En nyt löytänyt vastausta aiemmista topiceista joten avaan uuden.
Olen yrittänyt saada tuosta airportista portin auki vuzea varten mutta jotain ymmärtämättömyyttä on liikkeellä. Ei oikein auennu miten nuo kaikki ip-osoitteet pitää tuolla airport-työkalussa olla. Lopuksi kun yrittää päivittää asetukset expressiin niin herjaa jotain virhettä ip-osoitteissa. Muutama kuva selventämään asiaa jos joku osaisi auttaa niihin oikeat sisällöt. Ja selkein ohjein et mikä valinta mihinkin.
http://personal.inet.fi/private/macfast ... Kuvat.html
Ei taida vaikea juttu olla mut ku ei nyt vaa saa toimiin.
Vuzelle portti auki AirPort Expressistä, kuinka?
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vuzelle portti auki AirPort Expressistä, kuinka?
Viesti Kirjoittaja MacFastela »
-
Re: Vuzelle portti auki AirPort Expressistä, kuinka?
Viesti Kirjoittaja kermit »
Ekasta kuvasta voisi päätellä, että AE on sillattu ja verkossa on myös TeleWell. Joten porttiohjaukset pitäisi ilmeisesti tehdä TeleWellistä.
-
TeleWellistä on portti jo avattu aiemmin ko. tarkoitukseen silloin kun tuli käytettyä nettiä langallisena koneesta suoraan TeleWelliin kaapelilla. Nyt kun on siirrytty langattomaan yhteyteen uuden koneen myötä niin ei enää päästä tuosta TeleWellissä auki olevasta portista. Siis missä vika?kermit kirjoitti:Ekasta kuvasta voisi päätellä, että AE on sillattu ja verkossa on myös TeleWell. Joten porttiohjaukset pitäisi ilmeisesti tehdä TeleWellistä.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Äkkiseltään väittäisin, että sun täytyy ottaa se NAT pois päältä Expressissä.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Expressin pitäisi kyllä huomauttaaa, jos verkossa on ns. tupla-NAT. Itse olen kahdesti sitä ihan livenä todistanut.Raikka kirjoitti:Äkkiseltään väittäisin, että sun täytyy ottaa se NAT pois päältä Expressissä.
Tietty jos tuon huomautuksen on jättänyt huomiotta, niin kyllä sitä käyttöä voi noinkin jatkaa

Mutta siis jompi kumpi nyt pitää laittaa siltaavaan tilaan. Ihan oman maun mukaan.
-
Juu, kyllä sen ilmoittaa pitäisi mutta nyt ei ole puhunut mitään. Eikös tuo APE ole siltaavana kuten kuvasta 1 voimme päätellä? Vai onko se ikkunan alareunan pudotus valikko johonkin ihan muuhun hommaan?TheKraken kirjoitti:Expressin pitäisi kyllä huomauttaaa, jos verkossa on ns. tupla-NAT. Itse olen kahdesti sitä ihan livenä todistanut.Raikka kirjoitti:Äkkiseltään väittäisin, että sun täytyy ottaa se NAT pois päältä Expressissä.
Tietty jos tuon huomautuksen on jättänyt huomiotta, niin kyllä sitä käyttöä voi noinkin jatkaa
Mutta siis jompi kumpi nyt pitää laittaa siltaavaan tilaan. Ihan oman maun mukaan.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kyllä se näyttäisi siltaavana olevan ja silloin AE:ssa ei tarvitse tehdä mitään porttiohjauksia. Ei niitä edes voi tehdä vaikka kuinka tahtoisi, koska ei ole mitään ohjattavaa kun AE päästää tavaran läpi suoraan siihen koskematta tai sitä mihinkään ohjaamatta.
Kokeile vaikka resetoida koko masiina, josko sillä lähtisi. Jostain syystä se nyt luulee saavansa (tai saa) jotenkin väärän sortin IP:n. Itse verkkoa konffaillessa pari viikkoa takaisin törmäsin samaan, mutta se katosi siitä ihan itsekseen kun laitteita resetoin muutenkin.
Kokeile vaikka resetoida koko masiina, josko sillä lähtisi. Jostain syystä se nyt luulee saavansa (tai saa) jotenkin väärän sortin IP:n. Itse verkkoa konffaillessa pari viikkoa takaisin törmäsin samaan, mutta se katosi siitä ihan itsekseen kun laitteita resetoin muutenkin.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka