorka »
1. Omilla Sivuilla näkyy Data Kuukauden ja Data Teho Plussan hinnoiksi 14,90 ja 19,90 euroa kuukaudessa, voistteko korjata?
- myyntipalvelu sanoi 10.7. että viikossa korjaantuvat nämä tiedot koska Sonera käy manuaalisesti kaikkien iPhonen ja Datan tilanneiden tiedot läpi. Paskat
- viime viikon lopulla asiakaspalvelu totesi, että ei nämä tiedot tule koskaan korjaantumaankaan, mutta hinnat ovat kunnossa laskulla... Ah kuinka ihanan selvää.
2. Miksi laskullani on veloitus Laitteen kk-maksusta, 22 euroa (iPhone 3GS 32GB)? Lasku siis on about heinä- ja elokuun vaihteen tuntumassa laskutuskaudeltaan.
- selvittelyä jatkunut viikon verran, hieman erikoista olis jos sopparin veloitus lähtee juoksemaan ennen kuin laite on edes tullut - varsinkin kun ei ole mitään hajua milloin se luuri saapuu. Onneksi sentään asiakastuki palasi sähköpostiini n. kolmen viikon jälkeen lähetettyäni spostia aika pian tilauksen jälkeen
3. Milloin etutasoni muuttuu kulta-asiakkuudeksi?
- on luvattu kahdella eri tavalla: kun puhelin saapuu tai syyskuun alussa. Niin tietysti.
Harkitsen vielä tilauksen perumista, vaikka kyllä siitäkin saanee tapella.
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Tässä Soneralla on käytäntö, että etutasot tarkastetaan kahdesti vuodessa, ja ne tulevat voimaan maalis- ja syyskuun alussa. Itse sain kylläkin Soneran aspan kautta itseni samalla hetkellä kulta-asiakkaaksi, mutta se ei muuttanut sitä, että seuraava tarkastus on minullakin syyskuussa.kavorka kirjoitti:3. Milloin etutasoni muuttuu kulta-asiakkuudeksi?
- on luvattu kahdella eri tavalla: kun puhelin saapuu tai syyskuun alussa. Niin tietysti.
Esim. Elisalla en saanut vuoden aikana tilaustietojani oikein heidän verkkopalveluunsa. Ikävää, mutta se ei tarkoittanut, että olisin joutunut kärsimään huonommista palveluista tai sopimusajasta. Ilmeisesti verkkopalveluissa softat eivät vain taivu niin paljon, kuin olisi tarvetta.
-
Viesti Kirjoittaja siedler »
-
Viesti Kirjoittaja Daydream »
P.Lindqvist/Sonera kirjoitti:Hei!
Valitetavasti asiakaspalvelumme on antanut virheellistä tietoa koskien datatarjoustamme. Data Kuukausi ja Data Teho Plus-tarjous yhdessä vaativat aina uuden Minun Sonera-liittymän avaamista. Olemme korjanneet asiakaspalvelussa olleet virheelliset tiedot. Pahoittelen tästä asiakkaillemme mahdollisesesti aiheutunutta haittaa.
Vanhat asiakkaat, jolla ei ole vielä kytössään Data Kuukausi-palvelua, saavat ensimmäisen vuoden hintaan 9,90 €/kk. Data Teho Plus-palvelusta veloitetaan näissä tapauksissa normaali hinta.
T: Petri
Sonera
Aika reilu meiniki, vanhat eivät saa tästä mitään etua. Pitäisikö jättää koko iLuuri jättää sitten ostamatta?
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Daydream kirjoitti:Aika reilu meiniki, vanhat eivät saa tästä mitään etua. Pitäisikö jättää koko iLuuri jättää sitten ostamatta?P.Lindqvist/Sonera kirjoitti:Hei!
Valitetavasti asiakaspalvelumme on antanut virheellistä tietoa koskien datatarjoustamme. Data Kuukausi ja Data Teho Plus-tarjous yhdessä vaativat aina uuden Minun Sonera-liittymän avaamista. Olemme korjanneet asiakaspalvelussa olleet virheelliset tiedot. Pahoittelen tästä asiakkaillemme mahdollisesesti aiheutunutta haittaa.
Vanhat asiakkaat, jolla ei ole vielä kytössään Data Kuukausi-palvelua, saavat ensimmäisen vuoden hintaan 9,90 €/kk. Data Teho Plus-palvelusta veloitetaan näissä tapauksissa normaali hinta.
Sonera
Eikö tuollainen 12,9 €/kk Datatehoplussa ja nettitikusta ole melko hyvä tarjous? Ei vastaavaa (vielä) taida löytyä muilta operaattoreilta? Itse maksan tästä 14.9 e/kk 24 kk ajan. Nettitikulle en kylläkään ole vieläkään (tai varsinkaan nykyisin kun tethering pelaa) keksinyt käyttöä. Kaipa tuollainen laite verkkokauppa-comissakin maksaa joitakin kymmeniä euroja ja Mac- liikkeessä 150 €
Sonera.fi / nettikauppa:
Valitse haluamasi sopimuskausi:
12 kk
24 kk
Valitse haluamasi nopeus
Perusnopeus 3G-alueella max. 512 kbit/s
Data Teho max. 1 Mbit/s
Data Teho Plus max. 3,6 Mbit/s Tarjous!
Liikkuvalla laajakaistalla pääset nettiin, missä tahansa liikutkin! Kännykkäverkkoa käyttävä internetyhteys toimii kaikkialla, missä kännykkäkin. Riittää, kun hankit nettitikun, yhdistät sen kannettavaan tietokoneeseesi ja surffaat. Liikkuvan laajakaistan kiinteään kuukausimaksuun sisältyy tietokoneeseen liitettävä nettitikku, sim-kortti sekä rajaton tiedonsiirto kotimaassa. Perusnopeuden 512 kbit/s lisäksi voit valita haluamasi lisänopeuden, joko 1 Mbit/s Data Tehon tai jopa 3.6 Mbit/s Data Teho Plussan.
Tarjous!
Kun ostat liikkuvan laajakaistan saat nyt datapaketin (Data Kuukausi) hintaan 9,90 €/kk (norm. 14,90 €/kk).
Lisäksi jos solmit 24 kuukauden sopimuksen, saat verkon maksiminopeuden (nopeus jopa 3,6 Mbit/s) Data Teho Plussan maksutta käyttöösi koko sopimuskaudeksi (norm. 19,90 €/kk).
Tarjousehdot.
Toteutunut tiedonsiirron nopeus riippuu myös laitteen ominaisuuksista sekä 3G-verkon kuormituksesta. Maksiminopeudet ovat käytettävissä ainoastaan 3G verkon alueilla. Katso suuntaa antavat peittoalueet.
Huom. Suuren suosion vuoksi toimituksissa saattaa olla viivettä. USB-modeemi toimitetaan noin viikon kuluttua tilauksesta.
-
Viesti Kirjoittaja Daydream »
strong kirjoitti:...............Daydream kirjoitti:Aika reilu meiniki, vanhat eivät saa tästä mitään etua. Pitäisikö jättää koko iLuuri jättää sitten ostamatta?P.Lindqvist/Sonera kirjoitti:Hei!
Sonera
Huom. Suuren suosion vuoksi toimituksissa saattaa olla viivettä. USB-modeemi toimitetaan noin viikon kuluttua tilauksesta.
Onnistuuko tuollainen kikkailu? Eli iPhone erikseen ja dataliittymä sitten Liikkuvan laajakaistan kautta...niinkö?
Edit: tuohan vaatii uuden asiakkuuden eli numeron, haluan säilyttää nykyisen numeron...
Kikka2: olen siis vanha Soneran asiakas, niinkö onnistuuko homma niin, että puran nykyisen liittymäni (ei kytky) ja hommaan uuden Minun Sonera -liitymän ja siihen vanhan numeron? Vai vaatiiko se aina uutta numeroa?
AMA-EDIT: Editoin pitkän lainauksen, kun alkuperäinen teksti on aivan yläpuolella. .
-
Viesti Kirjoittaja teidon »
Minun ymmärryksen mukaan ainoat ketkä eivät tätä tarjousta saa ovat siis he joilla on vanha liittymä ja eivät aio nyt ottaa mitään kytkyä tai uudistaa olemassa olevaa kytkyä. En tiedä onko heille joku muu tarjous. Mutta jos
- olet uusi asiakas; TAI
- teet kytkysopimuksen (esim. ostat iPhone 3GS:n); TAI
- uudistat kytkysopimuksen (esim. ostat iPhone 3GS:n vaikka omistat jo iPhone 3G:n);
saat Data Kuukauden ja Data Teho Plussan 9,90€/kk, ja kait sen pitäisi olla sopimuskauden loppuun asti tuolla hinnalla.
Tietty jos P.Lindqvist voisi vielä ystävällisesti varmistaa että yllä oleva pitää paikkansa niin päättyisi tämäkin ihmettely.
-
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
****** möivät.Tege kirjoitti:Sonerallahan lukee, että tarjouksen saaminen vaatii uuden Minun Sonera liittymän. Eli wanhat ei saa mitään. Uudet saavat. Se on ihan sama vaikka kytkyn päivittäisi. Et ole silti uusi asiakas vaan wanha.
-
No, minä olen/olin vanha asiakas (iPhone 3G) ja minä ainakin sain Data Kuukauden ja Data Teho Plussan 9,90€/kk kun ostin iPhone 3GS:n. Omilla Sivuilla saldossa ainakin on oikea kk-maksu ja molemmat palvelut kytkettiin liittymääni heti tilauksen jälkeen. Saa nähdä "korjaako" Sonera sen kk-maksun vai saiko ensimmäiset iPhone 3GS:n ostajat tuon tarjouksen virheellisesti vai onko ne tarjousehdot vain väärin vai mikä on ja miten on.Tege kirjoitti:Sonerallahan lukee, että tarjouksen saaminen vaatii uuden Minun Sonera liittymän. Eli wanhat ei saa mitään. Uudet saavat. Se on ihan sama vaikka kytkyn päivittäisi. Et ole silti uusi asiakas vaan wanha.
-
Viesti Kirjoittaja air- »
Oliko sulla datakuukausi käytössä ennen päivitys? Näin mulla oli, ja en saanut ne tarjoukset. :/teidon kirjoitti:No, minä olen/olin vanha asiakas (iPhone 3G) ja minä ainakin sain Data Kuukauden ja Data Teho Plussan 9,90€/kk kun ostin iPhone 3GS:n. Omilla Sivuilla saldossa ainakin on oikea kk-maksu ja molemmat palvelut kytkettiin liittymääni heti tilauksen jälkeen. Saa nähdä "korjaako" Sonera sen kk-maksun vai saiko ensimmäiset iPhone 3GS:n ostajat tuon tarjouksen virheellisesti vai onko ne tarjousehdot vain väärin vai mikä on ja miten on.
-
Ei ollut vaan oli Data Tunti.air- kirjoitti:Oliko sulla datakuukausi käytössä ennen päivitys? Näin mulla oli, ja en saanut ne tarjoukset. :/
-
Viesti Kirjoittaja kavorka »
Eikö olekin todella veetumaisen huonosti hoidettu tämä Soneran touhu, asiakkaat eivät ole mistään varmoja? Nice - jos tykkää.teidon kirjoitti:Tege kirjoitti:No, minä olen/olin vanha asiakas (iPhone 3G) ja minä ainakin sain Data Kuukauden ja Data Teho Plussan 9,90€/kk kun ostin iPhone 3GS:n. Omilla Sivuilla saldossa ainakin on oikea kk-maksu ja molemmat palvelut kytkettiin liittymääni heti tilauksen jälkeen. Saa nähdä "korjaako" Sonera sen kk-maksun vai saiko ensimmäiset iPhone 3GS:n ostajat tuon tarjouksen virheellisesti vai onko ne tarjousehdot vain väärin vai mikä on ja miten on.
Minulla oli vanha Sonera-liittymä, johon otin iPhonen tilauksen yhteydessä hieman puheaikaa/tekstiviestejä ja tuon Data+Data Teho Plus -tarjouksen (9,90eur/kk). Noh, spostiin tulleessa tilausvahvistuksessa kerrottiin, että tuo koskee vain uusia liittymiä. Tätäkin kysyin asiakaspalvelusta n. 10.7. ja 13.7. ja sain vastaukseksi, että saan tuon tarjouksen, "koska se tilausvahvistuksellakin on". Ilman tätä Data-tarjousta en olisi tilannut iPhonea, joten jos tämä nassahtaisi poikki 12kk:kin jälkeen niin tappeluksi menisi.
Hmm.. Omilla Sivuilla laskuni summa on oikein (jos mulla olisi puhelin hallussani ), mutta sitten siellä erittelyssä onkin: "Kuukausimaksuun sisältyvää tiedonsiirtoa jäljellä 0,0 Mt". Mitä hittoa, pätkääkään en ole dataa käyttänyt. Joutunee huomenna soittamaan jälleen asiakaspalveluun ennalta tehdyllä huomautuslistalla.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka