GPS ja tiedonsiirtomaksut?
-
GPS ja tiedonsiirtomaksut?
Viesti Kirjoittaja juusto »
Nyt rupesin kuitenkin miettimään, että kuinkas paljon tuota GPS-paikannusta käyttäessä siirtyy dataa? Meinaan, että riittääkö se tarjouksena liittymään kuuluva 20 Mt/kuukausi (Data porras maksuton tähän asti) minkämoiseen käyttöön?
Puhelinta olisi muuten tarkoitus käyttää käytännössä pelkästään Wlan-verkoissa, joten sen takia jätin ottamatta tuon Data kuukausi -paketin tarjouksesta huolimatta.
-
Re: GPS ja tiedonsiirtomaksut?
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Itse olen vähän aikaa yrittänyt käyttää Telefinlandin 30 Gt kännykkänettiä. Ainoastaan yhtenä kuukautena on riittänyt tuo 30 Gt, muina kuukausina on mennyt kaksi 30 Gt satsia. Telefinlandilla oli kuitenkin etuna, että yksi 30 Gt maksaa 4,90 ja toinen saman verran. Ensi viikolla siirrynkin Saunalahdelle ja kuukausidataan.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Toki A-GPS:stä syntyy kuluja kanssa, mutta erittäin vähän..
Anyway, kyllä olisi kannattanut se datapaketti ottaa...
-
Soneran sekavien sivujen perusteella noita datapaketteja pystyy lisäämään liittymään myös jälkikäteen. Onko tietoa tuleeko tämä paljonkin kalliimmaksi kuin nyt voimassa oleva Data kuukausi -tarjous?
-
Suosittelen tutustumaan myös Soneran sivubisnekseen eli TeleFinlandiin. Kortti ja data ym. toimii ongelmitta ilman mitään unlockeja tai jailbreikkejä. Irtisanot vain sen datapaketin ja maksat Soneralle 1,99 kuussa. Ainoa harmi on, ettet saa sitä Soneran korttiin menevää numeroa ulos, vaan joudut ottamaan uuden numeron.juusto kirjoitti:Uuh, tässähän alkaa miltei kaduttaa...
Soneran sekavien sivujen perusteella noita datapaketteja pystyy lisäämään liittymään myös jälkikäteen. Onko tietoa tuleeko tämä paljonkin kalliimmaksi kuin nyt voimassa oleva Data kuukausi -tarjous?
-
TeleFinland-kikkailuakin mietin, mutta minun käytössäni noilla liittymillä ei varmaankaan tulisi hintaeroa kuin pari euroa kuukaudessa, joten olen ihan tyytyväinen tähän Soneraankin.
Kiitoksia kaikille neuvoista! Nyt vain pariksi kuukaudeksi odottelemaan uutta luuria...
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Huomasithan Soneran tarjouksen eli 9,90€/kk Rajaton Data Teho plus (= maksiminopeus)?juusto kirjoitti:No juu, soitin sitten Soneran asiakaspalveluun ja sain liitettyä sen paketin vielä jälkikäteen liittymään.
TeleFinland-kikkailuakin mietin, mutta minun käytössäni noilla liittymillä ei varmaankaan tulisi hintaeroa kuin pari euroa kuukaudessa, joten olen ihan tyytyväinen tähän Soneraankin.
Kiitoksia kaikille neuvoista! Nyt vain pariksi kuukaudeksi odottelemaan uutta luuria...
-
Viesti Kirjoittaja Mansku »
-
Viesti Kirjoittaja jukjuv »
http://iphoneindia.gyanin.com/tag/maps-offline/
http://www.offmaps.com/
http://www.speedyshare.com/706968539.html
http://www.juvankoski.com
-
Viesti Kirjoittaja TupeN »
Heh, 30 Gt paketilla voisikin jo pärjätä 8) , mutta korjataan, että se Telefinlandin nettipaketti on 30Mt/kk ja itsekkin yritin selvitä sillä. Kävi kuitenkin niin, että huomasin, että iPhone on tehty surffailua ja netin käyttöä varten joten parin päivän päästä muutin paketin rajoittamattomaan.McPekkis kirjoitti:GPS-paikannuksessa syntyy aika paljonkin verkkoliikennettä, koska karttaohjelman kartat ladataan aina verkosta, ne eivät ole puhelimessa tallessa. Riippuu aktiivisuudestasi, mutta kun tuo Dataporras ei varoita, milloin se on loppu, vaan jatkaa lataamista kalliilla hinnalla.
Itse olen vähän aikaa yrittänyt käyttää Telefinlandin 30 Gt kännykkänettiä. Ainoastaan yhtenä kuukautena on riittänyt tuo 30 Gt, muina kuukausina on mennyt kaksi 30 Gt satsia. Telefinlandilla oli kuitenkin etuna, että yksi 30 Gt maksaa 4,90 ja toinen saman verran. Ensi viikolla siirrynkin Saunalahdelle ja kuukausidataan.
-
Pistetään vielä paremmaksi eli pari teraa kaupan päälle.TupeN kirjoitti:Heh, 30 Gt paketilla voisikin jo pärjätä 8) , mutta korjataan, että se Telefinlandin nettipaketti on 30Mt/kk ja itsekkin yritin selvitä sillä. Kävi kuitenkin niin, että huomasin, että iPhone on tehty surffailua ja netin käyttöä varten joten parin päivän päästä muutin paketin rajoittamattomaan.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pompelo »
esim. Googlen karttoja kone lataa niitä tarvittaessa koko ajan ja silloin menee ko maksuja. Eli pelkästään oikeilla navigaattoriohjelmilla ja niissä olevissa tallennetúilla kartoilla voit huolettaa käyttää nii
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
A-GPS vie muutama kymmenen tavua per käyttökerta mutta ei todellakaan paljon.Pompelo kirjoitti:Jos käytät (ostat) esim. Navigon 7 softan ja kartat Applestoresta käyttää softa yksinomaan laitteella olevaa GPS:ssää ja mitään datamaksuja ei mene ei Suomessa eikä ulkomailla. AInoastaan silloin kun käytät
esim. Googlen karttoja kone lataa niitä tarvittaessa koko ajan ja silloin menee ko maksuja. Eli pelkästään oikeilla navigaattoriohjelmilla ja niissä olevissa tallennetúilla kartoilla voit huolettaa käyttää nii
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
tuokin on niin käyttäjästä kiinni, itse olen 31.7 jälkeen tuolla laitteella dataa liikutellut reilut 2gigaa, noh, nyt tulee kuukauden tauko kun ei ulkomailla raaski käyttääMansku kirjoitti:Hmm... kyllä toi 20mt riittä hyvin, jos pääasiassa käyttää wlanin kanssa. Mulla on töissä ja kotona wlan ja muualla ei nettiä tule käytettyä kuin satunnaisesti webbiin/spostiin/google maps eikä ole koskaan tuon yli mennyt. Tuohonhan saa sen, että varoittaa tekstiviestillä kun 80% datasta käytetty

-
Viesti Kirjoittaja Rutku »

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka