wilibui kirjoitti:Juuri näin. Samoiten asiakaspalvelun uskomattoman huono tietämys mistään ottaa hattuun. Kaikki asiakaspalvelijat antavat erilaisia vastauksia, eivätkä myöskään suostu uskomaan että joku joka on jälkeeni tilannut puhelimen, olisi saanut sen minua ennen. Eli toisin sanoen väittävät valehtelijaksi. Kyllä siinä oli selittämistä nimettömällä palvelijalla kun kerroin numeron joka on saanut puhelimen ennen minua, vaikka on tilannut sen 4 viikkoa jälkeeni, kaiken lisäksi maksamatta puhelimesta penniäkään. Se nieleskelyn määrä olisi ollut hauska saada nauhalle, mutta loppujenlopuksi vastaus oli "minun pitää ottaa selvää, palaan asiaan mitä pikimmiten." Odotan sitäkin puhelua edelleen.karppa kirjoitti:Kyllä se on ihan Soneran oma moka, ettei luurit tule varaus-/tilausjärjestyksessä. Ja sitovuudellahan ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä, kun Sonera ihan vapaaehtoisesti kehitti monimutkaisen varausjärjestelmän. Olis vaan tuupannut verkkokauppaan ennakkomyyntiin ja toimitellut tavaraa sen mukaan, kun porukka on tilannut ja ehkä joskus vuonna 2010 laittanut luurin myyntiin jälleenmyyntipisteisiin hyllytavaraksi.
Itse alan olla aika kypsä tähän Soneran touhuun, että jos joskun iluureja saa jonkin muun operaattorin kautta, niin vaihdan operaattoria välittömästi. Muutenkin tämä episodi takaa sen, että valitusta lähtee Soneralle jokaisesta pienestäkin asiasta, mikä ei ole kohdallaan.
Olen jopa niin kypsä että olen pyytänyt kirjallista selitystä johtotasolta tähän touhuun, ottaen kuitenkin huomioon sen tosiasian että olen antanut Soneralle korotonta lainaa haluamattani. Ilman hyvitystä en tule tätä asiaa nielemään. Kyse ei ole suurista summista, vaan periaatteesta.
Selitykseksi ei minulle riitä se että Apple ei pysty toimittamaan laitteita. Kiinassa tuskin on pulaa mustasta muovista, kun kerta valkoista riittää. Logistiikan huono hallinta ei ole myöskään selitys, jos valkoiset ovat tänne asti päätyneet.
Tämä kaikki oli Soneralla jo etukäteen tiedossa, joten miksi sitten pitää tehdä typerä varausjärjestelmä joka ei missään olosuhteissa ole vesitiivis? Sonera on myöskin sen verran iso yritys, että varmasti pystyy keskustelemaan toisen ison yrityksen kanssa. Ja saamaan vastauksia. Jos näin ei ole, suosittelen henkilöstön uudelleenarviointia ja kenties tiettyjen avainhenkilöiden vaihtoa.
Myöskin viestintään voisi pistää viestiä, että olisiko syytä kenties informoida asiakkaita paremmin? Tai edes ollenkaan? Tai olla julkaisematta paikkaansa pitämättömiä tiedotteita? Kaikki keskustelu mikä on asian tiimoilta käyty, on ollut minun aloitteesta. Sonera ei ole kertaakaan ottanut yhteyttä, vaikka olen sitä itse pyytänyt.
Olisiko aika ryhdistäytyä?
Aivan samaa mieltä tästä touhusta
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)