strokes kirjoitti:Ennustan että ensi viikko tulee olemaan 32 gigasten odottajille kiva viikko (myös itselleni)
luotan sinuun 100 %
EDIT: toi siis kirjoitettu viimeviikolla ^ ja itekki kohta selannut kaikki youtuben iphone arvostelut jne x) alkaa toi avovaimokikyllästyä ku kokoajan hehkutan ku löysin netist tosi kivan jutun mitä iphone 3gs:llä voi taas tehdä ^^
Noniin. Ei kai tässä farssissa Sonera voi hoitaa Finnkinon alennuslärpäkettäkään oikein? Sittenhän olisi jotain, mikä olisi toiminut kuten piti.
Itselläni on kaksi liittymää, työ- ja vapaa-ajanliittymä. Pitänee muokata liittymästä puhe- ja tekstaripaketit nollaan kun ei ole puhelinta millä puikottaa tuota Soneran "vapaa-ajanliittymää". Tosin en tiedä onko tämä mahdollista.
Spoof kirjoitti:Oman luurini tilasin soneran verkkokaupasta 30.7 (16gb musta) ja myyntipalvelun mukaan heti syyskuun alusta saan luurin postiin. Tän tiedon perusteella voisi kuvitella että noinkin paljon minua aikaisemmin tilannut saisi puhelimen jo elokuussa. Myyntipalvelusta kerrotiin myös että applelta tosiaan on vähän isompaa erää tulossa aina tästä lähtien, eli jospa tästä kohta kaikilla olis luuri kädessä.
Toi soneran kulta taso etu vähän hämää koska sehän päivittyy 2 kertaa vuodessa ja seuraavan kerran 1.9...niin pääsevätkö ne henkilöt jotka iLuurin saavat tuon jälkeen ollenkaan käsiksi etuihin?
Juuri tuossa soittelin itsekkin myyntipalveluun tiedonrippeiden toivossa ja ilmoitettiin, että saisin puhelimen vasta lokakuun tienoilla. Kyseessä siis pikkumusta ja tilattu 11.8. aspan kautta. Toivon mukaan kyseessä oli varman päälle pelaaminen, mutta sen näkee. Toivoa saa aina. Melko isoa haarukkaa kuitenkin näiden tietojen perusteella toi 12pv ero tilauksessa tuo.
Pitihän se itsekin soittaa myyntipalveluun. 1.8. tilatun pikkumustan luvattiin saapuvan vasta lokakuun lopussa. Spacegoose oli tilannut 21.7. eli noin 1,5 viikkoa ennen minua ja puhelin oli lähetetty jo viime viikolla. Samasta mallista siis kysymys. Jos oletettais että puhelimet toimitetaan ainakin lähes tilausjärjestyksessä, niin 1,5 viikon aikana tilaneiden jono saadaan purettua kahdessa kuukaudessa. Toivon todella, että pelasivat varman päälle, koska jos tämä pitää paikkansa, venyy arvioitu toimitusaika 2-4 viikosta 12-13 viikkoon.
Nooh... Eipä odotella vielä vähään aikaan saapumisilmoitusta... Ois vaan pitäny herätä aikasemmin tilaamaan.
janis_petke kirjoitti:Verkkokaupasta ekana päivänä tilattu musta 16gb noudettu postista tänään \o/
Eurynomee kirjoitti:7.8 tilattu 16gb musta iPhone tuli juuri taloon.
voikohan olla merkitystä sillä että olin jo Kulta-asiakas ennen puhelimen tilaamista että tuli näin nopeasti?
aspasta sanottiin lauantaina että tukussa on puhelimia "rittävästi" että jopa uusia tilauksia voi alkaa lähettämään.
outoa on se että jokainen aspan työntekijä antaa eri vastauksen kysymyksiin
No huh huh, on kyllä tosiaan erilaista tietoa riippuen siitä kenelle soitetaan. Mutta sen kuvan minäkin sain kun myyntipalveluun soitin, että saatavuusongelma olisi ns. takana ja lähettävät luureja niin nopeasti kun kykenevät. Mutta en vieläkään oikein käsitä miten ne pitävät (jos mitenkään) ajantasalla näitä varauslistoja joita on eri jälleenmyyjä liikkeissä?! Koska vaikuttaa kyllä vähän siltä että joissain liikkeissä on meneillään aika "sticks & stones" menetelmä... eli kynä ja paperi lista ... ja päivittävät niitä vähän miten sattuu ja miten huvittaa... WTF?!
Vaikka oma puhelin on jo tulossa ni kyllä harmittaa niiden puolesta jotka oli ennen minua varanneet omansa ja vielä odottavat luuria. Tosin varaus ja jo maksettu... onko ne nyt sitten laitettu eri arvoisiksi ja vaihtaneet prioriteettia Soneran listoilla... ne jotka on jo maksaneet luurin saavat aikaisemmin kun vain varanneet?
Viimeksi muokannut spacegoose, 24.8.2009 klo 13.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään tuli postiin 17.7 tilattu 32Gb valkoisena. Olin tehnyt ennakkovarauksen, mutta luulen että varauksen tekeminen meni tuolloin kiville... Eiköhän näitä nyt ala tulemaan kiihtyvään tahtiin...
Vaikka sanoin että en tuonne soittele niin tulipa soitettua kun tuo myyntilavelun nro nyt tuossa oli.
Ystävällinen naishenkilö katsoi koneelta että vielä ei ole lähetyksessä (32gb valkoinen) mutta pyysi soittelemaan ensi viikolla uudestaan
kun kuulemma syyskuun alussa heti pitäisi olla paljon toimituksessa puhelimia.
Sanoi vielä että aika nihkeästi on apple puhelimia lähettänyt vaikka tietävät että tilauksia on paljon sisällä. Lisäsi vielä että näitä valkoisia on
nyt tullut hieman vähemmän kuin mustia.
puerco kirjoitti:Vaikka sanoin että en tuonne soittele niin tulipa soitettua kun tuo myyntilavelun nro nyt tuossa oli.
Ystävällinen naishenkilö katsoi koneelta että vielä ei ole lähetyksessä (32gb valkoinen) mutta pyysi soittelemaan ensi viikolla uudestaan
kun kuulemma syyskuun alussa heti pitäisi olla paljon toimituksessa puhelimia.
Sanoi vielä että aika nihkeästi on apple puhelimia lähettänyt vaikka tietävät että tilauksia on paljon sisällä. Lisäsi vielä että näitä valkoisia on
nyt tullut hieman vähemmän kuin mustia.
Viikottain vaihtuu saanti väreissä
Oma siis tilailtu 6.8.
Oma varattu liikkeestä paikan päällä 30.7, ja tuntuu siltä että ennakkovaranneet ja liikkeistä varanneet ovat unohdettu kokonaan
Mid-2010 MacBook Pro 15" i7 - iPad Mini Retina 32GB WiFi - iPad 3 WiFi 64 GB
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
Ei harmittaisi varmasti ollenkaan, jos puhelin olisi omaan postiin saapunut noin hyvällä vauhdilla. Suurimmalla osalla ei tainnut käydä noin hyvä tuuri, joten täytyy jälleen kerran ihmetellä mitä tapahtui sille varausjärjestykselle jota Soneran tiedotteissa korostettiin.
Nyt peeveli!!!
Olen itse täyttänyt ennakkovarauslomakkeen jo 12.7. koskien samaa mallia eikä minulla ole edelleenkään luuria kourassa. Miten melkein kuukausi myöhemmin kiinnostuksensa ilmaissut henkilö voi saada tuotteen ennen minua, kysynpähän vaan.
"Laitteet, jotka ostetaan 31.7. jälkeen, toimitetaan asiakkaille tilausjärjestyksessä sen jälkeen kun ennakkovaratut ja verkkokaupasta 9.7.–31.7. ennakko-ostetut laitteet on toimitettu asiakkaille."
Että jepjep vaan. Toivon syvästi, että Soneran iPhone-toimituksista vastaava henkilö saa kenkää
voikohan olla merkitystä sillä että olin jo Kulta-asiakas ennen puhelimen tilaamista että tuli näin nopeasti?
aspasta sanottiin lauantaina että tukussa on puhelimia "rittävästi" että jopa uusia tilauksia voi alkaa lähettämään.
No huh huh, on kyllä tosiaan erilaista tietoa riippuen siitä kenelle soitetaan. Mutta sen kuvan minäkin sain kun myyntipalveluun soitin, että saatavuusongelma olisi ns. takana ja lähettävät luureja niin nopeasti kun kykenevät. Mutta en vieläkään oikein käsitä miten ne pitävät (jos mitenkään) ajantasalla näitä varauslistoja joita on eri jälleenmyyjä liikkeissä?! Koska vaikuttaa kyllä vähän siltä että joissain liikkeissä on meneillään aika "sticks & stones" menetelmä... eli kynä ja paperi lista ... ja päivittävät niitä vähän miten sattuu ja miten huvittaa... WTF?!
Vaikka oma puhelin on jo tulossa ni kyllä harmittaa niiden puolesta jotka oli ennen minua varanneet omansa ja vielä odottavat luuria. Tosin varaus ja jo maksettu... onko ne nyt sitten laitettu eri arvoisiksi ja vaihtaneet prioriteettia Soneran listoilla... ne jotka on jo maksaneet luurin saavat aikaisemmin kun vain varanneet?
Kyllä Soneralla vaikuttaisi toi sisäinen informointi olevan taas erittäin hyvin hukassa. Hyvä ettei mulla siirtänyt ensi vuoden puolelle sitä 11.8. tilattua pikkumustaa. Koitin samalla ehdotella, että jos laittaisivat puhelimen koko laskun seuraavan laskun kanssa samaan, mutta ei onnistunut.
Kupe kirjoitti:
Tilasin omani 3.8 (32gb musta) Joko se siis tulisi tällä viikolla?!?
Huomaa eri kapasiteetti. Vaikuttaisi olevan aika paljon eroja, vaikka väri olisikin sama, mutta koko eri.
Ilmeisesti Soneran foorumeilla näistä asioista tuskailu ei tuota mitään tulosta. Pari iPhone-juttua sieltä löytyi, mihin oli vain copy/pastella liitetty ote virallisesta tiedotteesta. Liikeeseen riehumaan meno ei hyödytä mitään, ja myynti- ja asiakapalvelutkin on täysin kentällä. Mihin tässä vielä pystyy antamaan palautetta siinä toivossa että tätä fiaskoa ei tarvitse käydä läpi taas seuraavan luurin julkaisupäivinä?
Claptrack kirjoitti:
Oma varattu liikkeestä paikan päällä 30.7, ja tuntuu siltä että ennakkovaranneet ja liikkeistä varanneet ovat unohdettu kokonaan
Niinpä tuo tuntuu. Itse vieläkin odottelen paikalliseen Sonera-kauppaan varattua pikkumustaa - siis sillä ensimmäisellä lomakkeella tehty ennakkovaraus on kyseessä.
Soneran myyntipalvelu kertoi juuri ettei kannata odottaa tilausta saapuvaksi kuin vasta syys-lokakuun vaihteessa. Tilasin puhelimeni elokuun alussa. Ei kyennyt antamaan "tiukkaa" päivämäärää, kun eivät itsekkään vielä tiedä (So they say...), ja samaan hengenvetoon totesi, että laittavat varmasti tietoa verkkosivuille, kun varmaa tietoa on olemassa.
Eipä tässä kummempia, uskon että odottaminen on sen arvoista. Pääseepähän lukemaan näitä viestejä erilaisita käyttökokemuksista etukäteen, ja hyvällä tuurilla saadaan vielä jonkinlainen bugipäivityskin ennenkuin lähetys saapuu.
Claptrack kirjoitti:
Niinpä tuo tuntuu. Itse vieläkin odottelen paikalliseen Sonera-kauppaan varattua pikkumustaa - siis sillä ensimmäisellä lomakkeella tehty ennakkovaraus on kyseessä.
Haha, vai että ennakkovarattuja mustiakaan ei ole vielä kaikilla, vaikka tässäkin threadissa viimeiset viisi sivua hehkuttavat postista tulleita pikkumustia? On tämä kyllä todella surullista katseltavaa. Tässä odotellessa alkaa ihan tosissaan miettiä, että onko tämä Sonera tosiaan se firma, jonka kanssa haluan sopia vuoden tai kahden sopimusta...
Soittelin itsekkin ensiksi asiakaspalveluun kun tuolla omilla sivuilla näkyvä saldo ei pitänyt vieläkään paikkaansa. Valkoinen 32GS tilattu 16.7 ja pari viikkoa sitten asiakaspalvelussa sanottiin että kun omilla sivuilla näkyy uusi päättymispäivä kytkylle on uusi puhelin lähetetty tukkurilta. Uuden sopimuksen maksut juoksivat siis aiemman 3G medium-paketin rinnalla ja asiakaspalvelu lupasi hyvittää nämä seuraavalla laskulla.
Tänään alkoi uusi laskutusjakso ja taas sama moka. Asiakaspalvelija sanoi että uusi sopimus astuu aina voimaan samantien kun liittymän tilaa. Sanoin että minulle on kaksi kertaa sieltä kerrottu ja luvattu että uusi sopimus astuu voimaan sitten kun puhelin toimitetaan, tästä hermostuneena hän sanoi että ei pidä paikkaansa ja lisäsi myös että syyskuun lopussa tulen saamaan puhelimen. Kysyin että mistä tuo 10.8. päivämäärä on keksitty kun puhelimesta ei ole tietoakaan (samalla totesi että voi mennä kuukausikin puhelimen toimittamiseen). Sanoin että en hyväksy tätä sillä medium paketissani oli enemmän puheminuutteja ja tekstiviestejä ja olisin halunnut maksaa ja käyttää sitä siihen asti kunnes uusi puhelin minulle toimitetaan ja näin minulle siis myös luvattiin aiemmilla kerroilla. Kyseinen henkilö sanoi myös että näkee näiden aiempien "lupailijoiden" nimet ja ottaa heihin yhteyttä koska ovat lupailleet liikoja ja ottaa tarvittaessa yhteyttä minuun.
Päätinpä soittaa myös myyntipalveluun ja siellä oikein reipas nuorimies lupasi tarkistaa missä mennään ja sanoi että ei uskalla luvata muuta kuin että syyskuussa tulee. Kerroin että näin vanhan asiakkaan näkökulmasta on kummallista että elokuussa tilanneet saavat luurejaan ja ystäväni joka myös tilasi samana päivänä kuin minä on saanut puhelimensa.
Toivon jo ihan Soneran maineen takia että puhelimeni tulee alkuperäisessä aikataulussa varsinkin kun vasta elokuussa luurinsa tilanneet näyttävät saavan jo niitä.
Ketuttaa siis tuo Soneran sähläys asiakaspalvelussa sekä se että näin vanhana asiakkaana jää muiden jalkoihin.
Uskon että Soneran tukkuri lähettää puhelimiaan soneralta saatujen listojen mukaan ja ei välitä toimitusjärjestyksestä ja Soneralla ei ole hajuakaan missä mennään ja asiakaspalvelussa vastaillaan ihan mitä sattuu.
Avauduttakoon vielä:
Maaliskuussa lähetettyyn kirjalliseen reklamaatioon vastattiin heinäkuussa.
Kesäkuun lopussa lähetettyyn palvelupyyntöön ei ole vastattu ollenkaan.
Heinäkuun puolessa välissä lähetettyyn palvelupyyntöön vastaaminen kesti kolme viikkoa.
Avopuolisoni tilasi myös puhelimen heinäkuun lopulla ja pyysi että numeronsiirto astuisi voimaan jo 17.8. vaikka puhelinta ei silloin vielä saisikaan. Liittymästä ei ole tietoakaan tähän päivään mennessä.
Viimeksi muokannut TomBear, 24.8.2009 klo 19.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.