Huomenta,
hain luuriini (2G) LockBox-ohjelman, freeware-versiona. Tuntuu ihan ok sovellukselta, mutta ennen päivitystä maksulliseen versioon on pakko ihmetellä - onko salasanojen ja pin-koodien säilöminen ko. ohjelmaan/ muihin vastaaviin ohjelmiin turvallista, aikuisten oikeesti? Käyttääkö porukat näitä ohjelmia nimenomaan oikeesti tärkeiden tietojen säilömiseen?
Thanks.
LockBoxin turvallisuus
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
LockBoxin turvallisuus
Viesti Kirjoittaja Aakekoo »
-
Re: LockBoxin turvallisuus
Viesti Kirjoittaja Jopi54 »
Samaa mietin itsekin. Kerrotko miten ne toimii, itse oon katellu 1password softaa.
Löytyykö kaikki salasanat tavallaan yhden salasanan takaa, ja kirjattuna vielä oikeilla nimillä, esim. visa 1234?
Jos näin on niin en kyllä käyttäisi. Paljon turvallisempi on tallentaa salasanat omaan puhelinluetteloon, koodattuna tietty.
Löytyykö kaikki salasanat tavallaan yhden salasanan takaa, ja kirjattuna vielä oikeilla nimillä, esim. visa 1234?
Jos näin on niin en kyllä käyttäisi. Paljon turvallisempi on tallentaa salasanat omaan puhelinluetteloon, koodattuna tietty.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Itse luottaisin 1Passwordiin enemmän.Jopi54 kirjoitti:Samaa mietin itsekin. Kerrotko miten ne toimii, itse oon katellu 1password softaa.
-
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
Mitäköhän nyt tarkoitat turvallisuudella?
Ohjelma lähinnä arkistoi ja kryptaa* salasanasi lokaalisti puhelimen muistiin, en näe kovin suurta riskiä mikä tässä voisi mennä vikaan. Paitsi jos unohdat itse jonkun master passwordin
Ei ole varmaan minkään tällaisia ohjelmia valmistavan yrityksen liiketoiminnan kannalta mielekästä yrittää urkkia salasanoja tai mitään vastaavaa. Puhumattakaan siitä, että Apple päästäisi jonkin tällaisia toiminnallisuuksia sisältävän ohjelman App Storeen.
Muttahan ainahan maailmaan mahtuu näitä ihmisiä, jotka eivät käytä edes Gmailia, koska "Goolen työntekijät ihan varmasti lukevat minun sähköposteja". Paranoiaa...
* 128-bittinen AES-kryptaus, jota mm. Yhdysvaltain hallitus käyttää.
Ohjelma lähinnä arkistoi ja kryptaa* salasanasi lokaalisti puhelimen muistiin, en näe kovin suurta riskiä mikä tässä voisi mennä vikaan. Paitsi jos unohdat itse jonkun master passwordin

Ei ole varmaan minkään tällaisia ohjelmia valmistavan yrityksen liiketoiminnan kannalta mielekästä yrittää urkkia salasanoja tai mitään vastaavaa. Puhumattakaan siitä, että Apple päästäisi jonkin tällaisia toiminnallisuuksia sisältävän ohjelman App Storeen.
Muttahan ainahan maailmaan mahtuu näitä ihmisiä, jotka eivät käytä edes Gmailia, koska "Goolen työntekijät ihan varmasti lukevat minun sähköposteja". Paranoiaa...
* 128-bittinen AES-kryptaus, jota mm. Yhdysvaltain hallitus käyttää.
An apple a day keeps the doctor away.
-
Viesti Kirjoittaja mikita »
Itse käytän 1Passwordia, ohjelmahan on aivan loistava apulainen tietokoneen selaimien puolella! Ja iPhone -sovellus tulee kaupan päälle.Jopi54 kirjoitti:Samaa mietin itsekin. Kerrotko miten ne toimii, itse oon katellu 1password softaa.
iPhonella 1Password koostuu kahdesta osasta, ensimmäinen on sovellus joka synkronoi salasanat emo-ohjelman kanssa. Sovelluksen salasanalistaan pääsee vain pin-koodin avulla, sieltä voi etsiä tai selata haluamansa tunnuksen/salasanan esiin. Tiedon katselu tai kopiointi vaatii ohjelman käyttöönoton yhteydessä määritellyn master-salasanan. Ohjelmalla on aika tiheä päivitystiheys, kopiointi tuli ominaisuudeksi muutama päivä sitten.
Toinen osa käyttää avukseen safarin tapaa kirjanmerkkien hallinnassa. Nimittäin iphonen selaimen kirjanmerkkeihin luodaan 1Password -niminen kirjanmerkki joka ei siirry mihinkään vaan kentän sisään on kryptattu javascript-koodia joka sisältää salasanat ja pienen käyttöliittymän. Ilmaisin itseni ehkä vähän huonosti mutta käytännössä siis menet sivulle jossa sinulta kysytään salasanaa. Otat esiin kirjanmerkit ja valitset sieltä 1Password-nimisen kohdan. Sivun päälle ilmestyy "ikkuna" johon syötetään master-salasana. 1Password on jo haistellut osoitteen perusteella minkä tunnuksen tarvitset ja syöttää sen sivun lomakkeelle. *Erittäin* kätevää, mutta samalla varoitetaan että kirjanmerkkityökalua ei voi suojata yhtä hyvin kuin 1passwordin omaa sovellusta.
Mä kuinka saisin rikki kookospähkinän?
-
Viesti Kirjoittaja Aakekoo »
Heps,
kiitos kommenteista.
Freeware-versiossa näkyy vaan tuuppaavan salasanojen sekaan (eli ohjelman "sisään") mainoksia, jolloin tuli amatöörillä mieleen jotta voi kai se data liikkua toiseenkin suuntaan. Siitä epäilys.
Täytyy tutustua 1Passwordiin, josko se olisi soiva softa. Sovelluksen idea sinällään on mainio, kun nykymaailma alkaa olla täynnä kaiken maailman käyttiksiä ja salasanoja.
kiitos kommenteista.
Juuri näin se toimii. Sovellus auki, master pincode, jonka jälkeen kaikki tiedot esillä selkokielisenä.Löytyykö kaikki salasanat tavallaan yhden salasanan takaa, ja kirjattuna vielä oikeilla nimillä, esim. visa 1234?
Joo okei, olen ehkä vähän vainoharhainenMitäköhän nyt tarkoitat turvallisuudella?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
No ihan noin vainoharhainen ei meikäläinenkään oleMuttahan ainahan maailmaan mahtuu näitä ihmisiä, jotka eivät käytä edes Gmailia, koska "Goolen työntekijät ihan varmasti lukevat minun sähköposteja".
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Täytyy tutustua 1Passwordiin, josko se olisi soiva softa. Sovelluksen idea sinällään on mainio, kun nykymaailma alkaa olla täynnä kaiken maailman käyttiksiä ja salasanoja.
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
1Password Macille, 1Password Pro iPhonelle, siinäpä loistava yhdistelmä. Synkkaavat vielä keskenäänkin, tosin synkki pitää hoitaa manuaalisesti, mutta silti.
1Password on ehottomasti eniten käyttämäni softa, vertaansa vaille. Suosittelen.
1Password on ehottomasti eniten käyttämäni softa, vertaansa vaille. Suosittelen.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka