kavorka kirjoitti:teidon kirjoitti:Tege kirjoitti:No, minä olen/olin vanha asiakas (iPhone 3G) ja minä ainakin sain Data Kuukauden ja Data Teho Plussan 9,90€/kk kun ostin iPhone 3GS:n. Omilla Sivuilla saldossa ainakin on oikea kk-maksu ja molemmat palvelut kytkettiin liittymääni heti tilauksen jälkeen. Saa nähdä "korjaako" Sonera sen kk-maksun vai saiko ensimmäiset iPhone 3GS:n ostajat tuon tarjouksen virheellisesti vai onko ne tarjousehdot vain väärin vai mikä on ja miten on.
Eikö olekin todella veetumaisen huonosti hoidettu tämä Soneran touhu, asiakkaat eivät ole mistään varmoja? Nice - jos tykkää.
Minulla oli vanha Sonera-liittymä, johon otin iPhonen tilauksen yhteydessä hieman puheaikaa/tekstiviestejä ja tuon Data+Data Teho Plus -tarjouksen (9,90eur/kk). Noh, spostiin tulleessa tilausvahvistuksessa kerrottiin, että tuo koskee vain uusia liittymiä.
Tätäkin kysyin asiakaspalvelusta n. 10.7. ja 13.7. ja sain vastaukseksi, että saan tuon tarjouksen, "koska se tilausvahvistuksellakin on". Ilman tätä Data-tarjousta en olisi tilannut iPhonea, joten jos tämä nassahtaisi poikki 12kk:kin jälkeen niin tappeluksi menisi.
Hmm.. Omilla Sivuilla laskuni summa on oikein (jos mulla olisi puhelin hallussani

), mutta sitten siellä erittelyssä onkin: "Kuukausimaksuun sisältyvää tiedonsiirtoa jäljellä 0,0 Mt". Mitä hittoa, pätkääkään en ole dataa käyttänyt. Joutunee huomenna soittamaan jälleen asiakaspalveluun ennalta tehdyllä huomautuslistalla.
Puheluerittelyssä näkyvät datamäärät. Erittely oli viime vuonna palvelun ottaneille maksuton palvelu, mutta nykyään näköjään peritään kk- maksuakin.
Datatehoplus + mokkula eli 14.9 euron / kk maksu: näkyy laskuerittelyssä perushintaisena josta miinustetaan tarjoushinnoittelun osuus (ns. Alennus) ks. allaoleva kopio:
Huomioi myös että perhesopimuksen alennus:
KUUKAUSIMAKSUT
Liittymän kuukausimaksu 01.07. - 31.07. 1,63 1,99 (1)
Kuukausimaksun alennus -1,63 -1,99 (1)
Laitteen kuukausimaksu 01.07. - 31.07. 2,46 3,00 (1)
Kuukausimaksun alennus -2,46 -3,00 (1)
Perhe kuukausimaksu 01.07. - 31.07. 5,66 6,91 (1) P
Kuukausimaksun alennus -5,66 -6,91 (1) P
Data Kuukausi kuukausimaksu 01.07. - 31.07. 12,21 14,90 (1) P
Data Teho Plus kuukausimaksu 01.07. - 31.07. 16,31 19,90 (1) P
Kuukausimaksun alennus -16,31 -19,90 (1) P
-maskuj