Pitääpä tänne kertoa oma tarina.
Eli ennakkovarasin luurin joskus päivän tai pari sen jälkeen kun se Soneran sivujen kautta tuli mahdolliseksi, ja koska varmistuspuhelua ei alkanut kuulua siinä vaiheessa kun moni täällä oli jo puhelun saanut, päätin itse soittaa numeroon. Sainkin varmistettua varaukseni Jumbon Sonera-kauppaan 16 GB mustasta mallista. Kuitenkin noin viikkoa myöhemmin minulle soitettiin uudelleen em. numerosta ja kysyttiin varmistusta uudelleen mitään jo tehdystä varmistuksesta tietämättä. No, luuri päätettiin varata minulle vielä uudestaan, ikäänkuin varmuudeksi, jos vaikka ensimmäinen varmistus ei olisikaan rekisteröitynyt. Koska näissä puheluissa oli jo keskusteltu siitä, että en tule saamaan puhelinta julkaisupäivänä, jäin vain odottelemaan Soneran-kaupan yhteydenottoa. Päätin kuitenkin kokeilla kepillä jäätä soittamalla kyseiseen Sonera-kauppaan 03.08., ja yllätyksekseni sieltä sanottiin, että tule hakemaan vaan. Kävi ilmi, että puhelimen piti alunperin mennä toiselle asiaakkaalle, mutta koska tämä ei ollut vastannut useisiin puheluyrityksiin, päätti Sonera-kaupan myyjä pistää laitteen eteenpäin. Hänen vilauttamastaan varauslistasta päätellen sain puhelimeni siis välistä
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
. Eli sain laitteen hyppysiini huomattavasti ennakoitua aikaisemmin, joten ilmeisesti kannattaa siis kokeilla tiedustella etukäteen. Huvittavaa tässä on kuitenkin se, että samasta Sonera-kaupasta soitettiin minulle pari päivää tämän jälkeen, että nyt olisi luuri noudettavissa. Eli joko kaupan kirjanpidossa tyrittiin huolella, tai sitten ennakkovarausvahvistusten perusteella minulle oli varauksessa kaksi puhelinta.