Ite oottelen verkkokaupasta 26.7 tilattua 32gb mustaa...viikko-pari sitte viimeks aspaan soittelin nii sanoivat että syyskuun parin ekan viikon aikana tulis. saa tosin nähdä mitä käy ku on jostaan kumman syystä menny kokonaan luottamus sonerasta
apollox kirjoitti:Täällä odotellaan vielä 10.7 verkkokaupasta tilattua 32 mustaa
kyllhään tuon ois pitäny tulla jo kerta 16.7 verkkokaupasta tilanneetkin ovat omansa saaneet. Oletko soittanut ja kysynyt että tilaus on kunnossa? Itse olen kans 20.7 tilannut verkkokaupasta ja ensviikolle odottelen aspan myyjän puheiden mukaan.
“I'm not normally a praying man, but if you're up there, please save me, Superman!" - Homer Simpson
Eilen annoin itselleni periksi ja kävin asettamassa itseni Lahden Veikon Koneen jonoon; koneeksi tulee sitten joskus 16 Gb musta iPhone. Toimitusajasta ei myymäläpäällikkö osannut sen kummemmin sanoa mitään. Sinänsä tuolla niin väliä, jos 5 - 6 viikkoakin menee; puhelinhan tuo vain on, ja vanha toimii vielä moitteitta.
"Vetää kestää niin p...sti mutta työntää ei yhtään..."
apollox kirjoitti:Täällä odotellaan vielä 10.7 verkkokaupasta tilattua 32 mustaa
kyllhään tuon ois pitäny tulla jo kerta 16.7 verkkokaupasta tilanneetkin ovat omansa saaneet. Oletko soittanut ja kysynyt että tilaus on kunnossa? Itse olen kans 20.7 tilannut verkkokaupasta ja ensviikolle odottelen aspan myyjän puheiden mukaan.
Olen soitellut ja kaiken "pitäisi" olla kunnossa, mutta Soneran tietäen puhelinta ei näy vielä joulunakaan. Jos ei alkuviikosta puhelinta ala näkymään, niin pitää soitella sinne vaikka joka päivä...
Erño kirjoitti:Jännää miten soneralta ei kuulu mitään informaatiota tilauksesta. Pitääkö alkaa soittelemaan ja kysymään? Ainoa info mikä sieltä on tullut on ollut se tilauksen vahvistus viitenumeroineen. Mihinkä lie se viitenumero sitten on tarkoitettu eh?
Eipä täälläkään ole mitään muuta kuulunut kuin heti tilauksen jälkeen tullut tilausvahvistus. Onneksi vasta kolme viikkoa tuli eilen täyteen ja vanhalla puhelimella (6220c) pärjää juuri ja juuri...
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
Kävin torstaina kyselemässä oman puhelimeni tilannetta Kampin Sonera-pisteessä. Sanoivat, että ovat nyt saaneet luurit kaikille ensimmäisellä varauslomakkeella tilanneille. Eihän tällä foorumilla ole ketään, joka olisi tehnyt ensimmäisellä lomakkeella varauksen Kamppiin, mutta ei ole saanut luuria? Mulle myyjä ei halunnut sanoa mitään muuta kuin että syyskuun aikana saan puhelimeni, jotta ei lupaisi liikoja. Olen siis tilannut 21.7. valkoisen 32 Gt:n, varausnumeroni oli 301.
Itse kävin tänään 30.8. kyselemässä varauslistaa Kampin sonerakaupassa ja sen verran neito paljasti, että edelläni on 192 varausta. Varasin 24.7. valkoisen 16g ja numeroni oli 323. Tosin myyjä sanoi että tuolla varausnumerolla ei ole mitään väliä. Tiedä siitä sitten...
hmm..
Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38 18 § (15.12.2000/1072) Sopimuksen täyttäminen etämyynnissä
Jos elinkeinonharjoittaja ei kykene täyttämään sopimusta sen vuoksi, että tilattua kulutushyödykettä ei ole saatavilla, elinkeinonharjoittajan on ilmoitettava siitä kuluttajalle viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluttua 1 momentissa tarkoitetusta tarjouksen tai vastauksen antamispäivästä taikka, jos luovutuksen sovittu ajankohta on sitä myöhemmin, viimeistään tuona ajankohtana palautettava, mitä hinnasta on maksettu.
Mun laskujen mukaan tilauksesta on kulunut 30 paivaa, eika soneralta ole tullut minulle mitaan yhteydenottoa tilausvahvistuksen lisaksi..
Poistunut talta foorumilta. Saattaa joskus lueskella mutta vastaaminen hyvin epatodennakoista.
EL5 kirjoitti:hmm..
Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38 18 § (15.12.2000/1072) Sopimuksen täyttäminen etämyynnissä
Jos elinkeinonharjoittaja ei kykene täyttämään sopimusta sen vuoksi, että tilattua kulutushyödykettä ei ole saatavilla, elinkeinonharjoittajan on ilmoitettava siitä kuluttajalle viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluttua 1 momentissa tarkoitetusta tarjouksen tai vastauksen antamispäivästä taikka, jos luovutuksen sovittu ajankohta on sitä myöhemmin, viimeistään tuona ajankohtana palautettava, mitä hinnasta on maksettu.
Mun laskujen mukaan tilauksesta on kulunut 30 paivaa, eika soneralta ole tullut minulle mitaan yhteydenottoa tilausvahvistuksen lisaksi..
eikä tule ottamaan. kerta silloin sonera ei saa rahaa kun soitat asiakaspalveluun.
nassekova kirjoitti:Noniin alkaa se "kuunvaihde" lähestyä. Jokohan pikkuhiljaa alkaa postitus _hommat_ .
Jes, tää on aika kriittinen viikko monelle iPhone-tilaajalle. Mihinkähän päivään asti sitä malttaa odotella, ennen kuin taas soittelee aspaan seurantakoodin toivossa....
Jaahas yritin vastustaa kiusausta mutta eihän se onnistunut. Kävin sitten perjantaina 28.8 paikallisessa sonera-putiikissa ja pistin 32M tilaukseen. Saapi nähdä jos sitä näkee vielä tämän vuoden puolella
churche kirjoitti:12.07 varattu, musta 16Gs, sonerakaupan nettilomakkeella, Turun Eerikinkadun myymälästä. Sijalla 5x.
Lupailivat "piakkoin"
heh, itse tilasin omani ihan sonerakaupasta turun eerikinkadun myymälästä, sijalla 99x... lupailivat tälle tai seuraavalle viikolle, tosin raision kaupasta, kun sanoin että olen elokuun puolella tilannut ( 11.8 ) eli melkein kuukauden sua myöhemmin
€D17: tuli vahingos 8) hymiö tohon 11.8 päivämäärään xD
Olisi mukava tietää tässä threadissa, että miten sonera on toiminut puhelimen toimitusten ilmoittamisen suhteen. Esim pärähtääkö postilaatikkoon ainoastaan lappunen jolla puhelimen voi noutaa postista, tuleeko kenties e-mailia muutamaa päivää ennen, Milloin saa itellan seurantakoodin? yms.
Itse tilasin 3.8 verkkokaupasta 32 valkoisen ja olen toistaiseksi saanut ainoastaan tilausvahvistuksen jossa on random-generaattorin tekemä viitenumero...
Hei kaikki onnekkaat 3Gs omistajat infotkaa...
S stands for speed, but not with sonera...
Ozooni kirjoitti:Olisi mukava tietää tässä threadissa, että miten sonera on toiminut puhelimen toimitusten ilmoittamisen suhteen. Esim pärähtääkö postilaatikkoon ainoastaan lappunen jolla puhelimen voi noutaa postista, tuleeko kenties e-mailia muutamaa päivää ennen, Milloin saa itellan seurantakoodin? yms.
Kyllä, lappu tulee ja eväspussi pitää käydä noutamassa postista.
Gerge kirjoitti:Jaahas yritin vastustaa kiusausta mutta eihän se onnistunut. Kävin sitten perjantaina 28.8 paikallisessa sonera-putiikissa ja pistin 32M tilaukseen. Saapi nähdä jos sitä näkee vielä tämän vuoden puolella
Tänään soittelin omani perään, mutta ei ollut seurantanumeroa antaa vielä, siis 21.7. tilattu. Samalla täti sanoin, että nyt jos tilaisi niin joutuisi odottamaan ainakin 5-6 viikkoa. Tiedä sitten. Kai se siis tän vuoden puolella vielä.
MBP 13" Touch/2019 | MBA 11” Mid 2011 | MBP 15,4" Core Duo 2.0 | PB G4 15" 1.33 | iBook G4 14" 1.33 | iPhone 11 Pro | iPad Pro 11” 2020 |
Gerge kirjoitti:Jaahas yritin vastustaa kiusausta mutta eihän se onnistunut. Kävin sitten perjantaina 28.8 paikallisessa sonera-putiikissa ja pistin 32M tilaukseen. Saapi nähdä jos sitä näkee vielä tämän vuoden puolella
Tänään soittelin omani perään, mutta ei ollut seurantanumeroa antaa vielä, siis 21.7. tilattu. Samalla täti sanoin, että nyt jos tilaisi niin joutuisi odottamaan ainakin 5-6 viikkoa. Tiedä sitten. Kai se siis tän vuoden puolella vielä.
Soittelin sitten minäkin, vaikka päätin että ennen keskiviikkoa en soita. Aina sama jännittävä hetki, kun aspa sanoo, että "kyllä niitä postitellaan nyt, hetkinen, katsotaan mikä tilanne on..." ja sama pettymys, kun sanotaan että ei näy vielä mitään, kuun vaihteen tienoilla pitäisi jotain tapahtua.. oon siis 27.7. tilannut verkkokaupasta
Ei tullut 20.7. verkkokaupasta tilattu isomusta tänään, mutta tuli sentään Mikrobitti, jossa on artikkelina "Apple iPhone 3G S Kännyköiden uusi esikuva"
arieli kirjoitti:Ei tullut 20.7. verkkokaupasta tilattu isomusta tänään, mutta tuli sentään Mikrobitti, jossa on artikkelina "Apple iPhone 3G S Kännyköiden uusi esikuva"
Enpä luottaisi noihin seurantakoodien kyselyihin paljoa, kun itse soitin ja kyselin niin sanottiin ettei ole lähtenyt eikä koodia ole, siellä tutkittiinkin asiaa ja sanottiin, että syyskuun ekoilla viikoilla tulee. Oikeasti luuri oli ollut soittohetkellä jo pari päivää postissa kun jälkeenpäin katsoin näin siis vajaa pari viikkoa sitten.