Voi kunpa näin olisikin, vaan eipä näy ennakkovarattua "pikkuvalkoista", vaikka ~10 päivää sitten verkkokaupasta tilanneet ovat jo alkuviikosta omiaan postista hakeneet...spacegoose kirjoitti: Ei varmaan ihan vielä kun näyttää että nyt vasta ennakkovaraajat alkaa taas saamaan luureja. Verkkokaupasta tilanneet ovat vasta ennakkovaraajien jälkeen.
iPhone 3G S - mistä ja milloin noudat?
-
Re: iPhone 3G S - mistä ja milloin noudat?
Viesti Kirjoittaja antrant »
-
Viesti Kirjoittaja strokes »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
No olen käynyt kyseisessä liikkeessä ja minua palveli joku liimatukkanörtti, jolle piti koko iPhonen-kuvio vääntää rautalangasta. Ei mikään mieltä ylentävä kokemus. Asiakaspalvelu tuntuu kyllä olevan katoava luonnonvara tänä päivänä.koso kirjoitti:Nyt ei ole kyllä reilua peliä ! itse ennakkovarasin iphone 3g s 16 gb 10.7 Itäkeskuksen sonera kauppaan ! ok tiesin että aikaa voi mennä , mutta tänään oli tullut yksi soitto 13.49 no tietenki yllätyin ku ekaks otin selville että mikä tuntematon numero mulle oli soittanut , olin jo aika iloinen koska ei ne sieltä sonera kaupasta muuten soittais paitsi jos oma ipone ois tullu sinne ! no soitinpa siihe kyseiseen numeroon takas 14:15 , sieltä kaveri vastaa ja sanoo että ei täällä kyllä sun puhelinta oo no kysyin sitten että voisiko hän ottaa selvää että miksi on soitettu ja soittaa sitten minulle takaisin ! no se tieneki kävi mutta kun hän soitti takas nii kertoi " no sä et ollu heti vastannut puhelimeen nii tää sun puhelin oli menny jo kaupaks " no siinä hillitsin itseni ja kyselin että miten se on mahdollista ku mun nimi lukee ennakko varaajien listassa että eihän tää oo enää reilua peliä , sitten myyjä hetken siinä vaan hymähteli ja jotain koitti selittää sittenku kysyin että koska saan puhelimen jos omani oli jo mennyt , myyjä korottaa ääntään ja sanoo " no en minä tiedä varmaan sittenku seuraava erä tulee meille ! " ... tää on sitä asiakas palvelua ! en voi käsittää !!! jos jollain on jotain kokemuksia kyseisestä sonera kaupasta nii kertokaa ihmeessä !!
-
Viesti Kirjoittaja t_makela »
Ei kai niitä elokuulla tilanneille vielä vähään aikaan voi tulla, kun ei olla nähty yhtään ilmoitusta heinäkuussa tilatuista saapuneen postiin. Tai no joo mitä enemmän mä mietin tätä soneran ja applen arvontalaulua niin luulen, että todennäköisyydet että kumpi, elokuussa vai heinäkuussa tilanneet, saa ennemmin paketin on aika lailla fifty-fifty (ehkä tuli annettua liian hyvät kertoimet heinäkuulle).kari.patila kirjoitti:Jokohan kohta ilmoittaa joku elokuussa mustan tilannut että paketti on postissa. Mukava kuitenkin vaihteeksi kuulla että mustiakin on liikenteessä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt kun vielä pikkumustia saataisiin liikenteeseen... En ole pitkään aikaan kuullut, että kukaan ennakkovaranneista olisi saanut 16GB mustaa? Aika monelta ennakkovaraajalla taitaa olla vielä se saamatta?
T: Nimimerkillä ohjelmia ostettu jo AppStoresta ja suoja kuoret tilattu, eihän sitä puhelinta enää tarvii ku on kaikkee muuta uutta tauhkaa jo saanut.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
Joo aika hiljaista on ollut tälla palstalla ton pikkumustan kanssa viime aikoina.t_makela kirjoitti:Nyt kun vielä pikkumustia saataisiin liikenteeseen... En ole pitkään aikaan kuullut, että kukaan ennakkovaranneista olisi saanut 16GB mustaa? Aika monelta ennakkovaraajalla taitaa olla vielä se saamatta?
-
Viesti Kirjoittaja unska »

-
Viesti Kirjoittaja spacegoose »
Jee, pääsin kuvakaappaukseenunska kirjoitti:Todisteeksi puhelimesta pistän pari kuvaa:

![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja unska »
Hehe.spacegoose kirjoitti:Jee, pääsin kuvakaappaukseenunska kirjoitti:Todisteeksi puhelimesta pistän pari kuvaa:lucky bastard!

-
-
Viesti Kirjoittaja Claptrack »
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
-
Viesti Kirjoittaja boer »
Heti ensimmäisen iPhone-lomakkeen olin Soneran web-sivuilla täyttänyt kesäkuussa.

-
Viesti Kirjoittaja karppa »
-
Viesti Kirjoittaja hyper9999 »
Mulla akkukesto on aika hyvä, tänään kyllä jo kuuden tunnin jälkeen piti laittaa lataukseen. Sen puoleen oon sitä räpeltäny koko ajan ja mm. ladannut True Bloodin podcasteja torrentteina - siis itse puhelimella tiettylasse.a83 kirjoitti:jailbreakkasin mun 3Gs tosa ennen kuin sonera aktivoitu. päivitn softan 3.0.1 ja unlockasin myös saunalahdelle mutta mulla se söi akkua niin että puhelin sammui 4h jälkeen. eli kannattaa pitää se 3.0hyper9999 kirjoitti:Eilen hain Sonera itäkeskuksesta 16GB valkoisen 3GS:n.
Pari klikkausta ja jailbreak tehty, Cydiasta ultasnow --> Saunalahti toimii kuin unelma. Myös MMS:t!
Ainoa moite mitä nyt päivän kokemuksella tuli, oli verkon kuuluvuus metrossa. Pätki puhelut eikä onnistunut oikein lataamaan mitään. 0_o
Firmwarena pidin 3.0:n, joka oli valmiina.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Tuo kuuluvuusongelma on kyllä aika rasittava. Olin metrossa itäkeskus-vuosaari ja tunnelissa ei hetkeen ollut mitään verkkoa. Onko forumilla muita kuuluvuusongelmista kärsivää? Onko vain Elisan verkossa?
-
Viesti Kirjoittaja strong »
kävin hakemassa 31.7. Kyseessä oli 32 gigainen musta iPhone, 16 Gigaisia oli tuolloin saapunut vähemmän, valkoisia ei tainnut juuri olla myymälän varastossa ollenkaan. Myyjän mukaan esim. Kampin SK:n liikkeessä oli runsaammin ennakkovarauksia, mutta 31.7. myynnissä olleiden ennakkovarattujen puhelinten tarkkaa määrää ei minulle suostuttu kertomaan.karppa kirjoitti:Onko foorumilla ketään, kuka olisi saanut oman luurinsa Itäkeskuksen Sonera kaupasta?
Tuskin ennakkovarausjärjestelmä pelaa kovin hyvin, mutta suurin ongelma liittyy varmasti iPhonejen saatavuusongelmiin.
-
Minä sain omani eilen, kts. edellinen viesti.karppa kirjoitti:Onko foorumilla ketään, kuka olisi saanut oman luurinsa Itäkeskuksen Sonera kaupasta?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Olet yllättynyt että Metrossa pätkii puhelut?hyper9999 kirjoitti: Tuo kuuluvuusongelma on kyllä aika rasittava. Olin metrossa itäkeskus-vuosaari ja tunnelissa ei hetkeen ollut mitään verkkoa. Onko forumilla muita kuuluvuusongelmista kärsivää? Onko vain Elisan verkossa?

-
miksiköhän Sonera Kaupan ennakkovarausjärjestelmä "toimii" edelleenkin, järjestelmän kautta on mahdollista hankkia uusi ennakkovaraus (sijanumero lienee jo 1400. luokkaa)?Claptrack kirjoitti:Millä aikavälillä ennakkovaraajat tekivät varauksensa? Siis milloin ennakkovarauslistat meni umpeen?
-
Joo, sen mä huomasin, sitä mä kanssa ihmettelin, että ovatko kaikki sillä lomakkeella ennen 31.7 varanneet "ennakkovaraajia"? Sillä varasin liikkeestä 30.7 mustan 32GB iPhonen, ja enkä vielä ole ihan kärryillä siitä että milloin minun "lupausten" mukaan pitäisi saada puhelimeni?strong kirjoitti:miksiköhän Sonera Kaupan ennakkovarausjärjestelmä "toimii" edelleenkin, järjestelmän kautta on mahdollista hankkia uusi ennakkovaraus (sijanumero lienee jo 1400. luokkaa)?Claptrack kirjoitti:Millä aikavälillä ennakkovaraajat tekivät varauksensa? Siis milloin ennakkovarauslistat meni umpeen?
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
-
Jonottamiseen saa myös varautua Sonera Kaupan Itäkeskuksen liikkeessä. Ainakin 31.7. suurin osa asiakkaista kävi kyselemässä jotain muuta kuin iPhoneen liittyviä asioita ja osa olisi varmaankin voinut hoitaa asiansa puhelinpalvelun välityksellä, joka toki maksaa (esim. ko. eläkeläisille) ilmeisimmin turhan paljon. Joka tapauksessa Sonera Kaupan iPhone- asiantuntemus ei ole vakuuttavaa eikä asiakaspalvelu kovin ripeää.Coltrane kirjoitti:No olen käynyt kyseisessä liikkeessä ja minua palveli joku liimatukkanörtti, jolle piti koko iPhonen-kuvio vääntää rautalangasta. Ei mikään mieltä ylentävä kokemus. Asiakaspalvelu tuntuu kyllä olevan katoava luonnonvara tänä päivänä.koso kirjoitti:Nyt ei ole kyllä reilua peliä ! itse ennakkovarasin iphone 3g s 16 gb 10.7 Itäkeskuksen sonera kauppaan ! ok tiesin että aikaa voi mennä , mutta tänään oli tullut yksi soitto 13.49 no tietenki yllätyin ku ekaks otin selville että mikä tuntematon numero mulle oli soittanut , olin jo aika iloinen koska ei ne sieltä sonera kaupasta muuten soittais paitsi jos oma ipone ois tullu sinne ! no soitinpa siihe kyseiseen numeroon takas 14:15 , sieltä kaveri vastaa ja sanoo että ei täällä kyllä sun puhelinta oo no kysyin sitten että voisiko hän ottaa selvää että miksi on soitettu ja soittaa sitten minulle takaisin ! no se tieneki kävi mutta kun hän soitti takas nii kertoi " no sä et ollu heti vastannut puhelimeen nii tää sun puhelin oli menny jo kaupaks " no siinä hillitsin itseni ja kyselin että miten se on mahdollista ku mun nimi lukee ennakko varaajien listassa että eihän tää oo enää reilua peliä , sitten myyjä hetken siinä vaan hymähteli ja jotain koitti selittää sittenku kysyin että koska saan puhelimen jos omani oli jo mennyt , myyjä korottaa ääntään ja sanoo " no en minä tiedä varmaan sittenku seuraava erä tulee meille ! " ... tää on sitä asiakas palvelua ! en voi käsittää !!! jos jollain on jotain kokemuksia kyseisestä sonera kaupasta nii kertokaa ihmeessä !!
-
Jonottamiseen saa myös varautua Sonera Kaupan Itäkeskuksen liikkeessä. Ainakin 31.7. suurin osa asiakkaista kävi kyselemässä jotain muuta kuin iPhoneen liittyviä asioita ja osa olisi varmaankin voinut hoitaa asiansa puhelinpalvelun välityksellä, joka toki maksaa (esim. ko. eläkeläisille) ilmeisimmin turhan paljon. Joka tapauksessa Sonera Kaupan iPhone- asiantuntemus ei ole vakuuttavaa eikä asiakaspalvelu kovin ripeää.Coltrane kirjoitti:No olen käynyt kyseisessä liikkeessä ja minua palveli joku liimatukkanörtti, jolle piti koko iPhonen-kuvio vääntää rautalangasta. Ei mikään mieltä ylentävä kokemus. Asiakaspalvelu tuntuu kyllä olevan katoava luonnonvara tänä päivänä.koso kirjoitti:Nyt ei ole kyllä reilua peliä ! itse ennakkovarasin iphone 3g s 16 gb 10.7 Itäkeskuksen sonera kauppaan ! ok tiesin että aikaa voi mennä , mutta tänään oli tullut yksi soitto 13.49 no tietenki yllätyin ku ekaks otin selville että mikä tuntematon numero mulle oli soittanut , olin jo aika iloinen koska ei ne sieltä sonera kaupasta muuten soittais paitsi jos oma ipone ois tullu sinne ! no soitinpa siihe kyseiseen numeroon takas 14:15 , sieltä kaveri vastaa ja sanoo että ei täällä kyllä sun puhelinta oo no kysyin sitten että voisiko hän ottaa selvää että miksi on soitettu ja soittaa sitten minulle takaisin ! no se tieneki kävi mutta kun hän soitti takas nii kertoi " no sä et ollu heti vastannut puhelimeen nii tää sun puhelin oli menny jo kaupaks " no siinä hillitsin itseni ja kyselin että miten se on mahdollista ku mun nimi lukee ennakko varaajien listassa että eihän tää oo enää reilua peliä , sitten myyjä hetken siinä vaan hymähteli ja jotain koitti selittää sittenku kysyin että koska saan puhelimen jos omani oli jo mennyt , myyjä korottaa ääntään ja sanoo " no en minä tiedä varmaan sittenku seuraava erä tulee meille ! " ... tää on sitä asiakas palvelua ! en voi käsittää !!! jos jollain on jotain kokemuksia kyseisestä sonera kaupasta nii kertokaa ihmeessä !!
-
Viesti Kirjoittaja eskimo »
Kysyin samalla heidän ennakkovarauksista ja toimituksista niin kertoivat hieman tuosta järjestelmästä aika asialliseen sävyyn. Kuulemani mukaan kaikista ennakkovaraajista (eli ennen 9.7:tä) tehneistä on olemassa Lahden pisteessä kaksi listaa, vanhemmasta listasta on toimitettu puhelimet kaikille(!) jotka ovat hyväksyneet luottosopimuksen(?). Tämä on siis "lupaus" ottaa puhelin vastaan kun se tulee tarjottavaksi ja näinollen voivat ehkäistä viimehetken peruutukset. Tästä johtuen ensimmäinen lista on perjaatteessa jaettu ja toista ollaan jo jakamassa. Ekassa sekä tokassa erässä on kummassakin tullut mustia 32G:a eli niitä siis on liikenteessä ihan samalla tavalla kuin muitakin, omistajat eivät vain kirjoittele tänne

PS. Lahden Sonerapisteessä on ainakin erittäin tarkat ohjeet siitä, että puhelimia ei myydä eikä luovuteta muille kuin ennakkovaranneille kunnes listat on hoidettu. Rangaistuksia jaellaan, jos tätä ohjetta laiminlyödään

-
Ihan sama oli mulla eilen, yksi nuori pariskunta valitteli ettei mokkula toimi (ja valitus oli ihan aiheellinen - laite ei toiminut), mutta jäi höpisemään aivan kummallisia myyjän kanssa varmaan puoleksi tunniksi. Kysymykset liittyivät mm. verkon kattavuuteen, huollon ripeyteen ja ylimalkaisesti intertin käyttöön... Itse odottelin vuoroani noin 15 min (kaksi ennen minua) ja iPhone sopparin tekoon meni noin 10.strong kirjoitti: Jonottamiseen saa myös varautua Sonera Kaupan Itäkeskuksen liikkeessä. Ainakin 31.7. suurin osa asiakkaista kävi kyselemässä jotain muuta kuin iPhoneen liittyviä asioita ja osa olisi varmaankin voinut hoitaa asiansa puhelinpalvelun välityksellä, joka toki maksaa (esim. ko. eläkeläisille) ilmeisimmin turhan paljon. Joka tapauksessa Sonera Kaupan iPhone- asiantuntemus ei ole vakuuttavaa eikä asiakaspalvelu kovin ripeää.
Nuoren pariskunnan jälkeen toiselle myyjälle (joka juuri pääsi eroon sunnuntaipäivän kyselijästä) tuli nainen, joka oli selvästi tuohtunut siitä, että hänelle oltiin jostakin muualta annettu väärää tietoa, että itiksessä olisi joku tietokonehuolto. Hänellä taisi olla muitakin ongelmia elämänsä kanssa.
Voimia vaan soneran myyjille, hiillostus on varmasti kovaa, etenkin ym. asiakaskunnan lisäksi!
-
Paketti näyttää avaamattomalta?? Eikös aktivointi tapahdu liikkeessä?unska kirjoitti:Todisteeksi puhelimesta pistän pari kuvaa:
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Ei suomessa.Claptrack kirjoitti:Paketti näyttää avaamattomalta?? Eikös aktivointi tapahdu liikkeessä?unska kirjoitti:Todisteeksi puhelimesta pistän pari kuvaa:
[img]iPhone-kuva[img]
[img]iPhone-kuva[img]
AMA-EDIT: Editoin aiemmin nähdyt kuvat pois, jotta pitkän ketjun sivulle mahtuisi enemmän viestejä.
-
Viesti Kirjoittaja nassekova »
suolaa haavoihi...unska kirjoitti:Todisteeksi puhelimesta pistän pari kuvaa:
[img]iphone-kuva[img]
[img]iphone-kuva[img]
AMA-EDIT: Editoin jo aiemmin nähdyt kuvat, jotta pitkän ketjun sivulle mahtuisi enemmän viestejä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka