Juu, kyllä jossain toimii muttei kaikkialla....yleensä mainostetaan että toimii kaikkialla ja meidän fiksu ministerikin uskoo tähän....NeliX4 kirjoitti:Työpaikalla jossa on firman sisäinen Xtrasalattu verkko, johon pääsee vain firman läppärillä, kyllä tää nettitikku ajaa saman asian ihan 10-0.Sherukka kirjoitti:Tämä 3G on kyllä ollut aika pelleilyä jo alusta lähtien. Ei se oikein sovellu/ole järkevä ainoaksi väyläksi internettiin.
Data Teho Plus ei nopeuta yhtään!
-
Re: Data Teho Plus ei nopeuta yhtään!
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Viesti Kirjoittaja Toni Nummela »
Down: 2011 Kbps
Up: 219 Kbps
Sen verran kommentoin että on sitä huijausta myös toisinpäin eli mulla ainakin TeleFinlandin 384 Kbps datapalvelu toimi täsmälleen samoilla nopeuksilla kuin Minun Soneran 512 Kbps. En tiedä halutaanko tuolla tuoda tota halpuuden imagoa vai mitä mutta sellaista nopeusluokkaa ei ainakaan mulla vuoteen ollut kuin 384 Kbps vaan aina meni yli tuosta kun verkot antoi myötä. Jotain 490 Kbps:ää keskustoissa noin yleensä.
Nyt kun kyseistä palvelua ei enää ole mulla käytössä niin voin tästä kirjoitella. Ties vaikka joku väärä ruksi jossain ollut päällä.
-
Viesti Kirjoittaja Eqi »
-
Viesti Kirjoittaja JMaccos »
-
Vasteaikaa tuo "nopeuden lisäys" ei nopeuta joten hyödyt siitä lähinnä isoja tiedostoja ladatessa taikka jos esim safari osaa rinnakkain ladata dataa.JMaccos kirjoitti:Noniin asiakaspalvelu "buuttasi" tuon Data Teho Plus palveluni niin jopas rupesi toimimaan. Kotosalla tulee nyt about 1Mb täysillä palkeilla ja paras tulos oli tuolla ulkosalla about 2Mb paikkeilla. Mutta vaikka kokeilin surffata nettiä tuolla 2Mb alueella niin en tuntenut silti kyllä mitään konkreettista nopeuden lisäystä. Aika hidasta edelleen tuo netin selaaminen on. Eli aika snake oililta koko Data Teho Plussa edelleen tuntuu. 512kb liittymällä pärjäsi aivan yhtä hyvin, mutta eipä tarvi onneksi maksaa tuosta mitään. Katotaan sitten uudestaan jos tuo heinäkuussa tilaamani 3GS vaikka zäkällä ennen joulua saapuisi, jos sillä vaikka huomaisi jotain konkreettista nopeuden lisäystä surffailussa.
-
Viesti Kirjoittaja Veivari »
Kangasalan keskustasta n. 1,5 km päässä asutuksen keskellä mittasin lukemia kolme kertaa, niin paras oli 138/38.
Jos itse olisin myymässä noin huonoa 'tavaraa' niin en ottaisi edes asiakkaalta 9,90€ kuussa.
Pakko tää jailbreakata ja siirtyä Saunalahen asiakkaaksi. Ei ainakaan voi mennä huonommaksi.
-
Viesti Kirjoittaja Mansku »
-
-
Viesti Kirjoittaja jukjuv »
Ei mikään huippu tulos mutta, kait kovaa likkuva auto jotain siihenkin vaikutti...
Kai se on sitten niin aluekohtaista tai... jotain
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
http://www.juvankoski.com
-
Viesti Kirjoittaja strong »
-
Viesti Kirjoittaja Vector »
Tuttu ilmiö, DNA 384 antaa jotain 1.2-1.3Mbps yhteyksiä parhaimmillaan. Tuo Tampereen seudulla.Toni Nummela kirjoitti:Meikällä paras tulos 3G:llä on:
Down: 2011 Kbps
Up: 219 Kbps
Sen verran kommentoin että on sitä huijausta myös toisinpäin eli mulla ainakin TeleFinlandin 384 Kbps datapalvelu toimi täsmälleen samoilla nopeuksilla kuin Minun Soneran 512 Kbps. En tiedä halutaanko tuolla tuoda tota halpuuden imagoa vai mitä mutta sellaista nopeusluokkaa ei ainakaan mulla vuoteen ollut kuin 384 Kbps vaan aina meni yli tuosta kun verkot antoi myötä. Jotain 490 Kbps:ää keskustoissa noin yleensä.
Nyt kun kyseistä palvelua ei enää ole mulla käytössä niin voin tästä kirjoitella. Ties vaikka joku väärä ruksi jossain ollut päällä.
-
Viesti Kirjoittaja Hege »
Sijainti: Espoon Leppävaara, Metropolia
Kello: n. 18:00
Nopeus: 1200kbps / 360kbps
Sijainti: Espoon Niittykumpu, McDonalds
Kello: n. 23:00
Nopeus: 2000kbps / 350kbps
Sijainti: Espoon Leppävaara (Perkkaa)
Kello: n. 02:45
Nopeus: 2600kbps / 170kbps
MacBook Pro 15" (vm. 2006)
iPhone 3GS 16GB (musta)
-
Viesti Kirjoittaja R84 »
-
Viesti Kirjoittaja t_makela »
-
Itse ottaisin tuon Data Kuukausi paketin nyt tarjoushintaan 9,90€/kk mikäli olisin siihen oikeutettu eli uuden liittymän hankkija. Mikäli olisin vielä ottamassa puhelinta 24kk sopparilla, ottaisin Data Teho Plus tarjouspaketin tuolla samalla 9,90€/kk.R84 kirjoitti:Olen hankkimassa 16 gigan 3GS:n Soneralta lähiaikoina. Mitä datapakettia suosittelette? Nykyisin Nokialla datan siirto on n. 5 megaa kuukaudessa, josta tulee tietysti nousemaan reilusti. 3G:tä pyrin kuitenkin käyttämään vain sähköpostien ja uutisten lukemiseen muutaman kerran päivässä, lataukset ja muu suurempi tiedonsiirto olisi tarkoitus tehdä wlanin kautta. Jos kerran tehon nosto ei juuri vaikuta perusselailuun, niin en viitsisi siitä myöskään maksaa ekstraa. Eli lähtökohtaisesti olin ajatellut vain tuota Data porras-pakettia, 20 mt/kk..
-
Viesti Kirjoittaja R84 »
Vector kirjoitti:Itse ottaisin tuon Data Kuukausi paketin nyt tarjoushintaan 9,90€/kk mikäli olisin siihen oikeutettu eli uuden liittymän hankkija. Mikäli olisin vielä ottamassa puhelinta 24kk sopparilla, ottaisin Data Teho Plus tarjouspaketin tuolla samalla 9,90€/kk.R84 kirjoitti:Olen hankkimassa 16 gigan 3GS:n Soneralta lähiaikoina. Mitä datapakettia suosittelette? Nykyisin Nokialla datan siirto on n. 5 megaa kuukaudessa, josta tulee tietysti nousemaan reilusti. 3G:tä pyrin kuitenkin käyttämään vain sähköpostien ja uutisten lukemiseen muutaman kerran päivässä, lataukset ja muu suurempi tiedonsiirto olisi tarkoitus tehdä wlanin kautta. Jos kerran tehon nosto ei juuri vaikuta perusselailuun, niin en viitsisi siitä myöskään maksaa ekstraa. Eli lähtökohtaisesti olin ajatellut vain tuota Data porras-pakettia, 20 mt/kk..
Ok, kiitos vastauksesta. Sitten vielä amatöörin kysymys tuosta max. 3,6 mbit/s nopeudesta. Testasin juuri speedtest.netissä kaapelinettini nopeuden ja tuloksena oli dl 1,98 mb/s ja ul 0,48. Tarkoittaako tämä siis sitä, että iPhonella on ideaalitilanteessa mahdollisuus käyttää jopa nopeampaa nettiä kuin mitä kaapelinettini kotona on? Eli teoriassa kannattaisi luopua kaapelinetistä ja käyttää kotonakin läppäriä netissä iPhonen kautta?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Nuo luvatut mobiilinettinopeudet ovat tosiaan teoreettisia maksiminopeuksia, joten ei missään nimessä kannata tyytyä pelkkään matkapuhelimen nettiin.R84 kirjoitti:Vector kirjoitti:Itse ottaisin tuon Data Kuukausi paketin nyt tarjoushintaan 9,90€/kk mikäli olisin siihen oikeutettu eli uuden liittymän hankkija. Mikäli olisin vielä ottamassa puhelinta 24kk sopparilla, ottaisin Data Teho Plus tarjouspaketin tuolla samalla 9,90€/kk.R84 kirjoitti:Olen hankkimassa 16 gigan 3GS:n Soneralta lähiaikoina. Mitä datapakettia suosittelette? Nykyisin Nokialla datan siirto on n. 5 megaa kuukaudessa, josta tulee tietysti nousemaan reilusti. 3G:tä pyrin kuitenkin käyttämään vain sähköpostien ja uutisten lukemiseen muutaman kerran päivässä, lataukset ja muu suurempi tiedonsiirto olisi tarkoitus tehdä wlanin kautta. Jos kerran tehon nosto ei juuri vaikuta perusselailuun, niin en viitsisi siitä myöskään maksaa ekstraa. Eli lähtökohtaisesti olin ajatellut vain tuota Data porras-pakettia, 20 mt/kk..
Ok, kiitos vastauksesta. Sitten vielä amatöörin kysymys tuosta max. 3,6 mbit/s nopeudesta. Testasin juuri speedtest.netissä kaapelinettini nopeuden ja tuloksena oli dl 1,98 mb/s ja ul 0,48. Tarkoittaako tämä siis sitä, että iPhonella on ideaalitilanteessa mahdollisuus käyttää jopa nopeampaa nettiä kuin mitä kaapelinettini kotona on? Eli teoriassa kannattaisi luopua kaapelinetistä ja käyttää kotonakin läppäriä netissä iPhonen kautta?
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Ja vaikka mobiilidata ois nopeampi, se katkeilee ja pingi on korkea, joten pidä vaan se kaapelinetti.R84 kirjoitti:Ok, kiitos vastauksesta. Sitten vielä amatöörin kysymys tuosta max. 3,6 mbit/s nopeudesta. Testasin juuri speedtest.netissä kaapelinettini nopeuden ja tuloksena oli dl 1,98 mb/s ja ul 0,48. Tarkoittaako tämä siis sitä, että iPhonella on ideaalitilanteessa mahdollisuus käyttää jopa nopeampaa nettiä kuin mitä kaapelinettini kotona on? Eli teoriassa kannattaisi luopua kaapelinetistä ja käyttää kotonakin läppäriä netissä iPhonen kautta?
-
Harvempi ottaa mobiiliyhteyden ainoaksi nettiyhteydeksi, tosin tuttavapiirissä on muutama noitakin. Jos tiedät aivan tarkkaan käyttösi ja käyttötapasi sekä sen että saat 3G yhteyden kiinni kotonasi jatkuvasti max. kentillä niin voihan sitä harkita, mutta kuten sanottua tuo 3,6Mbps on teoreettinen huippu.R84 kirjoitti:Vector kirjoitti:Itse ottaisin tuon Data Kuukausi paketin nyt tarjoushintaan 9,90€/kk mikäli olisin siihen oikeutettu eli uuden liittymän hankkija. Mikäli olisin vielä ottamassa puhelinta 24kk sopparilla, ottaisin Data Teho Plus tarjouspaketin tuolla samalla 9,90€/kk.R84 kirjoitti:Olen hankkimassa 16 gigan 3GS:n Soneralta lähiaikoina. Mitä datapakettia suosittelette? Nykyisin Nokialla datan siirto on n. 5 megaa kuukaudessa, josta tulee tietysti nousemaan reilusti. 3G:tä pyrin kuitenkin käyttämään vain sähköpostien ja uutisten lukemiseen muutaman kerran päivässä, lataukset ja muu suurempi tiedonsiirto olisi tarkoitus tehdä wlanin kautta. Jos kerran tehon nosto ei juuri vaikuta perusselailuun, niin en viitsisi siitä myöskään maksaa ekstraa. Eli lähtökohtaisesti olin ajatellut vain tuota Data porras-pakettia, 20 mt/kk..
Omakohtainen kokemus on 384 kbps yhteydestä, joka toimii kylläkin usein lähes 1Mbps nopuksilla niissä paikoissa joissa sitä käytän, kotonakin. Esimerkiksi nyt itäisessä Suomessa juuri tällä hetkellä on tuloksena:

Joitakin kertoja se on ollut pääasiallisena nettiyhteytenä kotona kun varsinainen nettiyhteys on ollut maissa jostain syystä. Surffailuun, sähköpostiin jne kevyeen käyttöön toimii ihan kiitettävästi. Raskaampaa latailuun, pelailuun yms. kiinteä yhteys ehdottomasti.
-
Viesti Kirjoittaja kaukkis »

-
Viesti Kirjoittaja Rutku »

edit, useemmalla kerralla olisi toki varmasti saanut paremman tuloksen mutta tuo on tosiaan ilman mitään säätöä tai puhelimen asettelua (kuten näkyy, on latauksessa ja koneessa niin ei liikuteltavuuskaan ole mahdoton...
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja mormeliini »
3G yhteyksissä viive (latency) on n. 10x verrattuna kiinteään laajakaistaan. Tällä on isompi merkitys nettiä selatessa ja onlinemonipelejä pelatessa kuin nopeudella (kuhan nopeus on kohdillaan).R84 kirjoitti:Vector kirjoitti:Itse ottaisin tuon Data Kuukausi paketin nyt tarjoushintaan 9,90€/kk mikäli olisin siihen oikeutettu eli uuden liittymän hankkija. Mikäli olisin vielä ottamassa puhelinta 24kk sopparilla, ottaisin Data Teho Plus tarjouspaketin tuolla samalla 9,90€/kk.R84 kirjoitti:Olen hankkimassa 16 gigan 3GS:n Soneralta lähiaikoina. Mitä datapakettia suosittelette? Nykyisin Nokialla datan siirto on n. 5 megaa kuukaudessa, josta tulee tietysti nousemaan reilusti. 3G:tä pyrin kuitenkin käyttämään vain sähköpostien ja uutisten lukemiseen muutaman kerran päivässä, lataukset ja muu suurempi tiedonsiirto olisi tarkoitus tehdä wlanin kautta. Jos kerran tehon nosto ei juuri vaikuta perusselailuun, niin en viitsisi siitä myöskään maksaa ekstraa. Eli lähtökohtaisesti olin ajatellut vain tuota Data porras-pakettia, 20 mt/kk..
-
Viesti Kirjoittaja thomas-96 »

-
Viesti Kirjoittaja SicMX »
Not bad, not bad at all =)thomas-96 kirjoitti:No mulla on toi datatehoplus ja tietääkseni maks. Nopeus on 3.6mb. Mut tänään kokeilin niin nopeutta nii testin mukaan oli 4.04mb nopeus. Et mistäköhän tämmönen.eihän siitä haittaa ole (=
Larussa: 2190 kbps/267 kbps
-
Viesti Kirjoittaja thomas-96 »
Näyttää

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka