TeleFinland ja iPhone
-
TeleFinland ja iPhone
Viesti Kirjoittaja birdie1 »
Tilasin Soneralta tässä taannoin iPhonen ja olen itse kovaa vauhtia "applemaistumassa" (Macbook Pro hankinnassa). Kyselisinkin tuosta Telefinlandin käytöstä iPhonessa.
-Miten pitää toimia, kun puhelimen saan esim. pitääkö minun ensiksi aktivoida puhelin Soneran liittymällä vai käykö, että lykkään heti Telefinlandin kortin sisään aktivoin sillä. Olen vain kuullut huhuja, että Sonera näkee jos korttia käyttää muulla kuin Soneran liittymällä ja voi "etäsulkea" puhelimen. Pitääkö tuo huhu paikkaansa, tiedähäntä. Onko esimerkiksi kenelläkään näin tapahtunut?
-Eli ylipäätään, miten minun pitää toimia, kun aion käyttää Telefinlandin korttia puhelimessa?
Olisin kiitollinen, jos te viisaammat neuvoisitte minua tässä asiassa.
iPad 16 Gt Wi-Fi Black
iMac 21,5" 2,5 GHz : 500 GB : 4 GB
-
Re: TeleFinland ja iPhone
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Muistaakseni - siitähän on jo yli vuosi - laitoin ensimmäisellä kerralla sen Soneran kortin sisään ja aktivoin puhelimen. Sen jälkeen vaan Telefinlandia koneeseen ja uusi aktivointi iTunesissa.birdie1 kirjoitti:-Miten pitää toimia, kun puhelimen saan esim. pitääkö minun ensiksi aktivoida puhelin Soneran liittymällä vai käykö, että lykkään heti Telefinlandin kortin sisään aktivoin sillä. Olen vain kuullut huhuja, että Sonera näkee jos korttia käyttää muulla kuin Soneran liittymällä ja voi "etäsulkea" puhelimen. Pitääkö tuo huhu paikkaansa, tiedähäntä. Onko esimerkiksi kenelläkään näin tapahtunut?
En usko, että puhelimia blokataan tämän takia. iPhone-myyjät (esim. Veikon Kone) vahvistavat kysyttäessä, että TF:n kortteja voi käyttää. Kysessä on julkinen salaisuus, ja rahasi menevät kuitenkin Soneralle. Plus maksat sitä 1,99 kynnysrahaa niin kauan kuin sopimus on voimassa.
-
Viesti Kirjoittaja annucca »
Itse mainitsin iPuhelinta noudettaessa, että minulla on TeleFinlandin liittymä. Myyjä oli heti asian suhteen ok, neuvoi pistämään TeleFinlandin kortin iPuhelimeen ja aktivoimaan. Eli ei mitään ongelmia, Soneran kortti meni pöytälaatikkoon. Eli tuskin tästä TeleFinlandin käytöstä tulee koskaan mitään ongelmia, ellei Sonera päätä lopettaa TeleFinlandia tyysti.birdie1 kirjoitti:Miten pitää toimia, kun puhelimen saan esim. pitääkö minun ensiksi aktivoida puhelin Soneran liittymällä vai käykö, että lykkään heti Telefinlandin kortin sisään aktivoin sillä.
-Eli ylipäätään, miten minun pitää toimia, kun aion käyttää Telefinlandin korttia puhelimessa?
-
Viesti Kirjoittaja wellwell »
Elikkä saanko siis ostettua pelkän luurin ja joudun maksamaan soneralle sen 24kk x kkmaksun ja silti käyttää tf:n korttia että puhelin on siten unlockattuna rehellisin keinoin?
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
TF ei unlockaa puhelinta, puhelin vaan ei erota Soneran ja TF:n SIM-kortteja toisistaan ja siksi TF toimii. Verkot ovat eri tunnuksilla (sama verkko anyway, tietenkin) joten periaatteessa Apple voi sulkea TF:n liittymät pois iPhoneista niin halutessaan (tethering tekee tämän jo mutta on kierrettävissä) mutta en nyt jaksa uskoa että niitä kiinnostaa joku yksi pieni Tele Finland. Hommahan toimii tosiaan niin että SIM sisään ja aktivointi iTunesilla ja sitten menoksi. Soneran korttia ei ole pakko aktivoida ollenkaan mutta kyllä minäkin sen piruuttani aktivoin - onpa ainakin sitten joku backup jos TF:lle tapahtuu jotain.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja iivarihy »
EDIT: Onnittelut omenaistumisesta, itsellä tapahtui hieman yli vuosi sitten ja elämäähän se on helpottanut monelta osin

iMac G3 350HMz 512 Mt SDRAM
iPhone 3G
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Säässtösi on 30 senttiä jos käytät tf: n liittymää etkä Soneran 1.99 €/ kk maksavaa ms- liittymääMcPekkis kirjoitti:Muistaakseni - siitähän on jo yli vuosi - laitoin ensimmäisellä kerralla sen Soneran kortin sisään ja aktivoin puhelimen. Sen jälkeen vaan Telefinlandia koneeseen ja uusi aktivointi iTunesissa.birdie1 kirjoitti:-Miten pitää toimia, kun puhelimen saan esim. pitääkö minun ensiksi aktivoida puhelin Soneran liittymällä vai käykö, että lykkään heti Telefinlandin kortin sisään aktivoin sillä. Olen vain kuullut huhuja, että Sonera näkee jos korttia käyttää muulla kuin Soneran liittymällä ja voi "etäsulkea" puhelimen. Pitääkö tuo huhu paikkaansa, tiedähäntä. Onko esimerkiksi kenelläkään näin tapahtunut?
En usko, että puhelimia blokataan tämän takia. iPhone-myyjät (esim. Veikon Kone) vahvistavat kysyttäessä, että TF:n kortteja voi käyttää. Kysessä on julkinen salaisuus, ja rahasi menevät kuitenkin Soneralle. Plus maksat sitä 1,99 kynnysrahaa niin kauan kuin sopimus on voimassa.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Itse otin viime vuonna 3G-iPhone- käyttöä varten TF:n nettiliittymän ja periaatteessa se olikin vielä kevääseen saakka aivan hinnaltaan kohtuullinen ja toimiva vaihtoehto. Tuolloin maksoin 9.9 euroa nettikäytöstä/kk ja lisäksi 1.67 e/kk gsm-maksua. Soneran päätti kuitenkin kesäkuussa lähteä hintakilpailuun mukaan Telefinland- tytäryhtiönsä kanssa, minkä seuraukseni minäkin irtisanoin TF:n mobiilinettiliittymäni. Soneran kesätarjouksissa Datatehoplus- liittymän hinnoittelu oli 9.9 e/kk ja ainakin perhesopimuksen tarjouksen mukaisesti ei 1.99 e/kk- gsm-maksua tarvitse 12 kk -sopimuskaudella.atheos kirjoitti:Mihin tuo huikea säästölaskelma perustuu? Itse kun säästän noin 15 euroa kuussa puhelujen ja tekstarien muodossa ja sillä että minullekin riittää TF:n 384K netti 6e kalliimman 512K Soneran netin sijaan.
Puhelu- ja tekstari- yms.tarjoukset voivat tietysti vaikuttaa liittymäkokonaisuuden valintaan. Ja varsinkin määräaikaisuus sitoo joskus turhankin paljon.
1-3 megan nopeuksiin yltävä DatatehoPlus- tai Sauniksen Dataetu-liittymät ovat monesti luksusta kaupunkialueella, mutta kesämökillä 3G:tä ei toki ole ja varsinkin Soneran EDGE on ajoittain hyvin hidas, SAunalahden/Elisan EDGE taas pelittää tuolla korvessa paljon paremmin. Sen vuoksi käytössäni on edelleenkin myös Sauniksen Dataetuliittymä (9.9 e/kk ilman mitään muita kuukausimaksuja).
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Toivottavasti jokainen osaa itse laskea omaan käyttöönsä liittyvät kulut, eikä ole täältä saadun infon varassa liittymää valitessaan. En tiedä mitä olet tuohon laskenut, mutta voin sanoa että kyllä kannatti taloudellisesti maksaa 11 kk tuota 1,99 maksua turhasta liittymästä ja käyttää se aika TF:n palveluja. Sulla voi olla ihan eri keissi.strong kirjoitti:Säässtösi on 30 senttiä jos käytät tf: n liittymää etkä Soneran 1.99 €/ kk maksavaa ms- liittymää
-
En ole hankkinut puhepaketteja, sillä käytän iPhonea enimmäkseen mobiilinettilaitteena, mutta mielenkiinnosta katselin niitä Telefinlandin ja Soneran nettisivuilta. Soneran 50 ja 100 min/kk puhepaketit vaikuttivat todella kalliilta vaihtoehdolta mutta 350 ja 900 min puhepaketit olivat jo kohtuuhintaisempia. TF:n puhepaketit ovat hieman halvempia, mutta mikäli ei hanki puhepaketteja, liittymien kk-hinnoissa (Sonera vs. TF) ei ole merkitsevää eroa.McPekkis kirjoitti:Toivottavasti jokainen osaa itse laskea omaan käyttöönsä liittyvät kulut, eikä ole täältä saadun infon varassa liittymää valitessaan. En tiedä mitä olet tuohon laskenut, mutta voin sanoa että kyllä kannatti taloudellisesti maksaa 11 kk tuota 1,99 maksua turhasta liittymästä ja käyttää se aika TF:n palveluja. Sulla voi olla ihan eri keissi.strong kirjoitti:Säässtösi on 30 senttiä jos käytät tf: n liittymää etkä Soneran 1.99 €/ kk maksavaa ms- liittymää
-
Viesti Kirjoittaja cheets »
Niin käytännössä noissa 50min ja 100min Soneran puhepaketeissa ei olekaan mitään järkeä. Jos puhut aina lyhyitä puheluita ja aika tarkalleen tuon paketin minuuttimäärän, niin silloin voi säästöä muutamia euroja tulla, koska puhepaketteihin sisältyy puheluiden aloitusmaksut. Mutta jos puhut parinkin minuutin puheluja normaalisti niin enemmän hinnassa painaa tuo 0,079 euron minuuttimaksu kuin 0,049e aloitusmaksu. Samaa sanoin Soneran aspan kaverillekin joka oli sitten samaa mieltä minun kanssa, että eipä noista pienemmistä paketeista oikein säästöä tule. Tekstari 50kpl paketti minulla on, siitä sentään säästöä tulee verrattuna ilman pakettia. Aika moni puheluista ja tekstareista osuu perhepiiriin, jolloin perhe-palvelu kattaa nuo kulut.strong kirjoitti: En ole hankkinut puhepaketteja, sillä käytän iPhonea enimmäkseen mobiilinettilaitteena, mutta mielenkiinnosta katselin niitä Telefinlandin ja Soneran nettisivuilta. Soneran 50 ja 100 min/kk puhepaketit vaikuttivat todella kalliilta vaihtoehdolta mutta 350 ja 900 min puhepaketit olivat jo kohtuuhintaisempia. TF:n puhepaketit ovat hieman halvempia, mutta mikäli ei hanki puhepaketteja, liittymien kk-hinnoissa (Sonera vs. TF) ei ole merkitsevää eroa.
-
ITselläni on Soneran ja Saunalahden liittymiä, joiden etuja voi hyödyntää:cheets kirjoitti:Niin käytännössä noissa 50min ja 100min Soneran puhepaketeissa ei olekaan mitään järkeä. Jos puhut aina lyhyitä puheluita ja aika tarkalleen tuon paketin minuuttimäärän, niin silloin voi säästöä muutamia euroja tulla, koska puhepaketteihin sisältyy puheluiden aloitusmaksut. Mutta jos puhut parinkin minuutin puheluja normaalisti niin enemmän hinnassa painaa tuo 0,079 euron minuuttimaksu kuin 0,049e aloitusmaksu. Samaa sanoin Soneran aspan kaverillekin joka oli sitten samaa mieltä minun kanssa, että eipä noista pienemmistä paketeista oikein säästöä tule. Tekstari 50kpl paketti minulla on, siitä sentään säästöä tulee verrattuna ilman pakettia. Aika moni puheluista ja tekstareista osuu perhepiiriin, jolloin perhe-palvelu kattaa nuo kulut.strong kirjoitti: En ole hankkinut puhepaketteja, sillä käytän iPhonea enimmäkseen mobiilinettilaitteena, mutta mielenkiinnosta katselin niitä Telefinlandin ja Soneran nettisivuilta. Soneran 50 ja 100 min/kk puhepaketit vaikuttivat todella kalliilta vaihtoehdolta mutta 350 ja 900 min puhepaketit olivat jo kohtuuhintaisempia. TF:n puhepaketit ovat hieman halvempia, mutta mikäli ei hanki puhepaketteja, liittymien kk-hinnoissa (Sonera vs. TF) ei ole merkitsevää eroa.
Soneran perhepalvelu on hyödyllinen, Soneran kulta-asiakas saa myös joitain etuja (20 ilmaista tekstiviestiä /kk), viikonloppuetu taitaa löytyä myös Soneralta (Sauniksen Dataetuliittymässänikin on sellainen) ja ainakin aiemmin Saunalahden nettisivuilta pystyi lähettämään (rajattoman/rajallisen määrän?) ilmaisia tekstiviestejä.
Kaipa näitä puhepaketteja voisi tilata operaattorilta kuukaudeksi kerrallaankin vai ovatko operaattorit niin taitamattomia, etteivät osaa tarjota muuta kuin määräaikaisia kytkypalveluita?
-
Mukava kuulla, että Telefinlandin kortilla toimii hyvin. Tulee meinaan itselleni aika paljon halvemmaksi puhua, kun on vielä €uron päivät TeleFinlandin liittymässä.
Vielä kun saisi Oman iLuurini kätösiin. Alkaa olemaan jo kuumetta meinaan.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
iPad 16 Gt Wi-Fi Black
-
Viesti Kirjoittaja ismo99 »
-
Viesti Kirjoittaja koo-mikko »
Lueskelin pikaisesti nuo ylläolevat viestit, mutta ei sattunut silmääni, onko liittymässäsi kiinteähintainen Netti -palvelu? Ilman tuota palvelua iPhonea ei melkeinpä kannata käyttää. Kesäkuussa datan siirtoni puhelimen perus räpläämisellä oli n.45 megaa ja nyt kun tethering mahdollisuuskin tuli, pompsahti kuukauden datamäärä n. 550 megaan. Myös multimediaviestejä tulee yllättäen lähetettyä, vaikka aiemmilla puhelimilla en ole ikinä niitä lähetellyt (nehän eivät sisälly Netti -palveluun).birdie1 kirjoitti:Hienoa.
Mukava kuulla, että Telefinlandin kortilla toimii hyvin. Tulee meinaan itselleni aika paljon halvemmaksi puhua, kun on vielä €uron päivät TeleFinlandin liittymässä.
Täällä siis TF on toiminut vallan loistavasti ja tuo 384 netti riittää kyllä minulle ainakin toistaiseksi hyvin. Spotifykin sillä pelittää MBP:n kanssa hyvin.
-
Liittymässäni ei siis vielä ole nettiä, mutta heti kun iLuurini saan käyttööni niin sellaisen hommaan liittymään. Että en kyllä lähde käyttämään puhelinta ilman nettiä. Mitä tuo tethering tarkoittaa niin sanotusti kansan kielellä?koo-mikko kirjoitti:Lueskelin pikaisesti nuo ylläolevat viestit, mutta ei sattunut silmääni, onko liittymässäsi kiinteähintainen Netti -palvelu? Ilman tuota palvelua iPhonea ei melkeinpä kannata käyttää. Kesäkuussa datan siirtoni puhelimen perus räpläämisellä oli n.45 megaa ja nyt kun tethering mahdollisuuskin tuli, pompsahti kuukauden datamäärä n. 550 megaan. Myös multimediaviestejä tulee yllättäen lähetettyä, vaikka aiemmilla puhelimilla en ole ikinä niitä lähetellyt (nehän eivät sisälly Netti -palveluun).birdie1 kirjoitti:Hienoa.
Täällä siis TF on toiminut vallan loistavasti ja tuo 384 netti riittää kyllä minulle ainakin toistaiseksi hyvin. Spotifykin sillä pelittää MBP:n kanssa hyvin.
iPad 16 Gt Wi-Fi Black
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Puhelimen käyttöä modeemina tietokoneelle. Eli kone käyttää puhelimen datayhteyttä omana yhteytenään Internettiin. Loistava ominaisuus jos matkustelee, ei tarvitse mitään nettitikkuja käytellä.birdie1 kirjoitti:Liittymässäni ei siis vielä ole nettiä, mutta heti kun iLuurini saan käyttööni niin sellaisen hommaan liittymään. Että en kyllä lähde käyttämään puhelinta ilman nettiä. Mitä tuo tethering tarkoittaa niin sanotusti kansan kielellä?koo-mikko kirjoitti:Lueskelin pikaisesti nuo ylläolevat viestit, mutta ei sattunut silmääni, onko liittymässäsi kiinteähintainen Netti -palvelu? Ilman tuota palvelua iPhonea ei melkeinpä kannata käyttää. Kesäkuussa datan siirtoni puhelimen perus räpläämisellä oli n.45 megaa ja nyt kun tethering mahdollisuuskin tuli, pompsahti kuukauden datamäärä n. 550 megaan. Myös multimediaviestejä tulee yllättäen lähetettyä, vaikka aiemmilla puhelimilla en ole ikinä niitä lähetellyt (nehän eivät sisälly Netti -palveluun).birdie1 kirjoitti:Hienoa.
-
Jep, loistava on ja hienosti on pelannut. Mikäli tarvetta tuolle ominaisuudelle on, niin TF -liittymän kanssa kannattaa vielä tutustua tuohon ketjuun -> http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=126900inf kirjoitti:Puhelimen käyttöä modeemina tietokoneelle. Eli kone käyttää puhelimen datayhteyttä omana yhteytenään Internettiin. Loistava ominaisuus jos matkustelee, ei tarvitse mitään nettitikkuja käytellä.birdie1 kirjoitti:Hienoa.
Liittymässäni ei siis vielä ole nettiä, mutta heti kun iLuurini saan käyttööni niin sellaisen hommaan liittymään. Että en kyllä lähde käyttämään puhelinta ilman nettiä. Mitä tuo tethering tarkoittaa niin sanotusti kansan kielellä?
TF:lla ei nimittäin automaattisesti toimi MMS-viestit ja tuo tethering (internetjako) yhtäaikaa.
-
Viesti Kirjoittaja feenix55 »
Näillä asetuksilla ja em ketjun TF asetuksilla iFööni toimii täysiverisenä moggulana ja puhelimena. Rokrok!koo-mikko kirjoitti:Jep, loistava on ja hienosti on pelannut. Mikäli tarvetta tuolle ominaisuudelle on, niin TF -liittymän kanssa kannattaa vielä tutustua tuohon ketjuun -> http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=126900inf kirjoitti:Puhelimen käyttöä modeemina tietokoneelle. Eli kone käyttää puhelimen datayhteyttä omana yhteytenään Internettiin. Loistava ominaisuus jos matkustelee, ei tarvitse mitään nettitikkuja käytellä.birdie1 kirjoitti:Hienoa.
Liittymässäni ei siis vielä ole nettiä, mutta heti kun iLuurini saan käyttööni niin sellaisen hommaan liittymään. Että en kyllä lähde käyttämään puhelinta ilman nettiä. Mitä tuo tethering tarkoittaa niin sanotusti kansan kielellä?
TF:lla ei nimittäin automaattisesti toimi MMS-viestit ja tuo tethering (internetjako) yhtäaikaa.
-
Jep ja vielä moggulana jota ei välttämättä tarvi piuhalla koneen persiiseen kytkeä, vaan kaikki hoituu Bluetoothilla. RokRok!feenix55 kirjoitti: Näillä asetuksilla ja em ketjun TF asetuksilla iFööni toimii täysiverisenä moggulana ja puhelimena. Rokrok!
-
Tämä on kyllä loistava kuulla, kiitän oikein paljon vinkeistä, joita en edes kysynytkoo-mikko kirjoitti:Jep ja vielä moggulana jota ei välttämättä tarvi piuhalla koneen persiiseen kytkeä, vaan kaikki hoituu Bluetoothilla. RokRok!feenix55 kirjoitti: Näillä asetuksilla ja em ketjun TF asetuksilla iFööni toimii täysiverisenä moggulana ja puhelimena. Rokrok!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iPad 16 Gt Wi-Fi Black
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka