Hei, nyt en pysy mukana. Kun sulla on irtisanomisen avulla vapautettu iPhone, niin miksi se pitää vielä unlockata? Itsellä on juuri virallisesti vapautettu iPhone 3G ja mulla on käsitys, ettei sille enää mitään unlockauksia tarvitse tehdä. Vaan että esim. ulkomailla pay-as-you-go simmi sisään ja menoksi. Mitä olen ymmärtänyt väärin ja jättänyt tajuamatta?Jomena kirjoitti:Lueskele täältä forumista, mutta mulla on sellainen käsitys, että näitä uusia ei pysty unlockaamaan. Munasin itse oman unlockaukseni, kun menin vain muutamaa päivää ennen lähtöä päivittämään firmwaren ja sitä ei pystynytkään enää unlockaamaan. Sonera ei purkanut minulle pelkkää operaattorilukkoa, vaan jouduin irtisanomaan kokonaan. Itse maksaisin sinun tilanteessa sen huntin heti, jos se vaan niin onnistuu. On aika turhauttavaa hengailla taskussa uusi läppä, jolla ei tee mitään!
iPhone 3G S ja Soneran irtisanominen?
-
Re: iPhone 3GS ja Soneran irtisanominen?
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Haluavat kait asentaa mitä ikinä lystäävät eikä vain AppStoren kautta saatavia ohjelmia?McPekkis kirjoitti:Hei, nyt en pysy mukana. Kun sulla on irtisanomisen avulla vapautettu iPhone, niin miksi se pitää vielä unlockata? Itsellä on juuri virallisesti vapautettu iPhone 3G ja mulla on käsitys, ettei sille enää mitään unlockauksia tarvitse tehdä. Vaan että esim. ulkomailla pay-as-you-go simmi sisään ja menoksi. Mitä olen ymmärtänyt väärin ja jättänyt tajuamatta?Jomena kirjoitti:Lueskele täältä forumista, mutta mulla on sellainen käsitys, että näitä uusia ei pysty unlockaamaan. Munasin itse oman unlockaukseni, kun menin vain muutamaa päivää ennen lähtöä päivittämään firmwaren ja sitä ei pystynytkään enää unlockaamaan. Sonera ei purkanut minulle pelkkää operaattorilukkoa, vaan jouduin irtisanomaan kokonaan. Itse maksaisin sinun tilanteessa sen huntin heti, jos se vaan niin onnistuu. On aika turhauttavaa hengailla taskussa uusi läppä, jolla ei tee mitään!
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Juu juu, siis nämä Cyndit ja Lauperit eikun Cydiat ja muut... ok.Sherukka kirjoitti:Haluavat kait asentaa mitä ikinä lystäävät eikä vain AppStoren kautta saatavia ohjelmia?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja siedler »
Niinnojoo, tuota en tullut ajatelleeksi. Otan kuitenkin varmaan tuolta Klarmobililta liittymän, katsoo sitten miten toi netti toimii.Jomena kirjoitti: Katos vaan en ole ennen tuota Klarmobilea huomannutkaan - ei se näy kyllä tuossa puhelimen operaattorilistassakaan(?). Minulla on kuitenkin sellainen käsitys, että nämä Klarmobilet ja Baset ostavat verkkojen omistajilta ylijäävän kaistan ja myyvät sitä. Kovemmassa kuormituksessa olet ensimmäinen jolta kenttä loppuu, kun verkon omistajan asiakkaat ovat etusijalla.
Lueskele täältä forumista, mutta mulla on sellainen käsitys, että näitä uusia ei pysty unlockaamaan. Munasin itse oman unlockaukseni, kun menin vain muutamaa päivää ennen lähtöä päivittämään firmwaren ja sitä ei pystynytkään enää unlockaamaan. Sonera ei purkanut minulle pelkkää operaattorilukkoa, vaan jouduin irtisanomaan kokonaan. Itse maksaisin sinun tilanteessa sen huntin heti, jos se vaan niin onnistuu. On aika turhauttavaa hengailla taskussa uusi läppä, jolla ei tee mitään!
Siis nyt en tajunnut, päivitit firmwaren ja et pystynyt unlockaamaan ns. virallista tietä eli Itunesista?

-
Re: iPhone 3G S ja Soneran irtisanominen?
Viesti Kirjoittaja Gaga »
Edit: Ja voisiko joku ystävällisesti opastaa tuon reklamaation kirjoittamisessa?
iPhone 2G 8gb USA
iPod mini grey 4gt
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Voit ja kannattaakin. Ei tarvitse olla kirjattuna, itse ainakin jätin sen vaan paperiprinttinä Vallilan Sonera-pisteeseen.Gaga kirjoitti:Voinko siis lähettää jo tällä viikolla kirjallisen reklamaation kirjeitse Soneralle, vaikka en ole vielä puhelinta saanut? Jostain luin, että kirje pitäisi lähettää Soneralle kirjattuna ja vielä soittaa varmistus soitto, että ovat varmasti saaneet?
Edit: Ja voisiko joku ystävällisesti opastaa tuon reklamaation kirjoittamisessa?
Ihan vaan selität vapaamuotoisesti tilanteesi ja pyydät lukituksen purkua. Mukaan kannattaa laittaa joku tosite, joka jotenkin todistaa ulkomaille muuttosi. Ja vaikkapa vielä yhteystiedot siihen opinahjoon, johon olet menossa.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Tu0mas78 »
Myyt mulle tuon puhelimen asevelihintaan? 8)Gaga kirjoitti:Tilasin heinäkuussa Soneralta valkoisen 16gb iPhone 3Gs:n. Nyt sain tietää, että sain Isosta-Britanniasta opiskelupaikan ja muutan sinne 13.9.2009. Olen maksanut jo puhelimeni ennakkoon, mutta en ole saanut sitä vielä postista. Käsittääkseni Soneran täytyy purkaa uuden puhelimen operaattorilukitus, koska olen lähdössä 3:ksi vuodeksi pois Suomesta? Voinko siis lähettää jo tällä viikolla kirjallisen reklamaation kirjeitse Soneralle, vaikka en ole vielä puhelinta saanut? Jostain luin, että kirje pitäisi lähettää Soneralle kirjattuna ja vielä soittaa varmistus soitto, että ovat varmasti saaneet?
-
harri kirjoitti:Voit ja kannattaakin. Ei tarvitse olla kirjattuna, itse ainakin jätin sen vaan paperiprinttinä Vallilan Sonera-pisteeseen.Gaga kirjoitti:Voinko siis lähettää jo tällä viikolla kirjallisen reklamaation kirjeitse Soneralle, vaikka en ole vielä puhelinta saanut? Jostain luin, että kirje pitäisi lähettää Soneralle kirjattuna ja vielä soittaa varmistus soitto, että ovat varmasti saaneet?
Ihan vaan selität vapaamuotoisesti tilanteesi ja pyydät lukituksen purkua. Mukaan kannattaa laittaa joku tosite, joka jotenkin todistaa ulkomaille muuttosi. Ja vaikkapa vielä yhteystiedot siihen opinahjoon, johon olet menossa.
-Harri
Kiitän nopeasta vastauksesta!
iPhone 2G 8gb USA
iPod mini grey 4gt
-
Liikkeessä sillon sanottiin että n. viikon kuluttua pitäisi saada se. Pitänee vaan odotella kun aspan rouva soittelee kohta takaisin..
iPhone 2G 8gb USA
iPod mini grey 4gt
-
Ne siellä aspassa nyt puhuvat mitä sylki suuhun tuo. Tee se reklamaatio.Gaga kirjoitti:Jaahas, nyt kun soitin soneran aspaan nii sieltä sanottini että tulisi sanktiomaksu. Ulkomaille muutto on kuitenkin itsestä riippumaton syy, eli ei pitäisi tulla mitään ja saada vain tuo lukituksen poisto?
-Harri
-
Tein jo viime viikolla ja tiedustelin missä vaiheessa sen käsittely on. Myöhemmin sain kuitenkin tietää että laatuhallinto(!?) oli ottanut sen käsittelyynsä. Kauanko teillä muilla kesti tuo käsittely ja ilmoittaako iTunes kun operaattorilukko on poistettu?harri kirjoitti:Ne siellä aspassa nyt puhuvat mitä sylki suuhun tuo. Tee se reklamaatio.Gaga kirjoitti:Jaahas, nyt kun soitin soneran aspaan nii sieltä sanottini että tulisi sanktiomaksu. Ulkomaille muutto on kuitenkin itsestä riippumaton syy, eli ei pitäisi tulla mitään ja saada vain tuo lukituksen poisto?
-Harri
iPhone 2G 8gb USA
iPod mini grey 4gt
-
Muistaakseni n. 10 vrk kesti reklamaation käsittely ja ilmoittavat kyllä Soneralta onko hyväksytty vai ei.Gaga kirjoitti:Kauanko teillä muilla kesti tuo käsittely ja ilmoittaako iTunes kun operaattorilukko on poistettu?
-Harri
-
iPhone 2G 8gb USA
iPod mini grey 4gt
-
Viesti Kirjoittaja Gerge »
Laiton sähköpostitse reklamaation soneralle 10.8 laskusta, ei ole vieläkään mitään kuulunut mitään. Mutta eipä minulla ole kiirettä tuleepa vaan lisää maksuaikaa!harri kirjoitti:Muistaakseni n. 10 vrk kesti reklamaation käsittely ja ilmoittavat kyllä Soneralta onko hyväksytty vai ei.Gaga kirjoitti:Kauanko teillä muilla kesti tuo käsittely ja ilmoittaako iTunes kun operaattorilukko on poistettu?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja rosaio »
26.8. Soitin aspaan ja sanoin liittymän irti. Aspan täti sanoi ettei onnistu, mutta lupasi ottaa asiasta selvää ja soittaa takaisin. Soitti ja sanoi että 100€ sanktiolla siitä selviää.
Minä: Selvä, laittakaa lasku tulemaan.
Tänään 2.9. omille sivuille oli lasku ilmestynyt, jonka maksoin pois. Laskussa oli puhelimen suositushinta, sanktio, data kuukausi, data teho plus ja yhden kuukauden kk-maksu. Ei kahden vuoden kk-maksuja kuten jossain on sanottu.
-
Viesti Kirjoittaja FunkymamaKPO »
Itse soitin tänään aspaan ja koitin sanoa kytkyä irti. Sanoi vain että ei onnistu. Sanoin että olen kuullut että näin on toimittu muidenkin liittymästä irti haluavien kohdalla. Ei kuulema onnistu siitä huolimatta. Miten tässä nyt voi toimia jos toiselle sanotaan toista ja toiselle toista?rosaio kirjoitti:Sain puhelimen 25.8.
26.8. Soitin aspaan ja sanoin liittymän irti. Aspan täti sanoi ettei onnistu, mutta lupasi ottaa asiasta selvää ja soittaa takaisin. Soitti ja sanoi että 100€ sanktiolla siitä selviää.
Tänään 2.9. omille sivuille oli lasku ilmestynyt, jonka maksoin pois. Laskussa oli puhelimen suositushinta, sanktio, data kuukausi, data teho plus ja yhden kuukauden kk-maksu. Ei kahden vuoden kk-maksuja kuten jossain on sanottu.
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Oletko kytkysi ottanut ennen 1.4.2009 ?FunkymamaKPO kirjoitti:Itse soitin tänään aspaan ja koitin sanoa kytkyä irti. Sanoi vain että ei onnistu. Sanoin että olen kuullut että näin on toimittu muidenkin liittymästä irti haluavien kohdalla. Ei kuulema onnistu siitä huolimatta. Miten tässä nyt voi toimia jos toiselle sanotaan toista ja toiselle toista?rosaio kirjoitti:Sain puhelimen 25.8.
Jos olet, niin et pääse irti.
-
Viesti Kirjoittaja Bridger »
Vanhan lain aikana (t.s. ennen 1.4.2009) tehdyt kytkysopimukset kyllä mahdollistavat puhelimen "päivittämisen", ja tällöin sopimus muuttuu uuden lain mukaiseksi. Halvin tapa on siis "päivittää", kytky halvimpaan listalta löytyvään laitteeseen ja sitten irtisanoa sopimus.rsaarela kirjoitti:Oletko kytkysi ottanut ennen 1.4.2009 ?FunkymamaKPO kirjoitti: Itse soitin tänään aspaan ja koitin sanoa kytkyä irti. Sanoi vain että ei onnistu.
Jos olet, niin et pääse irti.
Tämä tosin edellyttää sitä että sopimus on ollut vähintään 1/2 vuotta voimassa, mutta viimeisetkin vanhan lain mukaiset sopimukset tulevat päivityskelpoisiksi kuun vaihteessa.
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Anna linkki FW 3.1 ja 3GS koneelle !legace kirjoitti:Pystyy unlockkaamaan: http://blog.iphone-dev.org/post/1372144 ... -new-againJomena kirjoitti:Lueskele täältä forumista, mutta mulla on sellainen käsitys, että näitä uusia ei pysty unlockaamaan. Munasin itse oman unlockaukseni, kun menin vain muutamaa päivää ennen lähtöä päivittämään firmwaren ja sitä ei pystynytkään enää unlockaamaan. Sonera ei purkanut minulle pelkkää operaattorilukkoa, vaan jouduin irtisanomaan kokonaan. Itse maksaisin sinun tilanteessa sen huntin heti, jos se vaan niin onnistuu. On aika turhauttavaa hengailla taskussa uusi läppä, jolla ei tee mitään!
Niin, et pysty....
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka