Millä ohjelman ikkunat vierekkäin?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
Millä ohjelman ikkunat vierekkäin?
Viesti Kirjoittaja Kakku »
Onko jotain ohjelmaa tai keinoa, millä saa helposti halutut ikkunat, jotka ovat ohjelmassa auki, asettumaan näytölle vierekkäin ja pysymään auki, että niitä voi muokata?
Toki ne voi pienentää yhdestä nurkasta ja siirtää käsin, mutta kun usein tarvitsen saada näkymään kaksi ikkunaa samaan aikaan ja käytössäni on vain yksi näyttö, niin tuo em. tapa on turhan hidas ja hankala!
Toki ne voi pienentää yhdestä nurkasta ja siirtää käsin, mutta kun usein tarvitsen saada näkymään kaksi ikkunaa samaan aikaan ja käytössäni on vain yksi näyttö, niin tuo em. tapa on turhan hidas ja hankala!
-
Re: Millä ohjelman ikkunat vierekkäin?
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ellei ohjelmassa ole ko. toimintoa niin ei kai sitten. Mutta muistathan että leikkaa-liimaa-kopioi -raahaus toimii myös Exposen kanssa.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Tarkoittanet Spacesta? En kyllä ymmärrä miten siinä saa saman ohjelman kaksi ikkunaa eri Spacen ikkunaan ja miten niiden ikkunoiden välillä liikutaan. Osaisiko joku tässä auttaa?
Aikanaan minulla oli käytössä sellainen ohjelma, jolla pääsi vieressä olevaan virtuaali-ikkunaan, kun kursorin törmäytti näytön reunaan. Se oli kätevä. En vain muista sen nimeä, enkä tiedä, että onko vastaavaa enää olemassa. Se melkein korvaisi tuollaisen jutun, jolla saisi kätevästi kuvat vierekkäin.
Aikanaan minulla oli käytössä sellainen ohjelma, jolla pääsi vieressä olevaan virtuaali-ikkunaan, kun kursorin törmäytti näytön reunaan. Se oli kätevä. En vain muista sen nimeä, enkä tiedä, että onko vastaavaa enää olemassa. Se melkein korvaisi tuollaisen jutun, jolla saisi kätevästi kuvat vierekkäin.
-
Viesti Kirjoittaja Sami L »
Mikäli haussa on win-henkinen "tile horizontally" tai "tile vertically" ominaisuus, niin ainakin tästä voisi olla iloa:
http://www.irradiatedsoftware.com/twoup/
iMac ja iPhone 4
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Komppailen tässä jamacia siinä että expose on kyllä ihan omiaan kun sen käytön oppii.
Itsellä esim. exposen toiminnot liitetty ctrl/alt/cmd + hiiren keskinappi (voi asettaa järjestelmäasetusten exposen alta kun pitää em. nappeja pohjassa)
Itsellä esim. exposen toiminnot liitetty ctrl/alt/cmd + hiiren keskinappi (voi asettaa järjestelmäasetusten exposen alta kun pitää em. nappeja pohjassa)
-
En kun Exposea. En tiedä onko siitä nyt apua ongelmassasi, mutta demotaan nyt vaikka usealla kuvitteellisella Finderin ikkunalla: Ota Finderin ikkunassa hiirellä kiinni tiedostosta (ja pidä siitä kiinni) ja aktivoi Expose, nyt voit raahata sen tiedoston mihin tahansa toiseen Expose-tilassa näkyvään ikkunaan.Kakku kirjoitti:Tarkoittanet Spacesta?
-
TwoUp-ohjelma on hyvä! Suuret kiitokset siitä!!
Ja tuo, jolla saa monta näyttöä aikaan, on Space (ainakin omassa tietokoneessani).
Osaan raahata ohjelman ikkunan esim. Spacen näyttöön kaksi, mutta kun siirryn vaikka näyttöön 3, ikkuna seuraa mukana.
Miten saan saman ohjeman eri ikkunat Spacen eri ikkunoihin, niin, että voin vaihtaa näiden ikkunoiden välillä??
Ja tuo, jolla saa monta näyttöä aikaan, on Space (ainakin omassa tietokoneessani).
Osaan raahata ohjelman ikkunan esim. Spacen näyttöön kaksi, mutta kun siirryn vaikka näyttöön 3, ikkuna seuraa mukana.
Miten saan saman ohjeman eri ikkunat Spacen eri ikkunoihin, niin, että voin vaihtaa näiden ikkunoiden välillä??
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Katsoppa Järjestelmäasetuksista sitä "exposé ja spaces" kohtaa ja niiden asetusvalintoja.
Kokeilemalla oppii...
Kokeilemalla oppii...
-
Spaces on yhtä kuin virtuaalityöpöydät ja Expose on ihan eri juttu.Kakku kirjoitti:Ja tuo, jolla saa monta näyttöä aikaan, on Space (ainakin omassa tietokoneessani).
Expose on tällainen ja näiden pikkuikkunoiden välillä toimii drag 'n' drop (raahaa-pudota)

-
Ok. Tuo on exposé, mutta tuosta ei ole minulle hyötyä, koska jos laitan pienet ikkunat ruutuun, niin ei niistä pienistä ikkunoista voi mitään aktivoida ja sitten raahata. Heti kun klikkaa pientä ikkunaa, niin se muuttuu isoksi ja muut ikkunat häviävät taustalle piiloon.
Tuo space olisi voinut olla kiva, mutta paras vaihtoehto minulle oli tuo, joka osaa nopeasti puolittaa ikkunat.
Eni vei... kiitos kaikista vihjeistä! Näillä eväillä jatketaan kiitollisin mielin onnellisena avuliaista mäkkiguruista!
Tuo space olisi voinut olla kiva, mutta paras vaihtoehto minulle oli tuo, joka osaa nopeasti puolittaa ikkunat.
Eni vei... kiitos kaikista vihjeistä! Näillä eväillä jatketaan kiitollisin mielin onnellisena avuliaista mäkkiguruista!
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kakku kirjoitti:Ok. Tuo on exposé, mutta tuosta ei ole minulle hyötyä, koska jos laitan pienet ikkunat ruutuun, niin ei niistä pienistä ikkunoista voi mitään aktivoida ja sitten raahata. Heti kun klikkaa pientä ikkunaa, niin se muuttuu isoksi ja muut ikkunat häviävät taustalle piiloon.
Sinun pitää aloittaa raahaus ennen exposen aktivointia, raahata sitten halutun ikkunan päälle exposessa, poistua exposesta siihen uuteen ikkunaan ja sitten päästää irti raahatusta kohteesta.

Kun tuon tavan oppii, on se todella vikkelä tapa siirtää tavaraa ikkunasta toiseen lennossa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Kiitos! Tuohan onkin näppärääkallekilponen kirjoitti:Kakku kirjoitti:Ok. Tuo on exposé, mutta tuosta ei ole minulle hyötyä, koska jos laitan pienet ikkunat ruutuun, niin ei niistä pienistä ikkunoista voi mitään aktivoida ja sitten raahata. Heti kun klikkaa pientä ikkunaa, niin se muuttuu isoksi ja muut ikkunat häviävät taustalle piiloon.
Sinun pitää aloittaa raahaus ennen exposen aktivointia, raahata sitten halutun ikkunan päälle exposessa, poistua exposesta siihen uuteen ikkunaan ja sitten päästää irti raahatusta kohteesta.
Kun tuon tavan oppii, on se todella vikkelä tapa siirtää tavaraa ikkunasta toiseen lennossa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Niinhän minä tuossa heti alussa sanoin,mutta kun ei uskota mitä minä sanon, jumpe!
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)

![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jimmy »
Oujea!, tattis! Mahtava löytö, tätä ominaisuutta olenkin kaivannu aina winukasta siirtymisestä lähtien.Sami L kirjoitti:Mikäli haussa on win-henkinen "tile horizontally" tai "tile vertically" ominaisuus, niin ainakin tästä voisi olla iloa:
-
Ja minä tarkoitin alussa tuota toista, eli Spacesia, mistä puhuin. Mietin, että olisiko siinä voinut käyttää rinnakkain samalla ohjelmalla eri ikkunoita, joiden välillä olisi voinut "kikkailla". Ilmeisesti tuo Space on aika hyödytön. Vanhassa koneessa minulla oli ohjelma, jonka nimenkin nyt sain mieleeni, nimeltään Desktop Manager. Löysin sen täältä http://www.macupdate.com/info.php/id/12682 ja asensin koneelleni. Ehkä kannattaa kokeilla! Minusta tuo ohjelma on hyvä!Jamac kirjoitti:Niinhän minä tuossa heti alussa sanoin,mutta kun ei uskota mitä minä sanon, jumpe!![]()
15 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka