AMA-EDIT: Ketju halkaistu raivoisalla otteella "Mitä työtä teette" -ketjusta.
Viesti Kirjoittaja Sarjatuli »
Viesti Kirjoittaja Jone »
Ja mikä vitt* sulla on oikein hätänä? Onko nää kaikki todellakin ääliöitä paitsi sinä?Sarjatuli kirjoitti:Onko omassa älykkyysosamäärässä ehkä hieman parantamisen varaa koska ei ymmärretä selvää kysymystä.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Keskustelufoorumit olisivat aika tylsiä paikkoja, jos toisten viestejä ei kommentoitaisi.Sarjatuli kirjoitti:Jone.. Kun kysytään selvästi kysymys... Mitä työtä teet? Niin eikö vastaus ole yksinkertaisesti, niin kuin minulla, kylmämestari. Miksi pitää kommentoida kaikenlaista toisen ammatista. Tätä en ymmärrä? Onko se niin vaikeata.
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Samaa mieltä, jatkakaa!Anghorn kirjoitti:Keskustelufoorumit olisivat aika tylsiä paikkoja, jos toisten viestejä ei kommentoitaisi.Sarjatuli kirjoitti:Jone.. Kun kysytään selvästi kysymys... Mitä työtä teet? Niin eikö vastaus ole yksinkertaisesti, niin kuin minulla, kylmämestari. Miksi pitää kommentoida kaikenlaista toisen ammatista. Tätä en ymmärrä? Onko se niin vaikeata.
Jotkut voivat kommentoida vaikka etanoiden suvunjatkamisesta, mutta on myös hyvä keskusteluetiketin mukaista olla kommentoimasta päivänselviä asioita. Jos on selvä kysymys, niin vastaus voi olla yksinkertaisesti muutama sana. Kuten tässä tapauksessa.Sherukka kirjoitti:Samaa mieltä, jatkakaa!Anghorn kirjoitti:Keskustelufoorumit olisivat aika tylsiä paikkoja, jos toisten viestejä ei kommentoitaisi.Sarjatuli kirjoitti:Jone.. Kun kysytään selvästi kysymys... Mitä työtä teet? Niin eikö vastaus ole yksinkertaisesti, niin kuin minulla, kylmämestari. Miksi pitää kommentoida kaikenlaista toisen ammatista. Tätä en ymmärrä? Onko se niin vaikeata.
Jos kysymys kuuluu... Mitä työtä teet, niin kerron sen, mutta jos kysyn teen tätä työtä , kommentoi...Onko tämä niin vaikeaa...Anghorn kirjoitti:Keskustelufoorumit olisivat aika tylsiä paikkoja, jos toisten viestejä ei kommentoitaisi.Sarjatuli kirjoitti:Jone.. Kun kysytään selvästi kysymys... Mitä työtä teet? Niin eikö vastaus ole yksinkertaisesti, niin kuin minulla, kylmämestari. Miksi pitää kommentoida kaikenlaista toisen ammatista. Tätä en ymmärrä? Onko se niin vaikeata.
No näin minäkin ymmärrän keskustelu-foorumin perimmäisen tarkoituksen. Onhan tuolla noita "mikä sana tulee mieleen" joiden kanssa ei tartte painia näin syvällisesti jos käämiä kiristää. Valtaosa tuntuu kuitenkin viihtyvän täällä juuri tämän rikkaan asiaseikkailun takia.amanita kirjoitti: Kyllä täällä offarissa saa ja voi kommentoida muita viestejä. Oikeastaan lisäkeskustelu vain tuo lihaa luun ympärille.
Onkos se niin vaikea käsittää ettei tässä ole kyse siitä miten vaikeaa vastaaminen kysymykseen on? Yritämme yhdessä keskustella työstä, ammateista ja siihen liittyvistä seikoista. Toisen näkökulma voi avata omaa näkemystä ja saada hedelmällistä pohdintaa aikaan.Sarjatuli kirjoitti:Jos kysymys kuuluu... Mitä työtä teet, niin kerron sen, mutta jos kysyn teen tätä työtä , kommentoi...Onko tämä niin vaikeaa...Anghorn kirjoitti:Keskustelufoorumit olisivat aika tylsiä paikkoja, jos toisten viestejä ei kommentoitaisi.Sarjatuli kirjoitti:Jone.. Kun kysytään selvästi kysymys... Mitä työtä teet? Niin eikö vastaus ole yksinkertaisesti, niin kuin minulla, kylmämestari. Miksi pitää kommentoida kaikenlaista toisen ammatista. Tätä en ymmärrä? Onko se niin vaikeata.
Mielestäni on varsin loogista, että jos kysymys on "Mitä työtä teette?", niin vastauksissa voi myös kommentoida muiden vastauksia ja keskustella. Asiasta viriävä asiallinen keskustelu ei mielestäni ole haitaksi kenellekään. Paitsi tietysti heille, jotka haluavat lukea em. kaltaisesta viestiketjusta vain yksisanaisia vastauksia.Sarjatuli kirjoitti:Olen yksinkertainen ihminen. Jotkut kysymykset minulle ovat itsestäänselvyyksiä ja niihin ei ole omasta mielestäni tarvis kommentoida. Kuten esim. Mitä työtä teette? Eikö se ole päivän selvää.... Jokaisella on ammatti... Mitä siihen lisäämään. Jos sitten halutaan keskustelua ja kommentointia, niin asetetetaan sellainen kysymys tälle foorumille. Näin yksinkertaista se on.
Viesti Kirjoittaja JHA »
Kuten sanottua.. "mitä työtä teette" on tässä kontekstissaan pelkkä keskustelua herättämään ja virittämään laadikku otsikko keskustelufoorumin palstalla (missä jo liki luonnonlaki on muutenkin se että keskustelu tulee aina offtopikoitumaan viimeistään n. kymmenennen viestin kohdalla ), ei kä byrokraattinen otsake Kela:n henkilötietolomakkeessa jossa siihen voidaan olettaa vastattavan yhdellä sanalla minkä senkin toivottaneen edustavan vakiintunutta ammattinimikettäSarjatuli kirjoitti:Olen yksinkertainen ihminen. Jotkut kysymykset minulle ovat itsestäänselvyyksiä ja niihin ei ole omasta mielestäni tarvis kommentoida. Kuten esim. Mitä työtä teette? Eikö se ole päivän selvää.... Jokaisella on ammatti... Mitä siihen lisäämään. Jos sitten halutaan keskustelua ja kommentointia, niin asetetetaan sellainen kysymys tälle foorumille. Näin yksinkertaista se on.
Kyllä sen keskustelemisen ymmärretään sisältyvän aiheeseen ilman erityistä mainintaa otsikossa. Gallupit on sitten erikseen, mutta keskustelupalstalla on ollut vallitsevana tapana keskustella, jos ei toisin mainita ("tällä keskustelualueelle keskustelu kielletty").Sarjatuli kirjoitti:Eikö silloin olisi kysymyksen asettelu hieman toisenlainen? Esim. Mitä työtä teette, keskustelua?
Kyseinen käyttäjähän on voinut vastata aiheeseen jo aikaisemmin, vai?Sarjatuli kirjoitti:Tuo rönsyily /kommentointi muiden ilmoittamaan kysymykseen... mitä yötä teette? kommentoida voi, mutta jos jättää oman vastauksensa antamatta kysymykseen, niin se ei ole korrektia.
Viesti Kirjoittaja frissy »
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Ai jaa?Sarjatuli kirjoitti:Olen yksinkertainen ihminen.
Viesti Kirjoittaja ER »
Ja minkä takia pitää kommentoida toisten kommenttien kommentointeja? Olit jo kertonut olevasi kylmämestari, joten mitä turhaan lisää kirjoittelemaan. Move on man, etsimään uutta selkeää kysymystä vastattavaksi!Sarjatuli kirjoitti:Minkä takia pitää aina kommentoida toisten kommentteja selvissä kysymyksissä.
Viesti Kirjoittaja JHA »
Yleensä aika ja paikka määrittävät myös kysymystä ja haluttua tavoitetta vaikka kysymystä itsessään ei täsmennettäisi. esimerkiksi kysymys "kuinka olet voinut viimeaikoina" tuottanee lähtökohtaisesti erilaiset vastaukset lääkärissä tai coctail-kutsuilla esitettynä vaikkei kysymys itsessään muutuSarjatuli kirjoitti:Eikö silloin olisi kysymyksen asettelu hieman toisenlainen? Esim. Mitä työtä teette, keskustelua?