Ex-kuriirina allekirjoitan tämän sataprosenttisesti.Xaeron kirjoitti:Nuo kuriirifirmat ei voi sopia aikataulujaan yhden asiakkaan toiveiden mukaisesti, yhdellä kuriirilla (kuljettajalla tässä tapauksessa) kun on monta lähetystä toimitettavanaan päivän aikana. Kaikenlaisia yllätyksiä voi tulla matkan varrelle ruuhkista, auton hajoamisista, reitin uudelleensuunnittelusta venähtäneisiin ruokataukoihin. Jos TNT pystyi sopimaan kanssasi kahden tunnin ikkunan, minä aikana paketti tulee, oli se mielestäni erittäin hienosti tehty TNT:ltä. Kiittää sinun olisi pitänyt. Ja vielä huh! Kuriiri lupasi soittaakin ennen paketin tuomista. Kai tiesit, että tuo todellakin on erityiskohtelua? Kokemusta on niin UPS:sta, DHL:sta, TNT:stä uin FedExistäkin, ja en muista kuin pari hassua kertaa että kuriiri olisi soittanut etukäteen. Niitä paketteja kun on vietävänä paljon, jos koko ajan soittelisi vastaanottajille etukäteen, hermo ja järki menisi sen sileän tien.
Oli oikeasti yksi työn v-mäisimpiä puolia ihmiset, jotka soittelivat ja vaativat minuuttiaikataululla toimitusta olettaen, että ovat ainoat asiakkaat.
Kuriirina minulla saattoi olla se 30-40 paikkaa missä päivän aikana pitää käydä viemässä tavaraa (joissain paikoissa tavaraa saattoi olla jopa 50 kollia samaan paikkaan, joka piti jollain nokkakärryillä kuskata pienellä tavarahissillä jne) (plus siihen päälle sitten n. 5-10 noutoa) ja näistä 95% oli firmoille, vaikka jakoalueeni olikin lähinnä asuinaluetta. Tuohon joukkoon kun heitetään muutama aamulähetys (toimitus ennen klo 12) tai sitten joitain muita erikoisjärjestelyjä, niin jo pelkän päivän ajoreitin suunnittelu vaatii aikaa. Itsellä oli siinä suunnitellessa tapana soitella yksityishenkilöt läpi ja kysellä milloin ovat paikalla ja yrittää sen mukaan sumplia sitten lähetykset, koska koin että näin säästää aikaa. Hain puuttuvat numerot numerotiedustelusta, jos oli aikaa. Eli pyrin kyllä palvelemaan ihan niin hyvin kuin mahdollista. Siltikään en pystynyt ihmeisiin

Jos oletetaan, että toisella puolen kaupunginosaa on yksi klo 12 lähetys, josta asiakas on oikein maksanut erikseen ja sitten tämä yksityisasiakas on aivan toisella puolen jakoaluetta ja hän toivoo jakoa klo 12-13 välillä, niin varmasti jokainen tajuaa, että siinä ei ei ole aikaa ajella huvikseen jakoalueen poikki viemään yhtä pakettia. Homma pitää hoitaa järkevässä järjestyksessä katu kerrallaan ilman säntäilyä puolelta toisin, jos tahtoo saada koko päivän kuorman kuljetettua. Sanomista tuli ja paljon, jos jotain jäi jakamatta. Jos hyvä tuuri kävi niin tunnin ikkunan pystyi antamaan, usein juurikin tuollaisen kahden.