Pohdiskelin tässä sellasta mahdollisuutta, että olisin alkanut blogipostauksieni kanssa välillä laiskaks ja vaan yksinkertaisesti höpötellyt ja irvistellyt asiani julki.
iMoviella se on ilmeisesti kaikista viisainta äänittää (saa antaa parempiakin ideoita), mutta jäin tuota pohdiskelemaan, että onko m4v juuri se paras formaatti, mitä sivuilla sitten näytän vai pitäiskö se muuttaa esimerkiksi flv:ksi? Flv:n etu on kuitenkin siinä, että se on melkosen universaali, eikä tarvitse vasta konetta käyttämään oppineen kotisivuille suunnistavan mummelin alkaa soittelemaan ympäri maailmaa, että mikä ihmeen onkelma on..
Toisaalta, useampi flashmovie samalla sivulla tekee sivusta ilmeisen raskaan?
Kun kerran videoblogejakin varmasti on jo olemassa, niin millä ne oikein ne postauksensa tekee?
Viisain reitti iSightista kotisivuille
Koko liikkuvan kuvan kirjo
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viisain reitti iSightista kotisivuille
Viesti Kirjoittaja jotivoni »
MacBook 2.13 GHz (mid2009) Snow Leopard, 4 Gt Ram, 500Gt / 7200 rpm Seagate Momentus
Presonus Audiobox USB, Epiphone LP Studio EB, Shure SM58 LC, The T.Bone HD-990D
-
Re: Viisain reitti iSightista kotisivuille
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Yleisintä lienee kuvata se video mihin formaattiin tahansa ja se sitten ladata Youtubeen tai Vimeoon (jälkimmäisessä parempi laatu) ja sitten sisällyttää aina kyseisen videon koodinpätkä blogipostaukseen jolloin kyseisen saitin flash-videosoitin tulee siihen.
Eikä ne sivuista raskaita tee, kun ei niitä jokaista ladata samalla latauksella, vain se jonka play-näppiä painat.
Googleen video blog wordpress formats esim niin löytyy kaikkea.
Eikä ne sivuista raskaita tee, kun ei niitä jokaista ladata samalla latauksella, vain se jonka play-näppiä painat.
Googleen video blog wordpress formats esim niin löytyy kaikkea.
-
Viesti Kirjoittaja teesaa »
Juurikin noin. Nauhoita mieluummin Quicktimella, niin saat suoraan siirtokelpoista kamaa, eikä tarvitse sen ihmeemmin konvertoida.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Uusimmasta iMoviestahan löytyy suoraan Youtube-integrointi. Sitten vain embeddaat tuubista ne videot sivuillesi. Näin olen itse hoitanut.
EDIT: Tosin nykyään olen Vimeon ihan maksava asiakas. Sen verran hyvä palvelu on se.
EDIT: Tosin nykyään olen Vimeon ihan maksava asiakas. Sen verran hyvä palvelu on se.
-
Noh, vaikka youtuben ja muiden vastaavien palveluiden käyttäminen onkin tällä hetkellä sitä kuuminta hottia, niin mä olen pyrkinyt pitämään kotisivut siistinä ulkopuolisista palveluista. Se ei ehkä ole se helpoin tie, mutta siinä on jotain, mikä viehättää mua suunnattomasti - on ainakin huomattavasti vähemmän liikkuvia osia, jotka voivat pettää. Sitä paitsi, mulla on serverillä 3 gigaa tilaa ja ois sääli jättää sitä käyttämättä
.
Mutta kiitos tuosta googlevinkistä. Löysin sitä kautta tieni Anarchy-Media-Playerin luokse, joka itseasiassa ratkasee mukavasti ongelman. Wordpressille suunniteltu, mutta siitä on myöskin standalone-versio ja jos olen nyt oikein ymmärtänyt, niin ei tarvitse huolehtia selaimen plugineista, jos playeri osaa soittaa sen
.
---
Sellainen progu kuin Leawo Video Converter on ilmainen ja osaa kääntää iMovieta Flashiksi. Koepolkasuissa ainakaan toistaseks ei oo ollu onkelmia.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta kiitos tuosta googlevinkistä. Löysin sitä kautta tieni Anarchy-Media-Playerin luokse, joka itseasiassa ratkasee mukavasti ongelman. Wordpressille suunniteltu, mutta siitä on myöskin standalone-versio ja jos olen nyt oikein ymmärtänyt, niin ei tarvitse huolehtia selaimen plugineista, jos playeri osaa soittaa sen

---
Sellainen progu kuin Leawo Video Converter on ilmainen ja osaa kääntää iMovieta Flashiksi. Koepolkasuissa ainakaan toistaseks ei oo ollu onkelmia.
Viimeksi muokannut jotivoni, 8.9.2009 klo 12.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacBook 2.13 GHz (mid2009) Snow Leopard, 4 Gt Ram, 500Gt / 7200 rpm Seagate Momentus
-
Oletko jollain tavalla onnistunut kaappaamaan iMoviella videota ja ääntä samanaikaisesti?TheKraken kirjoitti:Uusimmasta iMoviestahan löytyy suoraan Youtube-integrointi. Sitten vain embeddaat tuubista ne videot sivuillesi. Näin olen itse hoitanut.
Minä olen jostain syystä onnistunut tallentamaan sillä vain kuvaa (iSight) ilman ääntä tai ääntä (selostustoiminto) ilman kuvaa.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka