Täysin sama tilanne tääläjuza76 kirjoitti:Omaan tilanteeseeni hieman päivitystä:
9.7 tilattu Soneran verkkokaupasta 32 gb valkoinen. Olen ollut matkan varrella 3 kertaa yhteydessä myyntipalveluun (0800-133133). Viimeksi soitin kyseiseen numeroon tänään. He eivät ole tähän päivään mennessä kyenneet antamaan minulle Postin seurantakoodia. He eivät ole pystyneet kertomaan, että miksi minun jälkeen puhelimensa verkkokaupasta tilanneet ovat jo laitteensa saaneet. He eivät myöskään ole pystyneet kertomaan, että kuka henkilö tai mikä yksikkö vastaa verkkokaupan kautta tilattujen puhelimen jonotuslistasta ja postituksesta. Kun olen kysynyt arviota puhelimen toimituspäivälle olen saanut hyvin paljon erillaisia vastauksia. Tänään tuli ehkä surkein vastaus, kun minulle tarjottiin syys-lokakuun vaihdetta tai jopa marraskuun alkua.
Tuntuu, että Soneran asiakaspalvelijat eivät oikeastaan kykene vastaamaan mihinkään iPhonea koskeviin kysymyksiin, eivätkä edes selvittämään vastausta niihin. Vastaukseksi kysymyksiin saa epämääräisiä arvauksia ja "voi, kun ikävä kuulla"-tyyppisiä fraaseja...
Tuntuu, että Sonera olisi saanut tietää vasta eilen, että sellainen puhelin kun iPhone on olemassa, vaikka tuote on ollut edellisen mallin muodossa heidän valikoimassaan jo yli vuoden?!
Voisiko joku Soneran verkkokaupasta 32gb valkoisen tilannut ja jo vastaanottanut kertoa, että missä vaiheessa Postin seurantakoodin sai kysyttyä ja miten pian itse puhelin saapui?
iPhone 3G S - mistä ja milloin noudat?
-
projector
Re: iPhone 3G S - mistä ja milloin noudat?
Viesti Kirjoittaja projector »
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95
Google Nexus ONE -> CyanogenMod 6.0 Stable
Tulossa -> Desire HD <3
-
Claptrack
Viesti Kirjoittaja Claptrack »
Ei. Liikkeiden vuoronumeroilla ei ole mitään tekemistä asiakaspalvelun näkemän listan kanssa. Liikkeessä on kaksi eri listaa, ennakkovaranneet, jotka hoidetaan ensin pois, ja liikkeistä 31.7 jälkeen varanneet. Eli asiakaspalvelusta on turha kysyä toimitusaikoja, kuin myös liikkeestä, koska liikkeeseen menevistä puhelimista jotka eivät ole ennakkovaranneille, ei taida kelläkään olla mitään tietoa. Olen samassa asemassa kanssasimougli kirjoitti:Keravan Sonerakaupasta tänään tilasin 16gb valkoisen luurin... Ilmottivat että lokakuun puolelle menee, saattaako tulla edes sillonkaan?
Antoivat mulle varausnumeron, mutta mikä tää varausnumero oikeen on sitten? Sillä vaa sit kysyn tota puhelinta jos satun soneralle soittelees tai jotai?
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
-
jomppeli
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
n0st0kurki
Viesti Kirjoittaja n0st0kurki »
4.1 Palvelun viivästys. Palvelun toimitus on viivästynyt, jos palvelua ei ole toimitettu
viimeistään sovittuna ajankohtana, eikä tämä johdu asiakkaasta tai asiakkaan puolella
olevasta seikasta. Jos toimitusajankohdasta ei ole sovittu, toimitus on vastaavasti
viivästynyt, jos palvelua ei ole toimitettu kohtuullisessa ajassa sopimuksenteon
jälkeen.
4.2 Ilmoitus viivästyksestä. Asiakas ei saa vedota viivästykseen, ellei hän ilmoita viivästyksestä
Soneralle kohtuullisessa ajassa sen jälkeen, kun palvelu on toimitettu tai se
olisi pitänyt toimittaa. Edellä mainittu ei kuitenkaan estä asiakasta vetoamasta viivästykseen,
jos Sonera on menetellyt törkeän huolimattomasti tai kunnianvastaisesti
ja arvottomasti taikka, jos viestintäpalvelu ei vastaa lakia tai Viestintäviraston
määräyksiä.
4.3 Viestintäpalvelun vakiokorvaus. Mikäli viestintäpalvelun toimitus on viivästynyt,
asiakkaalla on oikeus vakiokorvaukseen. Vakiokorvauksen määrä on 15 euroa kultakin
alkavalta viivästysviikolta, kuitenkin yhteensä enintään 120 euroa.
Mielestäni tämä pätee tähän iphone soppaan, joku joka osaa juridiikkaa voisi tarkentaa sopiiko tämä "Palvelu" tähän kuvioon. Suosittelen jokaiselle kenellä tilaus on myöhässä ilmoittamaan aspaan/myyntiin/soneralle tästä ja antamaan omaa tilinumeroaan
-
strokes
Viesti Kirjoittaja strokes »
-
jomppeli
-
Psaikke
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
strokes kirjoitti:Just kuuliin että seuraava lasti iphoneja tulee suomeen syyskuun lopussa ja vielä ei ole edes kaikille ennakkovaranneille pystytty toimittamaan luureja. Mahtavaa voi vittujen kevät
Mistä tarkalleen kuulit tuon? Ku just tänään mulle sanottiin että niitä tulee koko ajan...
-
SbY
Viesti Kirjoittaja SbY »
Ei voi vedota tuohon. ks aikaisemmin kirjoittamani teksti. Etämyynnin lakia tähän sovelletaan, rahallinen korvaus ei tule kuuloonkaan ja ensisijainen sopimisväylä on toimittajan kanssa. Eli, lähinnä voi saada kuukausimaksuista yms korvausta tai lisävarusteita tai jotain. Ja jos aletaan ajattelemaan millainen on tuollaiselle 500€ rahasummalle viivästyskorko, niin ei vielä 14pv myöhästymisellä kummoisia summia kasaan saada... Puhutaan siis penneistä.n0st0kurki kirjoitti:Palvelun viivästys, ilmoitus viivästyksestä ja viestintäpalvelun vakiokorvaus
4.1 Palvelun viivästys. Palvelun toimitus on viivästynyt, jos palvelua ei ole toimitettu
viimeistään sovittuna ajankohtana, eikä tämä johdu asiakkaasta tai asiakkaan puolella
olevasta seikasta. Jos toimitusajankohdasta ei ole sovittu, toimitus on vastaavasti
viivästynyt, jos palvelua ei ole toimitettu kohtuullisessa ajassa sopimuksenteon
jälkeen.
4.2 Ilmoitus viivästyksestä. Asiakas ei saa vedota viivästykseen, ellei hän ilmoita viivästyksestä
Soneralle kohtuullisessa ajassa sen jälkeen, kun palvelu on toimitettu tai se
olisi pitänyt toimittaa. Edellä mainittu ei kuitenkaan estä asiakasta vetoamasta viivästykseen,
jos Sonera on menetellyt törkeän huolimattomasti tai kunnianvastaisesti
ja arvottomasti taikka, jos viestintäpalvelu ei vastaa lakia tai Viestintäviraston
määräyksiä.
4.3 Viestintäpalvelun vakiokorvaus. Mikäli viestintäpalvelun toimitus on viivästynyt,
asiakkaalla on oikeus vakiokorvaukseen. Vakiokorvauksen määrä on 15 euroa kultakin
alkavalta viivästysviikolta, kuitenkin yhteensä enintään 120 euroa.
Mielestäni tämä pätee tähän iphone soppaan, joku joka osaa juridiikkaa voisi tarkentaa sopiiko tämä "Palvelu" tähän kuvioon. Suosittelen jokaiselle kenellä tilaus on myöhässä ilmoittamaan aspaan/myyntiin/soneralle tästä ja antamaan omaa tilinumeroaanluulisi pistävän asiaa liikkeelle vähän paremmin...
Itse olen reklamaation tehnyt ja siihen suullisen vastauksen nimellä varustettuna saanut, nyt odotellaan vain miten kauan tuotteen toimitus viivästyy, tästä riippuu korvauksen "määrä"
Jokatapauksessa reklamaatio kannattaa tehdä, sillä se on myös Soneran ainut kanava tukkurin suuntaan, nämä suunpieksemiset täällä ei auta mitään. Jos 2000 ihmistä tekee rekkulan, sillä on painoarvoa myös tukkurin suuntaan, tosin, riippuen Soneran ja tukkurin välisestä toimituslupauksesta
-
Substari
Viesti Kirjoittaja Substari »
13.7 tilattu valkoinen iPhone ei ole vielä saapunut liikeeseen. Varasin lomakkeella ja varovaisesti lupailivat pari viikkoa julkaisun jälkeen, kun olin sijalla 8x (0-9). Noin viikko sitten soitin liikkeeseen eikä tietojani kuulemma löytynyt mistään listasta. Seuraavana päivänä meni paikan päälle tulostetun vahvistuksen kanssa ja sanoivat että syyskuun puolenvälin jälkee olisi mahdollista saada.
Sattumalta kaverini on juuri matkalla Thaimaassa ja tuo sieltä kaksi puhelinta toisen itselleen ja toisen minulle. Hinnaksi tuli ~500€ 32Gb mallille. Ensi Tiistaina saan omani
Joku onnekas saa siis iPhonensa Omenan liikkeestä vähän aikaisemmin.
-
strokes
Kaverilta joka työskentelee Expertillä.Psaikke kirjoitti:strokes kirjoitti:Just kuuliin että seuraava lasti iphoneja tulee suomeen syyskuun lopussa ja vielä ei ole edes kaikille ennakkovaranneille pystytty toimittamaan luureja. Mahtavaa voi vittujen kevät
Mistä tarkalleen kuulit tuon? Ku just tänään mulle sanottiin että niitä tulee koko ajan...
-
Jaztee
Viesti Kirjoittaja Jaztee »
Niitä päivämääriä ja iPhonejen määriä ei kerrota jälleenmyyjille jos edes Soneralle. T: Itsekin Expertillä töissä.strokes kirjoitti:Kaverilta joka työskentelee Expertillä.Psaikke kirjoitti:strokes kirjoitti:Just kuuliin että seuraava lasti iphoneja tulee suomeen syyskuun lopussa ja vielä ei ole edes kaikille ennakkovaranneille pystytty toimittamaan luureja. Mahtavaa voi vittujen kevät
-
necrobanner
Viesti Kirjoittaja necrobanner »
ownedJaztee kirjoitti:Niitä päivämääriä ja iPhonejen määriä ei kerrota jälleenmyyjille jos edes Soneralle. T: Itsekin Expertillä töissä.strokes kirjoitti:Kaverilta joka työskentelee Expertillä.Psaikke kirjoitti:strokes kirjoitti:Just kuuliin että seuraava lasti iphoneja tulee suomeen syyskuun lopussa ja vielä ei ole edes kaikille ennakkovaranneille pystytty toimittamaan luureja. Mahtavaa voi vittujen kevät
-
Tege
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
johto
Viesti Kirjoittaja johto »
-
strokes
Niitä päivämääriä ja iPhonejen määriä ei kerrota jälleenmyyjille jos edes Soneralle. T: Itsekin Expertillä töissä.[/quote]
owned
Joo kaverikaan ei maininnut määrästä tai tarkasta päivämäärästä mitään, sanoi vaan että syyskuun lopulla tulee seuraavan kerran. Owned? LoL WTF IHQU TEINIX
-
jomppeli
Tege kirjoitti:Kyllä se tulee kun tulee turha sitä alkaa stressaamaan, jos edellinen puhelin toimii.
sehän tässä onkin. SE hävittää kentät noin 40kertaa päivässä ja joutuu käyttää akun irti joka kerta jotta toimis taas. nokialaisia on hyllyt täynnä mut ne sammuu kun joku soittaa
-
EL5
Viesti Kirjoittaja EL5 »
Etta juu, kylla se sielta tulee kun vaan odottaa, lisaa aiheesta on kirjoittaneet lahiaikoina ainakin jukjuv ja laattalj..Tege kirjoitti:Kyllä se tulee kun tulee turha sitä alkaa stressaamaan, jos edellinen puhelin toimii.
jukjuv kirjoitti:Huoh... melkeen kuukauden olen puhelinta odottanut kuin kuuta nousevaa ja kolmeen otteeseenkin olen tarkistellut tuota tilaustani, mutta tämän päivänen "data kuukauden tilaaminen liittymääni" selvitti sen, että koko tilausta ei ollut tehty.
laattalj kirjoitti:26.8 Soitto Soneralla kun on mennyt jo 1,5 viikko ensimmäisestä soitosta ja vieläkään ei ole mitään muka selvinnyt. Taaskaan ei näy mitään tietoa edellisistä keskusteluista, mutta selvittely alkaa. Kerron mitä on edellisillä kerroilla paljastunut ja tällä kertaa aspa löytää nuo kaikki ongelmat ongelmat tilauksessa on. On ihmeissään miten asian selvittely on kestänyt näin pitkää ja on sitä mieltä että kyllä päivässä olisi pitänyt selvitä. Näkee että kukaan jolle asiasta on jo 17.8. laitettu kyselyä Soneran sisällä ei ole vastannut. Ihmettelee myös että minulle ei oltu kerrottu kun tiedoissa näkyy puhelimen toimittajan laittama ilmoitus 19.8. että puhelimen tilaus peruutettu ja pitää tilata uudestaan. Antaa nimensä, ottaa asian hoitaakseen ja lupaa soittaa vielä samana iltana tai viimeistään seuraavana päivänä.
-
jomppeli
-
legace
Viesti Kirjoittaja legace »
Mulla tuli jo viime kauden aikana, eli saan 3 kauden ajaksi tuon kulta-asiakkuuden, vaikka sen pitäisi tulla vaan kahelle kaudellejomppeli kirjoitti:aiheesta ehkä hiukan ohi. mut onko kenelläkään tullut toi kulta asiakas taso? itselläni olis näköjään muutenki pitänyt tulla kun laskut ollut yli sen 50e kk @ 6kk ajan. enpä jaksa soittaa ja valittaa mut kiva kuulla jos muilla olis tullut tuo kulta asiakkuus ja sit ehkä saada voimia soittaa aspaan.
Eli saan esim. Multi-SIMin ilmaiseksi 18kk ajan (vrt. 12kk).
Kiitokset Soneralla tästäkin.
-
Claptrack
Viesti Kirjoittaja Claptrack »
Tämä on aivan totta, Applelle kun soitin, sain tiedon etteivät edes applen asiakaspalvelijat tiedä päivämääriä tai erien suuruuksia, niin kuin tässä aikaisemmin parissa(kymmenessä) viestissä huomautin.Jaztee kirjoitti:Niitä päivämääriä ja iPhonejen määriä ei kerrota jälleenmyyjille jos edes Soneralle. T: Itsekin Expertillä töissä.strokes kirjoitti:Kaverilta joka työskentelee Expertillä.Psaikke kirjoitti:strokes kirjoitti:Just kuuliin että seuraava lasti iphoneja tulee suomeen syyskuun lopussa ja vielä ei ole edes kaikille ennakkovaranneille pystytty toimittamaan luureja. Mahtavaa voi vittujen kevät
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
-
Tege
No nämä ovat vasta kk odottaneet. Eihän se ole mitään. Minkäs sille voi jos tehtaasta ei tule mitään ulos? Minulla meni jokin noin 1,5kk, että omani sain.EL5 kirjoitti:Etta juu, kylla se sielta tulee kun vaan odottaa, lisaa aiheesta on kirjoittaneet lahiaikoina ainakin jukjuv ja laattalj..Tege kirjoitti:Kyllä se tulee kun tulee turha sitä alkaa stressaamaan, jos edellinen puhelin toimii.jukjuv kirjoitti:Huoh... melkeen kuukauden olen puhelinta odottanut kuin kuuta nousevaa ja kolmeen otteeseenkin olen tarkistellut tuota tilaustani, mutta tämän päivänen "data kuukauden tilaaminen liittymääni" selvitti sen, että koko tilausta ei ollut tehty.laattalj kirjoitti:26.8 Soitto Soneralla kun on mennyt jo 1,5 viikko ensimmäisestä soitosta ja vieläkään ei ole mitään muka selvinnyt. Taaskaan ei näy mitään tietoa edellisistä keskusteluista, mutta selvittely alkaa. Kerron mitä on edellisillä kerroilla paljastunut ja tällä kertaa aspa löytää nuo kaikki ongelmat ongelmat tilauksessa on. On ihmeissään miten asian selvittely on kestänyt näin pitkää ja on sitä mieltä että kyllä päivässä olisi pitänyt selvitä. Näkee että kukaan jolle asiasta on jo 17.8. laitettu kyselyä Soneran sisällä ei ole vastannut. Ihmettelee myös että minulle ei oltu kerrottu kun tiedoissa näkyy puhelimen toimittajan laittama ilmoitus 19.8. että puhelimen tilaus peruutettu ja pitää tilata uudestaan. Antaa nimensä, ottaa asian hoitaakseen ja lupaa soittaa vielä samana iltana tai viimeistään seuraavana päivänä.
-
jarpee
Viesti Kirjoittaja jarpee »
-
Tege
http://www.sonera.fi/Puhelin%20ja%20lii ... one+hinnatjarpee kirjoitti:Mä luovutin ja hain 3g:n skanssin sonera liikkeestä.Oli tullut huimat kaksi kpl tällä viikolla.Myyjä sanoi,että tyyliin lokakuun loppuun mennessä voi ennakkoon varanneet saada luurinsa.Siinä vaiheessa löin 396eeroa tiskiin ja otin 3g:n mukaan.Mites muuten tuo 3gs 16gb luurin hinta on nyt yli 490E viikon kytkyllä?Mielestäni se oli vielä vähän aikaa sitten 456E!?Kai tuolla pelkällä kolmosella pärjää ens kesään kunnes tulee taas uusi iluuri ja hommaa sen suoraan ulkomailta.
Katso tuolta hinnat niin huomaat, että 456 on 24kk ja 492 on 12kk sopparin. Tämäkin triidi hinnoista on ihan nostona.
-
jiah
Viesti Kirjoittaja jiah »
Sepäs vasta olisiki hienoa ku omistais toimivan puhelimen ni ei tarvsis ressailla! Mutta ei. Nokialainen lopetti yhteistyön about tarkalleen samaan aikaan kun minun olisi pitänyt ensimmäisten tietojen mukaan saada puhelin. Nyt olen veljeni raksapuhelimella yrittänyt pärjäillä väliaikaisesti mutta pahasti tämä 'väliaikaisuus' vaan lähtenyt venymään. Varasin siis tuolla aivan ensimmäisellä ennakkovarauslomakkeella Oulun Sonerapisteeseen. Tänään ystäväni asioi kyseisessä liikkeessä ja hänen mukanaan kun olin niin päätinpä tiedustella tilannetta. Olin siis sen verran ensimmäisten joukossa varannut että alunperin olin heidän listallaan sijalla 3. valkoiselle 16GB 3GS:lle. Noh.. näitä pikkuvalkoisia on tullut tähän liikkeeseen julkaisemisen jälkeisellä viikolla 2kpl jonka jälkeen ei yhtään ainuttakaan. Kertoipa myyjä itsekkin varanneensa tuolla ensimmäisellä varauslomakkeella tämän mallin ja odottavan myös omaansa. Saan puhelimeni siis heti kunhan tuohon liikkeeseen yksikin semmoinen kapula saapuu mutta kyseinen myyjä oli sen verran fiksu ettei alkanut keksimään päästään mitään luultavia toimitusaikoja vaan sanoi että toivottavasti mahdollisimman pian. Tiedustelin myös tuosta data teho plus tarjouksesta ja hän epäili vahvasti että tarjous tulee jatkumaan vielä tuon 30.9 jälkeenkin näistä toimitusongelmista johtuen. Ei tietenkään luvannut mitään koska hänhän ei niistä asioista päätä, mutta toivotaan nyt että siellä ylemmälläkin taholla löytyy jonkin sortin älyllistä elämää ja he tajuavat näin tehdä.Tege kirjoitti:Kyllä se tulee kun tulee turha sitä alkaa stressaamaan, jos edellinen puhelin toimii.
-
Substari
Viesti Kirjoittaja Substari »
Mites ihmiset jotka varasivat heinäkuun puolella toisella lomakkeella? Oletteko saaneet puhelimia?Substari kirjoitti:Terve!
13.7 tilattu valkoinen iPhone ei ole vielä saapunut liikeeseen.
Sattumalta kaverini on juuri matkalla Thaimaassa ja tuo sieltä kaksi puhelinta toisen itselleen ja toisen minulle. Hinnaksi tuli ~500€ 32Gb mallille.
Sitten kun se soitto tulee kaupasta että tule hakemaan voisin piruuttani kävellä kauppaan ja maksun yhteydessä tyhjentää taskuni tiskille ja todeta: "Oho perhana! unohdin ihan että mullahan on jo tää" ja sen jälkeen kävellä kaupasta hymyillen ulos.
ps. Joo ja tiedän ettei ole myyjän vika etten ole puhelinta saanut, mutta luokattoman huonoa palvelua olen joka tapauksessa saanut.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka