Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 23.3.2009 klo 18.12
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja vital- »
// Ex. Macbook Unibody 2009 > Macbook 12" > MacBook Pro 15" Retina, MJLQ2 ( Mid-2015 ) > MBPr 15" (Late '16) (SG)
// Ex. iPhone 3 > iPhone 4 > iPhone 6s (Gold)
-
- Viestit: 845
- Liittynyt: 18.4.2006 klo 15.30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja Donza »
Huojentavaa kuulla, että noinkin pian uusi tuli tilalle. Pitää itsekin soitella huomenna SCF:lle oman luurini perään.Omenan poimija kirjoitti:Lauantaina vein ja maanataina sain uuden. SCF antoi uuden tuliterän laitteen.Donza kirjoitti:Menikö pitkään, että sait uuden tilalle? Saitko liikkeestä vai SCF:n kautta?Omenan poimija kirjoitti:Vajaan viikon vanhasta 3GS:stä simahti akku tms. Uuden luurin antoivat. Ei valittamista palvelussa.
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 23.3.2009 klo 18.12
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja vital- »
on pitänyt SCF:n kautta käyttää huollossa, mutta tilalle tuli tuliterä puhelin ko. vian takia. En sitten tiedä, että tuottaako kyseinen asia ongelmia.
E: Eli nyt ollaan pisteessa "odottaa vaihtolaitetta 19.8.2009"
// Ex. Macbook Unibody 2009 > Macbook 12" > MacBook Pro 15" Retina, MJLQ2 ( Mid-2015 ) > MBPr 15" (Late '16) (SG)
// Ex. iPhone 3 > iPhone 4 > iPhone 6s (Gold)
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 2.7.2009 klo 23.17
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja Juhanik »
Tänään sain tämmösen vastauksen soneran asiakaspalvelusta...Juhanik kirjoitti:Lisätäänpä omakin kokemus tästä kyseisestä huollosta.
Lähetin puhelimen huoltoon näytön välissä olleen pölyn ja oikeasta yläkulmasta irronneen tiivisteen takia.
Huollosta ilmoittivat että puhelin ei mene takuun piiriin koska puhelimessa on pieni kolhu vasemmassa alakulmassa joka on siis vastakkainen kulma mistä tiiviste on irronnut. ilmoittivat myös että uusi puhelin maksaa 291€ jos haluun vanhan puhelimeni takaisin joudun maksamaan 50€. Soitin Soneralle ja kerroin tapauksesta. Soneran kanta oli että tiivisteen irtoaminen pitää mennä takuuseen ja takuu ei raukea pienen kolhun takia joka on vastakkaisessa kulmassa mistä tiiviste on irronnut. Otin yhteyttä myös Appleen ja kerroin asian ja sain saman vastauksen että takuu korvaa koska kolhu on pieni ja puhelimessa ei ole mitään toiminta häiriöitä mutta tiivisteen irtoaminen kuuluu takuun piiriin. Soitin SCF:le ja kerroin Soneran ja Applen kannan niin vastaus oli tyly, jos Soneralta tai Applelta ei kukaan ota yhteyttä niin asia ei menen takuun piiriin. Lähetin Soneralle reklamaation asiasta ja ilmoittivat että reklamaation käsittely kestää 2 viikkoa...
Onko se normaalia että reklamaation käsittely ketää 2 viikkoa? Vai mitä nyt pitäisi tehä?
Tätä vastausta en ajetellut hyväksyä koska laite valmistaja on minulle myöntänyt kyseisen vian.
Hei,
olemme käsitelleet huomautuksenne, joka koskee laitteen huoltoa, takuukorjausta tai vaihtoa.
Kytkykaupassa asiakas ostaa operaattorilukitun matkapuhelimen ja matkapuhelinliittymän samassa paketissa. Laitteen omistusoikeus siirtyy asiakkaalle kun hän on hyväksynyt sopimuksen. Laiteiden ongelmatapauksissa Soneran valtuuttama huoltoliike määrittelee ja arvioi ilmoitetun vian ja sen kuuluuko vian korjaus Soneran virhevastuun tai laitevalmistajan myöntämän takuun piiriin.
Sonera on selvittänyt mainitsemaanne vikaa huoltoliikkeen ja laitevalmistajan kanssa, eikä viankorjauksen ole katsottu kuuluvan takuun piiriin. Pyydämme teitä ottamaan yhteyttä SCF-huoltoon ja sopimaan jatkotoimenpiteistä. Valitettavasti laitetta ei näin ollen voida vaihtaa uuteen maksutta.
Ystävällisin terveisin
Asiakaspalautteet
TeliaSonera Oyj
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Vikaselvitys: Oikeassa yläkulmassa tiiviste lähtenyt irti, Näytön välissä pölyä.
10.8.2009 Soittivat minulle huollosta, että puhelin ei mene takuun piiriin koska puhelimessa on kolhu vasemmassa alakulmassa. Soitin Applelle ja kerroin asiasta että eikö takku korvaa jos puhelimesta on lähtenyt oikeasta yläkulmasta tiiviste irti ja kolhu on vastakkaisessa kulmassa eli vasemmassa alakulmassa. Applen vastaus oli että takuu korvaa koska tiiviste on irronnut ehyestä kulmasta ja puhelimessa ei ole mitään toiminta häiriöitä. Antoivat myös Applen reklamaatio nro: xxxxxxxxx. Soitin huoltoon että mitä nyt tehdään niin sanoivat että pitää saada Soneralta lupa takuun alaiseen tuotteen vaihtoon. Soitin Soneran asiakaspalveluun ja kerroin asian niin sain vastauksen että puhelin menee takuun piiriin ja minun pitää tehdä teille reklamaatio asiasta.
Puhelin on tällä hetkellä huollossa SCF OY P: 0600-15296
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 21.8.2009 klo 23.10
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja pastori83 »
nyt oli itekkin pakko rekisteröityä että pääsee vuodattamaan...
Hankin nimittäin oman 16 gigaisen iPhonen maaliskuussa -09, ja se kesti peräti nelisen kuukautta. Eräänä kauniina aamuna puhelin ei ottanut enää virtaa vastaan ollenkaan, eli suomeksi sanottuna ei latautunut. Kiikutin luurin sitten Veikon Koneeseen takaisin, josta se lähti surullisen kuuluisaan SCF:ään.
Viikko tästä myöhemmin sain puhelun veikon koneesta, josta kerrottiin että puhelimesta on lauennut kosteusindikaattori, joka tarkoittaa puhelimen kastuneen, eikä luuri mene takuuseen. Muuten ihan OK, mutta olen korjannut työkseni Nokian matkapuhelimia, ja tiedän tasan tarkkaan milloin puhelin on kastunut ja milloin ei. Ja tämä minun luuri kun ei ole saanut kosteutta missään vaiheessa. Puhelun aikana Veikon myyjä kertoi että olen mahdollisesti puhunut puhelimeen hikisenä, jolloin puhelin on vioittunut. Korjauskustannus 660 euroa, kiitos tästä Apple. Nyt on sitten reklamaatio lähetetty Veikon Koneeseen, SCF:ään ja Applelle, saa nähdä mitä tästä vielä seuraa...
edittiä 26.8.2009...
elikkäs nyt on saatu vähäsen vastauksia, SCF huolto ei ota mitään vastuuta, koska he pelaavat vain Applen ohjeistuksen mukaisesti. Applelle olin puhelinyhteydessä vähän reilu kaksi tuntia, ja neljäs ihminen heiltä tiesi kertoa ettei Apple ota mitään vastuuta Suomessa heidän omista laitteistaan (mitähän helv...?) vaan vastuu on kokonaan Teliasoneralla. Seuraavaksi marssin Veikon Koneeseen, jossa Soneran edustaja kielsi heillä olevan mitään tekemistä asian kanssa, ja kehoitti ottamaan yhteyttä Appleen. Enpäs ottanutkaan yhteyttä Appleen, vaan paikalliseen kuluttajaneuvojaan. Saas nähdä mitä jatko tuo tullessaan...ai niin, SCF Huolto veloittaa 32 euroa siitä ilosta ettei puhelinta korjattukaan, kiitos siitäkin, jätin puhelimen vielä Veikon koneeseen.
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Naurettavaa, kyllä Applen olisi syytä katsoa tuotteittensa perään! Ei ole tekosyytä jättää asioita retuperälle pienemmissä maissa. Kyllä tuossa pitäisi olla joustoa ja ymmärrystä huollon puoleltakin, nuo indikaattorit joutaisivat *jonnekin*!pastori83 kirjoitti:Moro
nyt oli itekkin pakko rekisteröityä että pääsee vuodattamaan...
Hankin nimittäin oman 16 gigaisen iPhonen maaliskuussa -09, ja se kesti peräti nelisen kuukautta. Eräänä kauniina aamuna puhelin ei ottanut enää virtaa vastaan ollenkaan, eli suomeksi sanottuna ei latautunut. Kiikutin luurin sitten Veikon Koneeseen takaisin, josta se lähti surullisen kuuluisaan SCF:ään.
Viikko tästä myöhemmin sain puhelun veikon koneesta, josta kerrottiin että puhelimesta on lauennut kosteusindikaattori, joka tarkoittaa puhelimen kastuneen, eikä luuri mene takuuseen. Muuten ihan OK, mutta olen korjannut työkseni Nokian matkapuhelimia, ja tiedän tasan tarkkaan milloin puhelin on kastunut ja milloin ei. Ja tämä minun luuri kun ei ole saanut kosteutta missään vaiheessa. Puhelun aikana Veikon myyjä kertoi että olen mahdollisesti puhunut puhelimeen hikisenä, jolloin puhelin on vioittunut. Korjauskustannus 660 euroa, kiitos tästä Apple. Nyt on sitten reklamaatio lähetetty Veikon Koneeseen, SCF:ään ja Applelle, saa nähdä mitä tästä vielä seuraa...
-
- Viestit: 526
- Liittynyt: 4.7.2006 klo 21.07
- Paikkakunta: Lieto
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Anteeksi nyt vain, mutta jos ylläoleva on sinun reklamaatiosi asiasta, niin en periaatteessa yhtään ihmettele Soneran reaktiota asiaasi. Pientä yrittämistä olisi kannattanyt reklamaation tekemisessä käyttää. Olisit katsonut edes jonkin asiakirjapohjan netistä ja tehnyt sen mukaan asiakirjan. Lisäksi reklamaatiossasi et edes vaadi mitään, vaan kerrot käsittelijälle mitä on tapahtunut. Joku vaatimus reklamaatiossa pitäisi olla, muuten siitä ikäänkuin menee pointti. Tässäkin ketjussa on kerrottu hyvin seikkaperäisesti miten reklamaatio tehdään ja mitä asioita siihen kannattaa kirjoitella. Lukaise nekin läpi ja yritä uudelleen. Lisäksi, jos Soneran asiakaspalvelija on sanonut puhelimessa, että laitteen korjaus menee takuuseen niin kyllä sen sitten pitäisi mennä. Vetoa myös siihen. (Nauhoitteet?) Ole jämäkkä ja asiallinen niin sinulla on edes pieni mahdollisuus voittaa tässä asiassa. Tsemppiä!Juhanik kirjoitti:10.8.2009 Soittivat minulle huollosta, että puhelin ei mene takuun piiriin koska puhelimessa on kolhu vasemmassa alakulmassa. Soitin Applelle ja kerroin asiasta että eikö takku korvaa jos puhelimesta on lähtenyt oikeasta yläkulmasta tiiviste irti ja kolhu on vastakkaisessa kulmassa eli vasemmassa alakulmassa. Applen vastaus oli että takuu korvaa koska tiiviste on irronnut ehyestä kulmasta ja puhelimessa ei ole mitään toiminta häiriöitä. Antoivat myös Applen reklamaatio nro: xxxxxxxxx. Soitin huoltoon että mitä nyt tehdään niin sanoivat että pitää saada Soneralta lupa takuun alaiseen tuotteen vaihtoon. Soitin Soneran asiakaspalveluun ja kerroin asian niin sain vastauksen että puhelin menee takuun piiriin ja minun pitää tehdä teille reklamaatio asiasta.
-
- Viestit: 845
- Liittynyt: 18.4.2006 klo 15.30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja Donza »
Tänään muuttui SCF:n seurannassa status valkoiselle 32GB iPhone 3GS:lle :Donza kirjoitti:Huojentavaa kuulla, että noinkin pian uusi tuli tilalle. Pitää itsekin soitella huomenna SCF:lle oman luurini perään.Omenan poimija kirjoitti: Lauantaina vein ja maanataina sain uuden. SCF antoi uuden tuliterän laitteen.
Surkeaa, että pakasta vedetyn toimimattoman puhelimen vaihtoa joutuu näin pitkään odottamaan. Tästä nyt ei varmaan SCF:tä tosin voi syyttää vaan Applea. Toivottavasti seuraava yksilö olisi kaikin puolin toimiva.Tila : Lopputestaus
Huoltotiedot : Laite vaihdettu. Uusi IMEI: xxxxxxxxxxxxx Takuu jatkuu alkuperäisen ostokuitin mukaisesti. Odotti vaihtolaitetta 19.8.2009/1621
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 23.3.2009 klo 18.12
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja vital- »
// Ex. Macbook Unibody 2009 > Macbook 12" > MacBook Pro 15" Retina, MJLQ2 ( Mid-2015 ) > MBPr 15" (Late '16) (SG)
// Ex. iPhone 3 > iPhone 4 > iPhone 6s (Gold)
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 21.8.2009 klo 23.10
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja pastori83 »
nyt oli itekkin pakko rekisteröityä että pääsee vuodattamaan...
Hankin nimittäin oman 16 gigaisen iPhonen maaliskuussa -09, ja se kesti peräti nelisen kuukautta. Eräänä kauniina aamuna puhelin ei ottanut enää virtaa vastaan ollenkaan, eli suomeksi sanottuna ei latautunut. Kiikutin luurin sitten Veikon Koneeseen takaisin, josta se lähti surullisen kuuluisaan SCF:ään.
Viikko tästä myöhemmin sain puhelun veikon koneesta, josta kerrottiin että puhelimesta on lauennut kosteusindikaattori, joka tarkoittaa puhelimen kastuneen, eikä luuri mene takuuseen. Muuten ihan OK, mutta olen korjannut työkseni Nokian matkapuhelimia, ja tiedän tasan tarkkaan milloin puhelin on kastunut ja milloin ei. Ja tämä minun luuri kun ei ole saanut kosteutta missään vaiheessa. Puhelun aikana Veikon myyjä kertoi että olen mahdollisesti puhunut puhelimeen hikisenä, jolloin puhelin on vioittunut. Korjauskustannus 660 euroa, kiitos tästä Apple. Nyt on sitten reklamaatio lähetetty Veikon Koneeseen, SCF:ään ja Applelle, saa nähdä mitä tästä vielä seuraa...
edittiä 26.8.2009...
elikkäs nyt on saatu vähäsen vastauksia, SCF huolto ei ota mitään vastuuta, koska he pelaavat vain Applen ohjeistuksen mukaisesti. Applelle olin puhelinyhteydessä vähän reilu kaksi tuntia, ja neljäs ihminen heiltä tiesi kertoa ettei Apple ota mitään vastuuta Suomessa heidän omista laitteistaan (mitähän helv...?) vaan vastuu on kokonaan Teliasoneralla. Seuraavaksi marssin Veikon Koneeseen, jossa Soneran edustaja kielsi heillä olevan mitään tekemistä asian kanssa, ja kehoitti ottamaan yhteyttä Appleen. Enpäs ottanutkaan yhteyttä Appleen, vaan paikalliseen kuluttajaneuvojaan. Saas nähdä mitä jatko tuo tullessaan...ai niin, SCF Huolto veloittaa 32 euroa siitä ilosta ettei puhelinta korjattukaan, kiitos siitäkin, jätin puhelimen vielä Veikon koneeseen.
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja Sherukka »

-
- Viestit: 845
- Liittynyt: 18.4.2006 klo 15.30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja Donza »
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 18.1.2006 klo 16.35
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja discostas »
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: 20.5.2006 klo 14.00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja inf »
Se, että aikaisemmin Apple otti kantaa näihin huoltoihin ja käski SCF:n korjata nämä viat. Nyt ilmeisesti on käynyt niin että Apple on huomannut että näitä valituksia alkaa tulemaan joten on jostain syystä sitten pessyt kätensä koko huoltofirmastadiscostas kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä, miksi täällä haukutaan SCF-huoltoa, eikä Applea. Applehan nuo kaikki korjaukset korvaa, joten jos se on antanu ohjeet että lauennut kosteusindikaattori tai kolhu jossain päin puhelinta evää takuun, niin mitäs SCF siinä voi tehdä?

-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 4.9.2006 klo 20.50
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja länkkäri »
En tajua inf sun pointtia. Vastaat scf:ää haukuttavan siksi, että apple on vetäytynyt takavasuriin?inf kirjoitti:Se, että aikaisemmin Apple otti kantaa näihin huoltoihin ja käski SCF:n korjata nämä viat. Nyt ilmeisesti on käynyt niin että Apple on huomannut että näitä valituksia alkaa tulemaan joten on jostain syystä sitten pessyt kätensä koko huoltofirmastadiscostas kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä, miksi täällä haukutaan SCF-huoltoa, eikä Applea. Applehan nuo kaikki korjaukset korvaa, joten jos se on antanu ohjeet että lauennut kosteusindikaattori tai kolhu jossain päin puhelinta evää takuun, niin mitäs SCF siinä voi tehdä?
Ongelma (luultavimmin toimenpide) scf:llä on puhdas rahastus. Eivät edes viitsi laittaa puhelinta tarkempaan syyniin, selvittämättä, jos joku kosmeettinen vaurio nippanappa puhelimesta löytyy. Tärkeää, että asiakas saadaan maksamaan (se on Applenkin etu). Ymmärrän, ettei huolto voi ottaa jokaista halkeavakuorista puhelinta suoraan takuuhuoltoon, mutta haloo, täälläkin eräällä oli kolhu puhelimen toisessa kulmassa ja vastakkaisessa kulmassa tiiviste repsotti -> aluksi ei mennyt takuuseen. En osaa sanoa pitäisikö enemmän syyttää Applea puuttellisista tai ei-ajan tasalla olevista huolto-ohjeista vai scf:ää niitä vähäisiä noudattajättämisestä.
-
- Viestit: 307
- Liittynyt: 7.8.2009 klo 18.33
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja EL5 »
Apple sanoo etta heidan ja Soneran valisen sopimuksen perusteella kaikki vastuu iPhonesta on Soneran, ikaan kuin olisitte ostaneet "Sonera iPhonen" jonka on valmistanut Soneran alihankkija Apple.
Soneran nakemys asiasta on kuitenkin etta he ovat vain jalleenmyyja ja Apple tuotteen valmistama.
Sopimuksen ollessa luonnollisesti salainen, emme me eika kuluttajaviranomaiset saa mitenkaan tietoomme mika on todellisuus.
Mutta ymmartaakseni suomen kuluttajansuoja menee niin etta vastuu on jalleenmyyjalla -> oli tilanne kummin tahansa vastuu on Soneran.
Eli syyttavan sormen kuuluu osoittaa Soneran suuntaan tassa tapauksessa, vaikka syy olisikin Applen paska tuote..
-
- Viestit: 1417
- Liittynyt: 25.11.2007 klo 15.08
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja jjari »
Suomen kuluttajasuojalain mukaan myyjällä on ensisijainen vastuu virheestä: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80b ... 4e8a1.aspxEL5 kirjoitti: Mutta ymmartaakseni suomen kuluttajansuoja menee niin etta vastuu on jalleenmyyjalla -> oli tilanne kummin tahansa vastuu on Soneran.
Eli syyttavan sormen kuuluu osoittaa Soneran suuntaan tassa tapauksessa, vaikka syy olisikin Applen paska tuote..
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: 18.7.2009 klo 18.02
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja t_makela »
Eikös tuo kuorien halkeaminen ole aika selvästi tyyppivika joka todellakin kuuluu takuun sekä virhevastuun piiriin ja pitäisi korjata mukisematta.länkkäri kirjoitti:Ymmärrän, ettei huolto voi ottaa jokaista halkeavakuorista puhelinta suoraan takuuhuoltoon, mutta haloo...
[rant]Kun vain Crapplea olisi kiinnostanut korjata/suunnitella puhelimensa paremmin ettei meidän käyttäjien tarvitsisi siellä huollossa turhaan juosta/tapella... Tämä kuorien halkeaminen kun ei ole mikään uusi vika, nii en ymmärrä mikä Applella maksaa. Asiakkaita tulee tarpeeksi niin niille voi syöttää ihan mitä tahansa roskaa, joka on valkoista ja kiiltävää? Uutta 3GS suunnitellessa ton kuoren muutoksetkin olisi olleet IMO likipitäen ilmaista Applelle verrattuna kaikkeen tähän huoltorumbaan 3G/3GS malleilla. Mikä eniten ärsyttää niin esimerkiksi jenkeissä haljennut kuori noitten connectorien kohdalla on suoraan mitään kyselemättä takuun alainen homma kun taas täällä...[/rant]
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 28.7.2009 klo 14.26
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja jaco »
iPhonesta meni lasi rikki, vein Turun Humaciin ja sieltä se lähetettiin SCF-huotoon vaihtoon.
Nyt huolto väittää ettei ole koskaa saanutkaan puhelinta eikä voi tehdä asialle mitään

Ei voi kuin vain ihmetellä!
Humac lupasi selvittää asiaa... saa nähdä miten käy.
Mac mini
iPad wi-fi 32gb
Time Capsule 1TB
AirPort Express
Iphone 3g 16gb
iPod nano 3g 8gb
-
- Viestit: 2285
- Liittynyt: 17.2.2005 klo 18.59
- Paikkakunta: Tampere
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Mutta kun iPhone ei ole ainoa tästä SCF:n "kastunut->ei korjata"-virrestä kärsivä puhelin. Netti on täynnä tapauksia, jossa SCF on antanut valohoitoa laitteelle ja lähettänyt täysin viallisen laitteen "huollettuna" takaisin. Pahimmassa tapauksessa asiakas on saanut huollossa tuhotun rojun käteensä. Yleisin vastaus on kuitenkin tuo, että puhelin on kastunut ja tämän jälkeen asiakas maksaa - ja paljon.discostas kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä, miksi täällä haukutaan SCF-huoltoa, eikä Applea. Applehan nuo kaikki korjaukset korvaa, joten jos se on antanu ohjeet että lauennut kosteusindikaattori tai kolhu jossain päin puhelinta evää takuun, niin mitäs SCF siinä voi tehdä?
Suomen kuluttajaviranomaisen olisi aika ryhdistäytyä. Miten joku kyseenalaisen indikaattorin kyseenalainen laukeaminen (vai muka korvan hiki hajottaa puhelimen, p*rseelläkö sitä pitäisi käyttää?) voi kerralla lopettaa kaiken takuun ja kaiken myyjän vastuun laitteesta. Samoin Sonera-SCF-Apple-pompottelu on saatava loppumaan. Myyjä on aina vastuussa myymästään tuotteesta, eikä voi piilotella valmistajan takana. Kun kuluttajaviranomaista ei kiinnosta niin saisikohan tuosta jonkinmoisen rikosilmoituksen tehtyä.
6xiPod +iPhone 3GS (M32)+iPhone 8
iPad (V32, 7 gen) | AppleTV
Apple Watch S7
-
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja TheKraken »

-
- Viestit: 3049
- Liittynyt: 31.7.2008 klo 11.02
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Se ei ole kannattavaa.Tege kirjoitti:Tässä olisi kova bisnesidea perustaa huolto mikä oikeasti huoltaa.
-
- Viestit: 307
- Liittynyt: 7.8.2009 klo 18.33
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja EL5 »

Jos tilanne menee siihen etta itse joutuu maksumieheksi niin sitten kannattaa kysella vakuutusyhtiosta josko korvaisivat huollon jossain muualla kuin SCF:lla..
Ja jos vaikka ei ja silti haluaa huoltaa niin koska luurin takuu on jo mennyt niin ainoa varma on ettei sita kannata huoltaa SCF:lla..
Btw, onko kukaan yrittanyt usuttaa vakuutusyhtiota SCF:n kimppuun? Jos kerta luurin vauriot eivat kuulu takuun piiriin niin ne kuuluvat kotivakuutuksen tms. piiriin, ja koska vakuutusyhtiot lakimiehineen eivat halua koskaan maksaa mitaan mistaan niin nehan voivat napparasti todistaa etta kyseessa on takuun alainen vika, ja sitten vaan popkornit valmiiksi ja odottelemaan (voi toki vieda hyvan tovin..)..
Pystyyko muuten noiden indikaattoreiden tilan nakemaan ilman etta tehdaan jotain takuun raukeamisen aiheuttavaa? Haluaisin tietaa ettei puhelimeni ole saanut kosteus vauriota jo ennen minulle toimitusta ja etta kyseiset indikaattorit eivat ole lauenneet ennen huoltoon toimitusta.. (ei mitenkaan etta epailisin huollon siivojan vahingossa tonasseen ilmankostuttimen huoltoa odottavien puhelinten varastohyllyn alle, ihan vaan varmistaakseni etten laheta puhelinta turhaan sinne..)
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 8.11.2007 klo 20.09
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Soneran valtuutettu iPhone-huolto, SCF-huolto, mitä helv.!
Viesti Kirjoittaja The h »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
h
Macbook Air & MacBook Pro
iPodit Nano ja Touch
iPad 2
iPad Mini
iP 6
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit