Pyörä lähti alta ja repussa uusi Apple Wireless Keyboard
-
Pyörä lähti alta ja repussa uusi Apple Wireless Keyboard
Viesti Kirjoittaja CloppiWeb »
Katsoin näppäimistöä niin siinä on ihan pieni vääntymä. Niin pieni että sit ei saa edes keikkumaan kuin pakolla painamalla siitä kulmasta missä vääntymä on. Hassua että se näyttää siltä kuin se olisi tehtaalla väännetty, niin siististi alumiini väänty.
No, anyway. En pääse sitä testaamaan kuin vasta perjantaina kun Macbook Pro saapuu. Näppäimistöstä ei kuulu mitään ylimääräisiä kilinöitä ja virtakin menee päälle normaalisti. Mitäs luulette, saako takuusta uuden jos se ei toimikkaan?
-
Re: Pyörä lähti alta ja repussa uusi Apple Wireless Keyboard
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Mitäs ajattelit myyjäliikkeelle tai Applelle kertoa, miten havaitsit näppiksen mahdollisen toimimattomuuden?
Mun mielestä ei olisi kovin korrektia palauttaa tuollaista damage-tuotetta, mutta saa kai sitä kokeilla...
-
Sen verran on kyllä mulla tahdikkuutta etten kenellekkään rikkinäistä tuotetta mysisi, enkä koskaan ole myynytkään. Ärsyttää vaan kun sitä kuvittelee että tavarat olis niin hyvin pakattu että ne kestäis vähän hittiä. Esim. mulla oli lacien teran uus ulkonen kovo ja siellähän oli vaahtomuovia nii pajon ettei sille mitään voinut käydä. Näppiksessä taas ei ollu muuta ku pahvi ja suoja muovit.McPekkis kirjoitti:No hyvä että kerroit, olisithan voinut laittaa sen vaikka myyntiinkin.
Mitäs ajattelit myyjäliikkeelle tai Applelle kertoa, miten havaitsit näppiksen mahdollisen toimimattomuuden?
Mun mielestä ei olisi kovin korrektia palauttaa tuollaista damage-tuotetta, mutta saa kai sitä kokeilla...
-
Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »
Onko alkuperäinen pakkaus missä kunnossa? Ilmeneekö siitä, että olet vetänyt fillarilla katon kautta ympäri ja tuo näppis jäänyt alle? Jos paketissa ei ole mitään tuohon liittyvää, niin vaihtoon vain. Mutta jos se pahvipaketti on tuhannen solmussa tai jeesusteipillä korjailtu niin palauttaminen lienee turhaa.CloppiWeb kirjoitti:Sen verran on kyllä mulla tahdikkuutta etten kenellekkään rikkinäistä tuotetta mysisi, enkä koskaan ole myynytkään. Ärsyttää vaan kun sitä kuvittelee että tavarat olis niin hyvin pakattu että ne kestäis vähän hittiä. Esim. mulla oli lacien teran uus ulkonen kovo ja siellähän oli vaahtomuovia nii pajon ettei sille mitään voinut käydä. Näppiksessä taas ei ollu muuta ku pahvi ja suoja muovit.McPekkis kirjoitti:No hyvä että kerroit, olisithan voinut laittaa sen vaikka myyntiinkin.
-
Viesti Kirjoittaja ih »
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Miksi ihmeessä tuoteissa pitäisi olla myyntipakkauksen sisällä loputtomat määrät pehmusteita? Ympäristöystävällisyyden minimoimiseksi ja rahtikustannusten maksimoimiseksi? Jos tilaat tuon näppiksen postitse, se pakataan silloin erikseen kuljetuksen kestävään laatikkoon.CloppiWeb kirjoitti:Ärsyttää vaan kun sitä kuvittelee että tavarat olis niin hyvin pakattu että ne kestäis vähän hittiä. Esim. mulla oli lacien teran uus ulkonen kovo ja siellähän oli vaahtomuovia nii pajon ettei sille mitään voinut käydä. Näppiksessä taas ei ollu muuta ku pahvi ja suoja muovit.
-
Kysymys ei nyt ollut mistään "lentämisestä" vaan liukumisesta missä olkapää kyynärpää akseli otti ensimmäisen iskun. Otsikossahan lukee että "Pyörä lähti alta..." ei että "Lensin pyörän päältä...". Jos olisin "lentänyt" ja laskeutunut repun päälle mulla tuskin olisi ollut yhtään ehjää tavaraa repussa. Postaan tänään vaikka kuvan näppiksestä niin näette, jos näette että "damage" joka on näppäimistössä on kohtuullisen vaikea havaita.ih kirjoitti:Vai että "vähän hittiä". Aikuinen (oletan että olet) ihminen kun lentää pyörän selästä alas on kyseessä melkoiset voimat. Tuskin kukaan suojaa kulutuselektroniikkatuotteita moiselta.
-

-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
-
Mitäs itse tekisit samassa tilanteessa? Opiskelijalla kun tuota markkaa ei hirvittävästi ylimääräistä olecarrbon kirjoitti:Aika kyseenalaistahan tuota näppistä on viedä takaisin liikkeeseen, omasta virheestähän tuo johtuu..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Väännä suoraksi 8)CloppiWeb kirjoitti:Mitäs itse tekisit samassa tilanteessa? Opiskelijalla kun tuota markkaa ei hirvittävästi ylimääräistä olecarrbon kirjoitti:Aika kyseenalaistahan tuota näppistä on viedä takaisin liikkeeseen, omasta virheestähän tuo johtuu..
edit: siis ihan rehellisesti sanottuna vääntäisin tuota hieman suoremmaksi. Ei se siitä pitäis miksikään mennä, tällähetkellä mahdolliset sisukset on kuitenkin luonnottomassa asennossa verrattuna, että kuoret ois suorana. Maksamaanhan en kuitenkaan ala, jos saat näppiksen rikki

-
Ja sit lentää napitmindgame kirjoitti:Väännä suoraksi 8)CloppiWeb kirjoitti:Mitäs itse tekisit samassa tilanteessa? Opiskelijalla kun tuota markkaa ei hirvittävästi ylimääräistä olecarrbon kirjoitti:Aika kyseenalaistahan tuota näppistä on viedä takaisin liikkeeseen, omasta virheestähän tuo johtuu..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)

-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Käyttäisin vanhaa näppäimistöä, ja ostaisin sitten uuden kun olisi taas rahaa ja pitäisin huolen etten kaatuisi toista kertaa?CloppiWeb kirjoitti:Mitäs itse tekisit samassa tilanteessa? Opiskelijalla kun tuota markkaa ei hirvittävästi ylimääräistä olecarrbon kirjoitti:Aika kyseenalaistahan tuota näppistä on viedä takaisin liikkeeseen, omasta virheestähän tuo johtuu..
Moraalistasihan se on kiinni yritätkö saada tuota liikkeeseen palautettua... mutta jos yrität, niin älä hyvä mies tule siitä tänne foorumille kertoilemaan..
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Noh aika yksinkertaista elektroniikkaa näppiksissä yleensä on.. loppujen lopuksi. Tuskin se rikki on mennyt. Tämä on minun 90% varma mutu. Eihän tuo ole korkeintaan ku jotain 2-4mm vääntyny. Kauneusvirhe. Jonka vääntäisin suoraksiCloppiWeb kirjoitti:
Ja sit lentää napit. Eihän mua toi vääntyminen haittaa. Se ei vaikuta kirjoittamiseen mitenkään. Näppis ei heilu eikä natise. Huolestuttaa vaan että se ei vaan toimi

-
Opiskelijoita tässä on itse kukin, mutta ei se silti tarkoita että pitäis tuollaiseen kusetukseen ruveta, koska sitähän se olisi.. Odotat siihen asti että voit testata toimiiko, jos toimii niin hyvä, jos ei, niin pärjää ilman kunnes saat rahaa.CloppiWeb kirjoitti:Mitäs itse tekisit samassa tilanteessa? Opiskelijalla kun tuota markkaa ei hirvittävästi ylimääräistä olecarrbon kirjoitti:Aika kyseenalaistahan tuota näppistä on viedä takaisin liikkeeseen, omasta virheestähän tuo johtuu..
-
Ketä tässä kusetetaan. Tilasin Macbook Pron:n ja jälkeen päin huomasin että saan oma HP:n 30" toimimaan ainoastaan Applen tarjoamalla MinidisplayPort to Dual-Link DVI adapterilla joka maksaa 100 euroa. Edelliseen malliin Pro:sta saman näytön sai kiinnii minkä valmistajan vaan Dual-Link DVI kaapelilla, joita mulla tuli näytön mukana 2 kpl. Jengi on vielä sanonut että adapteri on buginen.carrbon kirjoitti:Opiskelijoita tässä on itse kukin, mutta ei se silti tarkoita että pitäis tuollaiseen kusetukseen ruveta, koska sitähän se olisi.. Odotat siihen asti että voit testata toimiiko, jos toimii niin hyvä, jos ei, niin pärjää ilman kunnes saat rahaa.CloppiWeb kirjoitti:Mitäs itse tekisit samassa tilanteessa? Opiskelijalla kun tuota markkaa ei hirvittävästi ylimääräistä olecarrbon kirjoitti:Aika kyseenalaistahan tuota näppistä on viedä takaisin liikkeeseen, omasta virheestähän tuo johtuu..
-
Viesti Kirjoittaja mercury »

-
Näytön sain palkaksi noin kaksi vuotta sitten yhdestä isosta projektista ja uuden koneen osta myymällä vanhoja TOIMIVIA romujani pois ja tietysti käyttämällä osan valtion takaamasta opintolainasta huolimatta siitä että tälläkin hetkellä teen lopputyötä, töitä omalla toiminimellä ja kaiken kukkuraksi olen 5 pv. viikosta työharjoittelussa nälkäpalkalla yhdessä digitaalista mediaa tuottavassa yrityksessä! Kyllä sitä nyt per!"#% töitäkin tehdään noitten kamojen eteen!mercury kirjoitti:Vai että opiskelijalla ei ole hirveästi ylimääräistä markkaa. Lähes 4000 euroa pelkässä koneessa ja 30" Pro-näytössä, mutta kun hajotat näppiksen itse, pitää yrittää ujuttaa se takaisin liikkeeseen.

-
Hyvä pointti muutes. Harvalla palkansaajallakaan ei ole varaa moiseen.mercury kirjoitti:Vai että opiskelijalla ei ole hirveästi ylimääräistä markkaa. Lähes 4000 euroa pelkässä koneessa ja 30" pro-näytössä, mutta kun hajotat näppiksen itse, pitää yrittää ujuttaa se takaisin liikkeeseen.
Mutta jos toi näppis toimii eikä haittaa menoa mitenkään, niin kait sitä vaan voi käyttää? Ei kait sitä toimivana tartte kauppaan yrittää viedä. Use the Force ja väännä suoraksi. Tai laita reppuun ja vedä raitiovaunukiskoihin toisesta suunnasta niin saattaa suoristua silläkin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Näinkö haluat että sinuakin kusetettaisiin vaikkapa ostaessasi jotain käytettyä tavaraa? Ei voi kuin ihmetellä että tällaisia kommentteja joku päästää näpeistään. Ilmeisesti moraali on katoavaa kansanperinnettä.HopeinenQ kirjoitti:Jos paketissa ei ole mitään tuohon liittyvää, niin vaihtoon vain.
-Harri
-
Eli sen takia, että Apple on päättänyt tehdä noin, sinä päätät kusettaa kivijalkaliikettä? Miksi et ottanut alunperin selvää, miten sen näytön kytkeminen onnistuu? Jos markkaa ei ylimääräistä kamalasti ole ja tehdään yli tonnin ostoksia, niin silloin asioista luulisi ottavan selkoa alunperin..CloppiWeb kirjoitti:Ketä tässä kusetetaan. Tilasin Macbook Pron:n ja jälkeen päin huomasin että saan oma HP:n 30" toimimaan ainoastaan Applen tarjoamalla MinidisplayPort to Dual-Link DVI adapterilla joka maksaa 100 euroa. Edelliseen malliin Pro:sta saman näytön sai kiinnii minkä valmistajan vaan Dual-Link DVI kaapelilla, joita mulla tuli näytön mukana 2 kpl. Jengi on vielä sanonut että adapteri on buginen.carrbon kirjoitti:Opiskelijoita tässä on itse kukin, mutta ei se silti tarkoita että pitäis tuollaiseen kusetukseen ruveta, koska sitähän se olisi.. Odotat siihen asti että voit testata toimiiko, jos toimii niin hyvä, jos ei, niin pärjää ilman kunnes saat rahaa.CloppiWeb kirjoitti:Mitäs itse tekisit samassa tilanteessa? Opiskelijalla kun tuota markkaa ei hirvittävästi ylimääräistä olecarrbon kirjoitti:Aika kyseenalaistahan tuota näppistä on viedä takaisin liikkeeseen, omasta virheestähän tuo johtuu..
-
No en tietenkään - mähän palauttaisin sen. Vai miten pitäisi tehdä?harri kirjoitti: Näinkö haluat että sinuakin kusetettaisiin vaikkapa ostaessasi jotain käytettyä tavaraa?
Kyllä. Ja tämä tulee esiin monta kertaa vakavammissa asioissa kuin Applen design näppäimistössä.harri kirjoitti:Ilmeisesti moraali on katoavaa kansanperinnettä.
-Mikko
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Mikäs tässä nyt näin paljon ihmisiä hiertää? Miten esim. kukaan voi tietää että tämä näppäimistö toimii vaikka en olisi kaatunutkaan pyörällä? Mistä kukaan voi tietää että tämä kyseinen näppäimistö olisi saanut osumaa jo silloin kun sitä rahdattiin Suomeen. Faktahan on että niin Apple, Applen jälleenmyyjät kuin itse loppuasiakas tavoittelevat omaa etuaan. Mikään tässä maailmassa ei tule ilmaiseksi. Mitäs esim. jos joku täysin tuntematon ihminen olisi vahigossa törmännyt minuun ja tästä johtuen olisin kaatunut. Kysymys olisi ollut ihan täysin inhimillisestä virheestä. Kenet olisin silloin laittanut maksamaan? Kenellä se tuntuu vähiten?Eli sen takia, että Apple on päättänyt tehdä noin, sinä päätät kusettaa kivijalkaliikettä? Miksi et ottanut alunperin selvää, miten sen näytön kytkeminen onnistuu? Jos markkaa ei ylimääräistä kamalasti ole ja tehdään yli tonnin ostoksia, niin silloin asioista luulisi ottavan selkoa alunperin..
Ja oikeasti, kärpäsestä on tässä ketjussa tehty härkänen.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka