Tuli jailbreakattua oma puhelin tuossa männä viikolla ja sen jälkeen olen huomannut että akku kuluu loppuun todella nopeasti, ehkä osittain silmänlumetta kun tuli tuo prosentuaalinen akkumittari asennettua.
SSH, 3G ja Bluetooth on usein asetuksista kytkettynä pois päältä etteivät akkua syö, ja teemapaketinkin poistin käytöstä ettei turhaan syö akkua. Valoisuus on myös laitettu manuaalille ja yleisesti aika matalalle tasolle.
Ajattelin tässä sitten kysäistä mitä kikkoja muut omenalaiset käyttävät akkukeston pidentämiseen?
Pari mieltä vaivaavaa ohjelmaa ovat Veency (VNC-servu Cydiasta) ja iPhonen mailiohjelma. Prosesseissa näkyy maili olevan päällä ja usein sitä suljen, mutta se aina pompahtaa takaisin päälle. Eihän se turhaan tarkistele maileja nyt kun vasta hiljan yhdistin siihen ihan sähköpostiosoitteenkin? Mikäli kuluttaa, niin onko kikkaa jolla sen saa pois?
Veencyssä vaivaa se, että en tiedä onko se aina päällä vai ei, kun sille ei omaa kuvaketta ole. En ole varma sulkeeko SSH:n käytöstä poistaminen samalla Veencyn vai mistä homma hoituu.
iPhone 3G akun säästö
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: iPhone 3G akun säästö
Viesti Kirjoittaja legace »
Pistä Mailin push veke (että sinun pitää manuaalisesti aina hakea viestit) tai sitten nosta sitä hakukertojen välillä olevaa aikaa.
Ja kaikista tärkein: kytke 3G/EDGE SBSettingistä pois, kun et käytä sitä.
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Mä olen edelleen sitä mieltä, et toi s-postin haku ei vaikuta niin älyttömästi, mulla 2g iphonessa ollut se 2v päällä, siten et hakee 15min välein, ja siltin akku kesti aina tarpeen tullen to-ma eli 5 päivää, ja sinä aikana noin 30min puhetta ja 20min tekstaria. Oli aina semmosia tilanteita ku laturi unohtu kotiin ni käytin luuria sen mukaan et täytyy kestää, ja aina kesti. Lisäksi oli Wlan päällä, vaikkakaan ei yhteydessä yleensä.legace kirjoitti:Pistä Mailin push veke (että sinun pitää manuaalisesti aina hakea viestit) tai sitten nosta sitä hakukertojen välillä olevaa aikaa.
Jos kotona ollessa käyttää silleen normaalisti ni kaks päivää kestää, mut mun käytöllä menee yleensä päiväs ku räplään kokoajan. 3GS:ssä nyt sama juttu, kyl se kestää jos tarve on, mun käytöllä tosin on nyt joutunu lataa kaks kertaa päiväs akkua, mut käyttö on ollu GPS:ää ja Wlania todenteolla
iMac 21,5"+2kpl Macbook+PowerMac G4+AppleTV+iPad 2 32Gb 3G White+2kpl iPhone 4S 64Gb White+Huawei U8800+2kpl DNA+1kpl Saunalahti+3kpl Sonera. Autona: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0tdi DSG --08
-
Viesti Kirjoittaja jerppi_ »
3.0 päivityksen jälkeen akun kesto huonontui kaikilla, korjausta tulossa 3.1:ssesä.
Tuon JB:n tuomista kuormista ei itselläni ole tietoa!
Tuon JB:n tuomista kuormista ei itselläni ole tietoa!
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Fetch nimenomaan ei syö akkua niin paljoa kuin push. Itselläkin hakee postit 30min välein - ihan riittävä tien päällä - eikä akkukeston kanssa ole ongelmia, akku kestää pari päivää kevyttä käyttöä. 3G on päällä, WLAN pois. Turha pushia pitääkään kun käytössä olevat mailiserverit eivät sitä tue, ainoastaan IMAP IDLE -toimintoa mikä on taas eri asia vaikka periaatteessa sama lopputulos eli maileista tulee ilmoitus heti kun ne saapuvat.Mäksä kirjoitti:Mä olen edelleen sitä mieltä, et toi s-postin haku ei vaikuta niin älyttömästi, mulla 2g iphonessa ollut se 2v päällä, siten et hakee 15min välein
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja Lionel Mandrake »
Tästä on paljon juttua riittänyt. Onko kuitenkaan Applen puolelta suoraan sanottu, että parannusta tulossa vai onko tornari kyseessä?jerppi_ kirjoitti:3.0 päivityksen jälkeen akun kesto huonontui kaikilla, korjausta tulossa 3.1:ssesä.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kuten itse totesin toisessa ketjussa niin itselläni ei ongelmaa, akkun prosentit tippuu pari pykälää yön aikana (känny yöllä WLAN -verkossa, IM+ pushilla ja sähköpostit haen käsin).Lionel Mandrake kirjoitti:Tästä on paljon juttua riittänyt. Onko kuitenkaan Applen puolelta suoraan sanottu, että parannusta tulossa vai onko tornari kyseessä?jerppi_ kirjoitti:3.0 päivityksen jälkeen akun kesto huonontui kaikilla, korjausta tulossa 3.1:ssesä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
Taitaapi olla tornari. Näitä juttujahan on liikkunut jokaisesta pätsistä 3G:n julkaisun jälkeen. Missään pätsissä ero ei ole ainakaan ole ollut sellainen että normaalissa käytössä huomaisi.Lionel Mandrake kirjoitti:Tästä on paljon juttua riittänyt. Onko kuitenkaan Applen puolelta suoraan sanottu, että parannusta tulossa vai onko tornari kyseessä?jerppi_ kirjoitti:3.0 päivityksen jälkeen akun kesto huonontui kaikilla, korjausta tulossa 3.1:ssesä.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka