MacBook Pro Unibody late 2008 -ongelmat
Keskustelua kannettavista
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro Unibody late 2008 -ongelmat
Viesti Kirjoittaja mandis »
Terve! Olen ollut foorumilla keväästä asti hankittuani macbook pron. Kone on toiminut loistavasti, vaikka alussa olikin ongelmia akun kanssa. Nyt reilu puolen vuoden käytön jälkeen olen alkanut huomaamaan jotain pikkuvikoja. Näyttö värisee integroidulla näytönohjaimella, selvimmin kun näytön kirkkaus on pienimmillään. Ja tämä tapahtuu siis vaikka automaattinen näytön kirkkauden säätäjä on pois päältä. Myös mm youtube videot ja muut vastaavat saattavat sekoilla kun niitä katsoo, skaalaus horisontaalisesti menee välillä pieleen ja kuva vilkkuu mm scrollattaessa alas. Kaiuttimien kanssa on myös ollut ongelmana särkeminen, eli musiikkia toistettaessa alkaa korkealta särkemään ääntä jo vaikka äänet olisi puolessavälissä. Tätä ei tosin tapahdu aina. Kysymykseni kuuluukin, koneeni on jo kerran huollossa käynyt. Mitkä ovat mahdollisuuteni saada kokonaan uusi kone? Väänsivät muuten huollossa ton takapanelinkin yhestä reunasta repsottavaksi. Kertokaas nyt että miten tälläset asiat kannattaa hoitaa että ei tule poljetuksi
viimeks oli nimittäin palvelu vähän töykeetä huollossa.

-
Re: MacBook Pro Unibody late 2008 -ongelmat
Viesti Kirjoittaja Hount »
Kaiuttimen särinä vaivaa myös minun late 2008 MBP:tamandis kirjoitti:Terve! Olen ollut foorumilla keväästä asti hankittuani macbook pron. Kone on toiminut loistavasti, vaikka alussa olikin ongelmia akun kanssa. Nyt reilu puolen vuoden käytön jälkeen olen alkanut huomaamaan jotain pikkuvikoja. Näyttö värisee integroidulla näytönohjaimella, selvimmin kun näytön kirkkaus on pienimmillään. Ja tämä tapahtuu siis vaikka automaattinen näytön kirkkauden säätäjä on pois päältä. Myös mm youtube videot ja muut vastaavat saattavat sekoilla kun niitä katsoo, skaalaus horisontaalisesti menee välillä pieleen ja kuva vilkkuu mm scrollattaessa alas. Kaiuttimien kanssa on myös ollut ongelmana särkeminen, eli musiikkia toistettaessa alkaa korkealta särkemään ääntä jo vaikka äänet olisi puolessavälissä. Tätä ei tosin tapahdu aina. Kysymykseni kuuluukin, koneeni on jo kerran huollossa käynyt. Mitkä ovat mahdollisuuteni saada kokonaan uusi kone? Väänsivät muuten huollossa ton takapanelinkin yhestä reunasta repsottavaksi. Kertokaas nyt että miten tälläset asiat kannattaa hoitaa että ei tule poljetuksiviimeks oli nimittäin palvelu vähän töykeetä huollossa.
Parhaiten tuon huomaa, kun kuuntelee jotain 2000-5000 Hz vaihtelevaa pörinää ja vääntää balanssia vasemman ja oikean välillä. Oikeanpuolimmainen kaiutin toistaa kaiken paljon kovemmalla mutta särisee ikäänkuin elementin edessä olisi alumiinifoliota. Taitaa olla vaan elementti irti? En ole "ehtinyt" vielä käyttää huollossa, kun edellinen early 2008 MBP oli puolen vuoden aikana 2kk huollossa, se sitten kolmen huoltokerran jälkeen vaihdettiin tähän unibodyyn. Tässä ei nyt muuta ole, kuin tyyppi"vika" näytön saranan löysyys ja sitten tuo kaiutin. Rajuksi karkaavat lämmötkin korjaantuivat jonkun päivityksen myötä, hassua että Windowsin puolella tuulettimet pauhaavat 500-700 rpm kovempaa koko ajan vaikkei mitään kuormaa olisi. Lämmöt sen myötä huomattavasti alemmat. Liekkö OS X:n puolella pakotettu tuulettimet hiljaisemmalle työskentelymukavuuden takia? Harmi vaan että kone kuumenee, toisinaan tulee mieleen että voisi maksaa lisenssin siihen tuulettimensäätösoftaan. Pieni meteli mutta vähemmän reisien punotusta.
- Hount
-
Re: MacBook Pro Unibody late 2008 -ongelmat
Viesti Kirjoittaja mandis »
Juurikin tätä alumiinistä särinää minunkin koneen kaijuttimista kuuluu. Pitäisi varmaan viedä huoltoon. Toi näytön saranoiden löysyys on mulla jotenkin kadonnut, ennen oli löysä mutta käytön myötä jäykistynyt sopivaksi. Mutta miten on, hardware testi ei näytä pidemmälläkään kaavalla mitään vikoja koneesta, mutta silti integroidulla näytönohjaimella kirkkaus värisee himmeämmässä päässä vieläkin. Olen kuullut että kolmen takuuaikana tehdyn huollon jälkeen kone vaihdettaisi suoraan uuteen.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka