iPhone 3G S -käyttökokemuksia
-
Re: iPhone 3G S -käyttökokemuksia
Viesti Kirjoittaja Terpower »
Mulla on ollut se siinä lähes alusta asti, enkä tiedä mikä se on.
Osaako kukaan kertoa ?
Toinen asia, että näytön taustavalo sammuilee itsekseen aika ajoin, eikä meinaa saada millään uudelleen päälle.
Ainoastaan "yläoikeeta" räppäämällä tulee taas valot näyttöön. Välillä pitää monta kertaa painella ennen kuin valot syttyvät.
Kellään tällaista ongelmaa ?
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
EDIT: Luurin kuva jossa pisteitä alla:
"Näyttää, että iPhone on asetettu toimimaan
päätteen kanssa. Katso ”iPhonen käyttäminen
TTY-laitteiden (teletype) kanssa” sivulla 159."
Ota tuo pois päältä.
Eikö taustavalo tule home -nappia painamalla myös?
Tuon nukkumismenoajan saa säädetty asetuksista (katso linkittämäni dokkari).
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
-
Kiitos tuosta TTY hommasta, sain luurin kuvan pois.Sherukka kirjoitti:Tässä käyttöohje: http://manuals.info.apple.com/fi_FI/iPh ... toopas.pdf
Ota tuo pois päältä.
Tuo toinen ongelma ei taida liittyä "nukkumaan menoon" koska näytön valot sammuvat myös kesken näppäilyn ja muun käytön.
-
Tarkastin tuon ajastimen ja ei ollut päällä.Terpower kirjoitti:Kiitos tuosta TTY hommasta, sain luurin kuvan pois.Sherukka kirjoitti:Tässä käyttöohje: http://manuals.info.apple.com/fi_FI/iPh ... toopas.pdf
Ota tuo pois päältä.
Tuo toinen ongelma ei taida liittyä "nukkumaan menoon" koska näytön valot sammuvat myös kesken näppäilyn ja muun käytön.
Ihan kuin tuo valoisuuden tunnistin olisi jotenkin sekaisin tai jotain, kun taustavalo sammuu ihan kokonaan, eikä meinaa millään syttyä uudelleen.
Pitää seurata tilannetta....toivottavasti ei ole huollon paikka.
-
-
Joo kytketty on sekin pois.Sherukka kirjoitti:Kytke se valoisuudentunnistin pois asetuksista ja seuraa tilannetta?
Tosi v-mäistä kun kesken käytön näyttö pimenee täysin. Ihme juttu kun muuten toimii täysin.
-
No jos oot tehnyt täyden palautuksen ("Erase all content and settings" puhelimen asetuksista), eikä sittenkään vika poistunut, niin silloinhan tuo on selkeästi rautavika ja eikun puhelin SCF-Huollolle.Terpower kirjoitti:Joo kytketty on sekin pois.Sherukka kirjoitti:Kytke se valoisuudentunnistin pois asetuksista ja seuraa tilannetta?
Tosi v-mäistä kun kesken käytön näyttö pimenee täysin. Ihme juttu kun muuten toimii täysin.
-
Joo sekin on tullut tehtyä.Xaeron kirjoitti:No jos oot tehnyt täyden palautuksen ("Erase all content and settings" puhelimen asetuksista), eikä sittenkään vika poistunut, niin silloinhan tuo on selkeästi rautavika ja eikun puhelin SCF-Huollolle.Terpower kirjoitti:Joo kytketty on sekin pois.Sherukka kirjoitti:Kytke se valoisuudentunnistin pois asetuksista ja seuraa tilannetta?
Saas nähä miten tuo SCF-huolto tuollaiseen vikaan suhtautuu.... no ainakaan kosteusindikaattori ei ole lauennut, eikä halkeamia ole kuorissa.
Toivottavasti tulee uutta luuria tilalle.
Korjaan nyt vasta laitoin tuon täyden nollauksen käyntiin.
Olinkin aikaisemmin nollannut vaan jotain muuta.
Kuinkahan kauan tätä nollausta mahtaa kestää, kun on jo yli 2 tuntia tuossa itseään buuttaillu.
Ohjeessa kyllä sanotaan, että saattaa kestää 2 tuntia tai ylikin, mutta alkaa jo usko loppua

Tossa se vaan käynnistyy uudelleen ja uudelleen, välillä näytössä omenalogo ja siinä päällä pyörii hitaasti softaympyrä.
Kyllä täytyy sanoa, et imeellisen kauan nollaaminen kestää...
-
Viesti Kirjoittaja Famine »
Lapsettaako teitä täällä foorumilla useinkin vai onko kyse vain foorumin yleisestä keski-iästä?
iPhone 3GS 32GB Black
EVGA X58 SLI Classified, Core i7 975 Extreme Edition 3,33 GHZ, Xigmatek HDT-1283, 2 X EVGA GeForce GTX 295, Corsair 6x2GB DDR3 1600MHz, Corsair 850HX -virtalähde, 2 X 300GB VelociRaptor 10,000RPM.
-
Mites tämä liittyy ketjuun? Asiallisestihan tässä kaikki on käyttäytynyt..Famine kirjoitti:Off Topic
Lapsettaako teitä täällä foorumilla useinkin vai onko kyse vain foorumin yleisestä keski-iästä?
-
Viesti Kirjoittaja Famine »
Mutta asiaan. Ihmeellistä vääntämistä/spekulointia/mollaamista taas havaittavissa edellisen sivun väittelyssä koskien "taskupuheluita". Ei tänne tarvitse kirjoittaa ihan kaikkea mitä sylki suuhun tuo. Tyyliin: "joo mulla on iphone ja sillä en ikinä vahingossa vastaa puheluun koska applen insinöörit on niin helkutan fiksuja kun keksivät, että puheluun vastataan liuttamalla palkkia" Minulla ei ole yksikään Nokia tehnyt taskupuheluita jos näppäinlukko on ollu päällä, vaikka puhelimessa onkin ollut vastaukseen omistetut luuri-näppäimet.
ps. tänään meni jo toinen N82 ahdin valtakuntaan, ei kyllä tule ikävä.
iPhone 3GS 32GB Black
EVGA X58 SLI Classified, Core i7 975 Extreme Edition 3,33 GHZ, Xigmatek HDT-1283, 2 X EVGA GeForce GTX 295, Corsair 6x2GB DDR3 1600MHz, Corsair 850HX -virtalähde, 2 X 300GB VelociRaptor 10,000RPM.
-
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
Otappa ihan rauhallisesti. Tämä on semmoinen keskustelufoorumi, jossa ihmiset esittävät erinnäisistä asioista omia mielipiteitään. Jos dialogin taso ei ole mielestäsi tarpeeksi korkea, voit vaikka hakeutua johonkin Tieteen kuvalehden -foorumille parempaan seuraan.Famine kirjoitti:Viestin alussa luki Off Topic joka viittaa suoraan siihen että ko. viestillä ei ole mitään tekemistä säikeen aiheen kanssa.
Mutta asiaan. Ihmeellistä vääntämistä/spekulointia/mollaamista taas havaittavissa edellisen sivun väittelyssä koskien "taskupuheluita". Ei tänne tarvitse kirjoittaa ihan kaikkea mitä sylki suuhun tuo. Tyyliin: "joo mulla on iphone ja sillä en ikinä vahingossa vastaa puheluun koska applen insinöörit on niin helkutan fiksuja kun keksivät, että puheluun vastataan liuttamalla palkkia" Minulla ei ole yksikään Nokia tehnyt taskupuheluita jos näppäinlukko on ollu päällä, vaikka puhelimessa onkin ollut vastaukseen omistetut luuri-näppäimet.
-
Viesti Kirjoittaja macwan »
Tässä kun vielä odottelen oman Ässän saapumista (tuontitavaraa makaronimaan pojilta) niin komentoida pitää muutamaan huomioon, vaikka omakohtaista käyttökokemusta vielä kaipaankin.
Itsellä on ollut käytössä vain Noksuja ihan tuolta vuodesta 1996 asti ja ensimmäistä ei Noksulaista tässä ollaan hankkimassa. Viimeisin N95 8G on tehnyt sen mitä olen tarvinnut, kieli pitkälläni odotin N97:aa ja käyttökokemus 10 minuutin myymälässä leikkimisen jälkeen tuotti vakaan päätöksen - ja tätä roinaahan en hanki

IMO, laitteen pitää heti tuntua hyvältä käteen/kivalta käyttää. Ei 500-1000 euron investointia voi tehdä sillä olettamuksella, että 'kunhan tähän tottuu, niin eikähän tämä sitten olekkin hyvä'. Ja ei, en ole Apple Fan Boy - kotona tosin nykyään raksuttaa jos jonkinlaista omenamaan ihmettä ihan vaan siksi, että pitkän kierron jälkeen ne ovat vaan yksinkertaisesti toimineet paremmin kuin mikään vastineensa. Kovat oppirahat tosin olen maksanut A/D/SYS-linkkien yms muiden hilavitkuttimien kanssa.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Mutta siis niitä huomioita;
Olen pannut merkille, että jo ennestään iLuurin omistavat tahot ovat keskimäärin pettyneimpiä uuden S-mallin ominaisuuksiin/toimintaan, kuin kokonaan uudet käyttäjät. Asia lienee selviö - kun kerran on tottunut hyvään on odotukset uusien mallien kohdalla entisestään kovemmat ja suuremmat. Meille untuvikoille iPhone-maailma on uusi, kiehtova ja hemmetin erilainen. Käyttölogiikka on opeteltava uudestaan ja mikään vanhastaan tuttu ei toimi kuten ennen.
Moniajon puute on kaksipiippuinen asia, toisaaltaan jos 'irkkaa' niin olisi kiva välillä piipahtaa vaikka naamakirjassa ja palata kanavalle ilman, että pahimmassa tapauksessa yhteys on mennyt poikki ja irkissä näkyy vaan tylyjä sign off -viestejä. Taasen toisaaltaan, Nokialaisten suurin ongelma lienee moniajon epävakaus ja hidastavuus. Uskotteko kun sanon, että oma N95 kestää käynnistyä sähkötpois -tilasta käyttökuntoon lähes minuutti kymmenen sekuntia, käynnistyksen yhteydessä taustalle ajetaan Googlen mobiilisoftat (Google tools). Huollossa asti käytetty on ja sieltä kommenttina ollut, että "tää on vaan tällanen, sille ei voi mitään". On vain ajan kysymys, milloin Apple toteuttaa moniajon vaatimat muutokset käyttikseen - ja jos ovat viisaita antavat loppukäyttäjälle vallan valita, haluaako moniajaa kapulaansa, vai ei.
iTunes-napanuora kauhistuttaa - ainakin jos maailmaa ajattelee Nokia & Windows -puolelta. PC Suite on ollut kautta historian kauheeta kuraa, Windows-iTunes suorastaan mörkö. Tätä taustaa ajatellen hieman hurjalta tuntuu, että on itse menossa juuri tuohon - joskin itsellä alla MacBook ja sen kautta iTunes taitaa toimia sen kuuluisan junan vessan tavoin.
Bluetoothin vajaa toiminta iPhonessa; Noksussa tottui, että sinihampaan kautta pystyi tekemään lähes kaiken tarpeellisen. Nyt voi olla, että hetken aikaa se jyrsii, ettei voikkaan pikaisesti laittaa esim valokuvaa/äänitiedostoa kaverin luuriin sinihampaalla, vaan joutuu keksimänn muun siirtotavan. Tähän tosin auttaa MobileMe, sen kautta voi kierrättää, kun lähes kaikilla tutuilla kuitenkin on rajoittamattomat nettiyhteydet puhelimissaan.
Mitä tulee muuhun käytettävyyteen, siitä varmasti kirjoitan sitten oman arvioni - ja puhtaasti Nokialaisin silmin.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Jes taas toimii, ainakin toistaiseksi.Terpower kirjoitti:Joo sekin on tullut tehtyä.Xaeron kirjoitti:No jos oot tehnyt täyden palautuksen ("Erase all content and settings" puhelimen asetuksista), eikä sittenkään vika poistunut, niin silloinhan tuo on selkeästi rautavika ja eikun puhelin SCF-Huollolle.Terpower kirjoitti:Joo kytketty on sekin pois.Sherukka kirjoitti:Kytke se valoisuudentunnistin pois asetuksista ja seuraa tilannetta?
Saas nähä miten tuo SCF-huolto tuollaiseen vikaan suhtautuu.... no ainakaan kosteusindikaattori ei ole lauennut, eikä halkeamia ole kuorissa.
Toivottavasti tulee uutta luuria tilalle.
Korjaan nyt vasta laitoin tuon täyden nollauksen käyntiin.
Olinkin aikaisemmin nollannut vaan jotain muuta.
Kuinkahan kauan tätä nollausta mahtaa kestää, kun on jo yli 2 tuntia tuossa itseään buuttaillu.
Ohjeessa kyllä sanotaan, että saattaa kestää 2 tuntia tai ylikin, mutta alkaa jo usko loppua
Tossa se vaan käynnistyy uudelleen ja uudelleen, välillä näytössä omenalogo ja siinä päällä pyörii hitaasti softaympyrä.
Kyllä täytyy sanoa, et imeellisen kauan nollaaminen kestää...
Nollaus auttoi !
Muuten aivan loistava luuri, vielä kun kunnon navisoftan saisivat tehtyä...
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
N95 (se alkuperäinen) on jo melko vanha malli ja tunnetusti siinä on liian vähän muistia ym. Nykymalleissa et törmää vastaavaan ongelmaan vaan taustalle voi jättää helposti reippaat puolen tusinaa ohjelmaa ilman, että mitään ongelmia tulee.macwan kirjoitti:Moniajon puute on kaksipiippuinen asia, toisaaltaan jos 'irkkaa' niin olisi kiva välillä piipahtaa vaikka naamakirjassa ja palata kanavalle ilman, että pahimmassa tapauksessa yhteys on mennyt poikki ja irkissä näkyy vaan tylyjä sign off -viestejä. Taasen toisaaltaan, Nokialaisten suurin ongelma lienee moniajon epävakaus ja hidastavuus. Uskotteko kun sanon, että oma N95 kestää käynnistyä sähkötpois -tilasta käyttökuntoon lähes minuutti kymmenen sekuntia, käynnistyksen yhteydessä taustalle ajetaan Googlen mobiilisoftat (Google tools). Huollossa asti käytetty on ja sieltä kommenttina ollut, että "tää on vaan tällanen, sille ei voi mitään". On vain ajan kysymys, milloin Apple toteuttaa moniajon vaatimat muutokset käyttikseen - ja jos ovat viisaita antavat loppukäyttäjälle vallan valita, haluaako moniajaa kapulaansa, vai ei.
Applen syy moniajon jättämiselle pois on melko erikoinen. Muistia/prossutehoa on tuplaten verrattuna ihan hyvin moniajon hanskaaviin Nokian nykyisiin luureihin, joten tästä se ei jää kiinni. Melko merkittävä puute älypuhelimessa ja yksi oston esteitä ainakin allekirjoittaneelle tällä hetkellä.
Lienekö tarkoitus suojella mämmikouria, jotka jättävät kaikki sovellukset pyörimään taustalle? Tietty nykyinen akunkesto ei ole paras mahdollinen, joten pieniä kompromisseja on luultavammin jouduttu tekemään tämän suhteen?
-
No nyt jo jailbreakatuissa puhelimissa on saatavilla backgrounder -softa, jolla moniajoa voi aika helposti toteuttaa. Enkä mä ole kuullut mitään ongelmia muistin loppumisesta tai koneen hitauksista sen vuoksi, että pari softaa olisi samaan aikaan taustalla auki.Peitsamo kirjoitti: Lienekö tarkoitus suojella mämmikouria, jotka jättävät kaikki sovellukset pyörimään taustalle? Tietty nykyinen akunkesto ei ole paras mahdollinen, joten pieniä kompromisseja on luultavammin jouduttu tekemään tämän suhteen?
Minulle ei käy Applen (mahdollinen) olettamus, että mämmikourat avaisi ne sataviisikymmentä ohjelmaansa kerralla ja kaikki jäisi taustalle tukkien puhelimen. Minimissään Apple voisi laittaa asetuksiin kohdan, jolla moniajo laitetaan päälle, oletuksena voisi olla pois päältä.
Mulla on kutina, että OS 4.0 voisi jonkinnäköisen moniajon tuoda, niin paljon sitä on toivottu ja siitä itketty, että luulen paineen lopulta saavuttavan Applen.. Jos ei, niin pettynyt olen.
-
En vaan mitään taskmanageria kyllä laitteeseen kaipaa, tämä olisi ratkaistava hyvin, softien automaattinen sammutus ei kuulosta sellaiselta?Xaeron kirjoitti:No nyt jo jailbreakatuissa puhelimissa on saatavilla backgrounder -softa, jolla moniajoa voi aika helposti toteuttaa. Enkä mä ole kuullut mitään ongelmia muistin loppumisesta tai koneen hitauksista sen vuoksi, että pari softaa olisi samaan aikaan taustalla auki.Peitsamo kirjoitti: Lienekö tarkoitus suojella mämmikouria, jotka jättävät kaikki sovellukset pyörimään taustalle? Tietty nykyinen akunkesto ei ole paras mahdollinen, joten pieniä kompromisseja on luultavammin jouduttu tekemään tämän suhteen?
Minulle ei käy Applen (mahdollinen) olettamus, että mämmikourat avaisi ne sataviisikymmentä ohjelmaansa kerralla ja kaikki jäisi taustalle tukkien puhelimen. Minimissään Apple voisi laittaa asetuksiin kohdan, jolla moniajo laitetaan päälle, oletuksena voisi olla pois päältä.
Mulla on kutina, että OS 4.0 voisi jonkinnäköisen moniajon tuoda, niin paljon sitä on toivottu ja siitä itketty, että luulen paineen lopulta saavuttavan Applen.. Jos ei, niin pettynyt olen.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Ja aiheeseen: tänään kävi kummia. Puhelin oli aamulla melkein täysi (75-90%) ja kun lähdin golfaamaan niin kuuntelin sinne mennessä (puhelimen vakio)napeilla musaa hiljaisella noin puoli tuntia ja siellä paikan päällä testasin huvikseen, että ottaako GPS vielä signaalia niin ottihan se fixin taas alle minuutin

Tietty lämpötila voi olla yksi syy tähän mutta vanhaa n-gageakin olen käyttänyt about 20-30 pakkasilla ja silti akku on nyt ainakin sen aamusta iltaan jossain takin taskussa kestänyt.
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
macwan kirjoitti:(Nyt tulee yleistä läpinää, sori)
Itsellä on ollut käytössä vain Noksuja ihan tuolta vuodesta 1996 asti ja ensimmäistä ei Noksulaista tässä ollaan hankkimassa. Viimeisin N95 8G on tehnyt sen mitä olen tarvinnut, kieli pitkälläni odotin N97:aa ja käyttökokemus 10 minuutin myymälässä leikkimisen jälkeen tuotti vakaan päätöksen - ja tätä roinaahan en hankiNaapurissa oli Soneran myymälä, tein samaisen hypistelyvisiitin siellä ja iLuuria hipelöin - asia oli selvä ensimmäisestä sekunnista alkaen.
IMO, laitteen pitää heti tuntua hyvältä käteen/kivalta käyttää. Ei 500-1000 euron investointia voi tehdä sillä olettamuksella, että 'kunhan tähän tottuu, niin eikähän tämä sitten olekkin hyvä'. Ja ei, en ole Apple Fan Boy - kotona tosin nykyään raksuttaa jos jonkinlaista omenamaan ihmettä ihan vaan siksi, että pitkän kierron jälkeen ne ovat vaan yksinkertaisesti toimineet paremmin kuin mikään vastineensa. Kovat oppirahat tosin olen maksanut A/D/SYS-linkkien yms muiden hilavitkuttimien kanssa.![]()
iTunes-napanuora kauhistuttaa - ainakin jos maailmaa ajattelee Nokia & Windows -puolelta. PC Suite on ollut kautta historian kauheeta kuraa, Windows-iTunes suorastaan mörkö. Tätä taustaa ajatellen hieman hurjalta tuntuu, että on itse menossa juuri tuohon - joskin itsellä alla MacBook ja sen kautta iTunes taitaa toimia sen kuuluisan junan vessan tavoin.
Aikalailla samoilla linjoilla ollaan täälläkin... Olen "asunut Nokialla" vuodesta 94 lähtien, mitä nyt välillä hyppysissä on käynyt joitakin Philipsin, Siemensin ja Ericssonin kapuloita kääntymässä. Tosiaankin, kokeiltuani N97:aa tulin siihen päätökseen, että nyt on aika siirtyä uuteen ajattelutapaan ja maailmaan. 27.7. tilasin sitten 3G S:n, ja vieläpä mustan 32-gigaisen, joten ehkä jouluksi sen saan...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olen siis noin 5 minuuttia hypistellyt 3G-versiota kaupassa, siinä kokemukseni, joten mulla on paljon mitä odottaa. Kieltämättä videokuvauksen tulo, multimediaviestit ja copypaste on vaikuttanut päätökseen myös.
Ja olenpas repäissyt lisääkin, Macbook Pron pitäisi saapua tähän talouteen parin viikon sisällä, joten maailmahan mullistuu kunnolla...
-
Nyt tuli sitten huoltokeikka, eli vein iPhonen Sonera Pisteeseen...saa nähdä miten käy....
Kuulemma noin 2 viikkoa olis huoltoaika.
-
Viesti Kirjoittaja Nurffe »
No jatketaan ny vielä vähän.. Itse kun sain nokian 5800 käteen ja pääsin hiplaamaan oli kokemus ihan kauhea. Joutui kynnellä tyyliin painamaan kun pelkkä kosketus ei riittänyt toisinkuin esim. Ipod Touchissa jossa hipaisu riittää. Mutta sanottakoon, että ei tuo nokia nyt niin paha ole kun mitä se samsungin omnia sillä millälie win käyttikselläcarrbon kirjoitti:Voi kiitos että kerroit tämän. Hassua kuitenkin on, että ei tämän oman kappaleen näyttöä tarvitse painaa, vaan nimenomaan kosketus riittää. Tokihan sitä VOI painaa jos haluaa, mutta se on oman valinnanvaraista, kun siihen ei pakottavaa tarvetta oleNurffe kirjoitti:Mentäisiinkö sitten tutustumaan iphonen ja noksulaisten kosketusnäyttöjen saloihin? Onkohan niissä mitään eroa hmm.. Kapasitiivinen ja resistiivinen anyone? Eli Kyllä, 5800 joutuu tosiaan painamaan sitä näyttöä (no okei, ei ihan rystyset valkosena) toisinkuin apple jossa kosketus riittää. Kapasitiivisessä kosketusnäytössä kosketus tosiaan tunnistetaan näytöllä tapahtuvien sähkökenttien muutoksista (iPhone). Kun taas restiivisessä tarvitaan painetta, että jotain tapahtuu.(Noksut)
Voi olla ainakin tuolla iphonen kosketusnäytöllä hitusen vaikiaa vastata itekseen siellä taskussa puhelimeenVoihan se toki olla, että meillä on erilaiset näkemykset "painamisesta" ja "koskemisesta".. Toki iPhonessa (kokemusta itsellä tosin vain iPod Touchista, mutta sama asiahan se kosketuksen kannalta on) riittää huomattavasti kevyempi painallus kuin esim. 5800ssa.
Tämä nyt on mennyt vähän off-topiciksi, myös omasta syystäni.

-
Viesti Kirjoittaja legace »
Lisätään tähän nyt vielä, että testasin tuota Nokian 5800 XpressMusicia päivän ajan (eilen) ja välillä kyllä teki mieli heittää laite täysillä seinään. Ihan ok puhelin se on, ei siinä mitään, mutta esim. kirjoittaminen on todella vaikeaa, kun se tuppaa valitsemaan väärän kirjaimen. Ja kirjoittaminen "onnistuu" sormilla ainoastaan fullscreen keyboardissa. Ja tosiaan tarvitsee painaa suht. kovaa (verrattuna iPhoneen), että se toimii. Ei sitä nyt ihan kynsillä tarvitse painaa, mutta kuitenkin.Nurffe kirjoitti: No jatketaan ny vielä vähän.. Itse kun sain nokian 5800 käteen ja pääsin hiplaamaan oli kokemus ihan kauhea. Joutui kynnellä tyyliin painamaan kun pelkkä kosketus ei riittänyt toisinkuin esim. Ipod Touchissa jossa hipaisu riittää. Mutta sanottakoon, että ei tuo nokia nyt niin paha ole kun mitä se samsungin omnia sillä millälie win käyttikselläSe oli kyllä kaiken huippu.. Koko puhelinta oli turha koittaa käyttää ilman sitä stylus kynää tai sentin pitkiä kynsiä. muttaniin.. kaikilla on mielipiteensä, ehkä joku sitten pitää "hipaisua" hieman erilaisena kuin minä ja käsittelee hieman kovakouraisemmin
En mä kuitenkaan mistään hinnasta sijoittaisi 300e tollaseen luuriin. Mielummin vaikka iPhone 3G (tai 3GS?) 8GB Soneralta hintaan 360€ + kk maksut.
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Nurffe kirjoitti:No jatketaan ny vielä vähän.. Itse kun sain nokian 5800 käteen ja pääsin hiplaamaan oli kokemus ihan kauhea. Joutui kynnellä tyyliin painamaan kun pelkkä kosketus ei riittänyt toisinkuin esim. Ipod Touchissa jossa hipaisu riittää. Mutta sanottakoon, että ei tuo nokia nyt niin paha ole kun mitä se samsungin omnia sillä millälie win käyttikselläSe oli kyllä kaiken huippu.. Koko puhelinta oli turha koittaa käyttää ilman sitä stylus kynää tai sentin pitkiä kynsiä. muttaniin.. kaikilla on mielipiteensä, ehkä joku sitten pitää "hipaisua" hieman erilaisena kuin minä ja käsittelee hieman kovakouraisemmin
[off-topic]Vannoin jo itselleni, etten jatkaisi tähän enää.. Mutta, voihan se olla että oma "kosketus" on muiden "painaminen"

-
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka