iPhone 3G S - mistä ja milloin noudat?
-
Re: iPhone 3G S - mistä ja milloin noudat?
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
3GS 16GB Vit 13/8
3GS 16GB Svart 7/8
3GS 32GB Vit 18/8
3GS 32 Svart 7/8
Ainakin tuo 16GB Vit tuntui lähteneen Suomessakin 13.8 liikkeelle, ja 5-8 päivää luvattiin toimitusajaksi. Jos nuo mustat unohtaa, niin ehkä tuo tänään lähtevä/lähtenyt 32GB valkoisten lähetys rantautuu tännekin lähiaikoina?
-
Viesti Kirjoittaja rostedt »
-
Viesti Kirjoittaja huapis »
Vaikka hyvää kannattaa odottaa, nin ei se silti kivaa ole!
-
Viesti Kirjoittaja Santate »

Minä en myöskään ymmärrä meuhkaamista siitä, että miksi ei tilattu jotain muuta väriä tai kokoa. Herran jestas, mitä sillä nyt on väliä tuleeko se kapula muutaman viikon myöhemmin, kun puhelin on kuitenkin käytössä vähän pidemmän aikaa...
-
Viesti Kirjoittaja siedler »
-
Viesti Kirjoittaja wilibui »
En usko että kyse on varsinaisesti meuhkaamisesta, itseäni ainakin ottaa järjettömän paljon päähän se, ettei Soneran puolelta ole lähestytty missään vaiheessa kysyen esimerkiksi "Haluatteko vaihtaa väriä niin saatte laitteen kuukautta aikaisemmin?" Itselläni kun ei sillä värillä ole niin väliä. Satuinpahan vaan klikkaamaan mustaa kun se oli ensiksi tarjolla.Santate kirjoitti:Minä en myöskään ymmärrä meuhkaamista siitä, että miksi ei tilattu jotain muuta väriä tai kokoa. Herran jestas, mitä sillä nyt on väliä tuleeko se kapula muutaman viikon myöhemmin, kun puhelin on kuitenkin käytössä vähän pidemmän aikaa...
Myöskin se tosiasia että Soneran sivuilla lukee seuraavasti "Laitteet, jotka ostetaan 31.7. jälkeen, toimitetaan asiakkaille tilausjärjestyksessä sen jälkeen kun ennakkovaratut ja verkkokaupasta 9.7.–31.7. ennakko-ostetut laitteet on toimitettu asiakkaille. Näiden laitteiden toimitukset pääsemme aloittamaan arviolta syyskuun lopussa.", ottaa vielä enemmän päähän, kun odotan edelleen 9.7 tilattua mustaa 16gb laitetta ja ihmiset jotka tilasivat 16gb valkoisen elokuussa ovat sen jo saaneet. Tämähän asettaa siis tilaajat täysin eriarvoiseen asemaan. Etenkin kun yllä lukee että näiden henkilöiden pitäisi saada laite syyskuun lopussa.
Soneran toiminta on ollut tässä asiassa (ja monessa muussakin) täysin ala-arvoista. Täysin.
-
Viesti Kirjoittaja Mash »
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
kyl varmaan jonon hännille menit ku tiedustelin tänään itse että jos 16gt olis ottanut kerta niitä löytyy niin sanoi henkilö että joudut jonon hännille että suosittelisin et pysyisit tässä 32gt mallissa.huapis kirjoitti:Damn, mustaa 32gb:tä tännekin odotellaan, tosin vasta 31.7 tilauksen jätin verkkokauppaan. Aluksi vielä tilasin sen 16gb mallin, mutta soitin seuraavalla viikolla aspaan ja vaihdoin sen tuohon 32gb malliin, toivottavasti eivät jonon hännille siinä samalla heittäneet... Ei ole tainnut vielä montaa 32gb -versiota tippua Soneralta ylipäätään?
Vaikka hyvää kannattaa odottaa, nin ei se silti kivaa ole!
-
Viesti Kirjoittaja pauliS »
Seuraavasta erästä kuulemma saan valkoisen 16GB:n, olisin saanut jo seuraavasta erästä 32GB:n, mutta tulin siihen tulokseen, että tuo 16GB riittää mulle ja sopii työttömän opiskelijan budjettiin paremmin
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

-
Viesti Kirjoittaja Kabanossi »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Miika79 »
Tänään kävin tilaamassa Kokkolan expertiltä 32 gigasen valkoisen. Myyjä laittoi kuitenkin pyynnöstä lappuun ensisijaiseksi toivomukseksi mustan. Ei uskaltanut yhtään arvioida, milloin puhelin on mahdollisesti noudettavissa. Heillä oli ilmeisesti ennakkovarattu 20 kappaletta ja olivat saaneet 10 kappaletta ekassa erässä. Vielä ennakkovarausten jälkeen oli jotain 10 kappaletta jonossa ennen minua. Antoi kuitenkin käyntikortin että soitella mikäli ei marraskuuhun mennessä mitään kuulu
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Laser Karaoke »
Kuulemma kaikkea ei voi nopeuttaa - nettiä voi. Varmasti.
Mustaa 32gb mallia (tilaus verkkokauppaan 14.7.) odotellessa, ja tätä threadia seuratessa noi mainokset kyä huvittaa!
Sellanen juttu, soitin Soneralle kysyäkseni josko voisivat lähettää mulle SIM-kortin ja hoitaa samalla liittymänsiirron jo nyt (eikä 1.9. kuten aluks merkkasin), jotta saisin datapaketit sun muut jo kuukaushinnan alaisuuteen. Nykyisellään käytän Elisan perusperusperusliittymää, jossa kaiken käyttäminen maksaa aika rutosti, joten Soneraan vaihtaminen kytkypakettihinnoin toki kiinnostaisi.
NOH, asiakaspalvelusta sanottiin, että SIM-kortti voidaan toki lähettää, mutta silloin toi iPhone-tilaus pitäis tehdä kaiketi uusiks, joten se ei ollut mitenkään suositeltavaa. Tyyppi langan toisessa päässä ei voinut kertoa toimitusajoista sen kummempaa kuin mitä netissä lukee, mutta vihjas toki että 14.7. tilanneena ei tosiaan kannata hypätä enää jonon hännille, koska sijoitus jonossa ois tällä hetkellä ilmeisesti aika hyvä.
Kuvittelisin kyllä, että Soneran nykyisellään ilmoittama elo-syyskuun vaihde varmaan pitää kutinsa ainakin 31.7. asti tilanneilla, ja tohonhan on vielä reilu viikko-pari aikaa. Ei siis auta ku ootella vaan.
edit: Ai niin, pakko myös lievästi ihmetellä, miks porukka skippaa 32gb mallin 16gb malliin ihan siks et niitä vaan sattuu saamaan NYT eikä esim. viikon päästä? Hintapolitiikan takia ymmärrän toki, mut luulis et tällöin oltais jo heti alussa tilattu se 16gb versio. No, ehkä ihmettelen lähinnä siks, kun tilasin iPhonen ylipäätään vast nyt lähinnä sen takia että se kovalevy alkaa vihdoin olemaan edes suht käyttökelpoinen laitteelle, johon pitäis telakoida musan lisäks kaikennäköstä ohjelmaa ja videota.
Silti sanonpahan vaan että: 32 > 16 & 2x16 = 32 --> MOT.
-
Viesti Kirjoittaja kaBu »

-
Viesti Kirjoittaja rahkis »

-
Viesti Kirjoittaja unska »
Kysyin myös miksi porukka saa jo postista tavaraa kun monella ennakkovaranneella on vielä puhelin saamatta ja työntekijä kertoi, että ennen julkaisua tehdyt verkkokauppaostokset pääsee myös ennakkolistoille.
Itsellä on jo pari viikkoa ollut hallussa tuleva iPhone sim-kortti. Puhe- ja tekstiviestipaketit on jo päällä, mutta sekä puhelin, että datapaketti liitetään palveluun vasta kun saan puhelimen käteen.Laser Karaoke kirjoitti:NOH, asiakaspalvelusta sanottiin, että SIM-kortti voidaan toki lähettää, mutta silloin toi iPhone-tilaus pitäis tehdä kaiketi uusiks, joten se ei ollut mitenkään suositeltavaa.
-
Viesti Kirjoittaja omega »
-MacBook
-3G s 16gb valkoinen
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
No haloo, ostaminenhan on sitovampaa kuin ennakkovaraaminen jollekkin lomakkeelle. Monet nettikaupasta ostaneet ovat myös täyttäneet sen ensimmäisen varauslomakkeen.unska kirjoitti: Kysyin myös miksi porukka saa jo postista tavaraa kun monella ennakkovaranneella on vielä puhelin saamatta ja työntekijä kertoi, että ennen julkaisua tehdyt verkkokauppaostokset pääsee myös ennakkolistoille.
-
Viesti Kirjoittaja Bright_Lights »
-
Viesti Kirjoittaja v1ncent »

iPhone Black 3GS 32gb
Nokia 5800xm
-
Viesti Kirjoittaja Lereik »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
IPhone 4 16GB
IPhone 4S 16GB
Ipad 2 16GB
Macbook Pro
-
Viesti Kirjoittaja v1ncent »
iPhone Black 3GS 32gb
Nokia 5800xm
-
Viesti Kirjoittaja karppa »
Kyllä se on ihan Soneran oma moka, ettei luurit tule varaus-/tilausjärjestyksessä. Ja sitovuudellahan ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä, kun Sonera ihan vapaaehtoisesti kehitti monimutkaisen varausjärjestelmän. Olis vaan tuupannut verkkokauppaan ennakkomyyntiin ja toimitellut tavaraa sen mukaan, kun porukka on tilannut ja ehkä joskus vuonna 2010 laittanut luurin myyntiin jälleenmyyntipisteisiin hyllytavaraksi.smicke kirjoitti:No haloo, ostaminenhan on sitovampaa kuin ennakkovaraaminen jollekkin lomakkeelle. Monet nettikaupasta ostaneet ovat myös täyttäneet sen ensimmäisen varauslomakkeen.unska kirjoitti: Kysyin myös miksi porukka saa jo postista tavaraa kun monella ennakkovaranneella on vielä puhelin saamatta ja työntekijä kertoi, että ennen julkaisua tehdyt verkkokauppaostokset pääsee myös ennakkolistoille.
Itse alan olla aika kypsä tähän Soneran touhuun, että jos joskun iluureja saa jonkin muun operaattorin kautta, niin vaihdan operaattoria välittömästi. Muutenkin tämä episodi takaa sen, että valitusta lähtee Soneralle jokaisesta pienestäkin asiasta, mikä ei ole kohdallaan.
-
Viesti Kirjoittaja Sasquatch »
-
Viesti Kirjoittaja Lereik »
Sen verran tähän liittyen, että onks kellään pistäny silmään tilausmääriä koko maailmassa? Olis ihan kiva tietää millasista luvuista puhutaan jos tuo tosiaan pitää paikkaansa että valkosia on tilattu vähemmänv1ncent kirjoitti:Itse näkisin tilanteen niin, että nuita valkosia on vaan varattu/ennakkovarattu/ennakkotilattu selvästi vähemmän ja porukka nyt niitä saa nopeammin.
IPhone 4 16GB
IPhone 4S 16GB
Ipad 2 16GB
Macbook Pro
-
Viesti Kirjoittaja wilibui »
Juuri näin. Samoiten asiakaspalvelun uskomattoman huono tietämys mistään ottaa hattuun. Kaikki asiakaspalvelijat antavat erilaisia vastauksia, eivätkä myöskään suostu uskomaan että joku joka on jälkeeni tilannut puhelimen, olisi saanut sen minua ennen. Eli toisin sanoen väittävät valehtelijaksi. Kyllä siinä oli selittämistä nimettömällä palvelijalla kun kerroin numeron joka on saanut puhelimen ennen minua, vaikka on tilannut sen 4 viikkoa jälkeeni, kaiken lisäksi maksamatta puhelimesta penniäkään. Se nieleskelyn määrä olisi ollut hauska saada nauhalle, mutta loppujenlopuksi vastaus oli "minun pitää ottaa selvää, palaan asiaan mitä pikimmiten." Odotan sitäkin puhelua edelleen.karppa kirjoitti:Kyllä se on ihan Soneran oma moka, ettei luurit tule varaus-/tilausjärjestyksessä. Ja sitovuudellahan ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä, kun Sonera ihan vapaaehtoisesti kehitti monimutkaisen varausjärjestelmän. Olis vaan tuupannut verkkokauppaan ennakkomyyntiin ja toimitellut tavaraa sen mukaan, kun porukka on tilannut ja ehkä joskus vuonna 2010 laittanut luurin myyntiin jälleenmyyntipisteisiin hyllytavaraksi.
Itse alan olla aika kypsä tähän Soneran touhuun, että jos joskun iluureja saa jonkin muun operaattorin kautta, niin vaihdan operaattoria välittömästi. Muutenkin tämä episodi takaa sen, että valitusta lähtee Soneralle jokaisesta pienestäkin asiasta, mikä ei ole kohdallaan.
Olen jopa niin kypsä että olen pyytänyt kirjallista selitystä johtotasolta tähän touhuun, ottaen kuitenkin huomioon sen tosiasian että olen antanut Soneralle korotonta lainaa haluamattani. Ilman hyvitystä en tule tätä asiaa nielemään. Kyse ei ole suurista summista, vaan periaatteesta.
Selitykseksi ei minulle riitä se että Apple ei pysty toimittamaan laitteita. Kiinassa tuskin on pulaa mustasta muovista, kun kerta valkoista riittää. Logistiikan huono hallinta ei ole myöskään selitys, jos valkoiset ovat tänne asti päätyneet.
Tämä kaikki oli Soneralla jo etukäteen tiedossa, joten miksi sitten pitää tehdä typerä varausjärjestelmä joka ei missään olosuhteissa ole vesitiivis? Sonera on myöskin sen verran iso yritys, että varmasti pystyy keskustelemaan toisen ison yrityksen kanssa. Ja saamaan vastauksia. Jos näin ei ole, suosittelen henkilöstön uudelleenarviointia ja kenties tiettyjen avainhenkilöiden vaihtoa.
Myöskin viestintään voisi pistää viestiä, että olisiko syytä kenties informoida asiakkaita paremmin? Tai edes ollenkaan? Tai olla julkaisematta paikkaansa pitämättömiä tiedotteita? Kaikki keskustelu mikä on asian tiimoilta käyty, on ollut minun aloitteesta. Sonera ei ole kertaakaan ottanut yhteyttä, vaikka olen sitä itse pyytänyt.
Olisiko aika ryhdistäytyä?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka