Minulla on siis hieman yli kaksi vuotta vanha iPod (siis sellainen, kun niitä sai vielä valkoisena, eli ilmeisesti viidennen sukupolven malli). Latasin iPodini normaalisti viime lauantaina tietokoneella täyteen. Sunnuntaina olin lähdossä kävelylle ja nappasin luonnollisesti iPodini mukaan. Se ei kuitenkaan käynnistynyt.
Palasin sisälle ja aloitin ensimmäisenä mieleeni tulleet toimet. Kokeilin siis sitä menu + keskinäppäin yhdistelmää ja kun se ei toiminut kytkin laitteen koneeseen. iPod ei ilmestynyt iTunesiin eikä tietokoneeni tunnistanut sitä. Aloin todella hermostua. Katselin netistä eri ohjeita, mutta ne eivät toimineet. Kokeilin myös yhdistää iPodin eri tietokoneeseen ja eri kaapelilla. Pistokelaturini hajosi jo keväällä, joten en sitä pysty koettamaan.
Onnistuin saamaan iPodin kerran hereille napsauttamalla kaksi kertaa holdin päälle ja pois ja sitten menu + keskinäppäin yhdistelmä. Tuuletin asiaankuuluvasti ja luulin tämän pelleilyn loppuneen, mutta ei. iPod oli käynnistymishetkellään kiinni koneessa ja se näytti, että akku oli täynnä. Irroitin sen asiaankuuluvasti ja yritin mennä soittolistaan. Ennen kuin ehdin laittaa mitään kappaletta soimaan se samahti jälleen. Kirosin raskaasti. Yritin samaa keinoa ja kaikkia muita mahdollisia elvytysvinkkejä Applen sivuilla, mutta mikään ei enää toiminut. Olen toistanut toimet joka päivä sunnuntaista lähtien useita kertoja.
Minua suoraansanoen vatuttaa tällainen! Säästin vuoden tätä iPodia varten ja kaksi vuotta se kestää! Olen kohdellut sitä hyvin ja odotin sen kestävän paljon kauemmin. Olen opiskelija eikä minulla ole varaa ostaa kolmensadan euron soitinta joka kahdes vuosi. Uskaltaisinko enää edes ostaa uutta? Sehän voi tehdä aivan samoin kuin tämäkin rakas soitin. Nyt pyydänkin teiltä IDEOITA! Kertokaa vinkkejä/kokemuksia. Toimivatko uudemmat mallit sitten kauemmin kuin tämä mikä minulla nyt oli? Jos ette pysty auttamaan valakaa minuun uskoa! PYYDÄN! Enää ei huvita edes lähteä kävelylle, kun ei ole iPodia soittamassa musiikkia.