iPhone 3G S - mistä ja milloin noudat?
-
Re: iPhone 3G S - mistä ja milloin noudat?
Viesti Kirjoittaja Claptrack »
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Tuli sittenkin valittua väärä väri

6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
No ei niitä tietenkään tasaisesti jaeta. Soneran logistiikka katsoo varausmääriä ja toimituksia painotetaan niiden mukaan. Näin sanoi minulle myyjä. Tosin tuppaa välillä epäilyttämään miten hyvin tämä systeemi oikeasti toimii. Yhtenä eniten ennakkovarauksia on varmasti tullut Helsingin Kampin myymälään, mutta sieltä tuntuu silti olevan valtavat jonot edelleen.Claptrack kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä! Jos sanotaan että ennakkovarauksia laitettiin Kampin liikkeeseen 200, ja Myyrmannin likkeeseen 35. Suomeen tulee 1000kpl erä iPhoneja, niin lähetetään kaikkiin liikkeisiin esim. 5 kpl? Sitten yksi päivä Myyrmannin liike on saanut puhelimet kaikille ennakkovaraajille, mut Kamppi ei. Lähetetäänkö niitä puhelimia kuitenkin tasamäärä kaikkiin liikkeisiin riippumatta siitä onko ennakkovaranneita jäljellä vai ei, vai lähetetäänkö kaikki puhelimet Kampin liikkeeseen kunnes ennakkovaranneet ovat saatu pois? Koska Myyrmannin liikkeessä on tullut noin seitsemän puhelinta viikossa, ja kuulemma noin viitisentoista ennakkovarannutta jäljellä, ja itse sijaitsen myymälän listalla (ei ennakkovaraus-listalla) yhdeksäntenä.. Jos niin on että puhelimet jaetaan tasaisesti kaikkien suomen iPhone-jälleenmyyjien kanssa, niin olisi ollut kannattavinta varata jostain takapajulan Veikosta tms.
-
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
Voin kyllä kertoa, että saa myymälässä aika nopeasti v-maisen asiakkaan maineen, kun rupeaa vinkumaan sen luurinsa perään. Minulle ainakin jo todettu ei-niin-innostuneeseen äänensävyyn "Soitamme kyllä sitten....."pete82 kirjoitti:Suosittelen ottamaan itse yhteyttä tähän liikkeeseen. Tässäkin ketjussa on monta kertaa todettu, ettei näillä myyjäparoilla ole välttämättä aikaa/viitseliäisyyttä/intoa soitella kaikille asiakkaille. Joten kysäisepä itse perään missä luuri viipyy, kun kerran näitä valkoisia on jo moni saanut.antrant kirjoitti:...ja joskus jo ekalla lomakkeella ennakkoon valkoisen 16-gigaisen iPhonen varanneena odottelen edelleen soittoa jälleenmyyjäliikkeestä.
Kiitoksia mahtavasta palvelusta, kiitoksia...
-
Viesti Kirjoittaja smicke »
-
Viesti Kirjoittaja puerco »
Näin itse asiakaspalveluammatissa ollessani minua ainakin ottaisi päähän jos joka päivä sama asiakas kävelisi sisään ja kysyisi tuotetta jonka hän on tilannut 1kk sitten ja toimitusajaksi olemme sopineet 5vk.smicke kirjoitti:Enpä ihmettele jos tympii, tämän ketjun perusteella joka jamppa soittaa vähintään kerran päivässä aspaan ja/tai Sonera-pisteeseen.
En minä ainakaan voi tässä tuotteeksi muuttua jos tuote on tulossa esim meidän tapauksessa useasti Norjasta/Saksasta tai Ruotsista.
Itse ei ole vielä tullut kertaakaan kysyttyä missä oma luuri viipyy, mutta ajattelin sitten hieman kysellä perään kun se 4vk on mennyt. Koska tuo soneran täti sanoi toimitusajaksi 2-4vk.

Eipä tässä nyt mikään kiire ole, tulee kun tulee. Kerkeää sitä sitten 24kk sopimuksen aikana hetken räpeltää.
Tosiaan oma puhelin tilattu 6.8. 32gigaa valkoinen.
( Macbook Pro 13"M1 )
-
Viesti Kirjoittaja Shopro »
-
Viesti Kirjoittaja nassekova »
Hyvä että nuita mustiakin alkaa valumaan...Shopro kirjoitti:Juuri sain tekstiviestin että musta 32GB on haettavissa Raision Myllyn pisteestä. Tilattu 28.06 sinne.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Oho, tuota mallia on sittenkin oikeasti olemassa. Toimitusajasta voisi päätellä, että lokakuulle menee minun puhelimeni...Shopro kirjoitti:Juuri sain tekstiviestin että musta 32GB on haettavissa Raision Myllyn pisteestä. Tilattu 28.06 sinne.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja phobia »
8)
-
Viesti Kirjoittaja jiah »
antrant kirjoitti:Tottahan toki olen ollut yhteydessä liikkeeseen, itseasiassa useampia kertojakin. Olen jonossa niin kärkipäässä, että omani saan heti kun vain saisivat valkoista 16Gt-mallia, mutta kun eivät saa eivätkä tilanteelle mitään voi.pete82 kirjoitti:Suosittelen ottamaan itse yhteyttä tähän liikkeeseen. Tässäkin ketjussa on monta kertaa todettu, ettei näillä myyjäparoilla ole välttämättä aikaa/viitseliäisyyttä/intoa soitella kaikille asiakkaille. Joten kysäisepä itse perään missä luuri viipyy, kun kerran näitä valkoisia on jo moni saanut.antrant kirjoitti:...ja joskus jo ekalla lomakkeella ennakkoon valkoisen 16-gigaisen iPhonen varanneena odottelen edelleen soittoa jälleenmyyjäliikkeestä.
Kiitoksia mahtavasta palvelusta, kiitoksia...
Jännästi Soneran verkkokaupasta 10 päivää sitten tilanneet toki saavat omiaan...
Täällä ollaan täysin samassa tilanteessa. Pistin ennakkovarauksen heti kun nettiin ne ilmaantuivat ja edelleen odottelen valkoista 16gb iLuuriani.
Olen oman liikkeeni listoilla myyjän mukaan seuraavana. Alun perin olin sijalla kolme eli Oulun Sonera-kauppaan on saatu ruhtinaalliset 2kpl
16gb valkoisia puhelimia tämän muutaman viikon aikana.

ja ystävällisesti kerrottiin että olen "Onnekas, kun olen ilmoittautunut ensimmäisten joukossa ja tulen saamaan puhelimeni heti 31.7 suoraan liikkeestä."
Noh.. 30.7 soitettiin ja kerrottiin ystävälliseti ikäviä uutisia että puhelimeni saanti viivästyy __seuraavan viikon alkuun__ ja luvattiin että puhelin soi heti kun oma kappaleeni on noudettavissa. Odotan edelleen tuota puhelinsoittoa.. Itse olen kyllä kysynyt kaksi kertaa tilanteesta vaan eipä ole puhelinta kuulunut.
Liikkeen myyjäthän eivät voi asialle mitään, mutta soneran päässä hommat kusee.
-
Viesti Kirjoittaja Onkel Echo »
Coltrane kirjoitti:
No ei niitä tietenkään tasaisesti jaeta. Soneran logistiikka katsoo varausmääriä ja toimituksia painotetaan niiden mukaan. Näin sanoi minulle myyjä. Tosin tuppaa välillä epäilyttämään miten hyvin tämä systeemi oikeasti toimii. Yhtenä eniten ennakkovarauksia on varmasti tullut Helsingin Kampin myymälään, mutta sieltä tuntuu silti olevan valtavat jonot edelleen.
Tähän asiaan ei yhtään helpotusta ainakaan tuo ne tyypit jotka ovat ensin varanneet yhden mallin ja sitten tulleet toisiin ajatuksiin ja tilanneet toisesta kaupasta toisen mallin. Tai ne jotka laittoivat ennakkotilauksia useampiin liikkeisiin sillä ajatuksella että saisivat sitten laitteensa mahdollisimman heti.
-
Viesti Kirjoittaja karppa »
Oliko sinulla tiedossa sijoituksesi Sellon pisteen varauslistalla? Olisi mielenkiintoista tietää suunnilleen, montako luuria sinne on toimitettu.phobia kirjoitti:Kappas, valkoinen 32GB on saapunut Sonerapisteeseen Selloon. Sitäkin mallia saatiin vihdoin maahan.
8)
Taas on viikko vierähtänyt ja oma sijoitukseni varmaankin edelleen se 5. Itäkeskuksen Sonera kaupassa. Eli kapulan kapulaa ei ole sinne saatu.
-
Eivät suostuneet kertomaan vaikka kyselin kovasti, monta printattua a4-paperia täynnä pieniä nimiä siellä seinällä kuitenkin oli. Eivät liioin kertoneet mitään määristä. "Kyllä niitä kokoajan tulee ja kokoajan menee". Näin siis viimeviikolla kun tuota kyselin, tänään pitäisi käydä hakemassa oma pois.karppa kirjoitti:Oliko sinulla tiedossa sijoituksesi Sellon pisteen varauslistalla? Olisi mielenkiintoista tietää suunnilleen, montako luuria sinne on toimitettu.phobia kirjoitti:Kappas, valkoinen 32GB on saapunut Sonerapisteeseen Selloon. Sitäkin mallia saatiin vihdoin maahan.
8)
Taas on viikko vierähtänyt ja oma sijoitukseni varmaankin edelleen se 5. Itäkeskuksen Sonera kaupassa. Eli kapulan kapulaa ei ole sinne saatu.
-
Viesti Kirjoittaja Claptrack »
Elä turhaan hae, jos se ottaa voimille? Mä voin hakea sen sun puolestaphobia kirjoitti:Eivät suostuneet kertomaan vaikka kyselin kovasti, monta printattua a4-paperia täynnä pieniä nimiä siellä seinällä kuitenkin oli. Eivät liioin kertoneet mitään määristä. "Kyllä niitä kokoajan tulee ja kokoajan menee". Näin siis viimeviikolla kun tuota kyselin, tänään pitäisi käydä hakemassa oma pois.karppa kirjoitti:Oliko sinulla tiedossa sijoituksesi Sellon pisteen varauslistalla? Olisi mielenkiintoista tietää suunnilleen, montako luuria sinne on toimitettu.phobia kirjoitti:Kappas, valkoinen 32GB on saapunut Sonerapisteeseen Selloon. Sitäkin mallia saatiin vihdoin maahan.
8)

iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
-
Viesti Kirjoittaja jsn »
Oma luurini saapui eilen postiin 18.8 (valkoinen 16gb) tilauksen jätin 5.8.09 klo:19.
En ole kuulemma noussut sängystä koskaan noin nopeasti kun vaimo sanoi että oli tullut postia soneralta. Olin kyllä varma, että hyvä jos saan sen jouluksi kotiin.
-
Eipä tarvitse hakea minunkaan, Sonera soitti perään ja sanoi sorry, sekottivat, olikin vaan mustia. Mutta sain sentään tietää että olen 2. valkoisten 32GB jonossa..Claptrack kirjoitti:Elä turhaan hae, jos se ottaa voimille? Mä voin hakea sen sun puolesta
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Epäilen ettei Soneran atk- järjestelmät ole kovinkaan toimivia, tosin väitteeni perustuvat heinä-elokuun kokemuksiini. Ostin 16G-3GS-Iphonen Soneran Verkkokaupasta ja peruin ostoksen useaan kertaan puhelimitse 31.7. mutta silti lähettivät tuon valkoisen iPhonen kotiosoitteeseeni ja kylläkin samanaikaisesti palauttivat rahani ilmoittamalleni tililleni 17.8. Ennakkovaraukseni oli Soneran järjestelmässä mutta sain tiedon minulle varatusta 32G-iphonesta vasta 31.7. puhelimitse.Coltrane kirjoitti:No ei niitä tietenkään tasaisesti jaeta. Soneran logistiikka katsoo varausmääriä ja toimituksia painotetaan niiden mukaan. Näin sanoi minulle myyjä. Tosin tuppaa välillä epäilyttämään miten hyvin tämä systeemi oikeasti toimii. Yhtenä eniten ennakkovarauksia on varmasti tullut Helsingin Kampin myymälään, mutta sieltä tuntuu silti olevan valtavat jonot edelleen.Claptrack kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä! Jos sanotaan että ennakkovarauksia laitettiin Kampin liikkeeseen 200, ja Myyrmannin likkeeseen 35. Suomeen tulee 1000kpl erä iPhoneja, niin lähetetään kaikkiin liikkeisiin esim. 5 kpl? Sitten yksi päivä Myyrmannin liike on saanut puhelimet kaikille ennakkovaraajille, mut Kamppi ei. Lähetetäänkö niitä puhelimia kuitenkin tasamäärä kaikkiin liikkeisiin riippumatta siitä onko ennakkovaranneita jäljellä vai ei, vai lähetetäänkö kaikki puhelimet Kampin liikkeeseen kunnes ennakkovaranneet ovat saatu pois? Koska Myyrmannin liikkeessä on tullut noin seitsemän puhelinta viikossa, ja kuulemma noin viitisentoista ennakkovarannutta jäljellä, ja itse sijaitsen myymälän listalla (ei ennakkovaraus-listalla) yhdeksäntenä.. Jos niin on että puhelimet jaetaan tasaisesti kaikkien suomen iPhone-jälleenmyyjien kanssa, niin olisi ollut kannattavinta varata jostain takapajulan Veikosta tms.
Toivottavasti näitä iPhoneja riittää jatkossa muillekin, joten omalta osaltani kritiikkini kohdistuu siis lähinnä Soneran organisaation sisäisen tiedonkulun heikkouteen. Toki 3G-verkkokin voisi olla kattavampi ja nopeampi eikä verkon tarvitsisi vaihtua Helsingissä rakennusten ulkopuolella välillä Edgeksi yms.
Siltikin suosittelen iPhonen hankkimista Soneralta. Vodafonen iPhonekin on tullut ostettua viime vuonna mutta takuukorjausten hankaluuden vuoksi tuo italialais- iPhonen hankkiminen ei ole Soneraa parempi vaihtoehto.
-
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)

Se olisi harmi.
-
Viesti Kirjoittaja terppa78 »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja inkogn »
-
Viesti Kirjoittaja strokes »
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja unska »

-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Jeee, mustaa kolmekakkosta on siis tulossa... ja hyvä kun meni sellaiselle joka on ollut ajoissa asialla, eikä jollekin viikko sitten tilanneelle.terppa78 kirjoitti:Nyt on oma kappale haettu. Tunti sitten soittivat Jyväskylän Sonera Kaupasta, että musta 32GB olisi noudettavissa.Varauslomakkeen täytin joskus kesä-heinäkuun vaihteessa, tarkkaa päivää en muista.
Itse tilasin 27.7. ja kaippa se kuunvaihteen tienoilla tulee. Tässä on vähän päässyt rauhottumaankin jo ja odottelu sujuu jo siedettävämmin vaikka pakollisen symbianin kanssa vielä joutuukin sähläämään. Kuten joku jo täällä sanoikin hyvin, että olihan se Soneran alkuperäinen viestikin että toimitusaika 2-4 viikkoa alkaen 31.7. eli vasta kolme viikkoa takana, joten voi vielä osua aika lähellekin
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja koso »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka