Lähtevän sähköpostin ongelma iPhonessa - mikä on ratkaisu?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Lähtevän sähköpostin ongelma iPhonessa - mikä on ratkaisu?
Viesti Kirjoittaja tuovir »
Olen nyt turannut enemmän kuin olisi kohtuullista oikeaan W-tyyliin iPhoneni kanssa: en saa sp-postia liikkeelle tästä kojeesta. Posti kyllä tulee, mutta ei siis lähde. Mitä pitää tehdä??
-
Re: Lähtevän sp-postin ongelma iPhonessa - mikä on ratkaisu?
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Muuta laitteesi asetuksiin oikeat asetukset kohtaan "lähtevän postin palvelin", mitkä ne sitten ovatkaan.
-
Re: Lähtevän sähköpostin ongelma iPhonessa - mikä on ratkaisu?
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
Jos asetukset näyttää olevan pääpiirteissään kunnossa, kannattaa tarkistaa vielä portti. Ainakin DNA:n kanssa oletusportti on iPhonessa väärin.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Jos asetukset on synkatty macista, niin kannattaa myös tarkistaa iPhonesta (ainakin aiemmilla ohjelmistoversioilla oli ongelma), että portteja ei ole määrätty (pilkulla erotellen) enemmän kuin yksi. Tämä ei onnistu touchin/iPhonen kanssa, vaan se taisi käyttää sitä ensimmäistä ainoastaan. Voi olla että asia on muuttunut/korjattu uudemmissa softissa.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Muista että lähettävän palvelimen osoite pitää olla sen ISP:n kenen simmi sulla on. Esim. Soneralla mail.inet.fi jnetuovir kirjoitti:Olen nyt turannut enemmän kuin olisi kohtuullista oikeaan W-tyyliin iPhoneni kanssa: en saa sp-postia liikkeelle tästä kojeesta. Posti kyllä tulee, mutta ei siis lähde. Mitä pitää tehdä??
-
Viesti Kirjoittaja jesi »
...ja jos käytät wlania ja operaattorisi on eri kuin simmisi operaattori, niin ei voittoa.
[MacBook Pro 2.2GHz/4GB/320GB (Saunalahti)] / [MacBook 2.4GHz/2GB/160GB (Saunalahti)] / [Htc Desire (Saunalahti)]
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Mail-asetusten kautta voi asettaa useampia lähtevän postin palvelimia, aivan samalla tavalla kuin OS X:n Mailissa. Sinne vain kaikki itsellä eri tilanteissa käytössä olevat lähtevän postin palvelimet, niin toimii tilanteessa kuin tilanteessa.jesi kirjoitti:...ja jos käytät wlania ja operaattorisi on eri kuin simmisi operaattori, niin ei voittoa.
-
Viesti Kirjoittaja jesi »
Tokkiinsa, ei mulla ole mitään ongelmaa =)
Mutta näin vian-hakuna...
Mutta näin vian-hakuna...
[MacBook Pro 2.2GHz/4GB/320GB (Saunalahti)] / [MacBook 2.4GHz/2GB/160GB (Saunalahti)] / [Htc Desire (Saunalahti)]
-
Kiitokset kommenteista. Äkkiseltään ne eivät kuitenkaan ratkaise ongelmaani. 1) Olen kokeillut siirtää asetukset (kolme tiliä) suoraan Maccini Mailista Itunesin kautta (Macissani kaikki tilit toimivat). MobileMe-tili toimii iPhonessa, mutta Elisan ja yliopiston tilit eivät. 2) Minulla on Elisan-laajakaista ja sen lähettävän postin palvelinta olen tarjonnut iPhonelle (MobileMe-lähtevän postin palvelin ei toimi muiden tilien yhteydessä). Saan postia lähettäessäni virheilmoituksen: Postia ei voida lähettää. Yhteys lähtevän postin palvelimeen xxx epäonnistui, jne. 3) Olen myös poistanut kaikki tilit iPhonesta ja naputellut tiedot sinne, mutta tilanne ei muuksi muutu. Tiliä tarjotessani olen saanut mm. virheilmoituksen: Tilin "SMTP" tarkistui epäonistui. SMPT-palvelin xxx ei vastaa. Tarkista verkkoyhteys ja Lähtevän postin palvelin -kentän tiedot. Kysymyksiä: 1) voiko lähtevän postin palvelin olla mikä tahansa vai pitääkö sen olla joku tietty, esim. samalta palvelun tarjoajalta kuin tulevan postin palvelin? 2) Mitä tämä portti-asia tarkoittaa? Mitä numeroita sinne voi tarjota? Pilkun kanssa vai ilman? 3) Minulla on tietysti Soneran simmi, mutta ei mitään laajakaistapavelua Soneralta. Ei kai tähän Soneraa tarvita? Kommentti: Viesti ei lähde myöskään 3G-verkon kautta (ei siis liity vain wlaniin). Toivon jälleen suurta osanottoa keskusteluun :-| Tuomas
-
Viesti Kirjoittaja terppa78 »
Sinun tulee käyttää aina sen operaattorin lähtevän postin palvelinta, kenen yhteys on käytössä. Jos sulla on soneran simmi, niin SMTP-palvelimeksi tulee silloin mail.inet.fi. Perusportti SMTP:lle on 25.tuovir kirjoitti:Kiitokset kommenteista. Äkkiseltään ne eivät kuitenkaan ratkaise ongelmaani. 1) Olen kokeillut siirtää asetukset (kolme tiliä) suoraan Maccini Mailista Itunesin kautta (Macissani kaikki tilit toimivat). MobileMe-tili toimii iPhonessa, mutta Elisan ja yliopiston tilit eivät. 2) Minulla on Elisan-laajakaista ja sen lähettävän postin palvelinta olen tarjonnut iPhonelle (MobileMe-lähtevän postin palvelin ei toimi muiden tilien yhteydessä). Saan postia lähettäessäni virheilmoituksen: Postia ei voida lähettää. Yhteys lähtevän postin palvelimeen xxx epäonnistui, jne. 3) Olen myös poistanut kaikki tilit iPhonesta ja naputellut tiedot sinne, mutta tilanne ei muuksi muutu. Tiliä tarjotessani olen saanut mm. virheilmoituksen: Tilin "SMTP" tarkistui epäonistui. SMPT-palvelin xxx ei vastaa. Tarkista verkkoyhteys ja Lähtevän postin palvelin -kentän tiedot. Kysymyksiä: 1) voiko lähtevän postin palvelin olla mikä tahansa vai pitääkö sen olla joku tietty, esim. samalta palvelun tarjoajalta kuin tulevan postin palvelin? 2) Mitä tämä portti-asia tarkoittaa? Mitä numeroita sinne voi tarjota? Pilkun kanssa vai ilman? 3) Minulla on tietysti Soneran simmi, mutta ei mitään laajakaistapavelua Soneralta. Ei kai tähän Soneraa tarvita? Kommentti: Viesti ei lähde myöskään 3G-verkon kautta (ei siis liity vain wlaniin). Toivon jälleen suurta osanottoa keskusteluun :-| Tuomas
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Kyllä Soneran palvelinta pitäisi voida käyttää muistakin verkoista näillä ohjeilla:
http://www.sonera.fi/Laajakaista/Palvel ... sti#Ohjeet
Ja voihan käyttää myös MobileMe:n palvelinta jos sellainen kerran on käytössä.
Ja voihan käyttää myös MobileMe:n palvelinta jos sellainen kerran on käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja terppa78 »
Voi toki, tosin silloin sulla täytyy olla myös joku Soneran sähköpostilaatikko, jonka tunnuksilla tuonne SMTP-palvelimelle autentikoidutaan.kermit kirjoitti:Kyllä Soneran palvelinta pitäisi voida käyttää muistakin verkoista näillä ohjeilla:
-
W-ajat ovat nyt takanapäin ja lähinnä kai saan syyttää itseäni: en käynyt tarkistamassa asetuksia Elisan sivuilta, ne olivat muuttuneet. Laitettuani asetukset iPhonessa kohdalleen, pystyn nyt lähettämään postia myös yliopistotililtäni iPhonesta. Ko. tili ei ole kytkyssä Elisaan, mutta lähtevän postin palvelin on siis Elisan. Tässä voi vielä mainita, että iTunesin kautta asetusten laittaminen ei pelittänyt; ne siis piti näpytellä itse iPhoneen (hieman eri asetukset Macissä kuin iPhonessa). Mitään Sonera-kuviota tässä ei tarvita. MobileMe-tilihän toimi alusta alkaen moitteetta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka