iPhonen ennakkovaraukset Soneran verkkosivujen kautta
-
Re: iPhonen ennakkovaraukset Soneran verkkosivujen kautta
Viesti Kirjoittaja Toni Nummela »
Kysyntä on ollut kovaa ja tuossa on ollut aikamoinen aktiviteetti kun lomakkeen julkaisivat. Itsellä kävi säkä ja luuri on jo ollut jo useamman päivän käytössä. Toisaalta täytin sen lomakkeen pikavauhtia enkä juuri pähkäillyt kauppavalintaa. Voi olla että se ratkaisi.
-
Viesti Kirjoittaja annucca »
Täällä on tosi monta kertaa todettu, että Soneran soittojärjestys oli hyvin sekalainen. Eli vaikka lomakkeen täytti heti, puhelu saattoi tulla viimeisten joukossa ja päinvastoin. Pikemminkin tässä prosessissa uskon "hyvään säkään" sen suhteen, että onko puhelimen jo saanut vai joutuuko sitä yhä odottelemaan (=minä).Toni Nummela kirjoitti:En halua olla tyly, mutta näitä viestejä lukiessa järjestäen kaikki ovat kirjoittaneet tietonsa listaan "heti kun se julkaistiin". Realistina tuo ei ole mahdollista. Jotkut tekivät ennen toisia ja jotkut myöhemmin - vaikka kyse olisi ollut vain sekunneista.
Kysyntä on ollut kovaa ja tuossa on ollut aikamoinen aktiviteetti kun lomakkeen julkaisivat. Itsellä kävi säkä ja luuri on jo ollut jo useamman päivän käytössä. Toisaalta täytin sen lomakkeen pikavauhtia enkä juuri pähkäillyt kauppavalintaa. Voi olla että se ratkaisi.
Itse kävin tänään kyselemässä sijoitustani ja olen listassa numerolla 30 (valkoinen 16GB).
-
Viesti Kirjoittaja Istok »
-
Viesti Kirjoittaja Lionel Mandrake »
Ja minä täytin sen vasta kesä-/heinäkuun vaihteessa ja puhelu tuli muistaakseni 10.7.Istok kirjoitti:Itse täyttelin tuon ekan "kiinnostuskyselylomakkeen" Juhannuslauantaina ja soitto tuli muistaakseni 15.7. Haluamani mallin sain hakea Tampereen Sonerapisteestä 31.7. Milloinkahan tuon ensimmäinen kyselylomake on tullut nettiin? tuskin ovat julkaisseet kesken juhannuksen.
-
Viesti Kirjoittaja Lionel Mandrake »
Varmasti. Mutta mahdotonta sitä on painostaa toista firmaa kun on itse alakynnessä.Tege kirjoitti:Olkoot vain mikä pelko mutta tämä olisi vain parantanut Soneran asemaa, jos olisi jotain tarjottavaa.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja Eremita »
Itse laitoin sähköpostitse turun toimipisteeseen tänään kyselyä, ja tunnin sisällä tuli vastaus. Näemmä siis toimipaikkakohtausta tuo asiakaspalvelu :p soittamista en tosin yrittänyt edes.Tege kirjoitti:Joo ei kertaakaan vastattu mun Sonera Shopitin puheluihin. Aina tuli vaan vastaaja, että kaikki myyjät on varattu. Soitti sitten heti aamusta tai päivällä jne. Mailiinkin vastattiin alle viikossa.
-
Viesti Kirjoittaja fanu »
vastaus oli as.palvelijalta sen verran nopea ja sen kuulonen, että on varmaan saanut muutaman tusinan kertaa jo vastata...

anyways, sanoi siis että Soneralta ei ole tullut heille mitään infoa siitä, milloin puhelimia olisi tulossa, joten eivät osaa sanoa vielä juuta eikä jaata
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
kyllähän noita mustia 16GB malleja on Verkkokaupan varastosaldotilanteen mukaan menny:
Viimeksi myyty:
1 kpl, maanantai 03.08.2009 20:34
1 kpl, sunnuntai 02.08.2009 17:28
1 kpl, lauantai 01.08.2009 14:05
1 kpl, perjantai 31.07.2009 19:17
1 kpl, perjantai 31.07.2009 14:43
valkosissa 16GB taas ei oo myydyissä yhtään...
http://fanumusic.com
-
Viesti Kirjoittaja Famine »
Ei kai kukaan kirjaimellisestikkaan tarkoittanut kirjoittaneensa tietojansa siihen listaan sillä nano sekuntilla kun se nettiin tuliToni Nummela kirjoitti:En halua olla tyly, mutta näitä viestejä lukiessa järjestäen kaikki ovat kirjoittaneet tietonsa listaan "heti kun se julkaistiin". Realistina tuo ei ole mahdollista. Jotkut tekivät ennen toisia ja jotkut myöhemmin - vaikka kyse olisi ollut vain sekunneista.

ps. parhaat naurut pitkästä aikaa
iPhone 3GS 32GB Black
EVGA X58 SLI Classified, Core i7 975 Extreme Edition 3,33 GHZ, Xigmatek HDT-1283, 2 X EVGA GeForce GTX 295, Corsair 6x2GB DDR3 1600MHz, Corsair 850HX -virtalähde, 2 X 300GB VelociRaptor 10,000RPM.
-
Viesti Kirjoittaja bamsse »
Ei ole hajuakaan, miksi näin kävi, mutta osoittaa ainakin sen, että mitään sen kummempaa logiikkaa tai järjestystä tässä jakoprosessissa ei kannata odottaa.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
ehkä se ettet varannut valkoista iPhone-mallia vaikutti, koska ainakin valkoisia 16-gigaisia ei ollutkaan tarjolla, 32- gigaisista valkoisista minulla ei ole tietoa. Expertit ja Veikon koneet saivat ilmeisesti vain yksittäisiä laitteita liikkeisiinsä (esim. 1-2 kpl) kuntaas Sonerapisteisiin oli toimitettu useampia. Kuinkahan paljon iPhone 3GS:ssää on saatu myyntiin Ruotsiin? Menivätkö ne vähäiset valkoiset (valkoinenhan on muotiväri) myyntiin ruotsalaisille. Soneran iPhone-laitteiden jakelu tapahtuu Ruotsin kautta, mikäli olen oikein käsittänyt.bamsse kirjoitti:Oma varausketju kaikkine kiemuroineen meni jotenkin näin: täytin ennakkovaraus lomakkeen joskus, Samoin täytin myös sen uudemman lomakkeen josta sain numeron 110 paikkeilla. Lisäksi päätin kokeilla onnea ja tein myös ihan normaalin puhelinvarauksen, ja nämä kaikki samaan Sonera liikkeeseen. Kun soittoa ei soneralta kuulunut, kyselin asiaa liikkeestä, jossa todettiin, että puh.varaukset on vasta nettilomakkeen jälkeen listassa. Sitten soneralta soitettiin, ja todettiin, että mustat 32t ovat menneet jo, ja saan omani vasta sitten joskus elokuussa. Ihmetystä olikin suuri kun 30.7. Soittivat liikkeestä, että puhelin on noudettavissa. Epäilin virhettä vielä noutaessanikin, mutta kyllä vain puhelimen mukaani sain.
Ei ole hajuakaan, miksi näin kävi, mutta osoittaa ainakin sen, että mitään sen kummempaa logiikkaa tai järjestystä tässä jakoprosessissa ei kannata odottaa.
iPhone 32G:ssani en ole huomannut sirinöitä enkä muutakaan kritisoitavaa. Kellertävä näyttö on toki ominaisuus, jonka huomioi helposti koska käytössäni on myös pari vanhempaa iPhonea. Kuinkahan moni (yrittää) palauttaa iPhonensa kellertävän näytön vuoksi Soneralle ja voidaanko tuollaista näytön sävyä pitää valmistusvirheenäkään.
Laitteenvaihto toiseen uuteen yksilöön ei muuttaisi tilannetta:
http://www.iphonealley.com/news/iphone- ... lay-design
-
Re: iPhonen tarjonta Verkkokauppa.coissa
Tarkoititko viestissä Verkkokauppa.com nimistä yritystä? Soneran verkkokaupassa on tuskin tilastoa myydyistä tuotteista?fanu kirjoitti:ite soittelin nyt maanantaina 3.7 Verkkokauppaan ja kyselin että olisko uutisia.
vastaus oli as.palvelijalta sen verran nopea ja sen kuulonen, että on varmaan saanut muutaman tusinan kertaa jo vastata...
anyways, sanoi siis että Soneralta ei ole tullut heille mitään infoa siitä, milloin puhelimia olisi tulossa, joten eivät osaa sanoa vielä juuta eikä jaata
kyllähän noita mustia 16GB malleja on Verkkokaupan varastosaldotilanteen mukaan menny:
Viimeksi myyty:
1 kpl, maanantai 03.08.2009 20:34
1 kpl, sunnuntai 02.08.2009 17:28
1 kpl, lauantai 01.08.2009 14:05
1 kpl, perjantai 31.07.2009 19:17
1 kpl, perjantai 31.07.2009 14:43
valkosissa 16GB taas ei oo myydyissä yhtään...
Mainitsemasi tiedot vaikuttavat realistisilta, mutta:
Verkkokaupan iPhone-vaihtoehdot vaikuttivat tänään joten virheellisiltä, hinnat aivankuin viimevuotisia ja saatavuus: HETI. Värivaihtoehtoja ei ollut mainittu?
Puhelinkauppa / Puhelimet / Sonera Näytä kaikki
43319 Sonera Minun Sonera-liittymäpaketti 24kk, iPhone 3GS 32GB. HUOM! Tuotetta ei myydä netin kautta! Vain myymälöistämme Soneran Näytä arvio: 2-4 vkoa 528.00 € Lisää koriin
15282 Sonera Minun Sonera-liittymäpaketti, iPhone 3G 16GB. HUOM! Tuotetta ei myydä netin kautta! Vain myymälöistämme Soneran Näytä heti 529.00 € Lisää koriin
43317 Sonera Minun Sonera-liittymäpaketti 12kk, iPhone 3GS 32GB. HUOM! Tuotetta ei myydä netin kautta! Vain myymälöistämme Soneran Näytä arvio: 2-4 vkoa 564.00 € Lisää koriin
21996 Sonera Minun Sonera-liittymäpaketti, iPhone 3G 16GB. HUOM! Tuotetta ei myydä netin kautta! Vain myymälöistämme Soneran Näytä heti 565.00 € Lisää koriin
-
Viesti Kirjoittaja fanu »
joo, Verkkokauppa.comia meinasin.strong kirjoitti: Tarkoititko viestissä Verkkokauppa.com nimistä yritystä? Soneran verkkokaupassa on tuskin tilastoa myydyistä tuotteista?
.......
Verkkokaupan iPhone-vaihtoehdot vaikuttivat tänään joten virheellisiltä, hinnat aivankuin viimevuotisia ja saatavuus: HETI. Värivaihtoehtoja ei ollut mainittu?
..........
tekee haun "apple iphone multimediapuhelin 3gs" niin näkee sen tilanteen
AMA-EDIT: Poistin pitkät lainaukset, alkuperäiset viestit tuossa ihan näkösällä.

http://fanumusic.com
-
Viesti Kirjoittaja Applethief »
Myymälässä asiakaskontakti menee puhelun edelle, eli jos tupa on täynnä ei puhelimiin vastata. Joskus saattaa tuutata varattua koska myyjä hiljentää / soittaa puhelun firman luurista esim. paikalla olevan asiakkaan asian hoitamiseksi. Numeroon ei saada yhteyttä taas tulee kun firman luurista loppuu akku, sitähän ladataan vain silloin kun joku huomaa että se on loppu.Rutku kirjoitti:Aika onnetonta palvelua kun tänään olen koittanut useaampaan otteeseen (yli 10 kert.) soitella Soneran myymälään ja yhden viestinkin pistin sinne ja ei mitään vastakaikua. Numeron tsekkasin varmaan kolmesti ja mikä oudointa niin se tuuttasi aina joskus varattua ja yhteen aikaan teki vähän aikaa virhesanomaa "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä...". Aika hyvin tuntus pelaavan tuo asiakaspalvelu puhelimen välityksellä sielläpäin. Olisin vain kysynyt reissun päältä että pääseekö vielä tällä viikolla luuria hakemaan mutta ei kai sitten jos ei raha kelpaa (tarkotuksena oli maksaa vielä kerralla koko roska). Rimputan sinne varmaan huomennakin vielä päivän mittaan. Saa nähdä tuleeko tästä mitään vai henk. kohtko pitää lähtee seikkailemaan sinne liikeeseen että sana menee perille... Outoa tommoinen.

-
Kiitos ohjeista. Ilmeisesti firma on lisännyt nyt tietoihin merkinnän "loppu". "Myydään vain Soneran liittymän kytkynä! Liittymä myydään ja aktivoidaan vain myymälässä, ei nettimyyntiä! Liittymien hinnat ja vaihtoehdot löydät Soneran sivuilta." Myyntistatistiikka on kuitenkin vielä käytettävissä, mutta ehkä Sonera kieltää jatkossa myyntilukujen ilmoittamisen?? Todellakin valkoinen 16G 3GS on tuote, jota ei ole saatu vielä Suomeen. 32 Gigaista mallia näkyy jo olleen myynnissä Verkkokauppa. comissakin.fanu kirjoitti:joo, Verkkokauppa.comia meinasin.strong kirjoitti: Tarkoititko viestissä Verkkokauppa.com nimistä yritystä? Soneran verkkokaupassa on tuskin tilastoa myydyistä tuotteista?
Puhelinkauppa / Puhelimet / Sonera Näytä kaikki
43319 Sonera Minun Sonera-liittymäpaketti 24kk, iPhone 3GS 32GB. HUOM! Tuotetta ei myydä netin kautta! Vain myymälöistämme Soneran Näytä arvio: 2-4 vkoa 528.00 € Lisää koriin
15282 Sonera Minun Sonera-liittymäpaketti, iPhone 3G 16GB. HUOM! Tuotetta ei myydä netin kautta! Vain myymälöistämme Soneran Näytä heti 529.00 € Lisää koriin
43317 Sonera Minun Sonera-liittymäpaketti 12kk, iPhone 3GS 32GB. HUOM! Tuotetta ei myydä netin kautta! Vain myymälöistämme Soneran Näytä arvio: 2-4 vkoa 564.00 € Lisää koriin
21996 Sonera Minun Sonera-liittymäpaketti, iPhone 3G 16GB. HUOM! Tuotetta ei myydä netin kautta! Vain myymälöistämme Soneran Näytä heti 565.00 € Lisää koriin
tekee haun "apple iphone multimediapuhelin 3gs" niin näkee sen tilanteen.
3349 Apple iPhone 3GS 16GB multimediapuhelin, musta. Myydään vain Soneran liittymän kytkynä! Uusi iPhone 3G S on varustettu uusilla Näytä loppu
0461 Apple iPhone 3GS 16GB multimediapuhelin, valkoinen. Myydään vain Soneran liittymän kytkynä! Uusi iPhone 3G S on varustettu Näytä loppu
43347 Apple iPhone 3GS 32GB multimediapuhelin, musta. Myydään vain Soneran liittymän kytkynä! Uusi iPhone 3G S on varustettu uusilla Näytä loppu
0500 Apple iPhone 3GS 32GB multimediapuhelin, valkoinen. Myydään vain Soneran liittymän kytkynä! Uusi iPhone 3G S on varustettu Näytä loppu
Aikamoiset arpajaiset! Liekö harmaatuontia harrastava sektori eli esim. GSMstore saanut myyntiin ensimmäiset 3GS:t?
AMA-EDIT: Lyhentelin lainauksia.

-
Viesti Kirjoittaja LasLep »
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Pitääpä soittaa itsekkin Veikon Koneeseen, jos olisi puhelin siellä.LasLep kirjoitti:Tuli tuossa tunti aikaa puhelu, 16G valkoinen noudettavissa Turun veikon koneesta.
EDIT: 1 laite tullut Perjantaina, musta. Lupasivat soittaa heti kun saapuu.
-
Viesti Kirjoittaja JVN »
-
Viesti Kirjoittaja LasLep »
-
Viesti Kirjoittaja unska »
Sinäkin Brutukseni.Tege kirjoitti:Joo ei kertaakaan vastattu mun Sonera Shopitin puheluihin. Aina tuli vaan vastaaja, että kaikki myyjät on varattu. Soitti sitten heti aamusta tai päivällä jne. Mailiinkin vastattiin alle viikossa.
Itse olen tähän mennessä soittanu Tampereen Sonera Kauppaan viimeisen Pe, La, Ma ja Ti aikana 212 kertaa, eikä ole vielä kertaakaan vastattu. Yritän silti vielä.
EDIT:
Puhelinnumero: 02040 27140
URL: http://sonerapiste.fi/myymala?sid=122
-
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
And now we play the waiting game! [Few seconds pass] Ah, the waiting game sucks. Let's play Hungry Hungry Hippos! -Homer Simpson
-
Viesti Kirjoittaja annucca »
Eilen poikkesin kyseissä putiikissa, enkä yhtään ihmettele mikseivät ehdi vastaamaan puheluihin. Oli enemmänkin jonoa. Mutta olisihan se toki hyvää palvelua vastata puhelimeen edes joskus... Omasta kokemuksesta tiedän, että ihmiset ärsyyntyvät kovasti jos myyjä puhuu puhelimessa. Alkaa (asiakkaan) tuskainen kiemurtelu, ähinä ja puhina, että eikö tuo jo palvele minua, vaikka asiakas hyvin näkee että puhun työpuhelua toisen asiakkaan kanssa.unska kirjoitti:Itse olen tähän mennessä soittanu Tampereen Sonera Kauppaan viimeisen Pe, La, Ma ja Ti aikana 212 kertaa, eikä ole vielä kertaakaan vastattu. Yritän silti vielä.
-
Viesti Kirjoittaja unska »
Jep, mutta liika on liikaa. Nyt on alla 227 puhelua ja he sulkivat puhelimensa tms., ei nimittäin saa yhteyttä enää.annucca kirjoitti:Eilen poikkesin kyseissä putiikissa, enkä yhtään ihmettele mikseivät ehdi vastaamaan puheluihin. Oli enemmänkin jonoa. Mutta olisihan se toki hyvää palvelua vastata puhelimeen edes joskus... Omasta kokemuksesta tiedän, että ihmiset ärsyyntyvät kovasti jos myyjä puhuu puhelimessa. Alkaa (asiakkaan) tuskainen kiemurtelu, ähinä ja puhina, että eikö tuo jo palvele minua, vaikka asiakas hyvin näkee että puhun työpuhelua toisen asiakkaan kanssa.unska kirjoitti:Itse olen tähän mennessä soittanu Tampereen Sonera Kauppaan viimeisen Pe, La, Ma ja Ti aikana 212 kertaa, eikä ole vielä kertaakaan vastattu. Yritän silti vielä.

-
Viesti Kirjoittaja Porkkis »
Yllätys oli melkoinen koska en edes muistanut, että olisin täyttänyt sitä ennakkotilauskaavaketta

• Mac mini -mid 2009
• iPhone 3GS 16GB
• iPad 16GB Wifi
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka