Tänään sain ipod touchin ja kyseessä on uutena ostettu vehe. Ongelmat alkoivat, kun aloin siirtää biisejä mäkiltä soittimeen "käsin". Koitan nyt aluksi tämän foorumin kautta hakea ratkaisua ongelmaan ennen kuin alan huoltoon soittelemaan.
Aluksi meni muutamat levyt ilman mitään ongelmia. Sitten tuli virheilmoitus: "Kopiointiyritys levylle 'Ipod...' epäonnistui. Laitetta ei ole liitetty.". Ipod heittää itsensä itunesista pois ja soittimen näytöllä lukee "synkronoidaan" ja alla on nuoli ja "kumoa".
Koitin sitten pc:llä siirtää musiikkia. Sillä taaseen itunes löi itsensä ensimmäisen biisin kohdalla lukkoon ja hetken päästä tuli samantyylinen virheilmoitus mitä mäkillä. Itunesin uusin versio 7.6. on kumpaankin koneeseen asennettuna ja uudelleenasensin sen vielä mäkillä. Olen myös buuttinut soitinta ja sekään ei ole auttanut. Kyseessä versio 1.1.2. Aiempi 3g ipod on toiminut moitteetta kummallakin koneella.
Kusinen hommahan tämä on, kun joutuu moneen kertaa jotain levyä tunkemaan laitteeseen sisään ja toivoa että ei kaadu tuo systeemi. Ennen sitä vaan raahas monet levyt itunesissa ipodin musiikkeihin ja hyvin alko rullaamaan.
- Onko kenellekään sattunut samanlaisia ongelmia?
- Missähän vika piilee?
- Oisko jollain kokemusta tämän vian korjaamisesta?
- Pitäisikö touchin tehdä uusi asema finderiin niin kuin aiempi ipod teki?
edit: yksi kysymys lisää
PÄIVITYSTÄ ASIAAN:
- Laite käynyt Apple-huollossa Hollannissa, eivätkä he löytäneet mitään vikaa laitteessa
- Kahdella kaverillani toimi biisiensiirto moitteetta
- Laitteessa nykyään 1.1.3. firmware
"iPod Touch"- tiedostojen siirto-ongelma
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
"iPod Touch"- tiedostojen siirto-ongelma
Viesti Kirjoittaja mikidimaik »
Viimeksi muokannut mikidimaik, 5.2.2008 klo 22.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
-
Re: iPod Touch tiedostojen siirto-ongelma
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
- Kuulostaisi ihan vialta laitteessa. Huoltoon vaan.mikidimaik kirjoitti:- Onko kenellekään sattunut samanlaisia ongelmia?
- Missähän vika piilee?
- Katso yllä
- Ei pitäisi. Eikä tehnyt vanhatkaan iPodit, vaan se piti erikseen laittaa se ominaisuus päälle. Nykyisissä sitä ei vissiin enää ole.
-
Re: iPod Touch tiedostojen siirto-ongelma
Viesti Kirjoittaja Caelum »
Voisit yrittää palauttaa Touchiin tuon 1.1.2 firmiksen (siis mikäli 1.1.3 ei innosta). Eli lataa tästä 1.1.2 firmis ja palauta se seuraavalla tavalla:mikidimaik kirjoitti: - Onko kenellekään sattunut samanlaisia ongelmia?
- Missähän vika piilee?
1. Avaa iTunes ja valitse Touch sivupalkista
2. Win: klikkaa Palauta nappia Shift-nappi pohjassa
Mac: klikkaa Palauta nappia optio/alt-nappi pohjassa
3. Esiin pitäisi tulla ikkuna josta voit valita tuon palautustiedoston manuaalisesti eli valitse tuosta linkistä lataamasi tiedosto ("iPod1,1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw") ja klikkaa OK
En tiedä missä vika on, mutta tällä ohjelmiston palautuksella ainakin softavika saadaan poistettua mahdollisuuksien joukosta. Jos tämäkään ei auta niin huoltoon vaan.
Touch ei ilmesty levyasemana Finderiin, vaikka kyllä kätevää olisikin.
iMac 2.16GHz, 2Gt, 250Gt, x1600 (256Mt)
Macbook Pro 2,4GHz, 2Gt, 200Gt, GeForce 8600M GT (256Mt)
iPhone 3G 16 Gt (valkoinen)
Macbook Pro 2,4GHz, 2Gt, 200Gt, GeForce 8600M GT (256Mt)
iPhone 3G 16 Gt (valkoinen)
-
Kiitos hyvistä vastauksista TheKraken ja Caelum!
Kaverin windows-koneella meni muutamat levyt ilman mitään herjausta, mutta täällä mun päässä sitten kusee. Kyllä tuo kaverilla käynnin jälkeen mullakin otti muutamat levyt sisään, mutta sen jälkee taas sama virsi toistui.
Testasin ajaa uudelleen ton 1.1.2. firmiksen ja asennus onnistui, mutta silti tulee sama vikailmoitus. Windowsin kanssa tilttas heti ekan biisin kohalla mitä koitin laittaa.
Maanantaina lähtee puhelu apple-huoltoon ja hoijan asiat selväksi.
Kaverin windows-koneella meni muutamat levyt ilman mitään herjausta, mutta täällä mun päässä sitten kusee. Kyllä tuo kaverilla käynnin jälkeen mullakin otti muutamat levyt sisään, mutta sen jälkee taas sama virsi toistui.
Testasin ajaa uudelleen ton 1.1.2. firmiksen ja asennus onnistui, mutta silti tulee sama vikailmoitus. Windowsin kanssa tilttas heti ekan biisin kohalla mitä koitin laittaa.
Maanantaina lähtee puhelu apple-huoltoon ja hoijan asiat selväksi.
-
Morjesta taasen!
Ipod kävi huollossa ja siellä ei oltu mitään vikaa löydetty, ainoastaan päivitetty touchi firmwareen 1.1.3. ja sama ongelma jatkuu taas.
Windows yrittää laittaa nyt muutaman biisin sisään, mutta lyö sen jälkeen virheilmoitukset "Kopiointiyritys levylle 'Ipod ...' epäonnistui. Laite aikakatkaistiin." ja "iPodia 'iPod ...' ei voida synkronoida. Vaadittua levyä ei löytynyt.".
Mäkin kanssa aivan sama homma, mitä oli aiemmin.
Taitaa olla ongelma näissä mun koneissa, mutta kun siitä ei ole mitään hajua mikähän se mahtaisi olla. Itunesin oon asentanu monesti uudestaan ja ei näytä auttavan. Laitevaatimuksetkin näyttäisi täyttyvän applen sivujen mukaan.
Mitähän tässä nyt seuraavaksi alkaisi kokeilemaan?
Ipod kävi huollossa ja siellä ei oltu mitään vikaa löydetty, ainoastaan päivitetty touchi firmwareen 1.1.3. ja sama ongelma jatkuu taas.
Windows yrittää laittaa nyt muutaman biisin sisään, mutta lyö sen jälkeen virheilmoitukset "Kopiointiyritys levylle 'Ipod ...' epäonnistui. Laite aikakatkaistiin." ja "iPodia 'iPod ...' ei voida synkronoida. Vaadittua levyä ei löytynyt.".
Mäkin kanssa aivan sama homma, mitä oli aiemmin.
Taitaa olla ongelma näissä mun koneissa, mutta kun siitä ei ole mitään hajua mikähän se mahtaisi olla. Itunesin oon asentanu monesti uudestaan ja ei näytä auttavan. Laitevaatimuksetkin näyttäisi täyttyvän applen sivujen mukaan.
Mitähän tässä nyt seuraavaksi alkaisi kokeilemaan?
-
-
-
Kävin koittaan kaverin koneella niin biisit meni ihan niinkuin pitääkin laitteeseen ja mitään ongelmia ei ilmennyt.joon@ kirjoitti:Outo tilanne täytyy myöntää. Omani käyttöön otossa ei ollut mitään hankalaa. Koitappa joskus kaverin koneella nii tuleeko sama ilmoitus.
Olen kokeillut ja ei toiminut.DigiMon kirjoitti:Oletko kokeillut vaihtaa usb-johtoa tai porttia koneissa?
------------------------------------------------------------
Välillä ei tule ollenkaan tuota virheilmoitusta, vaan kun laitan biisejä ja se lataa niitä soittimeen niin ipod yhtäkkiä häviää kokonaan itunesista.
-
Re: "iPod Touch"- tiedostojen siirto-ongelma
Viesti Kirjoittaja manne »
Sama homma ilmaantui I-Phonen kanssa. Korjaantui kun vaihtoi usb-porttia.
-
Re: "iPod Touch"- tiedostojen siirto-ongelma
Viesti Kirjoittaja OkuLaari »
itselläni sama ongelma! Vanhalla tietokoneellani kaikki sujui ongelmitta mutta koneen vaihdettuani ja windows 7 asennettuani nii itunesi ei suostu laittamaan biisejä ipodille? Aivan kuin kone ei kunnolla tunnistaisi ipodia. Ennen tuli ipodiin se pyörivä nuoli kun synkronoi ipodia mutta nyt ei tule mitää vaikka kone väittää synkronoivansa biisejä ipodille ja lopulta tulee virhe ilmoitus "iPodia "nimi" ei voida synkronoida. Vaadittua levyä ei löytynyt". Itunes lopettaa synkronoinnin siihen ja biisejä ei ole siirtynyt yhtään.
Olen yrittänyt asentaa itunesin uudestaan, olen vaihtanut usb-porttia olen buutannut koneen ja ipodin.
voipi olla että windows 7 ei välttämättä vielä tue ipodia nii se ei pysty lukemaan sitä mutta jos joku on löytänyt ratkaisun tähän nii, täällä tarvitaan apua!
Olen yrittänyt asentaa itunesin uudestaan, olen vaihtanut usb-porttia olen buutannut koneen ja ipodin.
voipi olla että windows 7 ei välttämättä vielä tue ipodia nii se ei pysty lukemaan sitä mutta jos joku on löytänyt ratkaisun tähän nii, täällä tarvitaan apua!

12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka