Lappeenrannan Veikon Koneesta, 32G valkoinen heti kun ensimmäinen laite tulee sinne. Eli varmaan joskus 2167, haen sieltä sit rakettirepulla lentäen. prööööm pröööööm Mä haluan sen nyt heti
Hain eilen (13.8) Jyväskylän sonera-kaupasta 32GB white...
Olin tilannut ennakkoon jo silloin ensimmäisenä mahdollisena päivänä ja kyselin vähän että onko paljonkin saatavuusongelmia.
Myyjän mukaan 'ihan tarpeeksi', edellisessä erässä oli tullut KOLME !!!! puhelinta...ja niitäkin oli odoteltu melko pitkään
Eipä tuo nyt suuri ihme ole että koneet eivät ole heti alussa kaikille riittäneet jos vaikka tätä uutista lukee. On muutamassa maassa julkaistu samaan aikaan. Ei mikään iso firma osaa arvioida paljonko koneita menee alussa kaupaksi noin valtavalla alueella.
Vaikka onkin jo vanha uutinen.
"3G-iPhone tulee myyntiin Suomessa heinäkuun 11. päivänä. Suomi on 22 maan joukossa, jossa uusi iPhone-malli tulee myyntiin ennen muita. 3G-iPhone tullaan julkaisemaan Applen mukaan kaikkiaan 70 maassa muutaman seuraavan kuukauden aikana. 8 gigan mallin hinta tulee olemaan USA:ssa 199 dollaria (n. 130e) ja 16 gigan version 299 dollaria (n. 190e). Suomen hinnoista ei ole vielä tietoa. TeliaSonera ilmoitti jo aiemmin tuovansa iPhonen Suomeen. Applen tiedotteen mukaan TeliaSonera alkaa vastaanottaa puhelimen ennakkovarauksia pian.
Heinäkuun alkupuolella 3G-iPhone tulee Suomen lisäksi myyntiin Australiassa, Itävallassa, Belgiassa, Kanadassa, Tanskassa, Ranskassa, Saksassa, Hong Kongissa, Irlannissa, Italiassa, Japanissa, Meksikossa, Hollannissa, Uudessa-Seelannissa, Norjassa, Portugalissa, Espanjassa, Ruotsissa, Sveitsissä, Englannissa ja Yhdysvalloissa."
puerco kirjoitti:Ei mikään iso firma osaa arvioida paljonko koneita menee alussa kaupaksi noin valtavalla alueella.
Höpöhöpö. Kysyntäennusteiden laatiminen on isojen firmojen ydinosaamista, kyllä ne Applella tietävät suht tarkkaan paljonko ihmiset noita puhelimia ostaa varsinkin kun tämä on jo kolmas iPhone. Tässä kyse nyt lähinnä siitä, että Apple on ollut mobiilibisneksessä vasta niin vähän aikaa mukana, ettei sillä ole samanlaista logistiikka- ja alihankkijaverkostoa kuin esimerkiksi Nokialla. Jos Applen varastossa olisi puhelimia, niin kyllä ne saataisiin tänne tarvittaessa vaikka päivässä. Mutta kun ne puhelimet ovat vielä jossain kiinalaisella tuotantolinjalla taikka jonkun rahtilaivan konteissa, niin tyhjästä on paha nyhjästä.
Ei tämä tilanne ole oikeastaan kenenkään syy. Ainut asia josta tässä voi olla oikeasti vihainen on Soneran kusema varaussysteemi ja surkea viestintä.
puerco kirjoitti:Ei mikään iso firma osaa arvioida paljonko koneita menee alussa kaupaksi noin valtavalla alueella.
Höpöhöpö. Kysyntäennusteiden laatiminen on isojen firmojen ydinosaamista, kyllä ne Applella tietävät suht tarkkaan paljonko ihmiset noita puhelimia ostaa varsinkin kun tämä on jo kolmas iPhone. Tässä kyse nyt lähinnä siitä, että Apple on ollut mobiilibisneksessä vasta niin vähän aikaa mukana, ettei sillä ole samanlaista logistiikka- ja alihankkijaverkostoa kuin esimerkiksi Nokialla. Jos Applen varastossa olisi puhelimia, niin kyllä ne saataisiin tänne tarvittaessa vaikka päivässä. Mutta kun ne puhelimet ovat vielä jossain kiinalaisella tuotantolinjalla taikka jonkun rahtilaivan konteissa, niin tyhjästä on paha nyhjästä.
Ei tämä tilanne ole oikeastaan kenenkään syy. Ainut asia josta tässä voi olla oikeasti vihainen on Soneran kusema varaussysteemi ja surkea viestintä.
Komppaan tätä täysin!Ei varmasti ole apple:lle tullut yllätyksenä tämä luurin suosio.Ensimmäisen puhelimen kohdalla näin on voinut olla,muttei enää kolmannen.
Toisaalta Suomi ei varmaankaan ole kärjessä, kun Applella priorosoidaan maiden tärkeysjärjestystä, kenelle niitä puhelimia menee.
"You never get a second chance to make a first impression"
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
annucca kirjoitti:Vihdoin se odotettu soitto tuli, kävin juuri noutamassa valkoisen 16 gigaisen. Liikkeen kaapissa näytti olevan pelkkiä valkoisia n. 10 kappaletta.
annucca kirjoitti:Vihdoin se odotettu soitto tuli, kävin juuri noutamassa valkoisen 16 gigaisen. Liikkeen kaapissa näytti olevan pelkkiä valkoisia n. 10 kappaletta.
Mistä kävit noutamassa?
Aa, se unohtui mainita. Eli Tampereen Sonera-kauppa. Viime viikolla olin jonotussijalla 30, eli suht nopeasti kuitenkin sain.
Mistä kävit noutamassa?
Aa, se unohtui mainita. Eli Tampereen Sonera-kauppa. Viime viikolla olin jonotussijalla 30, eli suht nopeasti kuitenkin sain.
Itse tuli käytyä juuri Soneran Myllyn pisteessä ja siellä olin 2vk jälkeen edennyt mahtavat 2 pykälää sijalle 4. Eli toisin sanottuna saaneet 2 puhelinta 2vk:ssa.
Viikko sitten netin kautta tilanneena, tilanne näyttää hiukan lohduttomalta. Soitin myyntipalveluun varmistaakseni tilauksen perille menon. Ja samalla tiedustelin tilannetta miltä tämä puhelinten toimitus ylipäätänsä näyttää nii sano että kyllä se sinne lokakuulle menee. Ja siihen vielä varmaan tulee muutamat viikot päälle. Odottavan aika on pitkä..........
Vanha kunnon Finnairin slogan "illaksi kotiin" herkällä sinfoniamusiikilla höystettynä toimii tässäkin: "iPhone jouluksi kotiin"
Mun mielestä hauskinta on nuo aina päivän välein vaihtuvat kommentit uusista eristä, jotka tulee Soneran mukaan silloin ja tällöin tai to-pe...jne. Mä kuulin juuri Laihian Sonera-pisteestä, että perjantaina tulisi iso lähetys Applelta, jossa on kaikkien ennakkovaranneiden, - ostaneiden ja uusien tilaajien puhelimet, eli Soneran lupaus elokuun puolivälistä pitäisi sittenkin paikkansa
Että perjantaina tulee, vai ehkä tulee, asiakaspalvelussa ja Myyrmannin Sonera-pisteessä ei asiasta tiedetty mitään :/
Mid-2010 MacBook Pro 15" i7 - iPad Mini Retina 32GB WiFi - iPad 3 WiFi 64 GB
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
sebulban kirjoitti:Hain eilen (13.8) Jyväskylän sonera-kaupasta 32GB white...
Olin tilannut ennakkoon jo silloin ensimmäisenä mahdollisena päivänä ja kyselin vähän että onko paljonkin saatavuusongelmia.
Myyjän mukaan 'ihan tarpeeksi', edellisessä erässä oli tullut KOLME !!!! puhelinta...ja niitäkin oli odoteltu melko pitkään
Tänään hain 32GB Whiten samasta Jyväskylän kaupasta. Mustan varasin, mutta liikkeeseen oli tullut vain valkoisia (ja 1 kpl 16GB mustaa), joten ystävällinen myyjä ehdotti valkoista tilalle. Kuorethan tuohon menee samantien päälle, joten yks hailee värin kanssa =)
Pöydälle jäi vielä kurkkimiseni perusteella 3x 32GB white varattuna ja 2x 16GB (m + v) ilman päällä olevaa lappua. Aika tipottain tuntuu tulevan liikkeisiin luurit...
Soitin juuri applen tukinumeroon, ja siellä sanottiin ettei applen asiakaspalvelijatkaan tiedä milloin ja minkä suuruisia eriä Apple lähettää minnekkin. Apple pitää kuulemma tämän tiedon salassa. Soitin myös Myyrmannin Sonera-pisteeseen jossa sanottiin että joku aamu on saattanut tupsahtaa neljä iPhonea, joita he sitten jonon mukaan myyvät pois. Elikkä tän perusteella voisi sanoa ettei kukaan tiedä milloin ja mitä tulee Applen suunnalta.. En tiedä osuinko oikeaan topicciin, saa siirtää
Edit: Saadaan vain toivoa isompia eriä, mitä nyt Laihialle huomiseksi luvattiin...
Mid-2010 MacBook Pro 15" i7 - iPad Mini Retina 32GB WiFi - iPad 3 WiFi 64 GB
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
Sonera kauppa Itäkeskus ja sija 5, kuten viime viikon keskiviikkonakin. Reilun viikon aikana ei ole liikkeeseen tullut siis yhtään valkoisia 32 gb puhelimia. Masentavaa.
Nyt taas kiinnostaisi tietää, että mihin aikaan jengi tilasi/osti puhelimen ennakkoon Soneran Verkkokaupasta? Itse tein tilaukseni heti ensimmäisenä päivänä n. klo 14. Koittaisin tällä hieman kartoittaa, olenko "ensimmäisten" joukossa vai tuliko tilauksia heti aamusta paljonkin.
Spyge kirjoitti:Nyt taas kiinnostaisi tietää, että mihin aikaan jengi tilasi/osti puhelimen ennakkoon Soneran Verkkokaupasta? Itse tein tilaukseni heti ensimmäisenä päivänä n. klo 14. Koittaisin tällä hieman kartoittaa, olenko "ensimmäisten" joukossa vai tuliko tilauksia heti aamusta paljonkin.
Itse tein ensimmäisenä päivänä n. klo 22. Laitahan Spyge tänne heti viestiä, kun alkaa sun iLuurista kuulumaan, niin tietää itsekin sitten alkaa odottelemaan
Spyge kirjoitti:Nyt taas kiinnostaisi tietää, että mihin aikaan jengi tilasi/osti puhelimen ennakkoon Soneran Verkkokaupasta? Itse tein tilaukseni heti ensimmäisenä päivänä n. klo 14. Koittaisin tällä hieman kartoittaa, olenko "ensimmäisten" joukossa vai tuliko tilauksia heti aamusta paljonkin.
ite tein kanssa heti ekanapäivä ja eilen soittelin aspaan ja siellä sanottiin että olen ensimmäisten joukossa ja että puhelimia aletään lähettelemään joskus viikon-kahden viikosn päästä.
HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95
Google Nexus ONE -> CyanogenMod 6.0 Stable
Tulossa -> Desire HD <3
Laitetaan nyt tämä sama viesti tännekkin ketjuun....
hyviä uutisia verkkotilanneille! Soittelin juuri Soneran myyntipalveluun ja sain kuulla, että minun puhelimeni on lähetetty ja se on lajittelussa Tampereella. Sain jopa seurantakoodin.
Tilasin laitteen 9.7. ja olin tehnyt ennakkovarauksen ensimmäisellä lomakkeella.
Oletko maksanut luurisi ennakkoon? Itse tilasin viikon jälkeesi luurin verkkokaupasta, mutten maksanut luuria. Josko se iLuuri vielä tän kuun puolella tulis postista.
nevate kirjoitti:Laitetaan nyt tämä sama viesti tännekkin ketjuun....
hyviä uutisia verkkotilanneille! Soittelin juuri Soneran myyntipalveluun ja sain kuulla, että minun puhelimeni on lähetetty ja se on lajittelussa Tampereella. Sain jopa seurantakoodin.
Tilasin laitteen 9.7. ja olin tehnyt ennakkovarauksen ensimmäisellä lomakkeella.