Käännytyssaavutuksesi? [Ei tosikoille!]
-
Re: Käännytyssaavutuksesi?
Viesti Kirjoittaja iMika »
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Kertoisitko lisää ...pönttömac kirjoitti:Käytännössä mac-puolestapuhuminen on saanut aika radikaalejakin mittoja ennenkuin objekti on taipunut ja ostanut Applen![]()

![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Joku Mr PC?iMika kirjoitti: Joka kyllä kokee shokin palattuaan lomalta.
Kyllä, olen utelias!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Kyllä.arisel kirjoitti:Joku Mr PC?iMika kirjoitti: Joka kyllä kokee shokin palattuaan lomalta.
-
Viesti Kirjoittaja Korppari »
Isälle myin MacMinini, siskolle iBookini, vaimo käyttää iMaciani ja MacBookiani, samoin kolme lastani. Yhden työkaverin innostin ostamaan MacBookin, moni on ollut rajoilla luulen että lisää on työpaikalta tulossa ihan lähiaikoina.
Siis 7.
Hopeinen Omena käännytti minut aikoinaan.
Onkohan muita Hompun käännyttämiä?
-Korppari-
-
Minä!Korppari kirjoitti:
-Korppari-
-
Viesti Kirjoittaja projector »
Minä myös. Aikani lueskelin homppua ja päätin hommata iphonen hiukan myöhemmin 3g version, ja lisäksi vaihdoin kaikki win koneeni, yhteen macbook pro malliin.Korppari kirjoitti:Lasketaas äneen...
-Korppari-
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95
Google Nexus ONE -> CyanogenMod 6.0 Stable
Tulossa -> Desire HD <3
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Kaverini ihastui tähän läppäriini ja hän on kai mahdollisesti vaihtamassa siihen. Käännyttämistä kai sekin jollakin tavalla?
-
Viesti Kirjoittaja timodeus »
Nuorempana saarnasin innokkaasti, välillä yli-innokkaastikin Macien saavutuksista, mutta vanhenemisen ja seestymisen myötä olen oppinut vakuuttavasti suosittelemaan, tai esittämään kohdehenkilön elämän kurjassa valossa ilman jokaisen järkevän ihmisen valintaa, Applea.
"Käännytettyjen" kokonaismäärää en millään pysty tarkasti yksilöimään, mutta kyllä se jossain 20-30 välissä vahvasti liikkuu, kerran sain jopa 5 kalaa samaan katiskaan samana päivänä.
-
Viesti Kirjoittaja makkone- »
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Haltzu »
Sukulaiset on sitte faija jo käännyttäny...Onhan tossa vielä pari äidin puolelta tulevaa sukulaista, joita pikkuhiljaa käännytän. "Onks tossa taas joku virus, ku toimii noin hitaasti?" "miks ihmeeessä sä reboottasit?" "ai, mä oisin tehny ton paljon nopeemmin..." ynm.

-
Viesti Kirjoittaja kamina »
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Sissus mitä säätöä ja googlen käyttöä, että sai edes xp:n asentumaan, kun vista käytännässä sulkee pois xp:n kokonaan ja xp:n asennus ei näe mitään kiintolevyä. Huoh, sitten hiukan bios-asetuksia muutelemaan niin johan alkoi asennus. Sitten se pakollinen ajurien metsästys (hp.läppäri, joten valmistajan omat ajurit...kunhan tajusi että mikä on ajuri on mitäkin....15kpl eri paketteja ja sai arvalle vetää, että mitä laitteita tunnistu laitehallinnasta kun paketti oli asennettu...voisivat nimetä nuo loogisesti...). Se, että sain koko roskan toimintakuntoon niin kesti sen 3-4h ja piti sisällään biossin säätöä, googlettamista (ilman sitä ei olisi onnistunut asentamaan...bios-asetukset). Jotenkin kyllä windows maailma tuntuu niin hemmetin hankalalta kun joutuu käytännössä varautumaan siihen, että löytyy toinen kone vierestä millä voi etsiä tarvittavat tiedot.
Simple life. Re-install windows, drink whiskey and pass out. In the morning you will see a BSOD and start it all over again. Just rember to stock up on whiskey.
http://cgronlund.posterous.com/
-
No joo, useammin olen tässä viimeisen neljän mäkin käyttövuoden aikana saanut kernel panicin kuin edellisen neljän vuoden aikana BSOD'ta.frissy kirjoitti: Simple life. Re-install windows, drink whiskey and pass out. In the morning you will see a BSOD and start it all over again. Just rember to stock up on whiskey.
-
Viesti Kirjoittaja nikupiku »

-
Viesti Kirjoittaja pikkujii »
Lisäksi tyttöystävälle ehkä seuraavaksi koneeksi iMac (PC:n tilalle tietenkin)
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Kernel panicia olen itsekin katsellut huomattavan paljon enemmän kuin Blue Screeniä suhteessa siihen miten kauan minulla on Maceja ollut. Blue Screen oli itelle arkipäivää Windows 95:n ja 98:n kanssa, mutta ei XP:n ja Vistan kohdalla ole tuollaisia BSODeja näkynyt kuin wanhan ja viallisen raudan kanssa, jos en nyt ihan väärin muistia niin Vista ei ole parin vuoden käytön aikana koskaan kaatunut täysin, ohjelmia on toki kaatuillut kyllä.kamina kirjoitti:No joo, useammin olen tässä viimeisen neljän mäkin käyttövuoden aikana saanut kernel panicin kuin edellisen neljän vuoden aikana BSOD'ta.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kuinka usein on sitten usein?-wk- kirjoitti:Kernel panicia olen itsekin katsellut huomattavan paljon enemmän kuin Blue Screeniä suhteessa siihen miten kauan minulla on Maceja ollut. Blue Screen oli itelle arkipäivää Windows 95:n ja 98:n kanssa, mutta ei XP:n ja Vistan kohdalla ole tuollaisia BSODeja näkynyt kuin wanhan ja viallisen raudan kanssa, jos en nyt ihan väärin muistia niin Vista ei ole parin vuoden käytön aikana koskaan kaatunut täysin, ohjelmia on toki kaatuillut kyllä.kamina kirjoitti:No joo, useammin olen tässä viimeisen neljän mäkin käyttövuoden aikana saanut kernel panicin kuin edellisen neljän vuoden aikana BSOD'ta.
Ehkä kerran vuodessa on Kernel Panic tullut tässä taloudessa nähtyä vaikka koneita on ollut ajossa päivittäin yleensä se kolme. Vähän vajaa 10 eri konetta. Tässä uusimmassa MBP:ssä on vielä paniikit näkemättä, tuossa edellisessä tuli kerran nähtyä ja silloin oli vika muistikammassa.
Onko tämä usein?
Minä en Kernel Paniciin jotenkin osaa suhtautua minään normaalina oireena, vaan silloin kun se ruudulle iskee, niin sitten oikeasti luetaan logit ja selvitetään mikä sen aiheutti ja pidetään huoli, ettei niin tapahdu uudestaan.
-
No esimerkiksi tänään kun latailin päivityksiä tuohon sigun koneeseen niin vetasi yhdet panicit niitä asentaessa, surffailin kyllä samalla netissä mikä todennäköisesti tuon aiheutti, mutta Windowsissa ja Ubuntussa olen tottunut siihen että päivitysten aikana voi kyllä tehdä muutakin ja ne asentuvat siinä taustalla. Aikaisemmin iBookin kanssa kun oli Leopard ja tein suuren päivityksen versiosta 10.5 -> 10.5.8 tuli siinäkin kerran kunnon jumitus, tuossa tapauksessa kone sai päivittää rauhassa ilman että tein samalla jotain muuta. Tuo sigun PowerMac teki versiopäivityksen jälkeen vielä semmosen että uudelleenkäynnistyksen jälkeen se latasi käyttikseen ja käynnisti samantien itsensä vielä toisen kerran uudelleen, nyt kuitenkin toimii ilman mitään ongelmia ja versionumero on tuo 10.4.11 eikä uusia päivityksiä ole.TheKraken kirjoitti:Kuinka usein on sitten usein?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
-
Usein on tietysti suhteellinen käsite. Mulla on niitä tullut ehkä viisi viimeisen neljän vuoden aikana. Tämä pitää sisällään vanhan G4 tornin, G4 powerbookin, Macbook Pro, Macbook unibody ja iMac C2D. Leopardi ja Snow Leopard asennettu jotakuinkin julkaisupäivinä.TheKraken kirjoitti:Kuinka usein on sitten usein?-wk- kirjoitti:Kernel panicia olen itsekin katsellut huomattavan paljon enemmän kuin Blue Screeniä suhteessa siihen miten kauan minulla on Maceja ollut. Blue Screen oli itelle arkipäivää Windows 95:n ja 98:n kanssa, mutta ei XP:n ja Vistan kohdalla ole tuollaisia BSODeja näkynyt kuin wanhan ja viallisen raudan kanssa, jos en nyt ihan väärin muistia niin Vista ei ole parin vuoden käytön aikana koskaan kaatunut täysin, ohjelmia on toki kaatuillut kyllä.kamina kirjoitti:No joo, useammin olen tässä viimeisen neljän mäkin käyttövuoden aikana saanut kernel panicin kuin edellisen neljän vuoden aikana BSOD'ta.
Ehkä kerran vuodessa on Kernel Panic tullut tässä taloudessa nähtyä vaikka koneita on ollut ajossa päivittäin yleensä se kolme. Vähän vajaa 10 eri konetta. Tässä uusimmassa MBP:ssä on vielä paniikit näkemättä, tuossa edellisessä tuli kerran nähtyä ja silloin oli vika muistikammassa.
Onko tämä usein?
Minä en Kernel Paniciin jotenkin osaa suhtautua minään normaalina oireena, vaan silloin kun se ruudulle iskee, niin sitten oikeasti luetaan logit ja selvitetään mikä sen aiheutti ja pidetään huoli, ettei niin tapahdu uudestaan.
Viisi on kuitenkin n. viisi kertaa useammin kuin olen saanut edellisenä 4'nä vuotena BSOD'n windowsilla, se oli pointtina. Jotenkin huvittaa kun ihmiset jaksavat jauhaa tuommoista Windowsista vaikka se on jokseenkin 10v takaista tilannetta. Mäkkejä mullakin kaikki koneet on, mutta syynä on sen vahvuudet (käytettävyys ja esteettisyys).
Itseasiassa olin pitkään vastaan mäkkejä. Asuin jonkin aikaa kämpässä jossa yhdellä asukilla oli hieno uusi G4 torni josta maksoi 20000mk. Käyttöjärjesetelmänä oli OS9 joka kaatui vähintään viikottain. Silloin XP oli vielä epävakaa ja itselläni oli kotikoneessa käyttiksenä NT4 joka oli vakaa kuin kivi, ikinä ei ongelmia (käytettävyys ei silloinkaan ollut samalla tasolla). Samoin toisella kaverilla oli silloin niitä ekoja emaccejä (muistankohan mallin oikein), ja ei se käyttis siinäkään vakaudellaan loistanut. Apple teki loistavan siirron putsaamalla pöydän ja siirtymällä kokonaan uuteen arkkitehtuuriin, mutta kenellä vain OS9'ä enemmän käyttäneellä olisi vähintään yhtä paljon syytä vinoilla mäkeistä (jollei enemmänkin) kuin muilla windowsista.
Tietotekniikka kehittyy, kyllä mäkeissä vieläkin on riittävästi etuja (joillekin) Windowsiin nähden ettei tarvitse argumentoida olemattomilla ongelmilla.
-
Viesti Kirjoittaja karjalankarhu »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Hyvä saarna foorumila "Nokian romahtamisesta" tuo sivuille aina yhden epäuskoisen, joka jopa rekisteröityy päästäkseen kirjoittamaan. Mitä enemmän tulee epäuskoisia kirjoittajia niin sitä nopeammin etenee kirkon penkkiriveissä ja lopulta huomaa lentäneensä ulos sakastin ovesta ..... joten vaikenen lyhyeksi aikaa
-
Tässä taistellessani surkeilla ajureilla varustetun WLAN-tikun kanssa kernel panicit vierailivat melko tiheään, Windowsillakin kyllä se syy niihin BSODeihin taitaapi useimmiten sieltä kolmannen osapuolen ajureista/raudasta lähteä. Tuonkin tikun kanssa oli selvää että jokin mättää kun tämä iMac ei enää osannut edes mennä nukkumaan saati herätä, tuulettimet jäivät pauhaamaan ja ainoa ratkaisu oli sammuttaa ja käynnistää kone uudelleen jotta kuva palasi. En itse pidä Maceja mitenkään vakaampina esim. tuollaisissa tilanteissa, mutta todella hyvä valtti Macien kohdalla toki on usein kun WLAN, Bluetooth yms. ominaisuudet ovat valmiiksi asennettu ja taatusti yhteensopivilla ajureilla ilman että pitää erikseen hakea noita lisälaitteita, mutta tuossakin tilanteessa kun pitikin luottaa kolmannen osapuolen ajuritekeleisiin niin OS X oli kuin Win95/98, paljon ei tarvittu niin korttitalo kaatui. Silti näissä koneissa ja käyttiksessä on monia muita hyviä puolia myös minun mielestäni ja nyt "paremmalla" WLAN-tikulla ongelmia ei olekaan.kamina kirjoitti:Jotenkin huvittaa kun ihmiset jaksavat jauhaa tuommoista Windowsista vaikka se on jokseenkin 10v takaista tilannetta. Mäkkejä mullakin kaikki koneet on, mutta syynä on sen vahvuudet (käytettävyys ja esteettisyys).
-
Viesti Kirjoittaja Kolsyra »
MacBook valkoinen 2.13GHz 4GB
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka