IRC
-
Re: IRC
Viesti Kirjoittaja imphasis »
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17132
Voisi olla muuten hyvä käyttää haku-toimintoa? Tästä puhuttu monasti aiemminkin. Ja kuuluisi varmaankin jopa Ohjelmat puolelle...
Mutta siirretäänpäs tätä yleiseen aiheeseen: milläs eri kanavilla te irkkailette? (Ei välttämättä kannata mainita ns. privaatti kanavia, vaan "yleisiä")
Paras mäkki kanava suomessa #macintosh.fi @irc.net. Sinne kaikki irkkaavat mäkistit.
-
-
Viesti Kirjoittaja Rahina »
mainitaan yleisistä (@ircnet) #ateismi, #bloggaajat, #filosofia, #macintosh.fi
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
-
Onko muuten mahdollista käyttää jotain ulkoista serveria irc-käytössä. Tarkoitan, että olisin koko ajan sen ulkoisen serverin avulla sisällä irkissä, vaikka oma kone olisi kiinni. Sitten vain yhdistäisin serveriin avatessani irkkiohjelman. Kaverilla on saunalahti, jolla se ainakin onnistuu..
Ja tähän liittyen, kun jossakin vaiheessa saan semmoisen vanhan pc:n, josta aion tehdä itselleni jonkinlaisen serverin, joka on kokoajan online. Pystyisinkö sen avulla tekemään saman, johon sitten ottaisin mäkilläni yhteyden irkissä.
Toivottavasti tuo oli jotenkin ymmärrettävissä.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Musta tuntuu kyllä että 99% PC-irkkaajista käyttää Mircciä. Itse käytän Ircleä juurikin tuosta "graafisuudesta" johtuen.imphasis kirjoitti:Olen miettinyt tuota irssiä, mutta sehän on aikalailla tekstipohjainen? Eikö ole kuitenkin helpompa käyttää graafista? Millä lailla tuo irssi olisi parempi, aika suosittu kun se kuitenkin on, windows puolellakin.
Käsittääkseni tuo onnistuu vain ns. bottia käyttämällä. Botti on ohjelma joka osaa kytkeytyä haluamallesi serverille ja kanavalle, ja sitä voi sitten privaattiviesteillä ohjailla eri bottikohtaisia komentoja käyttäen. Botteja käytetään paljon kanavaoperaattoreiden apuna sillä ne voidaan skriptata esim. potkimaan kanavalta ulos floodaajat yms. ei toivotut käyttäjät. PC:lle löytynee useitakin freewarebotteja, Googlea kehiin vaan.imphasis kirjoitti:Onko muuten mahdollista käyttää jotain ulkoista serveria irc-käytössä. Tarkoitan, että olisin koko ajan sen ulkoisen serverin avulla sisällä irkissä, vaikka oma kone olisi kiinni. Sitten vain yhdistäisin serveriin avatessani irkkiohjelman. Kaverilla on saunalahti, jolla se ainakin onnistuu..
Ja tähän liittyen, kun jossakin vaiheessa saan semmoisen vanhan pc:n, josta aion tehdä itselleni jonkinlaisen serverin, joka on kokoajan online. Pystyisinkö sen avulla tekemään saman, johon sitten ottaisin mäkilläni yhteyden irkissä.
Toisaalta en näe tuossa mitään käytännön hyötyä - miksi haluaisit irkata botin kautta etkä suoraan omalta koneeltasi? Voithan asettaa irkkiohjelmasi käynnistymään koneen mukana ja kytkemään automaattisesti haluamallesi serverille ja kanavalle.
-
Hyötyhän tuossa on, että ollessani muualla ja kone kiinni, voin vaikka myöhemmin nähdä, jos joku on yrittänyt sanoa minulle jotain. Ja näkeepä vaikka mitä kanavalla on puhuttu poissaollessa.
Tuota, tässä kun mietin niin botti se ei kyllä ole millä kaveri ottaa yhteyden irkkiin. Hän käyttää siis putty ohjelmaa windowssilla ja on sen avulla koko ajan irkissä. Koneelle mennessään hän sitte pystyy mistä vain puttylla yhdistämään itsensä siihen serveriin ja irkkaaman sieltä käsin.
-
Viesti Kirjoittaja Kirjiz »
Mikäli itsellään on esim. OS X -kone päällä kaiken aikaa, niin tuo on mahdollista toteuttaa siinäkin. Asentaa Fink:n ja sen avulla screen ja irssi sovellukset.
http://fink.sourceforge.net
-
Viesti Kirjoittaja rm »
Itse käytän kyllä ainoastaan irssiä, on niin paljon kanavaikkunoita eikä oikein missään muussa ohjelmassa ole fiksusti toteutettu yli kymmenen ikkunan käyttöä

-
Viesti Kirjoittaja Athlon64 »
Rupean käyttämään sitä kun vain saisi hankittua sen Homepna konvertterin, kun yksi jäbä ei myynykkä mulle vaikka lupas >:F
-
Mitenkös tuo screen systemii käytönnössä toteutetaan? Yrititin jotain ohjeen tyyppista ja yleensäkkin tietoa koko hommasta googletella, mutta mitään en oikein löytänyt. Olisikohan jotain hyvää sivustoa aiheesta? Ja kanssa miten homman voisi itse tehdä vaikka omalle "serverille", jos jostain joskus jonkun koneen tapaisen hommaan ko. tarkoitukseen... Kävisiköhän fiDisk tuohon screenille serveriksi?Kirjiz kirjoitti:Ilmeisesti hänellä on jollain UNIX -tyyppisellä palvelimella screen -sovelluksen päällä ajettava irssi tai muu irc-asiakasohjelma. Tuo screen mahdollistaa komentokehotteiden jättämisen taustalle ajoon, vaikka kirjautuisi muuten pois palvelimelta. Kun palvelimelle kirjautuu uudestaan, niin ko. sovelluksella voi palauttaa aikaisemmin avatun kehotteen esiin.
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Screenilläkin onnistuu mutta se ei aja samaa asiaa, käytät tällöin tekstipohjaista clienttiä.
Bouncer on tavallaan proxy irc protokollalle + se näyttää normaali käyttäjältä irc palvelimelle
http://www.jibble.org/jbouncer/
http://directory.google.com/Top/Compute ... /Bouncers/
etc... google bouncer irc
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
-
Viesti Kirjoittaja tanssiinkutsu »
Olen siis reilun viikon vanha PowerBookin omistaja, joka alkoi kaivata irkkiyhteisöjään. Tulin hopeiseen omenaan, pistin hakuun IRC, luin vaihtoehdoista, päädyin X-Chat Aquaan ja hain sen. Olin kovin ylpeä osaamisestani tasan siihen asti, kun tuli kanavalle liittymisen vuoro: se kun ei onnistunut. Olen win-puolella käyttänyt mirkkiä, joten koko X-chat-järjestelmä on hieman oudohko, mutta sehän on lähinnä huono tekosyy. Luulen siis osaavani - jopa - ihan oikein valita serverin, mutta perinteinen /j(oin) antaa minkä tahansa kohdalla tulokseksi "no such channel".
Saa nauraa, kunhan sen jälkeen kertoo, minkä olennaisuuden olen jättänyt tajuamatta tai mitä nappia olen jättänyt painamatta (tai millä sanoilla olen jättänyt googlettamatta löytääkseni vastauksen kysymykseeni).
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja Salli »
mm... en tuosta X-Chatista tiedä, mutta itsekkin käytin PC-aikana vain mIrciä ja eka irkki Macille itselläni oli Ircle. Ja on ollut helppo alusta asti käyttää. En tosin tykkää siitä että ikkunoita on miljoona, mutta nyt olen asiaan tottunut. Nyt jälkikäteen tutkiskeltua Snak vaikuttaa parhaalta clientiltä omasta mielestäni. En käytä sitä sen maksullisuuden vuoksi, mutta pystyyhän noita kiertämään tai vaikka ihan maksamaankintanssiinkutsu kirjoitti:Olen win-puolella käyttänyt mirkkiä, joten koko X-chat-järjestelmä on hieman oudohko, mutta sehän on lähinnä huono tekosyy. Luulen siis osaavani - jopa - ihan oikein valita serverin, mutta perinteinen /j(oin) antaa minkä tahansa kohdalla tulokseksi "no such channel".
-
Viesti Kirjoittaja tanssiinkutsu »
Ircle oli ensimmäinen, mihin googlettamalla päädyin, mutta hopeisen omenan haku veti X-Chatin puoleen. Katsoo nyt, miltä tämä pitemmän päälle maistuu, vaihtaa sitten, jos alkaa nyppiä.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
-
Viesti Kirjoittaja pomtrg »
Mikä Chat Server pitää valita, että homma alkaa toimia? Kun ton on saanut oikein niin sitten ilmeisesti pitää vain liittyä jollekin kanavalle klikkaamalla "join room" ja kirjoittamalla esim. "#macintosh.fi"?
Saa kertoa myös hyviä kanavia.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka