tianyl kirjoitti:inf kirjoitti:Applella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, paitsi että toimittavat huoltoohjeet/toimenpideohjeet.
Onhan sillä siis asian kanssa tekemistä, jos se kerran antaa toimenpideohjeet. Moneen kertaan tässä ketjussa on kyseenalaistettu juuri ne toimenpideohjeet. Niihin vetoaa jopa huolto. En lähtisi näillä perusteilla Applea puolustelemaan.
Soppaa sotkee tässä se, että Apple on ainakin pariin kertaa niitä ohjeitaa tässä tämän topicin kehittymisen aikana muuttanut
Se, että huolto vetoaa noihin toimintaohjeisiin ei silti ole mikään merkki siitä, että toimintaohjeet niin sanoisivat. He vetosivat niihin muistaakseni jo siinä vaiheessa kun Applelle soittamalla sai heti puhelimelleen vaatimaansa hoitoa. Eli puhuivat silloin täyttä p*skaa tai sitten mitään selkeitä ohjeita ei ole olemassakaan.
tianyl kirjoitti:TheKraken kirjoitti: Marginaalisesta ongelmasta kun tässä kuitenkin on myyntilukuihin nähden kyse.
Mistä sinä sen tiedät? Sonera ei kerro paljonko se on puhelimia myynyt, eikä huolto kerro paljonko se on jättänyt korjaamatta puhelimia. Minä taas voisin epäillä, että ongelma on melko suuri. Tuskin jokainen tyytymätön suomalainen tänne foorumille on sännännyt kirjoittelemaan, joten tyytymättömiä lienee huomattavasti enemmän. Kun vielä huomioi kuinka halukkaita ihmiset ovat pahoja uutisia kertomaan eteenpäin voisi kuvitella, että penaltyä tulee brändille oikein kunnolla.
Mistä minä sen tiedän? No en tietenkään tiedä mistään, kun en jokaista suomen iPhonen omistajaa tunne. Tiedän kuitenkin ihan naamatusten sekä tämän foorumin kautta melkoisen monta iPhonen haltijaa, jotka eivät ole huoltoon joutuneet puhelintaan viemään. Tunnen myös muutaman joiden huolto on sujunut ihan niin kuin pitikin. Ilman tätä topiccia en olisi tästä kuullut mitään reittiä pitkin, vaikka iPhoneja alkaa lähipiirien taskuista jo löytymään varsin paljon. Jo tämän topicin varsin vähäinen osanottajamäärä kertoo samaa tarinaa. iPhonen omistajia kun foorumilla on varmasti tuhansia ja ainoastaan kourallinen täällä tästä jaksaa huutaa kovaan ääneen. Etkös juuri itse tuossa puhu itsesi pussiin sanomalla, että ihmiset pahoja uutisia eteenpäin tahtovat kertoa?
Tuskin myöskään suomen iPhonet ovat jotenkin erityisen herkkiä rikkoutumaan ja huoltoon joutumaan. Maailmaltakaan kun ei ole kuulunut juttuja siitä, että iPhonet jotenkin erityisen herkkiä huoltoon joutumaan olisivat.
Sinä voit aivan rauhassa epäillä, että tämä on isokin ongelma. Minä taas aivan rauhassa epäilen, että näin ei ole. Jos jokunen kymmenen tai edes sata luuria on tämän huoltojutun takia jäänyt myymättä, niin kyseessä on Applelle niin olematon summa rahaa, että heidän ei tarvitse asiasta murehtia pätkän vertaa. Mikään media ei myöskään suomessa ole asiaan tarttunut, joten julkisuudessa Applen imago on edelleen tämän suhteen varsin puhtoinen. Viidakkorumpua yritetään kovasti hakata aiheesta, mutta selvästikään niitä hakkaajia ei ole tarpeeksi. Eikös täällä joku kertonut tätä juttuvinkkinä jo johonkin alan julkaisuunkin tarjonneen? Eipä kiinnostanut heitäkään, joten miksi kiinnostaisi sitä tavallista kuluttajaa?
Vaikka jokainen suomalainen jättäisi iPhonensa ostamatta, niin Applea asia ei letkauttaisi pätkän vertaa.
Minä en siis tässä puolustele yhtään ketään, kunhan tuon vain sitä vastapuolen näkökulmaa mukaan myös hieman.