nevate kirjoitti:Laitetaan nyt tämä sama viesti tännekkin ketjuun....
hyviä uutisia verkkotilanneille! Soittelin juuri Soneran myyntipalveluun ja sain kuulla, että minun puhelimeni on lähetetty ja se on lajittelussa Tampereella. Sain jopa seurantakoodin.
Tilasin laitteen 9.7. ja olin tehnyt ennakkovarauksen ensimmäisellä lomakkeella.
Tätä varten piti ihan rekisteröityä tänne.
Luuri on valkoinen 16Gb.
JEEEEEE Vihdoinkin hyviä uutisia!
Oijoi tää ois kyllä nannaa jos ois jo tulossa.. itekki tosiaan tilasin 9.7. melkein pakko huomenna soittaa ja kysästä omaa laitte jos sais vaikka myös koodin.
IPhone 3G S 32GB
IPhone 4 16GB
IPhone 4S 16GB
Ipad 2 16GB
Macbook Pro
Itse laiton nimeni Lappeenrannan Veikonkoneen listalle heinäkuun loppupuolella, jouduin sijalle 7. Muuten ei olisi ihmeenpää kiirettä, mutta kun vanha 3G kävi uimakoulussa, nyt joutuu kituuttamaan Nokialaisella kunnes puhelin saapuu... Hevosmiesten tietotoimiston mukaan hieman ennen Elokuun alkua tilatut puhelimet saapuu Marraskuun toisella viikolla.
hyviä uutisia verkkotilanneille! Soittelin juuri Soneran myyntipalveluun ja sain kuulla, että minun puhelimeni on lähetetty ja se on lajittelussa Tampereella. Sain jopa seurantakoodin.
Tilasin laitteen 9.7. ja olin tehnyt ennakkovarauksen ensimmäisellä lomakkeella.
Luuri on valkoinen 16Gb.
Oijoi tää ois kyllä nannaa jos ois jo tulossa.. itekki tosiaan tilasin 9.7. melkein pakko huomenna soittaa ja kysästä omaa laitte jos sais vaikka myös koodin.
Saattaapi myyntipalvelussa olla huomenna vähän ruhkaa Ajattelin että olisin laittanut sähköpostia mutta eihän noita osoitteita ole missään. Itsekkin tilasin 9.7 16 gigan mustan mallin. Liittymän siirto on ajoitettu ensi viikon tiistaille, joten toivotaan että siihen mennessä puhelinkin olisi jo ehtinyt...
Luuri on valkoinen 16Gb.
Saattaapi myyntipalvelussa olla huomenna vähän ruhkaa Ajattelin että olisin laittanut sähköpostia mutta eihän noita osoitteita ole missään. Itsekkin tilasin 9.7 16 gigan mustan mallin. Liittymän siirto on ajoitettu ensi viikon tiistaille, joten toivotaan että siihen mennessä puhelinkin olisi jo ehtinyt...
heh joo voi olla, että on vähän kyllä ruuhkaa mut ei kait se mitään.. työaikaahan siinä vaan menee
IPhone 3G S 32GB
IPhone 4 16GB
IPhone 4S 16GB
Ipad 2 16GB
Macbook Pro
Oulun Sonera -kaupasta.
Noudan heti kun soittavat. Alusta asti olin sijalla kolme, kertoivat jo että niitä on tulossa pian ja kovasti odotinki jo.
Ei puhelinta sitten kuulunut ja soitin toissa viikolla ja kertoivat että valkoisia 16GB oli tullut myymälään... 2 kappaletta.
Eli nyt sijalla 1 mutta ei tietoa milloin tulossa seuraava hurja erä luureja.
tais sitten olla "huuhaata" mitä sanottiin puhelimessa kun tiedustelin iphone 3gs saatavuutta. sanottiin että 2-4viikkoa ja nyt kun kävin tuolla soneran sivuilla niin luki että syyskuun lopussa toimitetaan 31/7 jälkeen tilanneille puhelimet. hui hai no ei kait tässä auta ku odottaa kerta on jo sopimuksenkin tehnyt 2v etiäpäin.
inf kirjoitti:Tänään soi puhelin ja Myyrmannin sonera piste ilmoitti että oma valkoinen 3GS on noudettavissa. Nyt luuri laturissa ja kädet syyhyää
Millä sijalla olit ennakkovaranneiden kesken? Koska kolme-neljä päivää sitten niitä oli 25 jäljellä, ja olen myymäläjonossa 9. Kaikki info Myyrmannin Sonera-pisteen toiminnasta ilmi, kiits
Mid-2010 MacBook Pro 15" i7 - iPad Mini Retina 32GB WiFi - iPad 3 WiFi 64 GB
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
Soneran verkkotiedote on tosiaan päivitetty, eli tiivistettynä jos ymmärsin oikein:
Ennakkovaranneet: toimitus elokuun puolenvälin aikaan
Ennen 31.7. verkosta ostaneet: toimitus syyskuun aikana
31.7. jälkeen ostaneet: toimitus alkaa syyskuun lopussa
Ite kuulun tuohon keskimmäiseen ryhmään.. hohhoijaa, vielä kestää..
Tulee sitten kun tulee... Jos tulee aiemmin kun odottaa se voi olla mukava ylläri... Tosin vieläkin keljuttaa se alun todella laaduton informointi, myös siitä ennakkovaraus numerosta.
Ps. sitten kun itse ainakin ennakkotilasin vielä sen mustan 32gb mallin niin sitä saa varmaan sitten suosituimpana odottaa pisimpään
Kävin tänään Vaasan Sonera kaupassa viemässä todistuksen ulkomaille muutosta. Samalla huomasin siellä olevan iPhone 3G:n kokeilukappaleen sekä tiskin takana muutaman paketin, jotka odottivat hakijaansa. Suosittelisin Vaasan Rewell centerin Sonera pisteeseen tilanneuts tarkistamaan asian paikan päältä, sillä myyjät olivat koko ajan sen verran kiireellisiä, ettei soitoille aikaa jää..
iPhone 3Gs 16gb white(unlocked by Sonera)
iPhone 2G 8gb USA
iPod mini grey 4gt
Soittelin juuri aspaan ja puhelin ei ole matkalla vielä, yleinen tieto kuulemma on että tämän kuun lopussa tai syyskuun alussa pitäs tulla, mut jotain hyvää kuitenki, sain data tehon vanhaan liittymään sillä tarjoushinnalla elikkä pääsee sitten pyörittään kunnon nopeudella tuota nettiä kun saa sen pirun luurin kouraan. Ei kait tässä auta sitten ku odotella ja kattoa millon se sieltä sitte postiin kolahtaa.
IPhone 3G S 32GB
IPhone 4 16GB
IPhone 4S 16GB
Ipad 2 16GB
Macbook Pro
Lereik kirjoitti:Soittelin juuri aspaan ja puhelin ei ole matkalla vielä, yleinen tieto kuulemma on että tämän kuun lopussa tai syyskuun alussa pitäs tulla, mut jotain hyvää kuitenki, sain data tehon vanhaan liittymään sillä tarjoushinnalla elikkä pääsee sitten pyörittään kunnon nopeudella tuota nettiä kun saa sen pirun luurin kouraan. Ei kait tässä auta sitten ku odotella ja kattoa millon se sieltä sitte postiin kolahtaa.
Itse tilasin oman mustan 16gb ässäni 11.8. puhelimitse ja sain myös puhuttua itselleni ton data kuukausi + teho plus paketin hintaan 9,90e/kk. Nopeus on jo kytkeytynyt, koska speedtest.netissä saanut jo mitattua 250kt/s nopeuksia. Ja ihan näppärää, että oma vuoden sopimus alkoi jo nyt, niin pääsee sitten orjuudesta nopeammin eroon. Toisaalta ensi vuonna varmaan sama homma, eli vanha myyntiin ja uusi omena taskuun.
Psaikke kirjoitti:Soneran verkkotiedote on tosiaan päivitetty, eli tiivistettynä jos ymmärsin oikein:
Siis voiko joku nyt selventää: kuuluvatko sekä ensimmäisellä ja toisella nettilomakkeella varanneet tuohon "ennakkovaranneet" ryhmään?
Psaikke kirjoitti:Soneran verkkotiedote on tosiaan päivitetty, eli tiivistettynä jos ymmärsin oikein:
Siis voiko joku nyt selventää: kuuluvatko sekä ensimmäisellä ja toisella nettilomakkeella varanneet tuohon "ennakkovaranneet" ryhmään?
Itse ymmärsin aspan henkilön puheesta, että kuluu. Korjatkaa jos olen väärässä
IPhone 3G S 32GB
IPhone 4 16GB
IPhone 4S 16GB
Ipad 2 16GB
Macbook Pro
inf kirjoitti:Tänään soi puhelin ja Myyrmannin sonera piste ilmoitti että oma valkoinen 3GS on noudettavissa. Nyt luuri laturissa ja kädet syyhyää
Millä sijalla olit ennakkovaranneiden kesken? Koska kolme-neljä päivää sitten niitä oli 25 jäljellä, ja olen myymäläjonossa 9. Kaikki info Myyrmannin Sonera-pisteen toiminnasta ilmi, kiits
En tiedä omaa sijoitustani, enkä muutenkaan kerinnyt juuri kysellä kun oli valtava kiire keritä treeneihin
omega kirjoitti:varaus 10.7.09 kello 10.30 soneran liikkeestä keravalla ei tietoa koska olisi nouto ehkä tässä kuussa . 8)
mailasin juuri kauppaan ja sai tälläisen vastauksen.
-
Hei,
Applen toimitukset ovat todella pienet tällä hetkellä, aikaa en uskalla luvata, mutta arvioitu toimitus saattaa mennä jopa elo-syyskuun vaihteeseen. Ilmoitamme kun laitetta on saatavilla.
Soneralla alkaa olla kiperät paikat niiden asiakkaiden kanssa, jotka ovat jo maksaneet tuotteen tai tehneet sitovan tilauksen kuukausierissä. Sonera on velvoitettu palauttamaan rahat takaisin asiakkaille, mikäli 30 päivän kuluessa tilauksesta, tai tässä tapauksessa 31.7 lasien ei 30 päivän sisällä tuotetta pystytä toimittamaan.
Mielenkiintoista nähdä alkaako tuossa loppukuusta tulemaan yhteydenottoja, vieläkö tilauksen haluaa pitää vai ei. Tilausvahvistuksessa toimitusajaksi on arvioitu 2-4 viikkoa, joten muuta ei ole sovittu ks. kuluttajasuojalaki.
"Viivästyksellä on etämyynnissä takaraja
Toisin kuin tavanomaisessa kaupankäynnissä, etämyynnissä on laissa asetettu takaraja tuotteen toimitukselle. Jos toimitusajasta ei ole muuta sovittu, tuote pitää toimittaa tilaajalle viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksesta.
Jos toimitus viivästyy ja hinta on maksettu, rahat on palautettava tuon 30 päivän kuluessa. Etämyynnissä yrittäjä voi toimittaa tilaajalle korvaavan tuotteen, mutta tästä pitää kertoa toimitusehdoissa. Korvaavan tuotteen pitää aidosti vastata tilattua tuotetta käyttötarkoitukseltaan, laadultaan ja hinnaltaan."
Lähde: Kuluttajavirasto
Viimeksi muokannut SbY, 14.8.2009 klo 11.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Claptrack kirjoitti:Soitin juuri applen tukinumeroon, ja siellä sanottiin ettei applen asiakaspalvelijatkaan tiedä milloin ja minkä suuruisia eriä Apple lähettää minnekkin. Apple pitää kuulemma tämän tiedon salassa. Soitin myös Myyrmannin Sonera-pisteeseen jossa sanottiin että joku aamu on saattanut tupsahtaa neljä iPhonea, joita he sitten jonon mukaan myyvät pois. Elikkä tän perusteella voisi sanoa ettei kukaan tiedä milloin ja mitä tulee Applen suunnalta.. En tiedä osuinko oikeaan topicciin, saa siirtää
Edit: Saadaan vain toivoa isompia eriä, mitä nyt Laihialle huomiseksi luvattiin...
Kröhöm.. Missasiko joku tämän viestin? Vai tietääkö joku oikeasti näistä toimitusajoista paremmin?
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
Vanha kunnon Finnairin slogan "illaksi kotiin" herkällä sinfoniamusiikilla höystettynä toimii tässäkin: "iPhone jouluksi kotiin"
Mun mielestä hauskinta on nuo aina päivän välein vaihtuvat kommentit uusista eristä, jotka tulee Soneran mukaan silloin ja tällöin tai to-pe...jne. Mä kuulin juuri Laihian Sonera-pisteestä, että perjantaina tulisi iso lähetys Applelta, jossa on kaikkien ennakkovaranneiden, - ostaneiden ja uusien tilaajien puhelimet, eli Soneran lupaus elokuun puolivälistä pitäisi sittenkin paikkansa
Miten oli Laihialla, näkykö niitä puhelimia, vai oliko se "perjantaina pitäisi tulla isompi erä applelta"? Onko kukaan saanut tänään soittoa?
tuleekohan iphoneja olemaan just sen verran mitä on menekkiä soneralla.? eli ei siis ota sitä hyllytavaraksi kuten SE tai nokia on.? vähän tuntuu siltä jos kerta tulee "pieniä eriä" 3-4 hassua luuria per toimitus.?
Soittelin aspaan, kun olen elokuun viimeisen viikon reissussa ja en halua, että vanha liittymä lakkaa siirron johdosta toimimasta reissussa olessa.
Olen siis tilannut 32 Gb mustan 9.7 klo 12 verkkokaupasta ja sitä ennen oli ollut nimi siinä ekassa lomakkeessa. Aspan täti katto jostain tietokannasta (eli veti hatusta) ja lupaili toimitusta elokuun viimeiselle tai syyskuun ensimmäiselle viikolle. Siinä sitten menee vielä 5 päivää ennenkuin liittymä siirtyy.
Ja pyynnöistäni huolimatta eivät voi kuulemma lähettää sim-korttia etukäteen ja siirtää liittymään. Vaan simmi tulee sitten vasta puhelimen mukana.
Mutta mutta, itseäni ei kyllä tuo harmita. Ens viikolla reissuun ja sit ku sieltä tulee takas ni uus puhelin onkin varmaan saapunut. Ja parempihan se on Span rata-alueelle hävittää kännissä tää vanha 1st gen iPhone eikä sitä uutta...
Kuinkahan Sonera on hoitanut ennakkovarauslistojen mukaisen järjestyksen sen jälkeen, kun listat ovat menneet jälleenmyyntipisteisiin. Nythän luurin varanneet ovat oman jämynsä paperilistalla ja luureja tuntuu menevän mielivaltainen määrä minne milloinkin sattuu. Eli tuurista kiinni, milloin tuon puhelimen saa itselleen.