Eikös tuo ole juuri samaa toimintaa kuin normi T9 ennakoivassa tekstinsyötössä. Toki muutama kirjainkimppu (esim. tuo ewr) enemmän laskettavana, kun käytössä qwerty näppis, mutta idealtaan tuo toteutushan täysin sama.TomppaN kirjoitti:jarivie kirjoitti: Tuo ei kylläkään riipu multitouchista. Cocoa Touch ei tunnista aluetta, vaan vain pisteen. Tuossa videossa esitetty "time"-esimerkki toimii siis niin että ei ole olemassa sanaa "timw" tai" timr", joten käyttis osaa odottaa että jos käyttäjä painaa w, e tai r, hän tarkoittaa e:tä (-> "time"). Eli tuon voisi tehdä myös S60:ssä, mutta riittääkö teho, se on sitten kokonaan eri juttu
iPhone 3G S -käyttökokemuksia
-
Re: iPhone 3G S -käyttökokemuksia
Viesti Kirjoittaja t_makela »
-
Viesti Kirjoittaja fanu »
sanoin laitteelle "play songs by Black Label Society" ja sehän teki työtä käskettyä!
sit kun sanoin "play Black Label Society", lähti puhelu johonki ihan hornaan

eli tuo "songs by" pitää siellä välissä olla...
http://fanumusic.com
-
Viesti Kirjoittaja mormeliini »
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
suomeksi voi sanoa et "soita kaija koo" ni lähtee soittamaan kaija koolle, jos sult sen numero sattuu löytymäänfanu kirjoitti:hehe, tuo puheentunnistus on douppi.
sanoin laitteelle "play songs by Black Label Society" ja sehän teki työtä käskettyä!
sit kun sanoin "play Black Label Society", lähti puhelu johonki ihan hornaan
eli tuo "songs by" pitää siellä välissä olla...

eli riittää sana toista ja artistin nimi
-
Viesti Kirjoittaja JellySquirrel »
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
Kyllä. Jotkin grafiikkarautaa raskaasti käyttävät ohjelmat (pelit) ovat ilm. Vaatineet päivityksen.JellySquirrel kirjoitti:Tiedättekö, että toimiiko iphone 3g s kaikki samat appsit kuin vanhassa 3g
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Mitä kokemuksia on 3GS:n nettirivakkuudesta? Noksulla kun ainakin oli sama ärsyttävä viive esim Iltalehden etusivun avaamisessa, kuin mun E71:selläkin.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Luuri kyllä kerää jonkinverran sormenjälkiä mutta ne eivät yleensä haittaa ja jos haittaavatkin niin ei tarvitse kun tavan t-paidalla pyyhkäistä pari kertaa ja tadaa, näyttö kiiltää kuin uusi.
Puhelinominaisuuksia en ole vielä voinut tehdä liittyen numeronsiirtoon kolumbus->tele finland jote kuuluvuudesta ja muusta en voi kertoa mitään.
Yleisesti puhelin on suuri muutos vanhaan N-Gageen verrattuna ja monet ominaisuudet on siinä niin paljon erilaisia että pitää opetella koko luurin käyttö tavallaan uusiksi, mutta onneksi apple on tehnyt sen helpoksi

GPS olen tänään kokeillut ja ilman verkkoa löytää fixin alle 30sek perusavoimista paikoista ja tarkkuus on kohtuu hyvä (tämä siis gmapsissa). Ei kuitenkaan vedä ainakaan vielä vertoja kunnon gpslle joskin ihmettelin että miten tämä näin nopeasti toimii kun kuullut juttua että ässä ei löydä sijaintia kovinkaan nopeasti jos ollenkaan ja vielä kun minulla ei ole käytössä mastoista saatavaa paikannuksen helpotusta niin ihmettelin suuresti

Mitähän muuta? Kamera? Tykkään af-tarkennuksesta, toimii aika hyvin ja tap to focus on jees, zoomin puuttuminen häiritsee joskus, joskin aika tyhjän kanssa se digizoomikin olisi :/ . Kuvat otetaan resolla 2048x1536 (ainakin vaakassa kuvatessa) ja kuvat on luokkaa 1Mt ja rapiat päälle. Käyttöulkoasu on tehty yleisesti luurissa mahdollisimman simppeliksi joskin iPodissa/asetuksissa oon vähän joskus hakusessa. Lyrikoiden näkyminen biiseissä on aika <3 ja muutenkin soittimen toiminta on hyvää. Osittain vähentää varmaan ZEN:in käyttöä nyt kun on kunnon soitin myös luurissa...
Kirjoitan tätä "arvostelua" hieman epäloogisesti mutta kiitos jos jaksat vielä lukea tätä puuroa... Videot on ällistyttävän hyvän näkyisiä oikeasti, parempia kun minun olympuksen vanhassa digikamerassa jossa on kunnon linssi, ei mikään 100€ halpispokkari siis ollut ostaessa mutta silti tuo pikkuruinen optiikka voittaa sen kirkkaasti ja mikkikin ottaa äänet hyvin vaikka onkin sivulla, joten ainakaan minun kohdalla ei tarvinut säikähtää ettei mikki ota kunnolla ääntä (kuten joillakin on ollut lukemani perusteella).
Ääniopastus ei ole vielä failannut muistaakseni kertaakaan joskaan en ole saanut siitä kaikkea irti kun en voi kiusata sitä kokeilemalla soittaa numeroihin (puhelin sanoo jos yritän soittaa esim. "soita 050 0000000" että: "valintaa ei voi käyttää ilman matkapuhelinyhteyttä". Mutta esimerkiksi musiikin kanssa toiminut aina hyvinkin vaikka en ole aina sanonut varmaan ihan miten pitäisi, esimerkiksi olen sanonut täsmälleen näin ja luuri ymmärtää "tauota musiikki", "soita Soilworkkia" ja näin edelleen eli tämä on vissiin hieman "poimiva" mitä tekee tilanteen mukaan eli "ymmärtää" tavallaan jotain. Ihan siistiä kyllä.
Kertokaa jos haluatte vielä jostain tietää jotain niin ainakin koitan kertoa

Ja itse näin vasta tähän synkronointiin (ja iTunesin käytön) aloittamisessa suosittelen laittaa kaikki automaattiset synkronoinnit pois niin ei poistu/mene luuriin turhaan mitään ylimääräistä, itselle oli ainakin paljon helpompaa vaikka joku varmaan pitää automaattista parempana, minä en

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Oon iloinen sun puolesta kun sait luurin viimein. Tullut nähtyä sua kirjoittelemassa Muronkin puolella..Rutku kirjoitti:Kirjotellaanpa tähän jotain. Luurin sain siis eilen ja tässä synkkailen musaa sinne. Ohjelmia latailin sisään eilen satakunta ja moni on jo karsiutunut pois hyödyttömyytensä takia... Eilen (osa asioista tänään) sitten totesin mm. seuraavaa:
...

Kivaa että kaikki toimii suhtkoht hyvin ja vastasi odotuksia!
-
Juu, eipä tarvi enää kirota että millon tuleeXaeron kirjoitti:Oon iloinen sun puolesta kun sait luurin viimein. Tullut nähtyä sua kirjoittelemassa Muronkin puolella..Rutku kirjoitti:Kirjotellaanpa tähän jotain. Luurin sain siis eilen ja tässä synkkailen musaa sinne. Ohjelmia latailin sisään eilen satakunta ja moni on jo karsiutunut pois hyödyttömyytensä takia... Eilen (osa asioista tänään) sitten totesin mm. seuraavaa:
...![]()
Kivaa että kaikki toimii suhtkoht hyvin ja vastasi odotuksia!

![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »

-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Mikäs siinä akun kestossa mättää? Porukallahan on ollut jotain sellaista että jos on 100% illalla niin aamulla se on rajusti tippunut Itselläni tippuu pari prosenttia yön aikana joka mielestäni on ihan ok ja muutenkin akku tuntuu kestävän. Akkutekniikka taitaa olla esteenä ei softa?musamäkki kirjoitti:Mulla ollu 32GB Black nyt käytössä 4 päivää ja luuri vastaa täysin odotuksiani. Ei rämise, helise, kellerrä tms. Ainut miinus on akun kesto (kuten jo moneen kertaan täällä todettukin), mutta toivottavasti 3.1 tuo vähän siihen apua. Sitä odotellessa lataillaan ahkerasti
Push mulla on päällä mutta mailit haen silloin kuin itselleni sopii.
-
Viesti Kirjoittaja strokes »
Kiitoksia rutku pätkästäsi.Rutku kirjoitti:Kirjotellaanpa tähän jotain. Luurin sain siis eilen ja tässä synkkailen musaa sinne. Ohjelmia latailin sisään eilen satakunta ja moni on jo karsiutunut pois hyödyttömyytensä takia... Eilen (osa asioista tänään) sitten totesin mm. seuraavaa:
..........
Kertokaa jos haluatte vielä jostain tietää jotain niin ainakin koitan kertoa.
Ja itse näin vasta tähän synkronointiin (ja iTunesin käytön) aloittamisessa suosittelen laittaa kaikki automaattiset synkronoinnit pois niin ei poistu/mene luuriin turhaan mitään ylimääräistä, itselle oli ainakin paljon helpompaa vaikka joku varmaan pitää automaattista parempana, minä en.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)

AMA-EDIT:Minä tuhma taas pätkin tota lainausta, lukekaa ylempätä koko kiinnotava turina
-
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Mulla oli ennen nykyistä luuria 2G ja siihen tottuneena akun kulutus tuntuu suurelta. Illalla 100%, niin aamulla n. 85% jäljellä. Push päällä MobileMe palvelussa (kalenteri, osoitetiedot, maili). Mut ei tää yllätyksenä tullut joten no problemSherukka kirjoitti:Mikäs siinä akun kestossa mättää? Porukallahan on ollut jotain sellaista että jos on 100% illalla niin aamulla se on rajusti tippunut Itselläni tippuu pari prosenttia yön aikana joka mielestäni on ihan ok ja muutenkin akku tuntuu kestävän. Akkutekniikka taitaa olla esteenä ei softa?musamäkki kirjoitti:Mulla ollu 32GB Black nyt käytössä 4 päivää ja luuri vastaa täysin odotuksiani. Ei rämise, helise, kellerrä tms. Ainut miinus on akun kesto (kuten jo moneen kertaan täällä todettukin), mutta toivottavasti 3.1 tuo vähän siihen apua. Sitä odotellessa lataillaan ahkerasti

-
Mitähän sieltä MobileMe:stä pukkaa kun noinkin paljon syö (vertaa minun lukujani, IM+ taitaa aina olla päällä ja push käytössä)?musamäkki kirjoitti:Mulla oli ennen nykyistä luuria 2G ja siihen tottuneena akun kulutus tuntuu suurelta. Illalla 100%, niin aamulla n. 85% jäljellä. Push päällä MobileMe palvelussa (kalenteri, osoitetiedot, maili). Mut ei tää yllätyksenä tullut joten no problemSherukka kirjoitti:Mikäs siinä akun kestossa mättää? Porukallahan on ollut jotain sellaista että jos on 100% illalla niin aamulla se on rajusti tippunut Itselläni tippuu pari prosenttia yön aikana joka mielestäni on ihan ok ja muutenkin akku tuntuu kestävän. Akkutekniikka taitaa olla esteenä ei softa?musamäkki kirjoitti:Mulla ollu 32GB Black nyt käytössä 4 päivää ja luuri vastaa täysin odotuksiani. Ei rämise, helise, kellerrä tms. Ainut miinus on akun kesto (kuten jo moneen kertaan täällä todettukin), mutta toivottavasti 3.1 tuo vähän siihen apua. Sitä odotellessa lataillaan ahkerasti
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Mulla on samat Pushina kuin musamäkilläkin ja about yhtä paljon kuluu akkua yön aikana.Sherukka kirjoitti:Mitähän sieltä MobileMe:stä pukkaa kun noinkin paljon syö (vertaa minun lukujani, IM+ taitaa aina olla päällä ja push käytössä)?musamäkki kirjoitti:Mulla oli ennen nykyistä luuria 2G ja siihen tottuneena akun kulutus tuntuu suurelta. Illalla 100%, niin aamulla n. 85% jäljellä. Push päällä MobileMe palvelussa (kalenteri, osoitetiedot, maili). Mut ei tää yllätyksenä tullut joten no problemSherukka kirjoitti:Mikäs siinä akun kestossa mättää? Porukallahan on ollut jotain sellaista että jos on 100% illalla niin aamulla se on rajusti tippunut Itselläni tippuu pari prosenttia yön aikana joka mielestäni on ihan ok ja muutenkin akku tuntuu kestävän. Akkutekniikka taitaa olla esteenä ei softa?musamäkki kirjoitti:Mulla ollu 32GB Black nyt käytössä 4 päivää ja luuri vastaa täysin odotuksiani. Ei rämise, helise, kellerrä tms. Ainut miinus on akun kesto (kuten jo moneen kertaan täällä todettukin), mutta toivottavasti 3.1 tuo vähän siihen apua. Sitä odotellessa lataillaan ahkerasti

-

edit. Asetuksista löytyikin yllättävän helposti tuo ääniohjauksen kielenvalinta joten testasin ja ekalla lähti oikein sanomalla "play songs by Rasmus" (lausuin samalla tavalla kuin äskön), koikeilen vielä miten toimii muut suomalaisartistit.
Edit2. Noniin, aika paljon enemmän tuntuu olevan panostettu tuohon (amerikan) englannin ääniohjaukseen ei-suomalaisten artistien nimien suhteen: Crash, Nightwish, In Flames, Kwan ja muut. Toisaalta taas jos tuolle jotain suomalaista yrittää tarjota (Apulanta esim.) niin arvailee pieleen joten kannattanee käyttää ääniohjauksessa aina vähän senkin mukaan mitä meinaa tehdä. Jos englanti sujuu edes välttävästi ja luurista löytyy ulkomaisperäisiä nimiä bändien perusteella niin ehdottamasti englantia kannattaa puhua tuolle mutta jos taas on pelkkää suomalaista musaa niin pitäkää vaan se suomen kieli siellä. Tai ainakin itse annan tämmöiset neuvot

edit3. No osaa tämä vähän suomeakin jos osaa vääntää kuten ulkomaiset sanoisivat artistin nimen. Kokeilin huvikseen "play songs by cee-em-ex" eli CMX hain ja sehän lähti sillä 8) . Tätä on kiva "harjoitella" ja testailla miten toimii. Hah, repesin kun sanoin "play songs by don hjuanot" ja oikeaa musaa lähti taas. Kyse on siis näköjään lähinnä siitä miten ÄÄNTÄÄ sen artistin

Vinkki: yritä ääntää kuin olisit ulkomaalainen niin varmasti onnistuu!
Eikun paranee vaan, Juice Leskinen ekalla. Joten kyllä muuten toimii!
-
Viesti Kirjoittaja Jusbali »
Niin huomasin, että oma Nokia E71 rämisee aivan samasta kohtaa kuin tuo iPhone 3G S. Ja melkeinpä samanlainen räminä vielä.
Tälläinen huomio vain tähän väliin.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mutta vielä on sanottava, että on kyllä melkoisen nopea laite tämä uusi iPhone. \o/ Kerrassaan mukavaa.
-
Annoit ihan vääriä käskyjä, sano "toista artisti rasmus" niin pelittää.Rutku kirjoitti:Näkyy olevan kyllä välistä vaikea lausua noita bändejä mitä enemmän on valinnanvaraa. Esimerkiksi sanoin "toista Rasmus" niin lähti soittamaan Crashia(yritin tätä vaikka kuinka monesti mutten lopulta keksinyt miten saada tämä artisti soimaan, aina tuli jotain muita
) .
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Ohoh, enpä ois uskonut että tuon artistin sanominen auttaa mutta kummasti lähti tuolla rallattamaan ekasta käskystäSherukka kirjoitti:Annoit ihan vääriä käskyjä, sano "toista artisti rasmus" niin pelittää.Rutku kirjoitti:Näkyy olevan kyllä välistä vaikea lausua noita bändejä mitä enemmän on valinnanvaraa. Esimerkiksi sanoin "toista Rasmus" niin lähti soittamaan Crashia(yritin tätä vaikka kuinka monesti mutten lopulta keksinyt miten saada tämä artisti soimaan, aina tuli jotain muita
) .
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Kokeilin myös tänään luurin mukana tulevaa headsettiä ja sekin on aika simppeli ja toi "kaukosäädin" on mukavan pieni kädessä. Joskin häiritsee se, että millon Apple rupeaa tarjoamaan laatua mukana tulevien kuulokkeiden myötä (esim. tulppakuulokkeet voisi valita noiden tavallisien sijaan.
Oletteko myös huomanneet, että musiikkia voi myös kontrolloida puhelimen kautta vaikka se olisi lukossa ja ilman ääniohjausta. Paina kahdesti peräkkäin home-nappia puhelimen ollessa lukossa ja musiikin soidessa nii tulee näytön yläreunaan kontrollit joita voi käyttää ilman että avaa luuria. Puhelin pimenee itse muutaman sek. kuluttua tai painamalla luurin lukitusnappia. Toivottavasti oli edes jollekin uusi tieto niin ei turhaan tullut lässytettyä
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Tuo oli vanhaa tieto koska huomasin saman tänä aamuna kun luuri minut herätti.Rutku kirjoitti:Oletteko myös huomanneet, että musiikkia voi myös kontrolloida puhelimen kautta vaikka se olisi lukossa ja ilman ääniohjausta. Paina kahdesti peräkkäin home-nappia puhelimen ollessa lukossa ja musiikin soidessa nii tulee näytön yläreunaan kontrollit joita voi käyttää ilman että avaa luuria. Puhelin pimenee itse muutaman sek. kuluttua tai painamalla luurin lukitusnappia. Toivottavasti oli edes jollekin uusi tieto niin ei turhaan tullut lässytettyä.

-
Viesti Kirjoittaja Donza »
http://joehewitt.com/post/the-%22s%22-s ... or-smooth/Let's face it - until now, the iPhone had been a big tease. It was hard to believe that this was a serious computing device when it could not perform even the most basic tasks without constantly stuttering and freezing.
...
When I say "slow," I am not talking about launch times or load times. It's nice when an app launches fast, but what really matters is that it is responsive. When I move my finger on the screen, I expect the UI to respond to each fine-grained motion immediately.
...
On the iPhone 3G S, every single one of these pain points are healed. Fast, smooth, and perfect every time.
Itse odotan juuri vastaavia parannuksia käyttökokemukseen. UI joka toimii aina töksähtelemättä ja responsiivisesti on huomattavasti kovampi juttu kuin se että appsi latautuu muutaman sekunnin nopeammin...
-
Jep, itse huomasin tuota häiritsevää töksähtelyä kilpailevan HTC:n Android YouTube videoissa. Toki paremmala raudalla sekin saadaan sulavaksi.Donza kirjoitti:Facebook iPhone-softan kehittäjä Joe Hewitt tuntuu olevan erittäin tyytyväinen 3GS:n tuomaan nopeuteen tai kuten hän sanoo "sulavuuteen":
http://joehewitt.com/post/the-%22s%22-s ... or-smooth/Let's face it - until now, the iPhone had been a big tease. It was hard to believe that this was a serious computing device when it could not perform even the most basic tasks without constantly stuttering and freezing.
...
When I say "slow," I am not talking about launch times or load times. It's nice when an app launches fast, but what really matters is that it is responsive. When I move my finger on the screen, I expect the UI to respond to each fine-grained motion immediately.
...
On the iPhone 3G S, every single one of these pain points are healed. Fast, smooth, and perfect every time.
Itse odotan juuri vastaavia parannuksia käyttökokemukseen. UI joka toimii aina töksähtelemättä ja responsiivisesti on huomattavasti kovampi juttu kuin se että appsi latautuu muutaman sekunnin nopeammin...
-
Viesti Kirjoittaja Maxlevelspeed »
Olen tässä vähän tuon uuden iLuurin hankkimista tuumaillut ja muistan lukeneeni valituksen jos toisenkin sen kuumenemisesta. Eli haluaisinkin nyt kysyä, että onko tuota ilmennyt vai oliko se joku jo korjattu "lastentauti" tms. Kiitoksia jo etukäteen
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka